Meny

Breiband.no omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
10
av 12 innen
bredbåndsleverandør
13%
anbefaler
Breiband.no
Filtrer omtaler
5
9
1
8
88
Sorter omtaler etter
Viser av 111 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Breiband.no?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettverkshastighet med en leverandør som vegrer seg å forbedre nettet"

Nettverkshastigheten er ekstremt varierende, men stort sett elendig pga et nett som skal betjene et meget stort antall hytter. På ettermiddag og kveld i helgene er det ekstremt tregt og man er stort sett mellom 2-10% av det de sier de skal levere. Breiband er kjent med problemstillingen og har fått dokumentasjon over flere år uten at det bedrer seg. Når de i tillegg priser dette produktet meget høyt føler man seg som en skikkelig idiot som beholder abonnementet.

Sjurbeate
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har vore kunde nokre år, og det har tapt seg betrakteg på desse åra."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har våre kunde ca 3 år. På desse tre Åra har prisen stege javnt og trutt. Dei har skrud opp prisen 3 gonger. I tilegg har dei no begynt og ta månadsleige av Utstyre, som sto i kontrakten ved kjøp at du fekk gratis, og som du betalte eingongsavgift for ved oppstart på over 2000 eller ka det no var. Syns ikkje dette er riktig når du i utgangspunkte går inn på ein avtale som var rimeleg og endar opp med ei svært dyr løysning etter nokre år. Som kunde syns eg dette er SVÆRT kjedelig. skulle nesten tru dei sleit litt økonomisk sidan prisen må stige så kraftig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Har tapt seg enormt på de årene vi har vært kunder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Var i utgangspunktet en grei leverandør av internett for oss som bor i mindre sentrale strøk, men har blitt useriøse siste 1-2 år. Ut av det blå startet de å ta leie for utstyr som vi har hatt i flere år. Og som vi allerede hadde fått beskjed på at de ikke skulle ha tilbake ved oppsigelse. Økte i tillegg prisen 3 ganger på ett år. Når vi til slutt fikk nok og sa opp abonnementet skal de likevel ha tilsendt utstyr med kort varsel, når det ikke ble gjort innen fristen fakturerer de utstyret. Elendig kundebehandling når en ringer eller sender epost og klager på disse tingene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste internett noensinne!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Satelittbredbånd fra Viasat Internett som Breiband er leverandør av fungerer så dårlig at man ikke engang kan lese nettavis. Netflix, Youtube og NRK kan du bare glemme å strømme. Jeg har prøvd alle hastighetene de tilbyr. Kundeservicen er også veldig dårlig. Når man skal si opp og begynner å lese kontrakten er den full av fallgruver for deg som forbruker samt en hel del gebyrer hvis man ikke passer opp. STYR UNNA!

Bjørn W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig, ikke som lovt og forespeilet"

Elendig, ikke som lovt og forespeilet. Det oppstod en nettverkene ring, - søk på nytt -søk på nytt -søk på nytt -søk på ...

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"

Dessverre har jeg pr. i dag ingen annen mulighet. Har bedt om bedre kapasitet og dekning i flere år, men ingen ting blir gjort. Hos meg er det bare mulig å bruke nettet med radiolinje. Finnes andre muligheter bør Breiband unngåes.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Rett å slett udugelige"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har sittet i 5 dager nå uten noen form for internett. De har lovet å få det fikset, men har ikke klart det innenfor tidsrammen de lovte oss. Hastigheten er MYE under hva vi betaler for. På en god dag er vi oppe i 2mbps, og det finnes ikke stabilt. Styr unna

Finn A. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget fornøyd med breiband.no, får alltid hjelp selv om det er noe ventetid, plus er det feil på nettet så får jeg alltid refundert deler av fakturaen, Kan anbefales til andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde ut dette. Anbefaler andre å styre unna. Feil med fakturer. Dårlig linje som konstant hopper ut. Feil i forhold til avtaler. Dårlig kundeservice!

