Hvis du har mulighet, styr unna. Er du heldig så fungerer det en stund. Det er når det oppstår problemer det er kjørt. De har ingen forståelse for at problemene sitter i nettet deres. Det er typisk at i perioder når flere er på og bruker nett, så blir det så godt som ubrukelig. Gjerne på kveld etter jobb, eller i helgene. Når man klager, så tar det flere dager før man får svar på en eventuell epost, og da skylder man på ruter osv. man har hjemme, ikke på eget utstyr. Når man klager så kjører de en linjetest, selvfølgelig i firmaets åpningstid, som er når alle er på jobb, og utrolig nok så måler linja helt som den skal. Nå har det vist seg at det opp gjennom årene vi har hatt dette, hver gang har skyldtes feil hos nextnet/breiband/bigblu. De må snart ta inn over seg at de leverer en råtten tjeneste på grensen til svindel. De er årsaken til at hele bygda her har jobbet lenge med å få lagt skikkelig fiberbredbånd, som faktisk er billigere enn ågerprisene bigblu opererer med. For dette er noen de prøver å skjule. Det er umulig å finne noen oversikt på nettsidene deres hva det faktisk koster. De har også avgifter for alt mellom himmel og jord. Til sammenligning så koster 10/2mbit hos bigblu 739kr inkl.mva. Fiber koster for oss med 500/500mbit 1099kr inkl. TV-pakke. Det er helt latterlig. Jeg forstår heller ikke at de kan kalle tjenester som 30/10 for trådløst fiber, og at det i det heletatt er lov å markedsføre produktet slik. Det mangler minst en null. Hvis du kan, styr unna!! Tregt, ustabilt og vanskelig kundeservice!
Har du en tilsvarende erfaring med BigBlu?
Gjør som Art og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om BigBlu du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Ble lovet et produkt som skulle egne seg fint til å strømme film å serier. Har enda ikke klart dette. Dessuten er det ikke prisgunstig, ikke god service da du må til og med logge deg inn på deres egen og elendige kundeside for å få faktura, du får ikke engang varsel om at fakturaen ligger der. Styr unna. Farta på nettet kan sammenlignes med ei sneile på tur.

Dette er det verste leverandør jeg har vært borti. Ved tilbakelevering av utstyr kan de ikke grunnet covid19 ta i mot sitt utstyr på deres bedrifts adresse. Det må sendes med posten. Blir man forsinket grunnet dårlig tilbakemelding fra de blir man fakturert med kr. 2200 og man får beholde et dårlig utstyr. Dårlig var de på kundeservice før, men det blir bare verre etter kunde forholdet er opphørt. En dårlig forretningsskikk som hører hjemme hos tv2 hjelper deg og forbrukerrådet. Kan ikke anbefale noen å tegne avtale med en slik leverandør.

Faller ut hele tiden, og hastigheten er elendig. Jeg bruker nettet for det meste til å streame filmer og serier. Bigblu klarer ikke engang å levere nok hastighet til å se på HD kvalitet. Parabolen er så vàr så med litt vind blåser den ut av stilling.

Det finnes ingen feilmeldinger i områder dekning er falt ut. Om det finnes en oversikt på nettsiden, er det umulig å finne den. Nettsiden er utrolig rotete, eksisterende kunder finner ikke noe informasjon.
