Breiband.no omtaler og erfaringer

44 verifiserte omtaler
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
10
av 11 innen
bredbåndsleverandør
20%
anbefaler
Breiband.no
Filtrer omtaler
2
7
0
3
32
Sorter omtaler etter
Viser av 44 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Breiband.no?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr langt unna"

Fikk jo omsider denne paraboltingen som skulle monteres på ytterveggen. Tok forsåvidt litt tid, men det kom signaler etterhvert.. Da vi var ferdige med å montere og aktivere denne dingsen så får vi internett til å fungere. 1,300 ping opp mot vg (tidligere hadde vi 4ms ping mot samme nettsted). Dette er jo forståelig da pingen må reise fra min yttervegg og opp til verdensrommet for å så komme ned igjen og opp igjen osv..

Testet litt rundt og sjekket hastighetsresultater. Vi hadde god nedlastning og forsåvidt helt grei opplastning på nettet. Men pingen gjorde slik at vi bare kunne være 1 smart telefon på nettet for å unngå totalkræsj.
Da vi ringte opp Breiband sitt kundesenter ble vi fortalt at vi har fått det vi har bestilt og det er ikke noe mere de kan gjøre med det.

Vi valgte derfor å benytte oss av denne "14 dager full returrett" greia (hvor vi måtte betale frakt selv på 430kr). Breiband er lovpålagt å sende deg returlapp for denne kassa.

Etter vi hadde sendt avgårde denne 32 kilo tunge boksen ble vi fakturert kr 2,515. Vi ringte opp og ble fortalt at fakturaen var kredittert, så den kunne vi bare se bort ifra.

2 uker senere kom enda en faktura på 2.945kr, fordi da hadde RENTER PÅLØPT.

Disse folka er veldig flinke på å sende fakturaer. Det ble til slutt advokaten vår som rettet opp i dette.
Ingen faktura ble betalt, og en unnskyldning fra dette svindelselskapet fikk vi jo også omsider.

Styr LANGT unna. Kan ingen andre tilby bredbånd på din adresse tror jeg like greit du kan klare deg uten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"

Så lenge man slipper å ha med kundeservice å gjøre så fungerer selve nettet greit til "vanlig" bruk, se filmer og gå på nettet. Alt for dårlig fart til gaming ol. "KUNDESERVICE" derimot er fullstendig fraværende. Frekke og uhøflige, rett ut ufordraglige. Verste jeg har vært borti. Mye rot og tull med regninger, plutselig la de til "leie av utstyr" og skulle brått ha betalt for det og, selv om det ikke var noe tema da avtalen ble inngått. Stengningsgebyr på 1000 kroner for å gjenåpne nettet er helt bort i natta. Har aldri vært borti maken. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"STYR UNNA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er lite bra som kan bli sagt om breiband. Nettet er like ustablilt som et egg som balanserer i handen på noen med parkinsons. De selger dårlig internet til AAALT for høye priser. De tjener penger på folk som bor utfor byene og på landet, det høres jo bra ut ikke sant? FEIL de har en kundeservice som gir blaffen i deg og trist når man ikke har et annet valg en å ha breiband. Hadde gjerne byttet men kan kun ha breiband hvor jeg bor..

Christopher
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Til slutt!"

Kundeforholdet mellom meg og Breiband startet på feil fot for å si det sånn!

Satelittparabolantenne tingen eller hva de kaller det var jo brukt tidligere, og det var flere hakk og bulker i selve disken - og det står i bruksanvisningen at man må være forsiktig for å ikke "deformere plata" (noe som tidligere eier eller transportør allerede har gjort).

Tok litt tid, men til slutt fikk vi det opp å gå. Startet med 1,000 ping på vg.no, men fikk rettet det etter en stund. Helt greit, men ikke noe å SKRYTE av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og svindyrt opningsgebyr!"

Etter å ha "kjempe meg" gjennom utallige år med oppstartsvanskar og barnesjukdommar hjå Connect.no, no kalla Breiband.o - må eg sei at grensa er nådd.
Dei har kome seg, men når ein er so uheldig og får abonnementet stengt (Ja, eg veit at det ikkje er bra) Men uheldig kan alle vera, so straffa dei deg med over Kr. 1. 000 i opningsgebyr.
Kva er det for kundeservice???
Takk for meg.
Har allerede 2 abonnement hjå ICE, og lar idag ICE (med eineståande kundeservice, by the way, få overta mitt siste breibandsabonnement og!
Heia ICE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Eledige produkter og avtaler"

De greier å holde avtaler slik at du mister angrerett og betaler 1400 som du kaster i søpla, de oppgir ikke informasjon du borde ha. De sier at du kan få trådløst nett hos deg, i mitt tilfelle moss, men de har kun 1 antenne som ikke rekker til deg. Da er det bare å koste på seg fastbredbånd (adsl). Du vil angre dersom du ikke sier ifra innen 14 dager, håper de som prøver kobler opp og ringer og klager samme dag. De tilbyr ikke fast bredbånd, så du må nok prøve noen andre.