Henriette B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Økning av priser og plusset på leie på utstyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har jamt over de siste årene plusset på priser for sine tjenester. Dersom en prøver å få ned kostnadene ved å velge ett billigere abonnement skal de til å med ha 499 kr for å gjøre denne endringen. Opplysningene om oppjustering av pris kommer jamt og trutt for tiden. Vil ikke anbefale nye abonnementer dette firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer utmerket"

Hittil har vi gode erfaringer. Fikk rask hjelp over telefon til innstilling. Hastigheten er veldig god. Om det er stabilt på lengre sikt, vil jo vise seg, men så langt har vi ikke noe å klage over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Veldig dårlig hastighet, kan ikke bruke Netflix eller ingen dekning etter kl 17 på dagen."
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig dekning ubrukelig nett. Kan ikke se noe etter kl 17 ikke Netflix eller noe jakker hele tie

Frederick N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"75 % prisøkning på to år - lureri og grusom kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tilbudt et abonnement for 2 år siden til 199 kr + mva pr mnd. Jeg valgte da å ha nett, som jeg tidligere ikke har villet ha på fritidsboligen fordi det koster uforholdsmessig mye. Etter 2 år har de økt prisen på abonnementet mitt med 75 %, altså nå betaler jeg 349 + mva. Det er et svært dårlig bredbånd fra før, og når jeg ringer for å spørre, anbefaler de meg bare å si opp eller truer med å si opp meg som kunde. I tillegg forsøker de å lyve og si at produktet jeg bestilte ikke finnes lenger og at de har gitt meg et nytt produkt automatisk som koster mer, selv om det egentlig er helt likt. De fortsetter med å foreslå at det jeg fikk var et introduksjonstilbud, som de senere måtte innrømme at ikke var sant. Dette er en useriøs aktør jeg anbefaler alle å styre unna, med liten respekt for sine kunder.

Kent Å. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundeforhold"

Har vært kunde i 5år... men når dem begynner å skal halvere farten min og i tillegg sette opp prisen med 80kroner i måneden... da kan dem sannelig dra til h......

Torine K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dyrt, dårlig og må betale leie av kjøpt utstyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde i 2012 der vi bor, ingen annen tilbyder av internetttjenester enn Direct Connect. Først prøvde vi radiobølge nett og deretter fikk vi installert Parabol og betalte for netttilgang. Nettet var i perioder elendig og fungerte best fra kl 24 og utover. Vi kjøpte til GB og plutselig i 2017 fikk vi krav om betaling for kjøpt utstyr da de hevder at vi ikke kan ha kjøpt det fordi de drev ikke med sånn i 2012.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på den måten at det alltid er noe feil med nettverksfarten"

Liker du å leve på gamlemåten? Da er dette noe for deg. Linjene er vell mer eller mindre alltid dårlige og ikke verdt ei krone spør du meg. Vennligst styr unna Breiband!

Stephan S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra men tok en stund!"

Trådløs fiber er veldig bra nå, for nå får vi 20 ned og 5 opp med før det så var det det veldig dårlig da var det 8 ned og 3 opp og veldig dårlig ping. Men etter 3 måneder venting så har det endelig blitt bra.!! Og nå er det til og med mulig og få 100 ned og 10 opp hvis du vil betale for det!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Breiband nekter å hjelpe på mail, men vil at jeg skal ringe. Da jeg poengterer at det har vært så mye surr med dem at jeg vil ha skriftlig svar, lar de bare være å svare mer på mail. De sender langt høyere faktura enn avtalt. Nettet forsvinner rett som det er. Kundehjelp har ikke peil på hva de driver med. Og hastigheten varierer veldig. Ofte er nettet så tregt, at det tar flere minutter å laste en side. Ikke velg dette selskapet som din Internett leverandør!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært borti verre. Tatt kontakt gjentatte ganger angående ustabil linje, men aldri blitt noe bedre. Hjelper ikke å få hastigheten man betaler for når linjen er ustabil. Har 10 Mbit ned fra Breiband.no. Eidsiva leverte 100 ganger så stabil linje på kun 4 Mbit. Synd Breiband.no tok over radiobreibandet her. Jeg hadde valgt en annen leverandør når som helst dersom det var mulig.

Svar fra Breiband.no
01.08.2018 09.49
Hei Pål!

Det er leit å høre at du opplever problemer med bredbåndet ditt. Det skal i utgangspunktet ikke ha skjedd noen endringer i kapasiteten på nettet da vi tok over kundeforholdet fra Eidsiva. Ta gjerne kontakt med oss på 21 55 40 00 på nytt slik at vi kan se på saken igjen.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Som utleier av strøm til antenne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som utleier av strøm til antenne, har jeg på mine 13 år ikke fått dekt utgifter fra tidligere direct Connekt som nu er bredbånd.no. Er d vi private som skal stå for deres kostnader? Hvorfor holder de ikke avtaler? Svindler de bevist? Sender til bredbånd fjernet i dag👍 Ingen kunder blir lurt fra dette nettverket mer!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 22.02
Hei Eirik!

Alle som er repeaterverter hos oss har en egen avtale med oss, der det som regel foreligger an avtale om kostnader for strøm og slikt. Ta gjerne kontakt med oss på support@breiband.no dersom du mener at avtalen ikke er opprettholdt, så skal vi undersøke dette nærmere.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kunde Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Sinnsykt dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna. De leverer utstyr som ikke fungerer, og setter det opp selv om ikke signalet fungerer. De fakturere allikevel. Kundeservice sier det er kundens ansvar om internett ikke fungerer!!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 21.03
Hei,

Dersom kunder bestiller montørhjelp og vi ikke får signaler blir bestillingen kansellert. Fakturering starter som regel bare dersom kunden har bestilt selvmontering og tar kontakt utenfor prøvetid og/eller angrefrist. Ta gjerne kontakt på support@breiband.no så kan vi se på saken din.

Mvh Morten,
Breiband.no
Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på dekning å dyrt 😤ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig nett, detter ut hele tiden er nesten ikke måned de ikke er noe galt. 🤔Lover bedring men ingenting skjer 😴men prisen setter dei opp 😥 eneste som er bra er att dei har fri bruk på de eg har heima, men satellitt nettet sa eg opp på grunn av prisen og ingen rollover

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 20.09
Hei Synnøve,

Leit å høre at du opplever problemer med nettet! Ta gjerne kontakt på support@breiband.no så kan jeg ta en titt på saken din :)

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Høye priser, et nett som konstant kobler ut, og en helt FORFERDELIG kundeservice! Finn aldri på å tegne et abonnement hos Breiband! Det finnes ikke en eneste ting som er positivt med dette firmaet!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 16.50
Hei Trude,

Leit å høre at du opplever det slikt! Dersom du opplever problemer med nettet kan du gjerne sende oss en henvendelse til support@breiband.no så kan jeg ta en titt på saken din.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice. Må betale leie for utstyr som er kjøpt! Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice! Svarer ikke på tlf eller mail! Øker prisene til sine kunder etter noen mnd. Må betale leie for utstyr som man tidligere har betalt for. STYR UNNA!!

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 16.45
Hei Inge,

Alle som ringer oss skal få svar - du kan også velge tilbakering så du slipper å vente i kø. Alle som sender oss en e-post skal også få svar - dersom det ikke er tilfellet for deg ønsker vi gjerne å høre fra deg. Du kan sende en henvendelse til support@breiband.no og referere til denne Bytt.no siden så tar jeg tak i saken.

Mvh Morten,
Breiband.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dette er et helt useriøst selskap som ikke leverer noe og lopper deg for penger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte bredbånd via satellitt til hytta. Glad og fornøyd gikk jeg i gang med monteringen og fulgte oppskriften helt etter instruksjonene. Selv om forholdene ved hytta bør være helt ideelle for satellittkontakt, hjalp ingenting selv med hjelp fra teknisk kompetente venner. Jeg kom ikke ett sekund på nett. Likevel har jeg endt opp med at selskapet har fakturert meg for 5000 kroner, og når jeg finleser betingelsene kommer jeg antakelig ingen vei. Og de skal ha alt utstyret tilbake uten at jeg får noe refundert. Utrolig. Det er første gang jeg har måttet betale for en tjeneste eller et produkt som aldri har fungert. Selskapet tilbød profesjonell assistanse for montering. Det ville ha kostet meg 10-15000 kroner fordi hytta ligger langt unna der vedkommende ekspert oppholder seg. Og en slik assistanse ville ikke kunne ha garantert et godt resultat. Jeg er rimelig sikker på at eksperten heller ikke hadde fått det til. Dette er et helt useriøst selskap. Sjekk forøvrig regnskapene deres på proff.no. Bare underskudd og økende sådann. Går vel konkurs om en stund.

Svar fra Breiband.no
10.07.2018 16.01
Hei Senja,

Alle som bestiller abonnement hos oss får en 14 dagers prøvetid som starter den dagen utstyret ligger klart til henting på postkontoret. Får du ikke signaler eller om du ikke er fornøyd innenfor prøvetiden er det bare å ta kontakt så kan du returnere utstyret - den eneste kostnaden du får da er returkostnaden. Send oss gjerne en henvendelse på support@breiband.no så kan jeg ta en titt på saken din om du ønsker det :)

Mvh Morten,
Breiband.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR