Bredbånd

Breiband.no omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
11
av 12 innen
bredbåndsleverandør
14%
anbefaler
Breiband.no
Filtrer omtaler
3
7
1
4
58
Sorter omtaler etter
Viser av 73 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Breiband.no?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig service og en del problemer"

Det eneste positive er at det var bare de som kunne levere internett på hytta. Ellers elendig service og mange ganger var det tull / fungerte ikke. De 10 Gb data ble utrolig fort brukt opp.... men kan ikke bevise noe. Gav opp etter noen år.

Bjørn E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sa opp mitt abonnement i dag etter et år for mye som kunde."

- I perioder der mange er på nett går nettet deres i sirup. Betaler for 10mbit og får i slike perioder 0.5mbit og mindre. Skyldes ganske sikkert oversolgt kapasitet.

- Ikke uvanlig at man blir sittende over en time i telefonkø for å komme gjennom til kundeservice.

- Har forandret sine avtalevilkår for oppgitt vs levert hastighet slik at kunden i teorien ikke har klagerett uansett hvor elendig hastigheten er. "opp til" betalt hastighet....

- Fakturerer full pris for perioder der nettet deres er nede, selv når dette gjelder flere dager og dette har blitt tatt opp med kundeservice før faktura er sendt ut.

Så fremt du stort sett bare bruker nettet midt på natta eller grytidlig om morgenen da hastigheten vanligvis er det du betaler for, eller har noe som helst annet alternativ til nettleverandør så styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet og manglende kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har 10/2 abonnement men på tidspunkt der "alle" bruker nett får vi 2/0.5 og dårligere. Breiband.no har ikke kapasitet til å gi kundene sine hastigheten de betaler for.
Kundeservice er helt håpløs, bare tomme løfter om at de skal se på hastigheten.
Hadde jeg hatt muligheten, ville jeg holdt meg langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Breiband.no/"trådløs fiber."

Jeg syntes breiband er dårlig! Jeg får ikke spilt på nettet uten å stå stille og lagge over halve spilletiden. Det er også sykt ustabilt som er med på å gjøre alt mye dårlige... Til de få positive tingene: Det er veldig bra til å se på alt fra Netflix, YouTube, Viaplay og andre tjenester...Alt fungerer bra men ikke bra nok...det irriterer meg at jeg ikke får spilt etter skolen på grunn av dårlig nett. Det er ikke en vanlig lagg med litt hakking innimellom men du står stille i spillene lenge og kan begynne å gå igjen etter 10-20 sekunder... Plis prioriter denne meldingen og ikke gjør kundene deres frustrerte... Flere av vennene mine opplever det samme... vurderer veldig å bytte!

Kundetilfredshet
"Har overtatt et hus som allerede har breiband antenne"

Jeg har allerede overtatt et hus som har antenne fra Breiband. Jeg lurte på hvorfor de vil sende en ny antenne når alle mine nabo har lik antenne. Jeg vil gjerne vite hvorfor dere ikke kan åpne linje når signaler er bra. Forrige eier hadde ingen problemer med den gamle antenne. Jeg har vurdert å bli kunde hvis dere svarer på min spørsmål. De som jobber i kundeservice deres er elendig. Svarer aldri !!! Hvis dere ikke kan levere er det bare å stenge butikken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke å rette feil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter gjentatte forsøk på retting av ustabilt nett klarer ikke breiband å finne/rette feil. Manglende vilje til å finne feil er nok litt av årsaken. Det er også kundebehandlere som bare sender problemet "videre" i systemet, og så skjer det veldig lite, og etter litt tid får man beskjed om at ingen feil er funnet, og at saken er ferdig behandlet. Så må man på telefon igjen for å fortelle at så ikke er tilfelle. Skal det være nødvendig å ringe hver dag i flere uker??

De har også forandret på vilkårene siden jeg tegnet abonnement, fra "garantert fart", til "inntil fart man betaler for", så når ble 10mbit skjønnsmessig vurdert? Er 10mbit det samme som 5-9mbit? Eller som i mitt tilfelle 2-4mbit? De lave hastighetene forekommer alltid i tider da det må påberegnes mye trafikk, som fra kl 15-24. Utenom disse tidene er det full fart. Det er lureri å selge et produkt man ikke har kapasitet til å selge, det er helt tydelig at Breiband ikke har kapasitet til alle kundene som betaler til dem. Skjerp dere!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt breibånd siden September 2012. Da kjøpet vi satellittutstyret og betalte for nettilgang. Høsten 2017 forlangte Breibånd at vi skulle betale leie for satellittutstyret som vi hadde kjøpt 5 år tidligere. Vi hadde en lang diskusjon som endte med at Breibånd sa meg opp. I tillegg har de forlangt at jeg sender satellittutstyret tilbake til dem! Har dere hørt om lignende.
Snakk om dårlig behandling av kunde!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Rask levering, stabil linje. Rask svar epost"

Det som gjør Breiband bra, er at de bruker utstyr fra mikrotik.
Det som kan bli bedre er mer muligheter i kundeportalen, med ting som og bestille fast ip, endre bredbåndspakker osv.
God responstid(ms) på 5g bredbånd (radiobredbånd)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk i fjor vår inkassovarsel på en faktura som var betalt til rett tid. For å unngå alt styr med inkasso, betalte jeg. Regnet med å få pengene tilbake når feilen ble oppdaget. Men det har ikke skjedd, selv om jeg har etterlyst det mange ganger. De lover hver gang å ordne det; de sendte også SMS: "du får pengene neste uke"
Så da er det vel på tide å gi opp..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Breiband.no et røver firma"
1 syns denne omtalen er nyttig

Breiband.no lovte og promoterte med at radiolink var like bra som fiber. Fikk løfte at de kunne klare opp til 150 Mbit etter hvert som de bygde ut, jeg ville ha minimum 20 Mbit fremover, det var ikke noe problem ifg de. Nå 7 år etter, utallige telefoner og dropouts er hastigheten 5-6 Mbit ned og 1,3 opp pga kapasitets problemer i nettet. Har hatt utallige telefoner pga dropouts, alltid er det kundens feil. Natterstid skjer det et eller annet som gjør at det er nærmest helt stopp på nettet, Ingenting fungerer.
Politisk leder i senterpartiet, Stokke kommune og Breiband slo stort opp i Tønsbergs blad at nå for alle i Stokke bredbånd pga samarbeid med kommunen. Det ble gitt støtte til dette, ingen har i ettertid følgt opp dette såkalte samarbeidet fra kommunens side. Ingen stokke politikere, eller sandefjord politkere tar tak i dette. Det er slik at de som jobber i adm i nye sandfjord kommune har bra nett selv, da bryr en seg ikke om at andre ikke har nett tilgang, en er seg selv nærmest.
Breiband.no er like useriøse som engelske tak renoverings firmaer som en leser om på første siden i VG. Dette burde vært en sak for TV2 hjelper deg. At dette firmaet får lov til å holde på slik de gjør,... Er helt utrolig i 2017. Det er merkelig at det ikke er noen lov, eller regler som kan hindre de i å holde på slik de gjør. At de i hele tatt har lov til å kalle seg breiband er jo en stor vits, det er jo ikke å regne som breiband når en får 5-6 Mbit... I 2017/18 Dessverre så er det ingen som tør å stevne de, da en ikke har noen andre mulighter for å få internett, og en må ta til takke med det lille ustabile nettet en får fra breiband.no røverne på Vestby.

Dag R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Breiband.no MIN SIDE"

Min side funker ikke på min PC (Windows 10, Microsoft Edge).
Login går greit, men 3 ventesymboler står og snurrer i det uendelige.
På min Ipad går det greit.

Markus I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og lite for mye"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svært lite fornøyd med breiband. Til tider svært tregt nett, får ikke hastigheten vi betalte for. Midt i avtaleperioden endres vilkårene og mnd pris blir dyrere. Nektet også å hjelpe med retur av varer, vi som kunder må bruke 500 kroner på å returnere svær parabol og slikt til dem.

Anne-Mina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindlere!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt sykt hvor dårlig service dette firmaet leverer. Umulig å få kontakt med de når det er noe galt, hvilket det er hele tiden. Men først når vi sa opp og begynte å klage, ja da skal du se de kunne svare umiddelbart på Mail. At det skal ta dager og uker for å få rettet opp internett det er helt utrolig. At en operatør ikke klarer å levere utstyr som tar inn signaler på 450 meters hold i klar linje det er utrolig! Så hvis du vil på dra deg problemer og ekstremt glad i å klage, så er Breiband.no firmaet for deg. Og når du sier opp så er det bare å forvente å få en siste faktura for de vil forsøke å tyne ut hver krone av et kundeforhold! Skammelig!

Thomas B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig nett, kundeservice og selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha hatt ustyret koblet opp i 5 dager har de fortsatt ikke fått igang internett hos meg. De sier jeg må justere antenna for å få bedre dekning. Men ifølge deres egne nettsider har jeg bedre dekning enn de aller fleste opplever. Forbanna bullsh%#t selskap. Elendig kundeservice som ikke prøver å hjelpe deg engang. Jeg vil på det sterkeste fraråde å bruke disse her. Vi kjører heller mobilt bredbånd fra Telenor, enn å bruke dette skammelige greiene her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"KJELTRINGER!!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hatt dette i flere år med ekstremt dårlig nett, elendig kundeservice og uten nett i opptil 3 uker. Første årene ringte vi da nettet ble borte og fikk beskjed om at vi måtte kjøpe ny router, gjorde dette 2 ganger, 3 gangen sa jeg at jeg hadde kjøpt (hvit løgn) og nettet kom tilbake etter 2dager, med samme router.... Virker som dette er standardsvar. De gangene vi ringer sier de også at vi ikke er kunde... Merkelig, sier vi, vi får jo regning... Finner oss igjen etter mye om og men, sist mnd fikk vi 7 fakturaer på en gang i postkassa... Ringer, de sier vi ikke har betalt. Kona, som bruker telebank, sier at hun har betalt hver måned med det kidnr som var på den siste regningen vi fikk. Henter utskrift i banken, men det hjelper ikke... Nå har de stengt nettet.... Og skal ha 1000 kr for å åpne det samt at vi må betale alle regningene EN GANG TIL!!! STYR UNNA DISSE UDUGELIGE ROTEKOPPENE AV NOEN IMBESILE KJELTRINGER!!!

Joseph H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Absolutt forferdelig!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke komme med noe bra om Breiband, annet enn at nettet funker til tider. Men oftest er det ett problem med dem, og veldig ofte så sier de at det ikke er dem som er problemet, men at det er dine ‘innstillinger’. Anbefales ikke. Siden vi ikke kan velge et annet alternativ, så går vi over til mobilt bredbånd fra Talkmore nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og bedrag?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Breiband.no leverer IKKE hva de lover og skylder på kunden uansett hva problemet er. Etter å ha ventet i flere uker på å få riktig utstyr ble antenne montert helt i henhold til instruksjonen. Likevel ble det for dårlige signaler og etter 3 måneder sier de at de stenger ned inntil det blir bedre forhold (les: jeg skal justere antenne og kappe ned trær hos naboen til tross for at det er fri sikt og antennen ble montert og justert etter råd fra kundeveileder). Kundeveilederne er et mareritt i seg selv med en særs uhøflig tone.

Jeg anbefaler på det sterkeste å holde seg langt unna dette selskapet og heller velge alternativer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, kundeservice utilgjengelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabilt internett. Veldig ofte lavere hastighet enn det vi betaler for. Noen ganger slutter det å fungere i det hele tatt. Det kunne vært mindre problematisk, hadde de hatt 24/7 kundestøtte. Men du kan bare nå dem i vanlig kontor arbeidstid. Slutter internett å virke på kveld, helg, er det ingen å ringe... Kun sende mail.

Var i kontakt med dem flere ganger, veldig dårlig service generelt. Dårlig kommunikasjon, uhøflig, uinteressert. Og vi betaler ganske mye for internett :( ingen andre tilbyr internett der vi bor dessverre, derfor kan ikke vi bytte til annen leverandør...

Vil ikke anbefale Breiband.no i det hele tatt! Har du andre leverandører i området ditt, velg dem.

Bjørn E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"2049 kr i gebyr for forsinket innlevering av antenne"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er greit nok med forsinkelsesgebyr, men når gebyret er på 2049 kr for å levere inn antennen 10 dager for sent minner det mer om svindel enn et seriøst firma.
Styr unna!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"1000 kr gjenåpningsgebyr!"
2 syns denne omtalen er nyttig

544,- pr mnd vil dem ha, men Snertingdal sliter virkelig med stabilt internet!
Først Nextnet.no og nå Breiband.no som har tatt over nextnet sine kunder.
Klager du på nettet om ustabilt nett og nedetid... Ingen kompensasjon, og skulle en betale faktura i tide er dem raske med å stenge av for da tjener dem 1000 kr på gjenåpne nettet som tar dem 1 minutt å gjøre!
Tror dem som har Breiband.no har fått føle tregheten her i Snertingdal!

Marius B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for INGENTING! STYR UNNA!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Måtte ha internett i min nye bolig på landet, eneste alternativ var mobilt bredbånd eller satelitt bredbånd. Tidligere eier hadde satelittbredbånd så da valgte jeg å fortsette den avtalen.

Tidligere eier la igjen utstyret, så alt jeg trengte var et abonnement, så da ble jeg nødt å binde meg for et år (merk deg at jeg uansett må binde meg for et år).

Etter et par uker kommer likevel nytt utstyr i posten, jeg er grei og sender det tilbake (tydelig at de ikke skjønner at jeg da har i realiteten 2 paraboler og modemer).

Etter et halvt år vil jeg si at jeg hadde kanskje internett 1 av 3 dager, de dagene jeg hadde nett var det av lav kvalitet og lav hastighet. Modem og parabol streiket flere ganger og derfor ba jeg i en mail om å få avslutte avtalen 6 måneder før bindingstiden var over. Dette måtte være bedre for begge parter i stedet for å fortsette å sende meg utstyr som går i stykker. Uten å spørre så avsluttet de da abonnementet og ga meg bruddgebyr i tillegg til at jeg måtte betale for 3 måneder til, men parabol og modem blir krevd inn i løpet av få dager. Altså da måtte jeg betale for tjenesten i 3 måneder til, men får ikke bruke den!

Akkurat nå krangler jeg fortsatt med de om betalingen for de 3 månedene jeg ikke får internett, men likevel må betale for.

STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Anbefales ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kommer til å nedsnakke Breiband 4500 ganger der det går an. Maken til dårlig service har jeg aldri vært borti.
Breiband sørger for at du er lurt som kunde iløpet av abonnements tiden ved å endre vilkårene stadig slik at både abonnement. Har hatt dette abonnementet i 3 år og føler meg straffet og bøtelagt etter oppsigelsetiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi skaffet oss abonnement hos bredband.no, men det har vært tull helt fra starten, de sender ut faktura bare annenhver mnd, jeg tror de gjør dette med vilje, vi følger ikke med, vi betaler bare de regningene vi får i posten som vi vet vi skal betale, dette resulterer i at nettet blir stengt annenhver mnd uten purring eller stengevarsel, da presterer de å sende åpningsgebyr på 1000 kr i tillegg. Jeg tror de gjør dette med vilje for å svindle oss for penger. Vi ber om å få kopi av orginal faktura og purringen, da dette er noe jeg tror de er pliktig til å sende før stenging, men det gjør de aldri, bare nekter for at det kan være feil i systemet og legger all skyld på oss, men uansett hvor mye vi snur og vender på innboksen vår, finner vi bare faktura for annenhver mnd... Vi skal jo ha hver mnd... SVINDEL... Vi kommer til å dra det til forliksrådet om nødvendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ring kundtjeneste!! Styr unna Breiband"
1 syns denne omtalen er nyttig

Maka til usel og frekk kundeservice tror jag ikke det er mulig finne. Her må de fått fatt på som blitt sparket på alle andre jobber for frekk og uerhørt utriveligt oppførende.
Tjafset med dem i ett halvt år. Der har du ikke noe å hente som kunde, de ser deg ikke som kunde heller, kun noen de vil bli kvitt fortest mulig. Så er de og noen riktige hønshjerner, trur vi er idioter som går på alt tull.
De mener de sender full fart og stabil signal, for det måler dem. Men da jag måler rett i mottakeren får jag under helften av fart, og svarstiden er som til månen og tilbake. De nekter tru på meg og ment alt fra mitt utstyr, eplen i epletreet og tåke er skylle. Inklusive dems egen kabel.
Bedt dem vise sine måleresultat, bedt dem komme og vise hvor feilen hos meg er. Men nejda..... Skal bare betale.
Styr unna... Langt unna dette..
Og hvor er forbrukerrådet?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig kundeservice! Dem bryr seg ikke om kunden. Hvor har dem klart og samle sammen en sånn gjeng egentlig! Veldig ustabilt nett. Man betaler full pris og får bare halvparten av den farten man betaler for! Forbrukerrådet eller noe skulle virkelig ha tatt dem hardt!

Søk Bytt.no