Stokke-Nissen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Siste halvår blitt betydelig bedre"

Vi har vært kunde siden 2009. Det har til tider vært myyyye frustrasjon. Men - i rettferdighetens navn må jeg si at det siste året har de levert en stabil og god tjeneste (10/2 antennebredbånd). Dette henger sammen med at de har etablert ny "modersender" i nærheten der vi bor, med fiber inn og bedre kapasitet enn den forrige hovedsenderen vi var tilknyttet. Dessuten er det nå "bare" tre repeatere mellom hovedsenter og veggantenne. Ønske for fremtiden: enda mer fart og gjerne litt lavere pris. Siste året har jeg bare hatt god erfaring med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"En redning for de som ignoreres av hvalene"

Breiband strekker ut en hånd til de som ellers ville sittet med utdaterte adsl linjer og andre dinosaurløsninger. De tilbyr en ukonvensjonell og teknisk utfordrende løsning som de fleste andre tilbydere ikke engang ville turt å prøve seg på å levere. Og i mine øyne klarer de dette veldig bra.

Jeg har vært kunde hos Breiband 2 ganger. Den første gangen gikk ikke veldig bra. Avstanden mellom sender og mottaker var akkurat litt for lang, noe som førte til at det ikke ble noe av, og vi avsluttet kundeforholdet der.

Vinteren 2017 ble vi kontaktet av Breiband igjen. De skulle sette opp en ny sender i nærheten av oss, og lurte på om vi ville prøve på nytt.

Litt nølende takket vi ja, men det har utvilsomt vært riktig valg.

Kontakten med Breiband har vært svært profesjonell, og har klart å svare på mine tekniske spørsmål i større grad enn noen annen tjenestetilbyder har kunne svare meg før.

Supporten er dyktig og gir god hjelp, om man gjør det riktig. Om man forklarer problemstillingen nøyaktig og riktig, så er det kort vei til målet.

Belsebubs K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har du planer om å gjøre noe anet en å se på VG kl 03. 00, styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt breiband i flere år, har aldri vert så frustrert og sint på noenting noengang. Det funkerer som de lover fra 23.30-07.00 og helt OK fra 07.00-15.00 fra 15.00-23.30 er det faktisk ikke mulig å bruke nettet da det blir borte i 15 minutter 2-3 ganger i TIMEN
Styr unna.

Oddvar V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt alternativ der fiber eller kobber ikke kan brukes"

Har breiband via radio 10/2 mbs fra breiband.no. Opplever god hastighet og stabilitet. Kundesupport ved behov for hjelp til mere avansert oppsett av antenne og router, etter at jeg hadde sletta konfigen av lokal router, har vært super. Ikke opplevd så bra support hos andre og større leverandører.
Supert👍😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Breiband lover og lover, men er ikke til å stole på"

Jeg hadde sett noen av disse omtalene, så jeg var veldig skeptisk. Før jeg bestilte, forsøkte jeg å sette en del forutsetninger for å unngå kostnader om vi ikke ønsket å benytte dem. De lovet først hastighet på 10, men da jeg spurte om de kunne love dette, fikk jeg beskjed om at de kunne ikke love mer enn 5. Da vi undersøkte mottaket, med fri sikt til senderen, viste den ikke mer enn så vidt 4. Dette mente montøren ville kunne bli dårligere når flere i distriktet logget seg på om ettermiddag/kveld. Dette gjorde at vi ikke ville montere utstyret på veggen, da vi har et gammelt tømmerhus med ny panel - for kanskje å ta det ned igjen etter prøveperiode. Dette var det liten forståelse for hos Breiband og vi fikk faktura på over 1000 kr. Det nytter ikke å snakke med de. Hold dere borte fra det firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig satelittbredbånd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en tvist med Breiband.no og hastigheten på satelittbredbåndet.

I følge nettsidene gir de inntrykk av at hastigheten stort sett er 5-20 Mbps. Når jeg klager på, dokumenterer og krever kompensasjon for at faktisk hastighet stort sett er 0,6 Mbps viser de til abonnementsvilkårene punkt 26, der det står: "Kunde har ikke krav på kompensasjon som følge av at opplevd hastighet ligger under angitt maksimalhastighet."

Dårlig kundeservice, lang svartid på telefon og mail, dårlig hastighet og elendige vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vært kunde før"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lang nedetid når det første er nede og lite hjelp fra support. Gikk av og til en hel helg uten nett.

Byttet da over til Telia og vært kunde der i noen år og anbefaler heller det hvis du har enten 3g eller 4g dekning. Kjøpte heller en ekstra 4G antenne utenom og monterte den på loftet og mottar mellom 30-60mb/s download og 10-30mb/s upload. Gjennomsnittsfarten vil eg si er på midten mellom hastighetene og det beste er at jeg kan få det enda raskere ved å montere antennen utenfor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Ustabilt nett og ikke eksisterende i flere timer. Kommer opp og funker bra - i noen timer. Ikke tilfredsstillende kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet på tidspunkter når 'folk flest' er på nett"

Hastighet 10mbit er stabilt som lovet på natten og når folk er på jobb.
Fra 16:30 til leggetid er det sneglefart, ikke brukbart for streaming. Lysbildeshow på Netflix, knapt nok brukbart for vanlig surfing i perioder.
Har vanskelig for å tro at dette skyldes noe annet enn at de overselger kapasiteten i nettet.
Tragisk at det virker som om dette er vanlig ut fra andre kundeerfaringer, og synd for breiband.no som sitter på en god ide, med en elendig gjennomføring. Det må være en sikker oppskrift for stø vei til konkurs hvis de fortsetter på denne måten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tilbud og åpent kjøp er bra!"

Firmaet har så langt gitt et godt inntrykk ved å sende et tilbud på mail, svart bra på support og snakket om de mindre gode sidene ved systemet også. Nå får jeg et tilbud pr mail, noe som i seg selv er tillitsvekkende i forhold til useriøse telefonselgere, og har 14 dagers åpent kjøp om jeg bestemmer meg for å prøve det ut.... BRA!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig hastighet og kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Breiband fungerer bra når jeg er aleine i "dalen". Jeg har breiband på hytten og problemet er jo at alle er her samtidig og da går ikke mobile enheter rundt. Synd at de er eneste leverandør. Tror jeg kutter det uansett... Bare problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

De leverer på langt nær den hastigheten de lover, greier ikke streame filmer, serier eller lignende.. Hender også at det er så dårlig at det ikke holder å surfe på..!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stenger nettet før betalingsfristen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fryktelig dårlig support, alltid kundens feil, bryr seg ikke om va kunden mener er heller ikke villig til å finne feilen, feilloggene pyntes på og ikke minst men verst, om de finner det ut så stenger de nettet til kunden FØR betalingsfristen går ut!!
Det er noe som er galt i de selskapet!
Om jeg har hatt mulighet for andre leverandører har eg byttet, eller det vil si, jeg har ikke nett, det er stengt 5 dager før betalingsfrist???

Jim I. S
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Stortsett oppe, 97% av tiden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt lite problem med Breiband, skaffet dette istedet for Nextgentel 5 mbit linje. Orket ikke å resette router hver dag lenger, har kun resatt router 3 ganger med breiband, men dette er over 2 måneder siden nå.

Kundetilfredshet
"Endelig godt internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har tidligere hatt Nextgentel på jobber med 5mbit linje (fikk vel ca 2.5). Har nå gått over til premium bredbånd fra Breiband.no. Nå har jeg 20mbit. :-D Takk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skulle vært straffbart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har pint meg igjennom noen år med breiband.no nå å må si at makan til dårlig nettleverandør skal man lete lenge etter. Har i snitt 2 telefoner med dem i uka om for lav hastighet og manglende nett. De lover å gi tilbakemelding, men en av hundre tlf. har jeg kansje fått det. Virker som et firma med lite kompetente folk! Håper folk styrer unna dette firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverandør til kunder uten alternativ"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice.
Leverer ikke det du betaler for.
Har opplevd og være uten nett i 3 uker før feil ble rettet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Det er noe av det mest useriøse firma jeg noen gang har hatt med å gjøre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Disse er ikke behjelpelig med noe som helst, så jeg byttet med det samme, men fikk igjen en STOR regning. Og ikke var det mulig å prate med dem heller. Har aldri opplevd maken til dårlig kundebehandling av et firma. Hold dere unna disse. Det er min anbefaling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hittil den verste internettleverandøren jeg har prøvd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut et par ganger for dagen, ofte bare for kortere tidsperioder. Rundt en gang i kvartalet forsvinner det i flere uker av gangen. Kundeservice viser ingen tegn til ønske om å løse problemet, og legger skylden på kundens ruter, selv om problemet er at breiband sitt utstyr ikke mottar signal.

Skulle gjerne byttet, men avstanden til sentral er for lang til at nettverk over telefonkabel er mulig.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no