Meny

Breiband.no omtaler og erfaringer

1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
10
av 12 innen
bredbåndsleverandør
12%
anbefaler
Breiband.no
Filtrer omtaler
6
9
1
9
95
Sorter omtaler etter
Viser av 120 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Breiband.no?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukeløig"

De sliter med kapasiteten og klarer ikke å levere nok hastighet. De har ingen plan for å øke kapasiteten

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig selskap!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært Breiband-kunde i flere år, så har jeg ingenting bra å si. Jeg har så vidt det er nettverk hjemme, de har oftere problemer enn du kan tenke deg, og kundeservice finnes det ikke noenting av. Siden jeg ikke bor sentralt så har jeg ingen mulighet til å få annet nettverk enn breiband eller mobilt bredbånd. Men siden nettverksforbruket er ganske høyt med tanke på spilling og slikt, så blir det alt for dyrt å ha mobilt bredbånd. Ikke engang tenk tanken på å bli kunde hos breiband, det er faktisk mye bedre uten nett enn å være kunde hos dem.

Grethe E
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Angrer stort på at vi gikk over til Bredband fra Telenor. Big mistake!! Det blir det endring på. Det mest useriøse selskap jeg har vært borti i 2018/19! Selger lovet som selgere gjør, for mye... betaler 598,- PR mnd for ingenting. Nettet faller ut hele tiden og spesielt på ettermiddag/kveld - Netflix nytter ikke å se på lenger. Hjemmekontor kan jeg ikke ha. Går vi vekk fra senderen, mister vi nett!! Har sendt flere klager, og siste beskjed var at alt av signaler ble målt bra (klart det når de måler kl 15.00 - da er alle på jobb) og at vi måtte kjøpe en forsterker! Seriøst?? Nei, vi sier opp og går tilbake til trygge Telenor - tregt her vi bor, men stabilt :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Aldri opplevd maken...."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk opprettet en sak for 5mnd siden hos Viasat bredbånd/Viabredbånd da jeg ville høre om de leverte Internett med ubegrenset databruk. Hadde noen flere spørsmål men har fortsatt ikke fått svar etter haugevis av purringer. Etter å ha lest omtalene her er jeg glad jeg aldri bestemte meg for å bruke dem til å levere Internett. Når kundeservice er så elendig (over 5mnds svartid), så tør jeg ikke tenke på hvor elendig selve tjenesteproduktet må være... huff.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har en generell dårlig kundeservice, opplever til stadighet treghet og aldri den lovte hastighet. Det er litt rart at de ikke er mer interessert i og holde på kundene sine, nå som det snart er mobildekning overalt, dette er noe som kommer til å få folk til å bruke andre leverandører, men de har dessverre en ganske arrogant holdning når man nevner dette til kundeservice. Så mitt råd er styr unna hvis det er mobil dekning i området.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og ubrukelig, kundeservice finnes ikke hvis du i det hele tatt får kontakt med dem, finnes desverre ingen annen løsning hos meg men sier opp så snart noe annet dukker opp

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forbaska opplegg! Uten nett igjen!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ofte uten nett! Eller svært dårlig dekning! Når en prøver å gå inn på breiband.no for å få hjelp, klarer man ikke en gang å komme inn på siden(finner ikke ip adr.) Tull og tøys med fakturaer! MØKK LEI

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Er dette et enkeltpersonforetak?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får aldri kontakt med kundeservise, har bedt om å få regning i posten (siden de ikke kan tilby annet mer moderne som efaktura, vipps etc) Det klarer de ikke å sende ut, men de sender kravet rett til inkasso istedet, så da blir det renter og inkassogebyr! Ca 80 kroner ekstra hver gang😠 Internett 10mb/10mb med antenne fungerer greit hos meg, det er dyrt men det er ingen andre alternativer der jeg bor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettverkshastighet med en leverandør som vegrer seg å forbedre nettet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettverkshastigheten er ekstremt varierende, men stort sett elendig pga et nett som skal betjene et meget stort antall hytter. På ettermiddag og kveld i helgene er det ekstremt tregt og man er stort sett mellom 2-10% av det de sier de skal levere. Breiband er kjent med problemstillingen og har fått dokumentasjon over flere år uten at det bedrer seg. Når de i tillegg priser dette produktet meget høyt føler man seg som en skikkelig idiot som beholder abonnementet.

Sjurbeate
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har vore kunde nokre år, og det har tapt seg betrakteg på desse åra."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har våre kunde ca 3 år. På desse tre Åra har prisen stege javnt og trutt. Dei har skrud opp prisen 3 gonger. I tilegg har dei no begynt og ta månadsleige av Utstyre, som sto i kontrakten ved kjøp at du fekk gratis, og som du betalte eingongsavgift for ved oppstart på over 2000 eller ka det no var. Syns ikkje dette er riktig når du i utgangspunkte går inn på ein avtale som var rimeleg og endar opp med ei svært dyr løysning etter nokre år. Som kunde syns eg dette er SVÆRT kjedelig. skulle nesten tru dei sleit litt økonomisk sidan prisen må stige så kraftig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Har tapt seg enormt på de årene vi har vært kunder."
2 syns denne omtalen er nyttig

Var i utgangspunktet en grei leverandør av internett for oss som bor i mindre sentrale strøk, men har blitt useriøse siste 1-2 år. Ut av det blå startet de å ta leie for utstyr som vi har hatt i flere år. Og som vi allerede hadde fått beskjed på at de ikke skulle ha tilbake ved oppsigelse. Økte i tillegg prisen 3 ganger på ett år. Når vi til slutt fikk nok og sa opp abonnementet skal de likevel ha tilsendt utstyr med kort varsel, når det ikke ble gjort innen fristen fakturerer de utstyret. Elendig kundebehandling når en ringer eller sender epost og klager på disse tingene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste internett noensinne!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Satelittbredbånd fra Viasat Internett som Breiband er leverandør av fungerer så dårlig at man ikke engang kan lese nettavis. Netflix, Youtube og NRK kan du bare glemme å strømme. Jeg har prøvd alle hastighetene de tilbyr. Kundeservicen er også veldig dårlig. Når man skal si opp og begynner å lese kontrakten er den full av fallgruver for deg som forbruker samt en hel del gebyrer hvis man ikke passer opp. STYR UNNA!

Bjørn W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig, ikke som lovt og forespeilet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig, ikke som lovt og forespeilet. Det oppstod en nettverkene ring, - søk på nytt -søk på nytt -søk på nytt -søk på ...

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dessverre har jeg pr. i dag ingen annen mulighet. Har bedt om bedre kapasitet og dekning i flere år, men ingen ting blir gjort. Hos meg er det bare mulig å bruke nettet med radiolinje. Finnes andre muligheter bør Breiband unngåes.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Rett å slett udugelige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har sittet i 5 dager nå uten noen form for internett. De har lovet å få det fikset, men har ikke klart det innenfor tidsrammen de lovte oss. Hastigheten er MYE under hva vi betaler for. På en god dag er vi oppe i 2mbps, og det finnes ikke stabilt. Styr unna

Finn A. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget fornøyd med breiband.no, får alltid hjelp selv om det er noe ventetid, plus er det feil på nettet så får jeg alltid refundert deler av fakturaen, Kan anbefales til andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde ut dette. Anbefaler andre å styre unna. Feil med fakturer. Dårlig linje som konstant hopper ut. Feil i forhold til avtaler. Dårlig kundeservice!

Henriette B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Økning av priser og plusset på leie på utstyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har jamt over de siste årene plusset på priser for sine tjenester. Dersom en prøver å få ned kostnadene ved å velge ett billigere abonnement skal de til å med ha 499 kr for å gjøre denne endringen. Opplysningene om oppjustering av pris kommer jamt og trutt for tiden. Vil ikke anbefale nye abonnementer dette firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer utmerket"

Hittil har vi gode erfaringer. Fikk rask hjelp over telefon til innstilling. Hastigheten er veldig god. Om det er stabilt på lengre sikt, vil jo vise seg, men så langt har vi ikke noe å klage over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Veldig dårlig hastighet, kan ikke bruke Netflix eller ingen dekning etter kl 17 på dagen."
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig dekning ubrukelig nett. Kan ikke se noe etter kl 17 ikke Netflix eller noe jakker hele tie

Frederick N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"75 % prisøkning på to år - lureri og grusom kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble tilbudt et abonnement for 2 år siden til 199 kr + mva pr mnd. Jeg valgte da å ha nett, som jeg tidligere ikke har villet ha på fritidsboligen fordi det koster uforholdsmessig mye. Etter 2 år har de økt prisen på abonnementet mitt med 75 %, altså nå betaler jeg 349 + mva. Det er et svært dårlig bredbånd fra før, og når jeg ringer for å spørre, anbefaler de meg bare å si opp eller truer med å si opp meg som kunde. I tillegg forsøker de å lyve og si at produktet jeg bestilte ikke finnes lenger og at de har gitt meg et nytt produkt automatisk som koster mer, selv om det egentlig er helt likt. De fortsetter med å foreslå at det jeg fikk var et introduksjonstilbud, som de senere måtte innrømme at ikke var sant. Dette er en useriøs aktør jeg anbefaler alle å styre unna, med liten respekt for sine kunder.

Kent Å. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kundeforhold"

Har vært kunde i 5år... men når dem begynner å skal halvere farten min og i tillegg sette opp prisen med 80kroner i måneden... da kan dem sannelig dra til h......

Torine K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dyrt, dårlig og må betale leie av kjøpt utstyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde i 2012 der vi bor, ingen annen tilbyder av internetttjenester enn Direct Connect. Først prøvde vi radiobølge nett og deretter fikk vi installert Parabol og betalte for netttilgang. Nettet var i perioder elendig og fungerte best fra kl 24 og utover. Vi kjøpte til GB og plutselig i 2017 fikk vi krav om betaling for kjøpt utstyr da de hevder at vi ikke kan ha kjøpt det fordi de drev ikke med sånn i 2012.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på den måten at det alltid er noe feil med nettverksfarten"

Liker du å leve på gamlemåten? Da er dette noe for deg. Linjene er vell mer eller mindre alltid dårlige og ikke verdt ei krone spør du meg. Vennligst styr unna Breiband!

Stephan S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra men tok en stund!"

Trådløs fiber er veldig bra nå, for nå får vi 20 ned og 5 opp med før det så var det det veldig dårlig da var det 8 ned og 3 opp og veldig dårlig ping. Men etter 3 måneder venting så har det endelig blitt bra.!! Og nå er det til og med mulig og få 100 ned og 10 opp hvis du vil betale for det!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR