Bredbånd

Breiband.no omtaler og erfaringer

56 verifiserte omtaler
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
11
av 12 innen
bredbåndsleverandør
16%
anbefaler
Breiband.no
Filtrer omtaler
2
7
0
3
44
Sorter omtaler etter
Viser av 56 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Breiband.no?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"KJELTRINGER!!!!"

Hatt dette i flere år med ekstremt dårlig nett, elendig kundeservice og uten nett i opptil 3 uker. Første årene ringte vi da nettet ble borte og fikk beskjed om at vi måtte kjøpe ny router, gjorde dette 2 ganger, 3 gangen sa jeg at jeg hadde kjøpt (hvit løgn) og nettet kom tilbake etter 2dager, med samme router.... Virker som dette er standardsvar. De gangene vi ringer sier de også at vi ikke er kunde... Merkelig, sier vi, vi får jo regning... Finner oss igjen etter mye om og men, sist mnd fikk vi 7 fakturaer på en gang i postkassa... Ringer, de sier vi ikke har betalt. Kona, som bruker telebank, sier at hun har betalt hver måned med det kidnr som var på den siste regningen vi fikk. Henter utskrift i banken, men det hjelper ikke... Nå har de stengt nettet.... Og skal ha 1000 kr for å åpne det samt at vi må betale alle regningene EN GANG TIL!!! STYR UNNA DISSE UDUGELIGE ROTEKOPPENE AV NOEN IMBESILE KJELTRINGER!!!

Joseph H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Absolutt forferdelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke komme med noe bra om Breiband, annet enn at nettet funker til tider. Men oftest er det ett problem med dem, og veldig ofte så sier de at det ikke er dem som er problemet, men at det er dine ‘innstillinger’. Anbefales ikke. Siden vi ikke kan velge et annet alternativ, så går vi over til mobilt bredbånd fra Talkmore nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og bedrag?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Breiband.no leverer IKKE hva de lover og skylder på kunden uansett hva problemet er. Etter å ha ventet i flere uker på å få riktig utstyr ble antenne montert helt i henhold til instruksjonen. Likevel ble det for dårlige signaler og etter 3 måneder sier de at de stenger ned inntil det blir bedre forhold (les: jeg skal justere antenne og kappe ned trær hos naboen til tross for at det er fri sikt og antennen ble montert og justert etter råd fra kundeveileder). Kundeveilederne er et mareritt i seg selv med en særs uhøflig tone.

Jeg anbefaler på det sterkeste å holde seg langt unna dette selskapet og heller velge alternativer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, kundeservice utilgjengelig"

Veldig ustabilt internett. Veldig ofte lavere hastighet enn det vi betaler for. Noen ganger slutter det å fungere i det hele tatt. Det kunne vært mindre problematisk, hadde de hatt 24/7 kundestøtte. Men du kan bare nå dem i vanlig kontor arbeidstid. Slutter internett å virke på kveld, helg, er det ingen å ringe... Kun sende mail.

Var i kontakt med dem flere ganger, veldig dårlig service generelt. Dårlig kommunikasjon, uhøflig, uinteressert. Og vi betaler ganske mye for internett :( ingen andre tilbyr internett der vi bor dessverre, derfor kan ikke vi bytte til annen leverandør...

Vil ikke anbefale Breiband.no i det hele tatt! Har du andre leverandører i området ditt, velg dem.

Bjørn E. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"2049 kr i gebyr for forsinket innlevering av antenne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er greit nok med forsinkelsesgebyr, men når gebyret er på 2049 kr for å levere inn antennen 10 dager for sent minner det mer om svindel enn et seriøst firma.
Styr unna!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"1000 kr gjenåpningsgebyr!"
1 syns denne omtalen er nyttig

544,- pr mnd vil dem ha, men Snertingdal sliter virkelig med stabilt internet!
Først Nextnet.no og nå Breiband.no som har tatt over nextnet sine kunder.
Klager du på nettet om ustabilt nett og nedetid... Ingen kompensasjon, og skulle en betale faktura i tide er dem raske med å stenge av for da tjener dem 1000 kr på gjenåpne nettet som tar dem 1 minutt å gjøre!
Tror dem som har Breiband.no har fått føle tregheten her i Snertingdal!

Marius B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for INGENTING! STYR UNNA!"

Måtte ha internett i min nye bolig på landet, eneste alternativ var mobilt bredbånd eller satelitt bredbånd. Tidligere eier hadde satelittbredbånd så da valgte jeg å fortsette den avtalen.

Tidligere eier la igjen utstyret, så alt jeg trengte var et abonnement, så da ble jeg nødt å binde meg for et år (merk deg at jeg uansett må binde meg for et år).

Etter et par uker kommer likevel nytt utstyr i posten, jeg er grei og sender det tilbake (tydelig at de ikke skjønner at jeg da har i realiteten 2 paraboler og modemer).

Etter et halvt år vil jeg si at jeg hadde kanskje internett 1 av 3 dager, de dagene jeg hadde nett var det av lav kvalitet og lav hastighet. Modem og parabol streiket flere ganger og derfor ba jeg i en mail om å få avslutte avtalen 6 måneder før bindingstiden var over. Dette måtte være bedre for begge parter i stedet for å fortsette å sende meg utstyr som går i stykker. Uten å spørre så avsluttet de da abonnementet og ga meg bruddgebyr i tillegg til at jeg måtte betale for 3 måneder til, men parabol og modem blir krevd inn i løpet av få dager. Altså da måtte jeg betale for tjenesten i 3 måneder til, men får ikke bruke den!

Akkurat nå krangler jeg fortsatt med de om betalingen for de 3 månedene jeg ikke får internett, men likevel må betale for.

STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Anbefales ikke"

Kommer til å nedsnakke Breiband 4500 ganger der det går an. Maken til dårlig service har jeg aldri vært borti.
Breiband sørger for at du er lurt som kunde iløpet av abonnements tiden ved å endre vilkårene stadig slik at både abonnement. Har hatt dette abonnementet i 3 år og føler meg straffet og bøtelagt etter oppsigelsetiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"

Vi skaffet oss abonnement hos bredband.no, men det har vært tull helt fra starten, de sender ut faktura bare annenhver mnd, jeg tror de gjør dette med vilje, vi følger ikke med, vi betaler bare de regningene vi får i posten som vi vet vi skal betale, dette resulterer i at nettet blir stengt annenhver mnd uten purring eller stengevarsel, da presterer de å sende åpningsgebyr på 1000 kr i tillegg. Jeg tror de gjør dette med vilje for å svindle oss for penger. Vi ber om å få kopi av orginal faktura og purringen, da dette er noe jeg tror de er pliktig til å sende før stenging, men det gjør de aldri, bare nekter for at det kan være feil i systemet og legger all skyld på oss, men uansett hvor mye vi snur og vender på innboksen vår, finner vi bare faktura for annenhver mnd... Vi skal jo ha hver mnd... SVINDEL... Vi kommer til å dra det til forliksrådet om nødvendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke ring kundtjeneste!! Styr unna Breiband"

Maka til usel og frekk kundeservice tror jag ikke det er mulig finne. Her må de fått fatt på som blitt sparket på alle andre jobber for frekk og uerhørt utriveligt oppførende.
Tjafset med dem i ett halvt år. Der har du ikke noe å hente som kunde, de ser deg ikke som kunde heller, kun noen de vil bli kvitt fortest mulig. Så er de og noen riktige hønshjerner, trur vi er idioter som går på alt tull.
De mener de sender full fart og stabil signal, for det måler dem. Men da jag måler rett i mottakeren får jag under helften av fart, og svarstiden er som til månen og tilbake. De nekter tru på meg og ment alt fra mitt utstyr, eplen i epletreet og tåke er skylle. Inklusive dems egen kabel.
Bedt dem vise sine måleresultat, bedt dem komme og vise hvor feilen hos meg er. Men nejda..... Skal bare betale.
Styr unna... Langt unna dette..
Og hvor er forbrukerrådet?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"

Helt forferdelig kundeservice! Dem bryr seg ikke om kunden. Hvor har dem klart og samle sammen en sånn gjeng egentlig! Veldig ustabilt nett. Man betaler full pris og får bare halvparten av den farten man betaler for! Forbrukerrådet eller noe skulle virkelig ha tatt dem hardt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr langt unna"

Fikk jo omsider denne paraboltingen som skulle monteres på ytterveggen. Tok forsåvidt litt tid, men det kom signaler etterhvert.. Da vi var ferdige med å montere og aktivere denne dingsen så får vi internett til å fungere. 1,300 ping opp mot vg (tidligere hadde vi 4ms ping mot samme nettsted). Dette er jo forståelig da pingen må reise fra min yttervegg og opp til verdensrommet for å så komme ned igjen og opp igjen osv..

