Meny

Breiband.no omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
11
av 12 innen
bredbåndsleverandør
13%
anbefaler
Breiband.no
Filtrer omtaler
5
8
1
7
80
Sorter omtaler etter
Viser av 101 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Breiband.no?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"

Prøvde ut dette. Anbefaler andre å styre unna. Feil med fakturer. Dårlig linje som konstant hopper ut. Feil i forhold til avtaler. Dårlig kundeservice!

Henriette B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Økning av priser og plusset på leie på utstyr"

De har jamt over de siste årene plusset på priser for sine tjenester. Dersom en prøver å få ned kostnadene ved å velge ett billigere abonnement skal de til å med ha 499 kr for å gjøre denne endringen. Opplysningene om oppjustering av pris kommer jamt og trutt for tiden. Vil ikke anbefale nye abonnementer dette firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer utmerket"

Hittil har vi gode erfaringer. Fikk rask hjelp over telefon til innstilling. Hastigheten er veldig god. Om det er stabilt på lengre sikt, vil jo vise seg, men så langt har vi ikke noe å klage over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Veldig dårlig hastighet, kan ikke bruke Netflix eller ingen dekning etter kl 17 på dagen."

Veldig dårlig dekning ubrukelig nett. Kan ikke se noe etter kl 17 ikke Netflix eller noe jakker hele tie

Frederick N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"75 % prisøkning på to år - lureri og grusom kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tilbudt et abonnement for 2 år siden til 199 kr + mva pr mnd. Jeg valgte da å ha nett, som jeg tidligere ikke har villet ha på fritidsboligen fordi det koster uforholdsmessig mye. Etter 2 år har de økt prisen på abonnementet mitt med 75 %, altså nå betaler jeg 349 + mva. Det er et svært dårlig bredbånd fra før, og når jeg ringer for å spørre, anbefaler de meg bare å si opp eller truer med å si opp meg som kunde. I tillegg forsøker de å lyve og si at produktet jeg bestilte ikke finnes lenger og at de har gitt meg et nytt produkt automatisk som koster mer, selv om det egentlig er helt likt. De fortsetter med å foreslå at det jeg fikk var et introduksjonstilbud, som de senere måtte innrømme at ikke var sant. Dette er en useriøs aktør jeg anbefaler alle å styre unna, med liten respekt for sine kunder.

Kent Å. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundeforhold"

Har vært kunde i 5år... men når dem begynner å skal halvere farten min og i tillegg sette opp prisen med 80kroner i måneden... da kan dem sannelig dra til h......

Torine K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dyrt, dårlig og må betale leie av kjøpt utstyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde i 2012 der vi bor, ingen annen tilbyder av internetttjenester enn Direct Connect. Først prøvde vi radiobølge nett og deretter fikk vi installert Parabol og betalte for netttilgang. Nettet var i perioder elendig og fungerte best fra kl 24 og utover. Vi kjøpte til GB og plutselig i 2017 fikk vi krav om betaling for kjøpt utstyr da de hevder at vi ikke kan ha kjøpt det fordi de drev ikke med sånn i 2012.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på den måten at det alltid er noe feil med nettverksfarten"

Liker du å leve på gamlemåten? Da er dette noe for deg. Linjene er vell mer eller mindre alltid dårlige og ikke verdt ei krone spør du meg. Vennligst styr unna Breiband!

Stephan S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra men tok en stund!"

Trådløs fiber er veldig bra nå, for nå får vi 20 ned og 5 opp med før det så var det det veldig dårlig da var det 8 ned og 3 opp og veldig dårlig ping. Men etter 3 måneder venting så har det endelig blitt bra.!! Og nå er det til og med mulig og få 100 ned og 10 opp hvis du vil betale for det!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Breiband nekter å hjelpe på mail, men vil at jeg skal ringe. Da jeg poengterer at det har vært så mye surr med dem at jeg vil ha skriftlig svar, lar de bare være å svare mer på mail. De sender langt høyere faktura enn avtalt. Nettet forsvinner rett som det er. Kundehjelp har ikke peil på hva de driver med. Og hastigheten varierer veldig. Ofte er nettet så tregt, at det tar flere minutter å laste en side. Ikke velg dette selskapet som din Internett leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært borti verre. Tatt kontakt gjentatte ganger angående ustabil linje, men aldri blitt noe bedre. Hjelper ikke å få hastigheten man betaler for når linjen er ustabil. Har 10 Mbit ned fra Breiband.no. Eidsiva leverte 100 ganger så stabil linje på kun 4 Mbit. Synd Breiband.no tok over radiobreibandet her. Jeg hadde valgt en annen leverandør når som helst dersom det var mulig.

