Meny

Brdy omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Brdy
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
72
av 80 innen
bredbåndsleverandør
19%
anbefaler
Brdy
Filtrer omtaler
28
14
2
18
165
Sorter omtaler etter
Viser av 227 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Brdy?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

eneste som har vært bra er at de har levert internett de årene jeg har bodd der jeg bor, alt utenom det er tragisk. Dyrt, ustabilt og lite vilje til å oppgradere for oss som ikke har alternativer. reklamerer med at de gjerne bygger ut "skikkelig" internett der andre ikke tilbyr, men per idag er ikke 10mbit ustabilt nett skikkelig internett. nå plukkes også utstyret her ute ned, og enn så lenge er det ikke vært bra nok dekning til å kunne ha trådløst nett. støtt og stadig må antenna startes på nytt, og over 500 kr mnd for 10 mbit er dyrt nå om dagen. Spar deg selv for tull og dyr dårlig internett om du har et alternativ...

Svar fra Brdy
29.06.2022 20:33
Hei Anders, takk for din tilbakemelding. Så leit at du ikke er fornøyd med oss. Vi gjør alt vi kan for å gjøre kundene våre fornøyde. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi se hva vi kan gjøre for å gjøre deg fornøyd. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Greit nok at dei har bra priser men hjelper lite når nettet ikke fungerer og detter ut i flere timer hver dag! Restart av router funker i 3/10 tilfeller. Routeren dem solgte klarer tydligvis ikkje å sende signal gjennom gipsvegger, einaste løsningen dem har er å kjøpe en ny fra dem. Kundeservice er svært lite hjelpelige. Om dere velger å bruke Brdy unngå å kjøpe produkter som router og antenne, får mye bedre og billigere på Elkjøp eller Komplett!

Svar fra Brdy
15.06.2022 08:17
Hei Tony. Takk for din tilbakemelding. Så leit å lese at du ikke er fornøyd, ta gjerne kontakt med oss på 21554000, så vi kan feil søke på nettet ditt. Mvh Trude
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service og dårlig nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har vært uten nett i mer en 5 uker. Jeg har hevet kontrakten i henhold til avtalevilkår. Men bigblu nekter a betale pengene tilbake.

Svar fra Brdy
05.05.2022 09:31
Hei Celina. Er du en av kundene som ble berørt av cyberangrepet på Satelittnettet? Det er veldig beklagelig at du har vært uten nett i 5 uker. Send oss en e-post på [email protected], så skal jeg hjelpe deg. Mvh Trude
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er like ræva som nettet... anbefales ikke !!! Får desverre ikke bytta til annet nett enda pga bindingstid 😡

Svar fra Brdy
05.05.2022 09:31
Hei Janne. Send oss gjerne en e-post på [email protected], så vi kan se på saken din. Mvh Trudr
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Like godt som brebånd"

Eg er superfornøyd med BigBlu. Har det på kontoret der eg arbeider som grafisk designer, og eg treng mykje og stabilt nett. Eg har alltid godt nett og aldri problemer. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tilfreds."

Har satellitt bredbånd fra, Bigblu,da dette er det beste alternativet der jeg bor.Svært fornøyd med dette.Mulig det kan være et problem med forsinkelse,om en spiller mot noen på nett,men se på filmer via dette nettet,ikke problem.Hyggelig kundeservice,som forstår hva de snakker om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utrolig bra kundeservice."

Har hatt BigBlue i over 2 år og hatt bare gode erfaringer. Har det vært noe galt så har de på kundeservice ordnet opp med en gang, om det er med gode råd eller sent montør når antenna ikke har mottatt signaler. Litt ventetid på telefon, men de ringer tilbake ganske raskt. Så langt er det bare positivt å si om Bigblue.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

I utgangspunktet et godt produkt, men det siste året har det vært ustabilt midt i beste sendetid. Dvs. mellom 20.00-22.00. Kunderservice nekter selvfølgelig for at det er noe galt med produktet, og vil ha det til å være brukerfeil. Vel, da er vi 3 naboer som sliter med brukerfeil. Heldigvis kommer alternativ på plass i løpet av 2022 slik at vi slipper å være tvunget til å bruke denne leverandøren.