Testet litt rundt og sjekket hastighetsresultater. Vi hadde god nedlastning og forsåvidt helt grei opplastning på nettet. Men pingen gjorde slik at vi bare kunne være 1 smart telefon på nettet for å unngå totalkræsj.
Da vi ringte opp Breiband sitt kundesenter ble vi fortalt at vi har fått det vi har bestilt og det er ikke noe mere de kan gjøre med det.

Vi valgte derfor å benytte oss av denne "14 dager full returrett" greia (hvor vi måtte betale frakt selv på 430kr). Breiband er lovpålagt å sende deg returlapp for denne kassa.

Etter vi hadde sendt avgårde denne 32 kilo tunge boksen ble vi fakturert kr 2,515. Vi ringte opp og ble fortalt at fakturaen var kredittert, så den kunne vi bare se bort ifra.

2 uker senere kom enda en faktura på 2.945kr, fordi da hadde RENTER PÅLØPT.

Disse folka er veldig flinke på å sende fakturaer. Det ble til slutt advokaten vår som rettet opp i dette.
Ingen faktura ble betalt, og en unnskyldning fra dette svindelselskapet fikk vi jo også omsider.

Styr LANGT unna. Kan ingen andre tilby bredbånd på din adresse tror jeg like greit du kan klare deg uten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"

Så lenge man slipper å ha med kundeservice å gjøre så fungerer selve nettet greit til "vanlig" bruk, se filmer og gå på nettet. Alt for dårlig fart til gaming ol. "KUNDESERVICE" derimot er fullstendig fraværende. Frekke og uhøflige, rett ut ufordraglige. Verste jeg har vært borti. Mye rot og tull med regninger, plutselig la de til "leie av utstyr" og skulle brått ha betalt for det og, selv om det ikke var noe tema da avtalen ble inngått. Stengningsgebyr på 1000 kroner for å gjenåpne nettet er helt bort i natta. Har aldri vært borti maken. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"STYR UNNA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er lite bra som kan bli sagt om breiband. Nettet er like ustablilt som et egg som balanserer i handen på noen med parkinsons. De selger dårlig internet til AAALT for høye priser. De tjener penger på folk som bor utfor byene og på landet, det høres jo bra ut ikke sant? FEIL de har en kundeservice som gir blaffen i deg og trist når man ikke har et annet valg en å ha breiband. Hadde gjerne byttet men kan kun ha breiband hvor jeg bor..

Christopher
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Til slutt!"

Kundeforholdet mellom meg og Breiband startet på feil fot for å si det sånn!

Satelittparabolantenne tingen eller hva de kaller det var jo brukt tidligere, og det var flere hakk og bulker i selve disken - og det står i bruksanvisningen at man må være forsiktig for å ikke "deformere plata" (noe som tidligere eier eller transportør allerede har gjort).

Tok litt tid, men til slutt fikk vi det opp å gå. Startet med 1,000 ping på vg.no, men fikk rettet det etter en stund. Helt greit, men ikke noe å SKRYTE av.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og svindyrt opningsgebyr!"

Etter å ha "kjempe meg" gjennom utallige år med oppstartsvanskar og barnesjukdommar hjå Connect.no, no kalla Breiband.o - må eg sei at grensa er nådd.
Dei har kome seg, men når ein er so uheldig og får abonnementet stengt (Ja, eg veit at det ikkje er bra) Men uheldig kan alle vera, so straffa dei deg med over Kr. 1. 000 i opningsgebyr.
Kva er det for kundeservice???
Takk for meg.
Har allerede 2 abonnement hjå ICE, og lar idag ICE (med eineståande kundeservice, by the way, få overta mitt siste breibandsabonnement og!
Heia ICE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Eledige produkter og avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

De greier å holde avtaler slik at du mister angrerett og betaler 1400 som du kaster i søpla, de oppgir ikke informasjon du borde ha. De sier at du kan få trådløst nett hos deg, i mitt tilfelle moss, men de har kun 1 antenne som ikke rekker til deg. Da er det bare å koste på seg fastbredbånd (adsl). Du vil angre dersom du ikke sier ifra innen 14 dager, håper de som prøver kobler opp og ringer og klager samme dag. De tilbyr ikke fast bredbånd, så du må nok prøve noen andre.

Stokke-Nissen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Siste halvår blitt betydelig bedre"

Vi har vært kunde siden 2009. Det har til tider vært myyyye frustrasjon. Men - i rettferdighetens navn må jeg si at det siste året har de levert en stabil og god tjeneste (10/2 antennebredbånd). Dette henger sammen med at de har etablert ny "modersender" i nærheten der vi bor, med fiber inn og bedre kapasitet enn den forrige hovedsenderen vi var tilknyttet. Dessuten er det nå "bare" tre repeatere mellom hovedsenter og veggantenne. Ønske for fremtiden: enda mer fart og gjerne litt lavere pris. Siste året har jeg bare hatt god erfaring med kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"En redning for de som ignoreres av hvalene"

Breiband strekker ut en hånd til de som ellers ville sittet med utdaterte adsl linjer og andre dinosaurløsninger. De tilbyr en ukonvensjonell og teknisk utfordrende løsning som de fleste andre tilbydere ikke engang ville turt å prøve seg på å levere. Og i mine øyne klarer de dette veldig bra.

Jeg har vært kunde hos Breiband 2 ganger. Den første gangen gikk ikke veldig bra. Avstanden mellom sender og mottaker var akkurat litt for lang, noe som førte til at det ikke ble noe av, og vi avsluttet kundeforholdet der.

Vinteren 2017 ble vi kontaktet av Breiband igjen. De skulle sette opp en ny sender i nærheten av oss, og lurte på om vi ville prøve på nytt.

Litt nølende takket vi ja, men det har utvilsomt vært riktig valg.

Kontakten med Breiband har vært svært profesjonell, og har klart å svare på mine tekniske spørsmål i større grad enn noen annen tjenestetilbyder har kunne svare meg før.

Supporten er dyktig og gir god hjelp, om man gjør det riktig. Om man forklarer problemstillingen nøyaktig og riktig, så er det kort vei til målet.

Belsebubs K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har du planer om å gjøre noe anet en å se på VG kl 03. 00, styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt breiband i flere år, har aldri vert så frustrert og sint på noenting noengang. Det funkerer som de lover fra 23.30-07.00 og helt OK fra 07.00-15.00 fra 15.00-23.30 er det faktisk ikke mulig å bruke nettet da det blir borte i 15 minutter 2-3 ganger i TIMEN
Styr unna.

Oddvar V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Godt alternativ der fiber eller kobber ikke kan brukes"

Har breiband via radio 10/2 mbs fra breiband.no. Opplever god hastighet og stabilitet. Kundesupport ved behov for hjelp til mere avansert oppsett av antenne og router, etter at jeg hadde sletta konfigen av lokal router, har vært super. Ikke opplevd så bra support hos andre og større leverandører.
Supert👍😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Breiband lover og lover, men er ikke til å stole på"

Jeg hadde sett noen av disse omtalene, så jeg var veldig skeptisk. Før jeg bestilte, forsøkte jeg å sette en del forutsetninger for å unngå kostnader om vi ikke ønsket å benytte dem. De lovet først hastighet på 10, men da jeg spurte om de kunne love dette, fikk jeg beskjed om at de kunne ikke love mer enn 5. Da vi undersøkte mottaket, med fri sikt til senderen, viste den ikke mer enn så vidt 4. Dette mente montøren ville kunne bli dårligere når flere i distriktet logget seg på om ettermiddag/kveld. Dette gjorde at vi ikke ville montere utstyret på veggen, da vi har et gammelt tømmerhus med ny panel - for kanskje å ta det ned igjen etter prøveperiode. Dette var det liten forståelse for hos Breiband og vi fikk faktura på over 1000 kr. Det nytter ikke å snakke med de. Hold dere borte fra det firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig satelittbredbånd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en tvist med Breiband.no og hastigheten på satelittbredbåndet.

I følge nettsidene gir de inntrykk av at hastigheten stort sett er 5-20 Mbps. Når jeg klager på, dokumenterer og krever kompensasjon for at faktisk hastighet stort sett er 0,6 Mbps viser de til abonnementsvilkårene punkt 26, der det står: "Kunde har ikke krav på kompensasjon som følge av at opplevd hastighet ligger under angitt maksimalhastighet."

Dårlig kundeservice, lang svartid på telefon og mail, dårlig hastighet og elendige vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vært kunde før"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lang nedetid når det første er nede og lite hjelp fra support. Gikk av og til en hel helg uten nett.

Byttet da over til Telia og vært kunde der i noen år og anbefaler heller det hvis du har enten 3g eller 4g dekning. Kjøpte heller en ekstra 4G antenne utenom og monterte den på loftet og mottar mellom 30-60mb/s download og 10-30mb/s upload. Gjennomsnittsfarten vil eg si er på midten mellom hastighetene og det beste er at jeg kan få det enda raskere ved å montere antennen utenfor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Ustabilt nett og ikke eksisterende i flere timer. Kommer opp og funker bra - i noen timer. Ikke tilfredsstillende kundeservice.

Søk Bytt.no