Svar fra Breiband.no
01.08.2018 09.49
Hei Pål!

Det er leit å høre at du opplever problemer med bredbåndet ditt. Det skal i utgangspunktet ikke ha skjedd noen endringer i kapasiteten på nettet da vi tok over kundeforholdet fra Eidsiva. Ta gjerne kontakt med oss på 21 55 40 00 på nytt slik at vi kan se på saken igjen.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Som utleier av strøm til antenne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som utleier av strøm til antenne, har jeg på mine 13 år ikke fått dekt utgifter fra tidligere direct Connekt som nu er bredbånd.no. Er d vi private som skal stå for deres kostnader? Hvorfor holder de ikke avtaler? Svindler de bevist? Sender til bredbånd fjernet i dag👍 Ingen kunder blir lurt fra dette nettverket mer!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 22.02
Hei Eirik!

Alle som er repeaterverter hos oss har en egen avtale med oss, der det som regel foreligger an avtale om kostnader for strøm og slikt. Ta gjerne kontakt med oss på support@breiband.no dersom du mener at avtalen ikke er opprettholdt, så skal vi undersøke dette nærmere.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kunde Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sinnsykt dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna. De leverer utstyr som ikke fungerer, og setter det opp selv om ikke signalet fungerer. De fakturere allikevel. Kundeservice sier det er kundens ansvar om internett ikke fungerer!!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 21.03
Hei,

Dersom kunder bestiller montørhjelp og vi ikke får signaler blir bestillingen kansellert. Fakturering starter som regel bare dersom kunden har bestilt selvmontering og tar kontakt utenfor prøvetid og/eller angrefrist. Ta gjerne kontakt på support@breiband.no så kan vi se på saken din.

Mvh Morten,
Breiband.no
Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på dekning å dyrt 😤ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig nett, detter ut hele tiden er nesten ikke måned de ikke er noe galt. 🤔Lover bedring men ingenting skjer 😴men prisen setter dei opp 😥 eneste som er bra er att dei har fri bruk på de eg har heima, men satellitt nettet sa eg opp på grunn av prisen og ingen rollover

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 20.09
Hei Synnøve,

Leit å høre at du opplever problemer med nettet! Ta gjerne kontakt på support@breiband.no så kan jeg ta en titt på saken din :)

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Høye priser, et nett som konstant kobler ut, og en helt FORFERDELIG kundeservice! Finn aldri på å tegne et abonnement hos Breiband! Det finnes ikke en eneste ting som er positivt med dette firmaet!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 16.50
Hei Trude,

Leit å høre at du opplever det slikt! Dersom du opplever problemer med nettet kan du gjerne sende oss en henvendelse til support@breiband.no så kan jeg ta en titt på saken din.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice. Må betale leie for utstyr som er kjøpt! Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice! Svarer ikke på tlf eller mail! Øker prisene til sine kunder etter noen mnd. Må betale leie for utstyr som man tidligere har betalt for. STYR UNNA!!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 16.45
Hei Inge,

Alle som ringer oss skal få svar - du kan også velge tilbakering så du slipper å vente i kø. Alle som sender oss en e-post skal også få svar - dersom det ikke er tilfellet for deg ønsker vi gjerne å høre fra deg. Du kan sende en henvendelse til support@breiband.no og referere til denne Bytt.no siden så tar jeg tak i saken.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dette er et helt useriøst selskap som ikke leverer noe og lopper deg for penger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte bredbånd via satellitt til hytta. Glad og fornøyd gikk jeg i gang med monteringen og fulgte oppskriften helt etter instruksjonene. Selv om forholdene ved hytta bør være helt ideelle for satellittkontakt, hjalp ingenting selv med hjelp fra teknisk kompetente venner. Jeg kom ikke ett sekund på nett. Likevel har jeg endt opp med at selskapet har fakturert meg for 5000 kroner, og når jeg finleser betingelsene kommer jeg antakelig ingen vei. Og de skal ha alt utstyret tilbake uten at jeg får noe refundert. Utrolig. Det er første gang jeg har måttet betale for en tjeneste eller et produkt som aldri har fungert. Selskapet tilbød profesjonell assistanse for montering. Det ville ha kostet meg 10-15000 kroner fordi hytta ligger langt unna der vedkommende ekspert oppholder seg. Og en slik assistanse ville ikke kunne ha garantert et godt resultat. Jeg er rimelig sikker på at eksperten heller ikke hadde fått det til. Dette er et helt useriøst selskap. Sjekk forøvrig regnskapene deres på proff.no. Bare underskudd og økende sådann. Går vel konkurs om en stund.

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 16.01
Hei Senja,

Alle som bestiller abonnement hos oss får en 14 dagers prøvetid som starter den dagen utstyret ligger klart til henting på postkontoret. Får du ikke signaler eller om du ikke er fornøyd innenfor prøvetiden er det bare å ta kontakt så kan du returnere utstyret - den eneste kostnaden du får da er returkostnaden. Send oss gjerne en henvendelse på support@breiband.no så kan jeg ta en titt på saken din om du ønsker det :)

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dårlig dårlig og atter dårlig ☹️"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt ræva internett, det er nesten ikke en hel dag at vi har nett. Må bruke 4g fra andre telefoner, og dele nett. Dette tapper Telefonene våre☹️☹️☹️ Sjelden eller aldri får vi beskjed om at det er noe galt. Vi skal liksom bare godta at det er ræva og betale for det.
Jeg og min familie ønsker nok Breiband dit peppern gror!!!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 15.48
Hei,

Leit å høre at dere opplever problemer med nettet! Anbefaler at du tar kontakt med oss på 21 55 40 00 eller support@breiband.no slik at vi kan undersøke nettet deres, da det ikke skal være slik du beskriver. Håper å høre fra deg!

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra totalopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Litt rusk i starten, med lang leveringstid på utstyr. Fikk kompensasjon på månedsavgift. Problemer første måned inntil en kundebehandler fant ut at de måtte gjøre noen endringer på antennmodemet (PPPoE). Etterpå har tjenesten vært upåklagelig, dønn stabilt og får den farten jeg betaler for (20/5). Er som å komme til paradis i forhold til selskapet som jeg byttet fra. *host...NGT... kremt*

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 15.42
Hei Stian,

Godt å høre at du er fornøyd :)

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes ikke kundeservice. kan vente flere uker på det enkleste svar.
De er ganske arrogante på sine svar også.
Anbefales ikke.

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 10.47
Hei Harald,

Leit å høre at det tar lang tid før du får en tilbakemelding på dine henvendelser. Dersom du har spørsmål som trenger hurtig svar anbefaler jeg at du tar kontakt på telefon 21 55 40 00 eller via chat - da det kan være litt lang tid på e-poster i perioder.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Breiband.no hadde vært konkurs hadde de hatt konkuranse"
2 syns denne omtalen er nyttig

All frustrasjonen dette «alternativet» vil påføre deg.. Jeg er på min tredje mottaker nå og det hakker like mye. Har klar sikt til masta og fult signal.

Hva skal man si. Flytt om du kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke hva jeg betaler for"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen ting er bra, leverer ikke hastigheten som faktureres, kundeservice svarer ikke. Veldig ustabil hastighet, ofte nede.
Finnes det andre leverandører så bruk dem. Dette anbefales IKKE!!!

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kjempe dårlig service, dårlig dekning"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe dårlig kundeservice, har hatt en sak gående der de ikke kan levere som avtalt og nekter la meg bryte oppsigelse. Har gått videre til Forbrukerrådet. Anbefaler ingen å bruke denne leverandøren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pompøse og avtaler holde de ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gjeng arrogante ansatte. Les innleggene her så ser du arrogante kommer inn og inn igjen av mange.
Kunne skrevet lang men poenget er de er langt fra seriøse så har du andre valg så bruk noen andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettleverandør. Korrupt firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kort sagt leverer de ikke det de skal. Elendig kundesupport, elendig informasjon, og sist men ikke minst gir Breiband.no en ufattelig dårlig og ustabil linje som umulig kan være nymoderne av dagens teknologi. På toppen av det hele tar de urealistiske summer for "tjenestene de liksom skal levere". Noe som betyr penger kastet ut av vinduet for et produkt man ikke får. Anbefaler alle å styre unna på det sterkeste.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR