Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Breiband.no omtaler og erfaringer

Les alle 33 omtaler og erfaringer om Breiband.no

33 omtaler
Breiband.no
Rangert #11 av 11
innen bredbånd
Dårlig
1,9
AV 5
1,6
Kundetilfredshet
Dårlig
1,6
Kundeservice
Dårlig
1,5
Opplevd hastighet
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 33 omtaler om Breiband.no sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Breiband.no?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Breiband.no
Hva synes du?
"Dårlig satelittbredbånd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Daniel
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har en tvist med Breiband.no og hastigheten på satelittbredbåndet.

I følge nettsidene gir de inntrykk av at hastigheten stort sett er 5-20 Mbps. Når jeg klager på, dokumenterer og krever kompensasjon for at faktisk hastighet stort sett er 0,6 Mbps viser de til abonnementsvilkårene punkt 26, der det står: "Kunde har ikke krav på kompensasjon som følge av at opplevd hastighet ligger under angitt maksimalhastighet."

Dårlig kundeservice, lang svartid på telefon og mail, dårlig hastighet og elendige vilkår.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Vært kunde før"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Gle
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Lang nedetid når det første er nede og lite hjelp fra support. Gikk av og til en hel helg uten nett.

Byttet da over til Telia og vært kunde der i noen år og anbefaler heller det hvis du har enten 3g eller 4g dekning. Kjøpte heller en ekstra 4G antenne utenom og monterte den på loftet og mottar mellom 30-60mb/s download og 10-30mb/s upload. Gjennomsnittsfarten vil eg si er på midten mellom hastighetene og det beste er at jeg kan få det enda raskere ved å montere antennen utenfor.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ikke bra"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Ekv
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Ustabilt nett og ikke eksisterende i flere timer. Kommer opp og funker bra - i noen timer. Ikke tilfredsstillende kundeservice.

"Elendig hastighet på tidspunkter når 'folk flest' er på nett"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Bjørn
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Hastighet 10mbit er stabilt som lovet på natten og når folk er på jobb.
Fra 16:30 til leggetid er det sneglefart, ikke brukbart for streaming. Lysbildeshow på Netflix, knapt nok brukbart for vanlig surfing i perioder.
Har vanskelig for å tro at dette skyldes noe annet enn at de overselger kapasiteten i nettet.
Tragisk at det virker som om dette er vanlig ut fra andre kundeerfaringer, og synd for breiband.no som sitter på en god ide, med en elendig gjennomføring. Det må være en sikker oppskrift for stø vei til konkurs hvis de fortsetter på denne måten.

1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Boboscar
29.03.2017 22:22
1 synes dette svaret var nyttig
Dette har de gjort i alle år... Var kunde hos dem for flere år siden, samme som du plages med også den gang.. Overselger kapasitet, uten skrupler.. Her er det penger som teller, resten driter de i, dessverre..
1 synes dette svaret var nyttig
"Tilbud og åpent kjøp er bra!"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Omtalen omhandler

Firmaet har så langt gitt et godt inntrykk ved å sende et tilbud på mail, svart bra på support og snakket om de mindre gode sidene ved systemet også. Nå får jeg et tilbud pr mail, noe som i seg selv er tillitsvekkende i forhold til useriøse telefonselgere, og har 14 dagers åpent kjøp om jeg bestemmer meg for å prøve det ut.... BRA!!

"Elendig hastighet og kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Arvid
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Breiband fungerer bra når jeg er aleine i "dalen". Jeg har breiband på hytten og problemet er jo at alle er her samtidig og da går ikke mobile enheter rundt. Synd at de er eneste leverandør. Tror jeg kutter det uansett... Bare problemer.

"Dyrt og dårlig"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Ole H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De leverer på langt nær den hastigheten de lover, greier ikke streame filmer, serier eller lignende.. Hender også at det er så dårlig at det ikke holder å surfe på..!

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Egil
20.03.2017 14:27
Hvor bor du?
"Stenger nettet før betalingsfristen"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5

Fryktelig dårlig support, alltid kundens feil, bryr seg ikke om va kunden mener er heller ikke villig til å finne feilen, feilloggene pyntes på og ikke minst men verst, om de finner det ut så stenger de nettet til kunden FØR betalingsfristen går ut!!
Det er noe som er galt i de selskapet!
Om jeg har hatt mulighet for andre leverandører har eg byttet, eller det vil si, jeg har ikke nett, det er stengt 5 dager før betalingsfrist???

"Stortsett oppe, 97% av tiden"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Opplevd hastighet
4 / 5
Omtalen omhandler

Hatt lite problem med Breiband, skaffet dette istedet for Nextgentel 5 mbit linje. Orket ikke å resette router hver dag lenger, har kun resatt router 3 ganger med breiband, men dette er over 2 måneder siden nå.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Endelig godt internett"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig

Har tidligere hatt Nextgentel på jobber med 5mbit linje (fikk vel ca 2.5). Har nå gått over til premium bredbånd fra Breiband.no. Nå har jeg 20mbit. :-D Takk!

1 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Arvid
02.03.2017 20:51
Sikkert greit så lenge du er den eneste på linjen... Virkelighetens verden vil innhente deg.
"Skulle vært straffbart"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Ulf
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har pint meg igjennom noen år med breiband.no nå å må si at makan til dårlig nettleverandør skal man lete lenge etter. Har i snitt 2 telefoner med dem i uka om for lav hastighet og manglende nett. De lover å gi tilbakemelding, men en av hundre tlf. har jeg kansje fått det. Virker som et firma med lite kompetente folk! Håper folk styrer unna dette firmaet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Leverandør til kunder uten alternativ"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jonny L
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Elendig kundeservice.
Leverer ikke det du betaler for.
Har opplevd og være uten nett i 3 uker før feil ble rettet.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Det er noe av det mest useriøse firma jeg noen gang har hatt med å gjøre"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Roy
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Disse er ikke behjelpelig med noe som helst, så jeg byttet med det samme, men fikk igjen en STOR regning. Og ikke var det mulig å prate med dem heller. Har aldri opplevd maken til dårlig kundebehandling av et firma. Hold dere unna disse. Det er min anbefaling.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Hittil den verste internettleverandøren jeg har prøvd"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Andreas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Nettet faller ut et par ganger for dagen, ofte bare for kortere tidsperioder. Rundt en gang i kvartalet forsvinner det i flere uker av gangen. Kundeservice viser ingen tegn til ønske om å løse problemet, og legger skylden på kundens ruter, selv om problemet er at breiband sitt utstyr ikke mottar signal.

Skulle gjerne byttet, men avstanden til sentral er for lang til at nettverk over telefonkabel er mulig.

5 synes denne omtalen er nyttig
"Blitt mye bedre"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
5 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5
Omtalen omhandler

Breiband.no har blitt mye bedre siste årene, ranker derfor 4/5 da de har blitt mye flinkere, kommer faktisk igjennom på telefonen nå! Haha :D Men syns de kan jobbe mer på å få opp hastigheten!

2 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Egil
20.03.2017 14:26
Så langt har supporten vært bra her, vi får se hvordan det blir om utstyret ikke holder mål... :-)
"Styr unna breiband.no"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Heidi
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Dårlig kundeservice, har mye nedetid og tåler ikke dårlig vær. Useriøs nettleverandør, men en ting de er gode på det er å sende ut faktura.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Breiband på Trøndelag kysten"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Robert
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig vær eller tåke, ingen dekning. Komplisert å bruke nettbank grunnet forsinkelse av signaler. Har sagt opp avtalen og gått over til telia trådløst og får det jeg betaler for og ferdig med alle problemene med breiband sitt nett.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Fraværende internett og fraværende kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Per
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettverket går ofte ned med jevne mellomrom. Kundeservice er ofte ikke å få tak i og når de først tar telefonen så er det sjeldent med en løsningsorientert holdning.
Hastigheten er aldri som reklamert, tross nært perfekt signal.
Prisen er helt på jordet høy og reflekterer på ingen måte produktet du får.

4 synes denne omtalen er nyttig
"Skuffende"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Asbjørn H
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Skuffende resultat. Stadig feil og avbrudd. Tilnærmet aldri helt uten problemer. Første 3 årene som kunde hadde jeg under 30% av hastigheten i abonnementet. Email til support tar fra 2 til 4 uker å få svar, telefon 1++ før du får svar. Virker som kundeservice ønsker hjelpe men at det skorter på teknikken eller kompetansen. Har hatt problemer med samtlige strømmingstjenester fra tid til annen de de skylder på mitt utstyr som ruter osv, har dessverre ikke noe annet valg en dem da Kommunen har solgt seg til dem og mobildekning ikke er tilfredsstillende.

"Veldig opp og ned i hastighet. Men veldig bra for det meste"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Opplevd hastighet
3 / 5

Faller ut til tider av forskjellige grunner. Men er bedre en Ice.
Ingen andre klarer å levere breiband i Enebakk 20 min fra Oslo.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Problematisk"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Bruker-I-Stokke
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Hver gang det er trøbbel med repeateren dems skylder dem på min trådløse router..
Min erfaring er at jeg aldri har hatt problemer med den, men ukentlig med dems utstyr.
Eneste løsningen jeg fikk beskjed om nå sist var at jeg kan kable direkte til pc, nettbrett og telefon så blir det nok bra... Hvis det ikke hjelper måtte jeg ta kontakt igjen. Noe som tok meg en time.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Breiband.no fungerer ikke"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
4 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Kay
HAR BYTTET SELSKAP

Ble oppringt av en telefonselger som ville selge meg breiband.no abonnement. Jeg var ikke veldig imponert over bredbåndet jeg hadde, så jeg ga det en sjanse. Etter kort tid fikk jeg en eske fra Breiband.no til selvmontering. Bruksanvisningen var horibel og inneholdt flere feil, men ved hjelp av servicetelefonen fikk jeg montert det som det skulle være, og fikk signaler fra ei antenne i nærheten. Likevel kom jeg aldri på nett. De på servicetelefonen var hyggelige, men til tross for råd og veiledning så virket ikke systemet.
Etter 14 dager fram og tilbake ga jeg opp og sendte alt materiale tilbake.
Fikk inntrykk av at breiband.no var et noe useriøst og amatørmessig firma. Anbefales absolutt ikke!

4 synes denne omtalen er nyttig
"Aldri rett hastighet, mye nedetid, ingen evne til å levere"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Jakob
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde siden oppstarten, og det første året funker alt smertefritt. De siste 2-3 åra har vært preget av feilmeldinger, nedetid, for lav hastighet og myyyye frustrasjon. Anbefaler ikke tjenesten til noen, med mindre det er som for meg, at man ikke har noen alternativer.
Kundeservice er et kapittel for seg, deres vanlige svar når man melder feil er; alle våre systemer fungerer som de skal, men du sitter der å får knapt åpnet en mail.
Tragisk selskap som burde fått en real smekk. Styr unna for enhver pris!

2 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Øystein
29.07.2016 23:49
2 synes dette svaret var nyttig
Det breiband sliter med er at de har for få som kan dems eget system. Får du pratet med en som kan systemet så fikser han det på få minutter. Problemet er at hvis du får inn bra signal fra flere sendere. Så må du be om og bli låst mot den som det er minst brukere mot. Hvis ikke så er det tilfeldig hvilken du blir koblet opp mot. Dette er årsaken. I tillegg til at de har for lav hastighet opp til senderen. Det blir for mange mot samme sender. Hver gang jeg har problemer så ber jeg dem sjekke dette. De har sakt til meg at de må gjøre dette med alle brukere og fordele dem utover på flere sendere. I tillegg driver de og få til en ordning med telenor med økt fiber hastighet opp til senderene.
2 synes dette svaret var nyttig
"Stadige kapasitetsproblemer og ustabiliteter"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
2 / 5
Leikunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Styr unna hvis du har andre muligheter.
Selve teknologien fungerer bra med god ping osv når ting er i orden. Problemet er at det er ofte ustabilitet og kapasitetsproblemer på kveldstid og i helger. Lange rettetider, lang ventetid på svar på supportmail (har vært oppe i 1,5 måneder på svar) Selv ved store feil "kjenner" ikke support til problemet og du må gjennom samme mølla med testing hver gang det er problemer.
Tilbyr kun lave hastigheter til en altfor høy pris.

"Et utdatert teknologi-produkt som noen dessverre må kjøpe"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Opplevd hastighet
1 / 5
Pøl
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Tja, hva er bra med dette firmaet. Ikke godt å si. De er flinke å sende fakturaer? De er rett og slett ubrukelige og burde ikke ha eksistert.
De selger jo noe som ikke fungerer? Det er jo frekt!!

2 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Breiband.no
Skriv omtale
UTFORSK BREDBÅNDSLEVERANDØRER
Utforsk 10 andre bredbåndsleverandører og del dine erfaringer
Alle bredbåndsleverandører
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode bredbåndsleverandører innen personlig økonomi.
Alle bransjer