Svar fra Brdy
05.04.2022 14:41
Hei Laila, Takk for din tilbakemelding. Så leit å lese at du ikke er fornøyd, ta gjerne kontakt med oss på 21554000, så vi kan feil søke på nettet ditt. Mvh Trude i Bigblu
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Jørgen J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Abbonnementspris satellitt bredbånd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Økte pris med 50% fra den ene mnd til den neste. I tillegg forsvinner Wifi stadig vekk en halv times tid på kvelden

Svar fra Brdy
23.02.2022 16:34
Hei Jørgen, Vi forstår at det er kjedelig at prisene øker men vår underleverandør har økt prisene inn til oss, så for at vi fremdeles skal kunne levere satellitt bredbånd var vi nødt for å øke prisene. Vi tilbyr fremdeles rimelig satellitt bredbånd fra 299,- i måneden. Ring gjerne kundeservice på 21554000, så vi kan feilsøke på linjen din. Det er ikke slik at wifi skal dette ut 30 minutter hver kveld. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Hadde jeg lest denne siden - hadde jeg neppe vært fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt på oppfordring og fikk ett strålende tilbud på "Hyttenett", som jeg etter litt om og men slo til på. To dager etterpå var utstyret på plass og jeg monterte opp uten problemer. Siden har det fungert knirkefritt og stabilt. Riktignok ble det påstått at hele mitt fødselsnr. måtte til for å kredittvurdere meg, noe som er reneste tøv. Hvordan kundeservicen fungerer aner jeg ikke da jeg ikke har hatt behov for den. Så langt er alt perfekt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig useriøse folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service dårlig dekning dette er bare talentløse...har klagd å klagd hjelper ingenting

Svar fra Brdy
23.11.2021 10:58
Hei Jimmy. Så trist å lese at du ikke er fornøyd med oss. Send oss gjerne en mail på [email protected], så kan vi se om det er noe vi kan gjøre for deg. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ufattelig ustabilt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Valgte Big Blue via satellitt til hytten. Utrolig ustabilt, treg respons, og håpløst til noe annet enn surfing og mail nesten. Falt ut titt og ofte og måte restarte ruter ofte, eller ringe Kundeservice for at de måtte gjøre noe i deres ende. Hele greien tok kvelden etter ett års tid. Deretter må jeg bytte satelitthode, uten at det hjalp. Da fikk jeg nok og byttet til trådløst bredbånd ettersom det var kommet på markedet i mellomtiden.

Svar fra Brdy
16.08.2021 09:28
Hei Ricky, Takk for din tilbakemelding. Så leit at satellitt ikke fungerte til ditt bruk. Det er dessverre lengere svartid på Satellitt enn for eksempel fiber. Når det er sagt, er det ikke slik at man skal falle ut titt og ofte. Beklager at vi ikke levde opp til forventningene. Mvh Trude i Bigblu
Annturid
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ubeskrivelig lei av hele opplegget. Bare på en uke har jeg vært fri for nett opp til 6-7 ganger. 3 ganger har jeg fått melding om feil og de andre gangene ingen varsel. Men det er dessverre ikke bare en dårlig uke for big blue, men det skjer titt og ofte at man sitter uten nett. Å har man nett er det sjeldent det leverer det du betaler for. Det varierer igjennom hele dagen! Hjelper lite å ringe inn til kundeservice for de kan ikke finne noe galt. Gjett om det blir fiber, når det bygges ut forbi her. Gir karakter 2 av takknemlighet for det nettet jeg får!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"drittfirma"
5 syns denne omtalen er nyttig

bestilte og fikk levert pakke. siden jeg kan stå på plenen og se opp på sender tårnet regnet jeg med å få bra signal. jeg var derimot treg med å koble det opp.. så de hadde allerede begynt å fakturere meg da jeg skulle montere det. fikk ikke signal i det hele tatt.og måtte pent betale fakturaen siden angrefristen hadde utløpt. hjalp ingen ting at de hadde levert et produkt som ikke funket. virkelig et skikkelig drittfirma. IKKE KJØP!!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Support"
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med en en veldig hyggelig svensk dame, som loset oss perfekt gjennom vårt problem, helt herlig🙂

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna hvis du ønsker stabilt nett! Som regel er det helt ubrukelig. Kan ikke streame tv eller til nettmøter. Tidvis ikke lese avisen engang! Kommer aldri i nærheten av å bruke opp prioritert datakvote, men får aldri den hastigheten som de sier. Elendig kundeservice! Vært i kontakt mange ganger og de får ikke gjort noe! Etter siste runde med dem skulle noe vært justert, men alt ble værre. Så nå blir det mobilt bredbånd på meg i stedet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Virker som om de ikke er kompetente til å bedrive slik virksomhet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi er tre abonnenter her som sliter med at de ikke leverer hva vi betaler for. To av oss betaler for 10 Mbite/s. De leverer fra nesten null til 6 Mbite/s. De påstår at de leverer varen frem til antenne.Sjekker med injector direkte inn i PC som de sier.Ingen bedring.Resten av utstyret deres, kabel fra antenne og injektor må vi betale feilsøk på selv. Fikk tilbud om gratis router til verdi 400 kr. Hva hjelper det når data ikke når frem. Det er jo ikke router og wifi som det er feil på når injektor direkte i PC ikke bedrer hastigheten. INGEN av oss tre som ikke får hva vi betaler for mht hastighet tror Bigblue når de hevder at de leverer frem til antenne. Dersom strømmen går.Hvordan ville abonnentene reagert når vi ringer netteier og får beskjed om å feilsøke selv? Får håpe fiber er rundt hjørnet slik at vi får levert fra noen som er mer seriøse og som kan faget. Tragisk at stortinget har vert fødselshjelp til dette selskapet og kastet skattebetalernes i dass. De burde vert anmeldt for svindel. Ikke rart at de bytter navn så ofte med så mange utilfredse kunder. Bl.a Direct Connect, Breiband.no, Bigblue.no Både jeg og nabo har hevendt oss mange ganger uten noen bedring. Satt en time i tlf uten å nå frem i går. Dette siden de ikke ringer opp igjen. Så STYR UNNA DETTE SELSKAPET er min anbefaling viss dere har mulighet. For dere som ikke har annet alternativ. Ta det opp i kommune og fylket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Null kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tenkte å skrive avtale med bigblu, men det hadde ikke de lyst til. Har to ganger vørt i kontakt med kundeservice. Lagt igjen telefonnummer og mail, men ingen følger opp. Så d aslapp de å ha meg som kunde. Ser på vurderingene her, så er vel det like greit.

Svar fra Brdy
14.04.2021 10:41
Hei Morten, Vi ringer opp alle som ønsker å bli ringt tilbake fortløpende. Sendt meg gjerne med mail på [email protected], så kan jeg undersøke hva som har skjedd. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning.."
5 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt, dårlig, og funker overhodet ikke som lovt. Ikke sant det som står i reklamen at det er fri bruk. Har du brukt opp prioritert data virker det ikke i det hele tatt. Men du kan kjøpe mer for 100kr pr.gb

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Leverer ikke"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hadde abonnement på 4 mb/s radiolinje, men opplevde 0,3 mb/s opplasting og maks 1,9 mb/s nedlasting. Selskapet nekter for at dette er riktig målt selv om det er verifisert på flere måter. Det ble ikke gjort noen forsøk på utbedring. Sa opp abonnementet og nektet å betale videre for noe som ikke leveres. De nektet å akseptere også dette og skal ha fullt betalt i flere måneder til. Saken er gått til forliksrådet. Styr unna.

Svar fra Brdy
14.04.2021 10:40
Hei Jon, Takk for din tilbakemeldinger. Kan du sende meg en mail på [email protected]@bigblu.no, så kan jeg se på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Lars O. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kynisk, ikke oppdatert teknologi og lite serviceorientert"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt BigBlu en periode, men på tross av fri sikt til antenne så var dekningen like under det som fungerer over tid. Enkelte ganger er dekningen tilfredsstillende, men veldig varierende. Kundeservice kunne se at dekningen ikke var tilstrekkelig, men måtte likevel betale selv for at montør skulle komme på nytt for å se på muligheter. Det var litt "skygge" for dekningen, og det ble derfor ikke mulig å få det bedre. Jeg ønsket da å gå over til ny leverandør. Dessverre hadde jeg akkurat betalt for 3 måneder, og til min store overraskelse så måtte jeg da bare finne meg i å betale for tjeneste som ikke ble levert 3 måneder. Det synes jeg er fryktelig dårlig service, og alene er grunn for at jeg aldri vil bli kunde igjen. Jeg ser også at når jeg går over til ny leverandør, så er teknologien som er benyttet av selskapet gammel og lite oppdatert. Det gjelder både antenne, og funksjonalitet på router. Styr unna dette selskapet er min tydeig anbefaling!

