Meny

BigBlu omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
76
av 87 innen
bredbåndsleverandør
18%
anbefaler
BigBlu
Filtrer omtaler
22
14
2
16
149
Sorter omtaler etter
Viser av 203 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med BigBlu?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Elendig,elendig og atter elendig, kundeservice helt fraværende, sendt masse mail men eneste jeg får i retur er faktura på mail, styr unna

Svar fra BigBlu
11.01.2021 13:53
Hei Rolf, Takk for din tilbakemelding. Vi er tilgjenglig på mail og telefon hver eneste dag. Sent oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så hjelper vi deg. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Umulig nett til normalt familiebruk."

Responsen på nettet er på nesten 1 sek og hastigheten varierer fra nesten ingen ting til litt. Du får prioritert mengde data, men det merker du ikke forskjellen på. Jeg har hele tiden kontrolert signalstyrken og den har hvert meget god hele tiden da jeg etter sterk vind har finjustert. Dette har konsekvenser for nesten alt du gjør på nett. Det er mulig å lese avis om du har god tid og det er mulig å sende mail. Sider med mye sikkerhet (nettbank ol.) kaster deg ofte ut da responstiden er for lang. Det har hendt at vi har fått sett en film uforstyrret, men ga fort opp dette på dette nettet. Nettmøter kan du bare glemme og gaming er ikke mulig. Denne løsningen er veldig mye bedre enn brevdue og postvesenet, men der stopper det desverre opp. Finnes det ingen annen mulighet så må du velge dette for å komunisere, men er det mobildekning dere du er så er det den vegen du må ta.

Lars E. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt topp!"

På hytte uten mobildekning, ble redningen satelittbredbånd fra BigBlu. Stabilt bredbånd som muliggjør bl.a. problemfri tv-strømming.og wi-fi tale. Ikke opplevd problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøver å få returnert utstyr da vi ikke ønsker abonnement, men det er ikke mulig da telefon nummeret ikke er registrert som norsk. Får derfor ikke mulighet til å sende retur. Prøver å få kontakt med kunderservice men der er det ingen svar å få.

Svar fra BigBlu
02.12.2020 13:46
Hei Jonas, Takk for din tilbakemelding. Jeg mistenker at du skal ha kontakt med Via Bredbånd, det er et annet firma og de har ikke et norsk nummer. Vår telefonnummer i Bigblu er 21554000, ring oss gjerne om du er kunde hos oss slik at vi får hjulpet deg videre. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tregt og dårlig betalingsløsning"

Bra: - Gunstig pris - Tilgjengelighet satelitt der andre nettløsninger ikke finnes. Dårlig: - Hastighet ikke på linje med 4G ved Sølv alternativ. - Har hatt hakkete Streaming til TV med dette altenativet (skal i følge selger være dekkende). - Betalingsløsning der en må logge seg inn på nettside for å finne faktura for så å kopiere ut faktura data er en løsning som ikke hører hjemme i 2020. Ikke nettgiro tilbyder og løsning med å legge inn belastning mot kredittkort fungerer ikke.

Svar fra BigBlu
23.11.2020 08:27
Hei Geir, Takk for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på tilbakemelding@bigblu-bb.no, slik at vi kan undersøke hvorfor nettet ditt er hakkete når du streamer. Vi sender faktura per mail hver måned, vi jobber med å få på plass efaktura. Til efaktura er på plass, kan du gjerne legge inn et fast trekk i nettbanken din( bruk det siste kidnummeret). Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt håpløst selskap!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Løsningen fungerer kun på kveld/natt, kundeservice bruker i snitt en uke på å svare, de har absolutt ingen teknisk kompetanse, og skjønner ikke selv hva de snakker om. Dyrt, dårlig, og ikke brukbart selv om man ikke har andre alternativer engang. Krever betalt selv om tjenesten ikke fungerer, de nekter å betale tilbake for perioder det ikke har fungert. STYR UNNA!!!

Svar fra BigBlu
24.11.2020 08:32
Hei Pål, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på support@bigblu-bb.no, slik at vi kan undersøke hva som har skjedd. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude i Bigblu
Hallvard
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilfredstillende"

- Hastigheten på nettet svarer ikke til det som er forespeilet - Streaming kan ikke gjøres med tilfredstillende resultat - Selv innlogging, f.eks bank id, kan være problematisk pga forsinkelsen - Kundeservice er vanskelig å komme i kontakt med - Kommer du i kontakt med kunderservice viser de ingen interesse i å løse problemer - Du kan ikke forvente at kunderservice har logg på dine henvendelser

Hans A. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Medium over hele linja"

Har fått "grini" meg til privat "bedrifts"-linje på ca 30mbit. Etter mye frem og tilbake har tjenesten nå blitt veldig stabil. Så per dags dato er jeg fornøyd. 2 ting trekker ned. 1. Jeg er koblet mot et kjent hovedknutepunkt, allikevel går tjenesten ned om det er strømbrudd eller tordenvær i området. Det er tydelig at de ikke er tilkoblet nødstrøm selv om de er på et kjent radiolinje knutepunkt (kutter kostnader?) Det tar gjerne mange timer før nettet er tilbake etter et strømbrudd. 2. De opplyser ikke om tilgjengelig hastighet og priser på nettsidene. Dette er spekulativt og ufint.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindel og bedrag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna dette firmaet. Når du sier opp abonnementet får du ikke refundert noe. Bryter du bindingstiden koster det flesk. Dårlig hastighet på nettet. Etablering koster mye, selv om du monterer alt utstyret selv.

Svar fra BigBlu
07.10.2020 08:31
Hei Roger, Takk for din tilbakemelding. Så leit at du ikke var fornøyd med abonnement vårt. Vi har en helt normal etableringskostnad sammenlignet med andre internettleverandører. Dersom det er noe vi kan hjelpe deg med kan du sende oss en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no
Malvin N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter ventetid på 3 mnd- på tross av lovet leveringstid på 5 virkedager - måtte jeg selv organisere montering. Ingen beklagelse fra bigBlu. Forferdelig dårlig dekning på tross av lovet effekt på 15/15 Mbps. Dette oppleves som mye dårligere enn leverandør jeg hadde før med 7 Mbps . Signal faller ut hele tiden, til alle døgnets tider. Dette selv om det er helt klart. BigBlu frarådes å bruke, da man betaler for noe man ikke får. For meg er det uforståelig , da feks Canal Digital, fra satellitt sender krystall klare bildet. Slik jeg forstår det, er det digital teknologi som brukes av bigBlu og Canal Digital.

Svar fra BigBlu
06.10.2020 11:02
Hei, Takk for din tilbakemelding. Dette høres ikke bra ut i det hele tatt. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så kan vi se på saken din. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig leveranse og kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bigblu i 10 mnd. endel problemer men ikke mer enn en kan leve med når man ikke har så mange andre leverandører i områder. Måling via nettfart etc. viser at man aldri har den hastigheten man betaler for. Ved gjentatte kontakter mot kundeservice måler de bestandig 10Mbps ?? Utfall av sender hos de i slutten av juli mnd. etter det har det bare vært problemer. Kontaktet de gang på gang, det eneste de kan komme opp med er at antennen min må ha endret posisjon eller at det må ha grodd opp vegetasjon som sperrer for signalene. "Antennen har ikke endret posisjon, det har ikke grodd opp vegetasjon mellom sender og min antenne". Naboen min har også de samme problemene etter utfallet i Juli mnd. Med andre ord så er ikke bigblu interessert i å sette seg inn i problemene vi har og gjøre noe med det, det er kunden som har feil. Har nå sagt opp 2 abonnement hos de (også hytta). Har bedt de om å "slette" siste regning på 588kr men det er ikke aktuell politikk hos de da feilen ligger hos meg. Betalte nå regningen for å bli ferdig med de. Kan ikke på noen måte anbefale andre å inngå noen leveranseavtale med bigblu, det er bare tull/plunder/heft og irritasjon. Med å utøve en slik "politikk" så undergraver de seg selv på sikt og det burde de snar forstå. Styr unna!!

Svar fra BigBlu
05.10.2020 09:27
Hei Roy, Takk for din tilbakemelding. Beklager opplevelsen du har hatt. For å kunne få maks utnyttelse av vårt abonnement er man nødt for å ha helt fri sikt til senderen og gode signaler, det høres ut som singalene dine var i grenseland. Dersom det er noe vi kan gjøre for deg nå er du velkommen til å sende oss en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Levere utstyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har endelig annen mulighet for fiber og har sagt opp abonnementet . Av diverse årsaker fikk jeg ikke sendt tilbake antennen . Fikk riktignok en påminnelse med ukes frist til å levere . Dette fikk jeg ikke til grunnet ferie. Har nå fått faktura på 4000,- for denne antenna og nå er det ikke mulig å levere den tilbake . Får bare til svar at sånn er det hos oss !! Svindel !!frekt !!

Svar fra BigBlu
08.09.2020 19:36
Hei Ingar, Takk for din tilbakemelding. Først sender vi en bekreftelse på mail på oppsigelsen der vi informerer om at utstyret skal leveres innen 14 dager etter at abonnementet er avsluttet. Om du ikke har levert det innen de 14 dagene, får du en påminnelse på sms med 7 dagers frist. Dersom du hadde ringt oss før vi hadde fakturert utstyret, hadde vi utsatt fristen for å levere utstyr. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så kan vi se på saken din. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Er dette ren svindel?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har dei sikt til mast på 3 km hold. De påstår å kunne levere tjeneste opptil 10 km fra masta. Dekningen var helt elendig, så elendig at det ikke fungerte i det hele tatt. Utstyret ble sendt tilbake og kundeforholdet sagt opp. Så kommer det faktura på oppunder 3000 kr. Ble tvunget til å betale pga. Inkasso. Men de fortsetter å sende regninger og purringer. Opplever dette firmaet som ren svindel og kundeservicene er rett og slett skrekkelig. Vurderer politianmeldelse. Denne siden burde ha negative stjerner, da hadde jeg valgt dem.

Svar fra BigBlu
08.09.2020 17:51
Hei Fred, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så kan vi se på din sak. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Helt håpløst"

Jeg har sagt opp dette flere ganger over mail og tlf. Men faktura får jeg. Ikke fra Breiband men fra inkassoselskap. Jeg betaler i håp om at det er den siste hver gang, men ingen ting skjer. Til slutt stoppet regningene fra dem og jeg håpet at det da hadde løst seg. Noe det nå viser seg og ikke stemme. Jeg fikk i dag en grei inkasso på en regning jeg liksom skylder dem. ikke leverer dem bra eller stabilt nett heller. Det er ikke den farten dem lover. Og det koster mere enn det smaker. Nå bruker jeg 4G nettet over tlf og det er mye bedre enn den driten her. Hold dere unna !!

Svar fra BigBlu
25.08.2020 15:19
Hei Martin, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så vi får ryddet opp i din sak. Hører gjerne fra deg. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempefornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kjempefornøyd med satelittpakka vi bestilte i sommer på hytta. Vi monterte utstyret selv, og den første plasseringen fungerte ikke pga noen trær foran, men på den andre siden av hytta fungerte det utmerket, der er det åpent og god sikt. Vi er fire i familien, og alle kan nå være på nett og se film etc. Veldig fornøyd!

Svar fra BigBlu
25.08.2020 14:35
Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tragisk"

Har ikke noe positivt å si om bigblu. Ustabilt nett,aldri den farten man betaler for og dårlig kundeservice. I tillegg overpriset! Styr unna!

Svar fra BigBlu
25.08.2020 09:07
Hei, Takk for din tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så vi kan se på saken din. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Strålende"

Vi er veldig fornøyde med nettet! Sønn spiller på Playstation mens jeg ser på Netflix samtidig, å det er ingen lagg for han. Ikke vært noe problemer her. Og kundeservicen er alltid hyggelig og behjelpelige.

Svar fra BigBlu
25.08.2020 09:06
Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra nett og hyggelig kundeservice"

Veldig fornøyd med bigblu, nette er stabilt og det beste vil kan få her vi bor. Får raskt svar hos kundeservice og de er veldig hyggelig. Mvh Else

Svar fra BigBlu
07.08.2020 08:38
Hei Else, Takk for hyggelig tilbakemeldingen, det setter vi pris på. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude i bigblu
Gina M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, elendig produkt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Unngå for all del Bigblu (tidligere Breiband.no). Er så mye trøbbel, dårlig nett etc, og kundeservice tar en aldri seriøst og gjør ikke noe med problemene. Man blir ikke trodd, de påstår hver gang at det må være noe galt med utstyret vårt og de ser ikke noe problem. Men ender alltid med at de må gjøre noe etter mye klaging, så blir det litt bedre en liten stund. Bare tull, og langt fra verdt en eneste krone.

Svar fra BigBlu
06.08.2020 15:20
Hei Gina, Takk for din tilbakemelding. Dette var ikke bra. Send meg gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så skal vi se på saken din. Mvh Trude hos bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice svarer fort og jeg har ikke hatt noen problemer hverken med oppkobling eller fart. Her fungerer det utmerket.

Svar fra BigBlu
06.08.2020 15:20
Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Virkelig ikke bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du har mulighet, styr unna. Er du heldig så fungerer det en stund. Det er når det oppstår problemer det er kjørt. De har ingen forståelse for at problemene sitter i nettet deres. Det er typisk at i perioder når flere er på og bruker nett, så blir det så godt som ubrukelig. Gjerne på kveld etter jobb, eller i helgene. Når man klager, så tar det flere dager før man får svar på en eventuell epost, og da skylder man på ruter osv. man har hjemme, ikke på eget utstyr. Når man klager så kjører de en linjetest, selvfølgelig i firmaets åpningstid, som er når alle er på jobb, og utrolig nok så måler linja helt som den skal. Nå har det vist seg at det opp gjennom årene vi har hatt dette, hver gang har skyldtes feil hos nextnet/breiband/bigblu. De må snart ta inn over seg at de leverer en råtten tjeneste på grensen til svindel. De er årsaken til at hele bygda her har jobbet lenge med å få lagt skikkelig fiberbredbånd, som faktisk er billigere enn ågerprisene bigblu opererer med. For dette er noen de prøver å skjule. Det er umulig å finne noen oversikt på nettsidene deres hva det faktisk koster. De har også avgifter for alt mellom himmel og jord. Til sammenligning så koster 10/2mbit hos bigblu 739kr inkl.mva. Fiber koster for oss med 500/500mbit 1099kr inkl. TV-pakke. Det er helt latterlig. Jeg forstår heller ikke at de kan kalle tjenester som 30/10 for trådløst fiber, og at det i det heletatt er lov å markedsføre produktet slik. Det mangler minst en null. Hvis du kan, styr unna!! Tregt, ustabilt og vanskelig kundeservice!

Morten M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet et produkt som skulle egne seg fint til å strømme film å serier. Har enda ikke klart dette. Dessuten er det ikke prisgunstig, ikke god service da du må til og med logge deg inn på deres egen og elendige kundeside for å få faktura, du får ikke engang varsel om at fakturaen ligger der. Styr unna. Farta på nettet kan sammenlignes med ei sneile på tur.

Svar fra BigBlu
14.07.2020 14:01
Hei Morten, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, slik at vi kan se på nettet ditt? Når det gjelder faktura blir de sendt på e-post, ettersom en del av våre kunder mottar denne i søppelboksen, har vi akkurat endret rutinene slik at vi sender ut sms når vi fakturerer kunder. Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Tilbakelevering av utstyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det verste leverandør jeg har vært borti. Ved tilbakelevering av utstyr kan de ikke grunnet covid19 ta i mot sitt utstyr på deres bedrifts adresse. Det må sendes med posten. Blir man forsinket grunnet dårlig tilbakemelding fra de blir man fakturert med kr. 2200 og man får beholde et dårlig utstyr. Dårlig var de på kundeservice før, men det blir bare verre etter kunde forholdet er opphørt. En dårlig forretningsskikk som hører hjemme hos tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Kan ikke anbefale noen å tegne avtale med en slik leverandør.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09:29
Hei Geir, Takk for din tilbakemelding. Som du skriver tar vi dessverre ikke i mot utstyr på døren nå grunnet Covid-19. Vi tar Covid-19 og våre ansattes helse på alvor. Ettersom våre kunder nå ikke kan levere tilbake utstyr på døren, kan vi utsette retur av utstyr til vi igjen tar i mot kunder på døren. Det blir sendt en SMS til kunder som ikke har levert tilbake utstyr 10 dager før vi fakturerer kunder som en påminnelse om at utstyret er bigblu sin eiendom. Om kunder da tar kontakt og sier at de ikke kan levere før etter det utsetter vi å sende ut faktura. Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så kan vi gå igjennom din sak på nytt. Mvh Trude hos bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig hastighet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Faller ut hele tiden, og hastigheten er elendig. Jeg bruker nettet for det meste til å streame filmer og serier. Bigblu klarer ikke engang å levere nok hastighet til å se på HD kvalitet. Parabolen er så vàr så med litt vind blåser den ut av stilling.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09:28
Hei Frank, Takk for din tilbakemeldingen. Dette var ikke bra. Send meg gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så skal vi se på saken din. Mvh Trude hos bigblu
Annemols
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, elendig dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes ingen feilmeldinger i områder dekning er falt ut. Om det finnes en oversikt på nettsiden, er det umulig å finne den. Nettsiden er utrolig rotete, eksisterende kunder finner ikke noe informasjon.

Svar fra BigBlu
09.07.2020 09:21
Hei, Takk for din henvendelse. Det kan man dessverre ikke så på nettsiden, men du kan logge inn på "min side" der kan du se om sendern du er tilknyttet har falt ned. Tar tilbakemeldingen din angående Websiden videre til rett vedkommende. Takk for din tilbakemelding. Mvh Trude hos bigblu
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR