Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Nettet går ut flere ganger om dagen, og noen ganger tar det et helt døgn for å få det fiksa! Jeg får ikke nettet jeg betaler for og nedlastingshastigheten er altfor dårlig! I tillegg er kundeservicen er latterlig. Har du problemer med nettet så har du inget valg enn å vente til at nettet skal funke igjen. Hold deg unna Telia nett så godt du kan, da sparer du penger og hodepine.
Gikk tilbake å ble Telia kunde igjen for noen måneder siden da jeg fikk et godt tilbud. Kvaliteten på leveransen har vært dårlig. Montør har vært her en gang for å fikse problemet, men nettet er fremdeles ustabilt. Toppen på irritasjon er at jeg har blitt fakturert for reklamasjonen noe som selvsagt er helt uaktuelt å betale.
+Prisene hadde vært gode om man faktisk fikk det som ble reklamert for. - TV-boksen til Telia er elendig. Har hatt 3 forskjellige nå, og alle 3 har hatt alvorlige feil. - Ustabil hardware i telia-router (Har fått to, begge med samme feil) - Ofte utfall. (minst 2 ganger i uken, spesielt mellom klokken 20 og 01.) - Lavere hastigheter enn man betaler for. - Telia nekter selv for utfallene, selv om jeg kan vise til logg i deres egen router. - Kundeservicen er katastrofe. De følger manus uten snev av kompetanse. - Telia hadde datainbrudd, der hackere fikk tilgang til kontoen min og belastet meg for flere tusen kr i ulike strømmetjenester. Telia benytter seg av en falsk to-trinns-verifisering. (Den gjør ingenting annet enn å lure kunden til falsk trygghet.)Telia innrømte og beklaget datainnbrudd, men først etter mange runder. Jeg fikk pengene tilbake, men først etter 8+ timer i telefon og telefonkø med Telia. Jeg har enda ikke fått tilgang til "mine sider" (hackere har fortsatt tilgang) og Telia vet ikke hvorfor. Jeg har hatt besøk av "tekniker" to ganger. han går rundt med en radiomåler og måler "lekkasjer". Det minner mer om åndenes makt enn en IT-tekniker. Han finner ingen feil, klør seg i hodet og så reiser han hjem igjen. Dette måtte jeg tidlig hjem fra jobb for å være med på.... Ikke bli kunde i Telia med mindre du absolutt må!
Ble lurt inn på en avtale etter feilaktig informasjon fra Telia. Forsøkte derfor å stanse avtale innenfor angrefrist, men må likevel betale gebyr på hele 4500kr. Føler meg lurt, og får ingen konstruktiv dialog med kundeservice.Denne virker elendig. Anbefaler ikke å benytte Telia.
Måtte sitte en halvdag for å få snakke med ks. De klarte likevel å løse tekniske problemer.
Utrolig dårlig kundebehandlingog service! Aldri vært borti lignende! Har dessverre telia tv og internett i borettslaget.. De var hos meg 5 ganger for å ordne opp i en liten feil og som tok 3mnd. Titalls timer på tlf ble lovet å bli ringt opp igjen uten at det skjedde, sendte inn klager uten å høre noe mere. I tillegg ble det borret nye hull i veggen da de bare kunne fjernet den gamle boksen først..(nyoppusset leilighet 2022) Enda får jeg en regning og ingen kompensasjon for dette tullet...!
Har ikke hatt makan til ustabilt nett. Og man må sitte en halv mannsalder for og nå kundeservice. Styr unna folkens!!!
Hold dere unna Telia! Svært lite av det selgeren sa var faktisk riktig. Hadde oppkobling rett etter installasjon, men dagen etter var det ingenting. Ikke mulig å få kontakt for å ordne opp problemet.
Betaler for 100mb/50mb i et borettslag, men det er så ustabilt at det ikke nytter å bruke nettet til online gaming. Ringte kundeservice og forsøkte å forklare at online gaming krever i mange tilfeller ipv6, men dette er visst noe modemene deres ikke støtter, som bare beviser at de ikke engang gidder å oppgradere utstyret de bruker hverken i knutepunktet eller på modem delen. Blir ofte bare koblet fra nettet, TV som er koblet på mister kontakt med nettet, modemet mister kontakt med nettet osv. Det er også mye nedetid pga feil på gammelt utstyr de bruker og det tar alt for lang tid å rette feilene som oppstår. Kommer nå til å ta det opp med boretslaget og styret for å få lagt opp til fiber i blokka der jeg bor, for kvaliteten på Telia sitt internett er rett og slett for dårlig. Vi lever i 2022 ikke i 2005.. Dersom Telia vil være konkurerende på internett så må de få bygd ut egen fiber overalt, eller i det minste oppgradere til nytt utstyr (modem/knutepunkt).. For folk som jobber hjemmefra og er avhengige av å være på nettet er ikke Telia bra nok slik som det er nå.
Fakturerte meg full måned for en dag. De ba meg vente ut bindingene for å unngå å betale brudd, deretter fakturerer meg full pris etter endt binding for en dag. Prøvd å få tak i de på telefon i flere dager nå, null svar. Sitter i 30min om gangen og venter i flere dager. Fikk beskjed å ta kontakt med support men lite mening med det når de ikke svarer..
Vi bor sentralt i Trondheim, men i et eldre boligstrøk uten kablet bredbånd. Forsøkte oss derfor på mobilt bredbånd fra Telia. Vi opplever ofte dekningsutfall og lav nedlastingshastighet. Vi har oftere problem med hastighet og levert nett, enn vi har nett som fungerer. Det er håpløst å arbeide hjemmefra mot servere hos arbeidsgiver, og når vi skal streame film eller nett tv så hakker det og stopper opp. Vi sjekker ofte i Telia dekningskart om det er rapportert om driftsproblemer. Vi har en misstanke om at de underrapporterer. Vi har også vært i kontakt med kundeservice, feks i perioden 18.-28. februar i år da de hadde en rapportert teknisk feil. Vi var frustrerte over å ikke ha trådløst nett etter avtalen, men fikk liten hjelp og ble ikke imøtegått hos kundeservice. Vi mener også at så lang tids driftsstans er uaktuelt og et avtalebrudd. Rett og slett dårlig nett og dårlig dekning. Det virker som at drift av anlegget har lav prioritet hos Telia.
Nedetid flere ganger i uken i flere måneder. kundeservice sier gjentatte ganger de ikke kan se noe feil…!?
Helt forferdelig. Oppgraderte nettet i forkant av at jeg skulle se champions league på stream og fikk beskjed om at det skulle være tilgjengelig umiddelbart. Skulle gå fra 30 til 100 mb. Er vel ikke overraske de at vi nå sitter her med 1.5 mb etter 20 resets osv. Tilsynelatende elendig kunnskap på kundeservice også. Helt elendig opplegg. Blir å stemme for at sameiet kvitter seg med denne dritten.
Fikk installert fiber sist høst, og er kjempefornøyd med både hastighet (Har 500/500 og får 498/510) og tv-signaler.
Det er faktisk helt fantastisk at en av Norges største leverandører innen bredbånd klarer å miste tilkobling så mange ganger på kun en sone. Det forbløffer meg. Nå blir det bytte.
Jeg har opprettet avtalegiro med Telia med e-faktuta. Fortsatt så får jeg papirfaktura i posten med ekstra gebyr. Jeg har snakket med Storebrand bank og de bekrefter at de har problemer med akkurat dette. Telia skulle jobbe med saken var det de visstnok hadde sagt. Gidder ikke å være kunde her lenger hvis ikke Telia skjerper seg KRAFTIG. Nettet mitt er også blitt dårlig. Min PC kommer bare inn på 2G-signalene. Hadde det ikke vært for at sameiet har en avtale med Telia så ville jg aldri vært kunde her. Jeg fatter ikke at det går an....