Svar fra Brdy
08.03.2021 09:39
Hei Lars, Takk for din tilbakemelding. For å kunne være kunde hos oss må man ha helt fri sikt til en av våre sendere. Dersom man ikke har det kan vi ikke levere tilstrekkelig tjeneste og det går utover de andre kundene på samme sender. Vår oppsigelsestid er inneværende måned+ 1 måned. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi se på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Michael H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bestilling og kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilt Sølvpakke slutt av Januar 2021. Rådgivning før bestilling var bra, faglig og hyggelig. Kort etter bestilling fikk jeg pakke og timebestilling for montasje fra Inselo. Montøren var punktlig og gjorde en fantastisk jobb. Et firma fra Askim. Anbefaler alle interesserte kunder å ta seg en montør. Det er ikke lett å få alt på plass inkl. konfigurasjon av router og parabolen i så kort tid. Internett fungere bra og er glad å være ikke mer kunde fra dem som levere vanlig Mobil Bredbånd. Hastigheten er som bestilt. Det er selvfølgelig ikke en fiberkabel forbindelse og det tar noen sekunder, før man er logget på. Det er greit på hytta. Betalingen må gjøres via fastoppdrag. BigBlu har pr. i dag ikke mulighet for e-faktura som er litt trist. Å nå kundeservice kreves ventetid som BigBlu kunne forbedre i fremtiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig ustabil og veldig lite løsningsorienterte på kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig og detter ut rett som det er, bedre med 4g på tlf.. både til Internett og PlayStation .. tom med nettverkskabel er det elendig og lite stabilt.. det enkleste program har lag, hver dag...jeg har aldrig betalt mer for Internett samtidig som jeg aldrig har hatt dårligere.. mår det har sagt har jeg alltid fri sikt til mast ,uten hindring, kundeservice har aldrig kommet hjem for å sjekke el løse problemet.Bare sendt meg vidre og bedt MEG/oss om å gjøre ting... håper vi kan si opp eventuelt få litt kompensasjon ellers skal jeg komme tilbake med grundiger omtale og bedre bevis...!

Svar fra Brdy
09.02.2021 09:36
Hei Kim, Takk for din tilbakemelding. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi ta en titt på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og uløste problemer"
2 syns denne omtalen er nyttig

De få gangene linja fungerer som den skal så er det greit, er bare synd at linja nesten aldri er stabil. Hatt BigBlu i snart ett år og det har vært utallige telefoner for å melde i fra om problemer. Hvor mange ganger er vanskelig å vite da BigBlu ikke er interesser i å sende oss noen form for etterspurt logghistorikk. Stort sett møtes det på betjening som absolutt ikke kan jobben sin. De utrolig få gangene vi faktisk møter på noen som kan jobben sin så løses problemet som regel tvert, men disse personene sier gjerne forskjellige ting, til og med når man prater om tidligere hendelser, så man kan jo lure på hvor god loggføring det er, eller om det i det heletatt er noen loggføring. Vi har fått vite at problemet er på antennen til BigBlu, og dette er et repetativt problem, alikevel påstår de som ikke kan jobben sin at problemet er på antennen vi har på veggen hjemme, selv om vi har fått bekreftet annet. Vi var så "heldig" å bli tilbydt hele 2 uker med økonomisk refusjon. 2 uker! For nesten ett helt år med stadige tilbakevendende problemer! Når jeg svarte at dette var litt lite, så ble jeg svart med at det var bare for å være grei da de ikke refunderte med mindre det var nedetid, noe vi ikke hadde hatt. At problemene er så store at vi knapt nok får lest avisene er visst ikke et tema verdig en diskusjon. Skal du noen gang vurdere BigBlu så kan jeg fortelle deg at bare siden starten av November og ut Januar har vi vært i kontakt med de minst en gang i uka, og det har ikke vært fordi man har vært ensom og lysten på noen å prate med. Om BigBlu er klar over at de tar betalt for et defekt produkt så er de ihvertfall ikke interessert i å gjøre noe med det, og de er langt ifra interessert i å gjøre opp for seg. Kundeservicen er i de fleste tilfeller direkte elendig, kunskapsløs, og burde undersøkes om ikke krysser grensen for svindel.

Svar fra Brdy
09.02.2021 09:36
Hei Thea, Takk for din tilbakemelding. Så trist å lese at du syns at våre kundebehandlere ikke kan jobbe sin, alle våre kundebehandlere har gått igjennom en lang og omfattende opplæring. Når det gjelder loggføring skal alle samtaler med kunder logges. Vi krediterer alltid for nedetid eller feil fra vår side. Send oss gjerne en mail på [email protected], så skal vi se på saken din. Mvh Trude i Bigblu
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Feilopplysninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen opplysninger ved manglende satelittkontakt. KUNDESENTER STENGT!

Svar fra Brdy
11.01.2021 13:54
Hei, Vårt kundesenter er åpnet hver dag. Åpningstidene er som følger: Mandag- Fredag 08-20 Lørdag 10-14 Søndag 10-14 Mvh Trude i Bigblu
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR