Meny

BigBlu omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
17%
anbefaler
BigBlu
Filtrer omtaler
19
14
1
13
137
Sorter omtaler etter
Viser av 184 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med BigBlu?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra nett og hyggelig kundeservice"

Veldig fornøyd med bigblu, nette er stabilt og det beste vil kan få her vi bor. Får raskt svar hos kundeservice og de er veldig hyggelig. Mvh Else

Svar fra BigBlu
07.08.2020 08.38
Hei Else,
Takk for hyggelig tilbakemeldingen, det setter vi pris på.
Ønsker deg en fin dag.
Mvh Trude i bigblu
Gina M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, elendig produkt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Unngå for all del Bigblu (tidligere Breiband.no). Er så mye trøbbel, dårlig nett etc, og kundeservice tar en aldri seriøst og gjør ikke noe med problemene. Man blir ikke trodd, de påstår hver gang at det må være noe galt med utstyret vårt og de ser ikke noe problem. Men ender alltid med at de må gjøre noe etter mye klaging, så blir det litt bedre en liten stund. Bare tull, og langt fra verdt en eneste krone.

Svar fra BigBlu
06.08.2020 15.20
Hei Gina,
Takk for din tilbakemelding.
Dette var ikke bra. Send meg gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så skal vi se på saken din. Mvh Trude hos bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice svarer fort og jeg har ikke hatt noen problemer hverken med oppkobling eller fart. Her fungerer det utmerket.

Svar fra BigBlu
06.08.2020 15.20
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding.
Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Virkelig ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du har mulighet, styr unna. Er du heldig så fungerer det en stund. Det er når det oppstår problemer det er kjørt. De har ingen forståelse for at problemene sitter i nettet deres. Det er typisk at i perioder når flere er på og bruker nett, så blir det så godt som ubrukelig. Gjerne på kveld etter jobb, eller i helgene. Når man klager, så tar det flere dager før man får svar på en eventuell epost, og da skylder man på ruter osv. man har hjemme, ikke på eget utstyr. Når man klager så kjører de en linjetest, selvfølgelig i firmaets åpningstid, som er når alle er på jobb, og utrolig nok så måler linja helt som den skal. Nå har det vist seg at det opp gjennom årene vi har hatt dette, hver gang har skyldtes feil hos nextnet/breiband/bigblu. De må snart ta inn over seg at de leverer en råtten tjeneste på grensen til svindel. De er årsaken til at hele bygda her har jobbet lenge med å få lagt skikkelig fiberbredbånd, som faktisk er billigere enn ågerprisene bigblu opererer med. For dette er noen de prøver å skjule. Det er umulig å finne noen oversikt på nettsidene deres hva det faktisk koster. De har også avgifter for alt mellom himmel og jord. Til sammenligning så koster 10/2mbit hos bigblu 739kr inkl.mva. Fiber koster for oss med 500/500mbit 1099kr inkl. TV-pakke. Det er helt latterlig. Jeg forstår heller ikke at de kan kalle tjenester som 30/10 for trådløst fiber, og at det i det heletatt er lov å markedsføre produktet slik. Det mangler minst en null. Hvis du kan, styr unna!! Tregt, ustabilt og vanskelig kundeservice!

Morten M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Ble lovet et produkt som skulle egne seg fint til å strømme film å serier. Har enda ikke klart dette. Dessuten er det ikke prisgunstig, ikke god service da du må til og med logge deg inn på deres egen og elendige kundeside for å få faktura, du får ikke engang varsel om at fakturaen ligger der. Styr unna. Farta på nettet kan sammenlignes med ei sneile på tur.

Svar fra BigBlu
14.07.2020 14.01
Hei Morten,
Takk for din tilbakemelding.
Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, slik at vi kan se på nettet ditt? Når det gjelder faktura blir de sendt på e-post, ettersom en del av våre kunder mottar denne i søppelboksen, har vi akkurat endret rutinene slik at vi sender ut sms når vi fakturerer kunder. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Tilbakelevering av utstyr"

Dette er det verste leverandør jeg har vært borti. Ved tilbakelevering av utstyr kan de ikke grunnet covid19 ta i mot sitt utstyr på deres bedrifts adresse. Det må sendes med posten. Blir man forsinket grunnet dårlig tilbakemelding fra de blir man fakturert med kr. 2200 og man får beholde et dårlig utstyr. Dårlig var de på kundeservice før, men det blir bare verre etter kunde forholdet er opphørt. En dårlig forretningsskikk som hører hjemme hos tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Kan ikke anbefale noen å tegne avtale med en slik leverandør.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09.29
Hei Geir,
Takk for din tilbakemelding.
Som du skriver tar vi dessverre ikke i mot utstyr på døren nå grunnet Covid-19. Vi tar
Covid-19 og våre ansattes helse på alvor. Ettersom våre kunder nå ikke kan levere tilbake utstyr på døren, kan vi utsette retur av utstyr til vi igjen tar i mot kunder på døren. Det blir sendt en SMS til kunder som ikke har levert tilbake utstyr 10 dager før vi fakturerer kunder som en påminnelse om at utstyret er bigblu sin eiendom. Om kunder da tar kontakt og sier at de ikke kan levere før etter det utsetter vi å sende ut faktura. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så kan vi gå igjennom din sak på nytt. Mvh Trude hos bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig hastighet."

Faller ut hele tiden, og hastigheten er elendig. Jeg bruker nettet for det meste til å streame filmer og serier. Bigblu klarer ikke engang å levere nok hastighet til å se på HD kvalitet. Parabolen er så vàr så med litt vind blåser den ut av stilling.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09.28
Hei Frank,
Takk for din tilbakemeldingen.
Dette var ikke bra. Send meg gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så skal vi se på saken din. Mvh Trude hos bigblu
Annemols
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, elendig dekning"

Det finnes ingen feilmeldinger i områder dekning er falt ut. Om det finnes en oversikt på nettsiden, er det umulig å finne den. Nettsiden er utrolig rotete, eksisterende kunder finner ikke noe informasjon.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09.21
Hei,
Takk for din henvendelse.
Det kan man dessverre ikke så på nettsiden, men du kan logge inn på "min side" der kan du se om sendern du er tilknyttet har falt ned. Tar tilbakemeldingen din angående Websiden videre til rett vedkommende. Takk for din tilbakemelding. Mvh Trude hos bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig leverandør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mange driftsavbrudd. Internett fungerer ikke når det regner mye eller blåser. Hastighet er ikke god. Fakturerer tre måneder på forskudd og refunderer ikke allerede innbetalt beløp selv om oppsigelse iht vilkår er gjort slik at man har to måneder til gode. Dessverre ingen positive erfaringer med denne leverandøren etter to år som kunde. Styr unna om du kan velge en annen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"1. premie for verdens mest elendige kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen oppfølgning, glemmer avtaler. Inkompetent teknisk assistanse. Om de svarer tilbake på mail går der minst 1-2 uker før du får svar. Bruke timer i telefonkø og høre på medarbeidere som ikke vet hva de skal gjøre eller forklare problemene igjen og igjen. Sådan har det vært for meg hos BigBlu.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09.13
Hei Simon,
Takk for din tilbakemelding.
Dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Vi hjelper deg mer enn gjerne, send oss en e-post på tilbakemelding@breiband.no så vi kan se på saken din.
Mvh Trude
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt på tryne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Valgte Bigblu fordi de reklamerte for at de kan levere bra internett der andre ikke kan. Vi har aldri fått noe bra hastighet her vi bor, vi har vært heldig om vi kunne fått inn 1-5 mbit linje. Tok kontakt med Bigblu for å undersøke om hva slags hastighet de kan levere og hvor mye det koster. Hadde en hyggelig samtale med en salgspersoner som forklarte forskjellige abonnementer og hastighet løsning, samt kobling til mast eller satellitt. Hvis vi kunne se masta fra toppen av hustaket så kunne vi regne med å få en hastighet opp til 35 mbits. For å dobbelt sjekke om vi kan se masta fra hustaket vårt så klatret jeg opp. Jeg kunne tydelig se masta med øynene og trengte ikke kikkert. Vi valgte da for å gå for mast løsningen dems. Det hele startet med at det tok fire dager før orderen ble registrert, hvor da vi ble lovet at vi skulle få varene innen fire dager fra vi bestilte dette. Vi måtte purre på dem før de bekreftet ordren og varene ble sendt. Når vi får pakken så ser installasjonen grei ut, helt til du ser brukerveiledningen. Mildt sagt, helt på tryne. Bildene er uoversiktlige og det stemmer ikke overens med det utstyret de sender. Når vi har fått koblet opp alt og montert utstyret på husveggen, med klar sikt til masta, så får vi ikke noe dekning i det hele tatt. Inne i admin panelet så får vi heller ingen signaler. Vi tar kontakt med teknisk support, merk dette er en lørdag (20.06.2020) hvor de skal være oppe fra 10-14, når vi ringer så sier de at de er stengt. Ringer opp igjen og velger da denne gangen service og ikke teknisk support, kommer igjennom og møter en arrogant og uhyggelig fyr. Jeg prøver å forklare problemet men det virker ikke ut som at han gidder å høre etter hva vi har å si og har absolutt INGEN anelse om hva vi snakker om. Forklarer at vi ikke får noe dekning og vi har ikke internett. Han ber oss om å bruke admin panelet for å stille inn antennen til den får signal og det er det eneste tipset han har. Jeg spør da også om disse to antenne kablene, det er to stk som skal kobles til en firkantet flat disc / plate. Dette utstyret hadde han aldri hørt om og ante ikke hva vi snakket om, uansett hvor mye vi prøve å forklare han det. Rett og slett helt på tryne. Måtte be han om å slå opp dems egen brukerveiledning for å skjønne hva jeg snakket om, men det gadd han jo ikke. Vi fikk inntrykket av at han ikke kunne det han snakket om så vi ville bare komme oss unna denne samtalen for å feilsøke selv. Jeg jobber også med IT, så har litt greie på dette utstyret. Vi demonterer antennen fra taket og holder den i luften MOT masten som vi ser, uten en eneste spike på db måleren. Etter dette valgte vi å demontere og sende det rett tilbake der det kom ifra.

Svar fra BigBlu
23.06.2020 10.25
Hei Kristian,
Takk for din tilbakemelding.
Jeg har prøvd å finne deg i vårt system, dessverre uten hell.
Dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt. Jeg hjelper deg mer enn gjerne, send meg en e-post på tilbakemelding@breiband.no så kommer jeg tilbake til deg.
Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet så lav til tider at hele Internett ramler ut. En på kundeservice gav meg beskjed om at det er ingenting å gjøre med, iallefall ikke i disse corona tider. Har hatt kontakt med kundeservice i dag 19.06.20 ut fra dagens samtale har jeg faktisk tro på at noe skjer med det gjenstår å se.

Svar fra BigBlu
23.06.2020 10.24
Hei Per,
Dette hørtes ikke bra ut.
Vi skal selvfølgelig hjelpe deg slik at du får den hastigheten du skal ha.
Dersom du ikke har fått hjelp kan du sende en mail til tilbakemelding@bigblu-bb.no, så skal jeg se på saken. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Var bra i starten, nå elendig. Betaler for 20 Mbps får ca 3 til 5 Mbps"

Var utmerket i starten, fikk faktisk mer enn jeg betalte for, og utmerket kundeservice. Siden slutten av mars 2020 har det bare gått en vei, utenfor stupet. De sier at det er kun navnet som er skiftet ellers er alt som før. I så fall var de særdeles uheldig med tiden de skiftet navn. Nettet nå: Download varierer fra 3 til 5 Mbps, Har vært helt nede i 0,2. Da jeg har IP TV er jeg uten TV. Ble fortalt ved inngåelse av kontrakt at dersom de ikke greide å levere det de lovet, skulle det bli reduksjon i pris. Betaler det samme, så lovnaden var en vits. I de siste dagene har Download vært oppe i 13,2 Mbps , men det er jo et stykke til 20 Mbps so jeg betaler for. Vurdere å skifte.

Svar fra BigBlu
23.06.2020 10.24
Hei Jan,
Dette høres ikke bra ut.
Send meg en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så skal jeg hjelpe deg.
Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Velg en annen leverandør!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hovedproblemet med breiband.no nå bigblu, er manglende vilje eller evne til å gjøre nødvendige tekniske oppgraderinger i kjernenettet. Noe som resulterer i lav hastighet og dårlig kvalitet på forbindelsen når det er mange kunder tilkoblet samtidig. Og da jeg endelig hadde sagt opp søpla, ble jeg fakturert for en mnd. ekstra. Ikke nok med det, så er kundeservicen ganske arrogant. Nå er heldigvis Telenor og Get/Telia godt i gang med utrullingen av trådløst bredbånd, noe som vil gjøre internett-standarden for oss uten kabel-tilgang mye bedre. Starlink prosjektet til Elon Musk er også verdt å følge med på.

Svar fra BigBlu
12.06.2020 05.37
Hei Andreas,
Takk for din tilbakemelding.
Så trist at du opplever kundeservice som arrogante. Våre kundebehandlere blir målt direkte på kundetilfredshet for de som rapporterer misnøye, undersøker vi hva vi kan gjøre bedre.
Vi har nokså stor evne og vilje til å oppgradere våre nett, noe vi ofte også gjør, men det er likevel en del begrensninger ettersom vi har et omfattende nett over hele Norge, der det mange steder er begrenset kundegrunnlag. Dette er bl.a påvirket av hvilket type utstyr som er benyttet ved opprinnelig utbygging. Opprinnelig utbygging av mange av våre nett har i blant vært subisidiert ettersom områdene som dekkes ikke har vært kommersielt lønnsomme å bygge ut bedre bredbånd i. Enkelte av våre nett har vi overtatt fra tidligere leverandører. Noen eldre nett med få kunder er dessverre ikke bedriftsøkonomisk forsvarlige å oppgradere, på grunn av begrenset kundegrunnlag. Store deler av våre sendere er oppgradert, sånn at kunder som er tilknyttet de oppgraderte senderne, kan få opptil 100 Mbps nedstrøms hastighet. Som de fleste andre leverandører må vi oppgradere og investere basert på lønnsomhet og økonomi, og løpende har vi gjort mange oppgraderinger de siste årene. Det kommer vi til å fortsette med, samtidig som det vil være områder der vi ikke vil kunne forsvare slik oppgradering.
Ønsker deg en fin dag.
Mvh Trude
Michael S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr laaangt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hastighet og oppetid holder ikke mål. Feilretting tar evigheter da de nedprioriterer områder med lav fortjeneste. Måten de jobber på er rett og slett kundefiendtlig, med prisøkninger flere ganger per år og skyhøye stengegebyrer de nekter å kreditere, selv om kunden har null skyld i stengingen. Anbefaling før man blir kunde her er å lese vilkårene nøye. Har man litt mellom øra så styrer man unna bare man leser vilkårene, for de er helt hårreisende. Snakket med en kundebehandler der nylig i forbindelse av at mine gamle foreldre sitt abo ble stengt pga en misforståelse. Hun kundebehandleren sa stengegebyr er en inntekt som er veldig høy. Vil tro de gjør sykt bra butikk bare på å stenge kunder! Ikke rart de senker terskelen for stenging og som flere andre sier, sender kun en fattig sms for å minne om at det kan bli stengt. De vil jo at det skal stenges! Kapasiteten i deres radionett er oversolgt til de grader, men likevel melker de kunder for full pris, og er gjerrige på kompensasjon. Skylder på «inntil-hastighet»....og det elendige satellittgreiene de leverer er enda værre. Snakket for moroskyld med en av selgerne deres for satellitt og de sa dette var et bra alternativ til fiber. Tenk å prestere og si noe slikt, og faktisk mene det?! Var innom der for å levere utstyr i forbindelse med feilretting, og til og med hun som kom og tok i mot sa seg enig i at utstyret er dårlig. Vil tro dette her er en sykt bra arbeidsplass...not! Styr unna!

Svar fra BigBlu
12.06.2020 05.37
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Så leit å høre at du og dine foreldre ikke er fornøyd med oss.
Vi stenger kunder etter tre forsøk på å få innbetaling: Først vanlig faktura, deretter purre sms og til slutt inkassovarsel om vi ikke mottar betaling da blir abonnementet stengt. Vi mener at om du ikke kan få fiber så er satellitt et godt alternativ.
Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover/dårlig kundetjeneste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere var jeg svært fornøyd med både tjenesten og support, de siste par årene har det gått rett nedover. Vi er stadig uten nett, blir ikke kompensert for nettbortfall og får ikke levert datamengden vi betaler for. Styr unna!

Svar fra BigBlu
10.06.2020 13.07
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss, ta gjerne kontakt på tilbakemelding@breiband.no, så skal vi se hva vi kan gjøre for deg. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Faller ut uten at en får kompensasjon for tiden en har vært uten nett. Hakkete nett. Folk som ikke ordner opp, men skylder på at de ikke kan se noen feil der hos de. Kan ikke kjøre speedtest på linja over lengre tid. osv osv

Svar fra BigBlu
07.05.2020 08.54
Hei,
Takk for din henvendelse.
Vi krediterer for nede tid om det er feil på nett ditt fra vår side.
Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er virkelig en bedrift som du burde styre unna! De lurer deg trill rundt og stjeler bokstavelig talt pengene dine. Du får ikke kreditert feil, når nettet er nede. De sender ikke ut fakturaene, og du får et stenge gebyr på 1000,-. Dette nekter de å kreditere, siden du da har fått en "purre" sms. Og dette er ikke det eneste som er problemet her, dette er bare noe av det. Kan du velge noe annet så gjør det. Synes synd på menneskene som sitter på kundeservice og tar i mot all den dritten de får av kunde, da det ikke er de som er problemet, men bedriften i seg selv. STYR UNNA

Svar fra BigBlu
07.05.2020 08.52
Hei,
Vi krediterer for nede tid på nett. Vi sender ut faktura hver måned rundt den 10, i tillegg får man en sms med påminnelse om betaling ca 10 dager etter forfallsdato. Mvh Trude i bigblu.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har nå hatt denne løsningen i et halvt år, og har kun hatt trøbbel hele veien, med løsning, og med kundeservice, så hadde jeg kunne gitt minus-karakter, så hadde de fått minus 5, for makan til søppel skal man virkelig lete lenge etter! Modem sier det har internett, men jeg får beskjed fra mobil/smart-boks at de har tilgang til modem, men ikke internett. Eller når de har nett, så er hastigheten så lav/ustabil at ingenting fungerer likvel. Jeg har vært nede i hastigheter på under 200kbps, så det sier litt. Dessverre så jeg ikke før nå, på en artikkel hos Tek.no, at "I de mest trafikkerte periodene vil «opplevd hastighet kunne falle ned mot 1-5 Mbps», ifølge Bigblu." - og det kan jeg virkelig skrive under på, at her er det trafikk absolutt hele tida, så da er det liten vits i å kjøpe Gull-abonnement, slik jeg gjorde, for 50Mbps kan man skyte en hvit pil etter! Jeg har skrevet litt om mine opplevelser på Bigblu's facebooksider, og de lovet å ta kontakt for å rydde opp en gang for alle - men neida... De brukte i stedet tiden på å fjerne kommentar/ratingen på facebook - det var vel mye enklere! Vel, de får ikke fjernet herfra, så jeg ser det er veldig mange andre som er like frustrerte som meg - så håper nestemann slipper å gå i Bigblu-fella! Jeg prøver nå å få tilgang til "Mine sider" for å se hva som står med liten skrift om oppsigelse, for jeg skjønner nå at hos Bigblu er det ingen hos ledelsen som føler de har noe ansvar for det de selger!

Sveinung O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig internett og like ille kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Er i mars nå. Har ikke hatt brukbart nett siden november i fjor -do the math. Null oppdatering fra leverandør, null oppfølging generelt. Anbefales ikke -selv ikke til de som bor avsides. Kjøp heller mobilt bredbånd og lev med datatak så lenge det varer. Søppel.

Svar fra BigBlu
11.03.2020 09.43
Hei,
Dette må vi finne en løsning på. Har du mulighet til å sende meg kundenummeret ditt på mail: tilbakemelding@breiband.no Mvh Trude i breiband.no
Lollipop
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare lureri!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fungerer ikke, bare lureri. Gir deg "gratis montering" og maks fart i prøveperioden, deretter fungerer det ikke. Hjemmesiden og login/min side fungerer ikke, får ikke fulgt med på forbruk. Får ikke sett film på lørdager (eller noen som helst dag på kvelden)... Skyhøyt gebyr for å si opp + at du må montere ned parabol og sende tilbake selv hvis ikke må du betale for det som var "gratis".

Svar fra BigBlu
13.02.2020 09.16
Hei,
Takk for din henvendelse.
Send oss gjerne en tilbakemelding på tilbakemelding@breiband.no, slik at vi kan undersøke hva som har hendt. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig, styr unna hvis du kan velge noe annet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internett fungerte noenlunde frem til angreretten gikk ut. Til tross for at jeg økte til høyeste hastighet og kundeservice sa at alt var i orden så var internettet ubrukelig. Det er så og si umulig å komme gjennom på kundeservice. Jeg var så heldig å kunne si opp kostnadsfritt pga. Endringer i vilkår. Jeg har sagt opp, men mottar fortsatt fakturaer. Har ringt og fått beskjed om at jeg ikke skal betale noe og at jeg ikke skal motta faktura, men de kommer likevel på e-post. Har aldri vært mindre fornøyd med et produkt eller kundeservice noensinne. Styr for all del unna.

Svar fra BigBlu
13.02.2020 09.16
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Vi hadde kundeservicen for Viasat Internett i en periode, det har vi ikke lenger.
Jeg anbefaler at du tar kontakt med Viasat Internett direkte.
Ønsker deg en fin dag.
Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundeforhold litt over ett år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Begynte greit. Min erfaring var etablering avgift var for antennen siden denne var dyr. Så greit nok. Under tiden 1år + gjentatte ganger ringt kundeservice som "påstår de tar stresstest av linja og de ser aldri noe galt på en test. Router som man må manuelt slå av og på strømmen for og få nett igjen, nabo har også dette problem. Bruker jeg 1mb på en 10/2 linje så har jeg 1mb igjen til rådighet. De kan ikke svare på noenting. Men betalt skal de jaggu ha! Har nå sagt opp min kundeforhold. Referat på breiband i minne øyne: - Frekke - Dyrt - Du får beskjed hva etablering gebyr er for "når du skal returere utstyr får du ikke noe igjen" ikke at det så viktig men informasjon som gies i først bør kanskje stemme. - Router du må ca gjennomsnitt 1gang i uken + slå av og på. - Du får ikke den hastighet du betaler for. - Ansatte der bruker selv ikke breiband så de har null kunnskap på problematikken og hører ikke på kunder som erfaringene her tilsvarer. - Unntak noen positive på nye kunder som ikke har måtte klage si ifra om feil/mangler Ps: Du må selv dokumentere når nett er nede og bilder eller video blir ikke tatt imot. Så klin umulig noe som helst på dine rettigheter innefor forbrukerkjøpsloven og tro meg sier du imot så kan jeg med sikkerhet si det er 70% de legger bare på for de gir totalt f i deg og dine rettigheter. Har du en partner som elsker drama eller kanskje dere har lite og snakke om. Så er breiband noe jeg anbefaler. ellers for folk som er glad i livet og liker at ting er på stell STYR UNNA.

Svar fra BigBlu
10.02.2020 13.20
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Så leit å lese at du ikke er fornøyd med oss, send oss gjerne en mail på tilbakemelding@breiband.no, så skal vi se på saken. Mvh Trude i Breiband.no
Alexander N
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Best nett til huset mitt."
2 syns denne omtalen er nyttig

I motsetning til flertallet her, så er jeg fornøyd med breiband. Har dog bare gått to døgn siden kundeforholdet mitt startet, men allerede har jeg endelig fått nett med bedre ms og stabil tilkobling (tiltross for at tilkoblingen min ikke er aktivert!). Har hatt mobiltbredbånd fra Ice i litt over ett år, så er ikke spesielt kresen lenger for å si det sånn. Er gamer og streaming entusiast, men har bodd slik til at det ikke har vært tilgang på annet enn mobiltbredbånd. Produktet ble sendt samme dag som jeg ble kontaktet av kundeservice, å kom på postkontoret to dager senere. Montering og installasjon gikk greit. Har fri sikt til mast som er 4,2km unna. Kommer til å legge ut en ny omtale når det har gått en stund. Vet at det er mange der ute som er like glad i å ha en tilkobling til nettet som meg.

Svar fra BigBlu
05.02.2020 15.31
Hei Alexander,
Takk for en hyggelig tilbakemelding.
Hold oss gjerne oppdatert og om det er noe vi kan hjelpe deg med er du velkommen til å ringe oss på 21554000. Mvh Trude
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lovte dekning, må selv betale retur"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde flere hyggelige samtaler med selgere som lovte dekning på min post adresse. Å montere parabol anlegget tar ikke så lang tid, men å få inn signaler når det ikke er dekning er både tidkrevende og irriterende. Fikk god hjelp over telefon, men det hjelper jo ikke på dekningen. Har brukt mange timer på noe som ikke er mulig. Hvordan kan man love dekning der det ikke er dekning??? På toppen av det hele så må jeg betale for returen selv. Ingen katastrofe, men fryktelig irriterende og useriøst. Veldig lett å love når kunden tar kostnaden.

Svar fra BigBlu
05.02.2020 15.30
Hei,
Det er dessverre ikke så lett for våre selgere å vite om det er helt fri sikt. Vi søker opp i kart men det kan ha dukket opp trær, busker eller lignende siden kartet var oppdatert, det er derfor kunden sitt ansvar og dobbeltsjekke at man har helt fri sikt.
Mvh Trude i Breiband.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR