Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
77
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet
Filtrer omtaler
228
79
35
58
417
Sorter omtaler etter
Viser av 817 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"HomeNet tar ikkje ansvar for sine egne feil"
2 syns denne omtalen er nyttig

HomeNet trakk dobbelt på en faktura og ville ikkje gi kompenasjon for dette. HomeNet bør ta kundeforholda sine alvorlig og gi kompensasjon spesielt der kunden sjølv har gjort en innsats for å rette opp i ein feil som HomeNet har heilt og holdent ansvar for. Kompensasjon er økonomisk ubetydelig for HomeNet. Om det oppstår i så stor grad at det blir betydelig, tyder dette på alvorlige problemer i organisasjonen. Kompensasjon styrker kundeforholdet, noko som er heilt kritisk for HomeNet.

Svar fra HomeNet
24.03.2021 09:03
Hei, Jeg har ikke din kundeinformasjon tilgjengelig her, men synes det du beskriver høres merkelig ut. Dersom vi ved en feil har trukket deg dobbelt en måned kan dette føres mot neste faktura, evt betales tilbake. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Christina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kunde i over to år"

La meg starte med at jeg har vært kunde hos Canal Digital og Homenet er betraktelig verre. De har teoretisk et meget godt tilbud, men det hjelper så lite når det er så sinnsykt mye nedetid (Tromsø) og de aldri varsler om dette. Det gjelder dessverre ikke bare meg, men flere bekjente i Tromsø. Jeg ble uten nett fra torsdag til mandag, og dette var noe jeg selv måtte klage om før jeg fikk noe som helst informasjon.

Svar fra HomeNet
18.03.2021 08:38
Hei Christina, Leit å høre at du har denne oppfattelsen av oss. Ved fellesfeiler(feiler som berører flere kunder) har vi et varslingssystem. Dette innebærer oppdatering på sms. Vi holder da også våre driftsmeldinger på Homenet.no oppdatert. Hvis det er slik at du har vært berørt av en slik feil uten å få oppdatering angående dette er det ønskelig at du tar kontakt med oss hvis det skjer igjen slik at vi får sjekket at du ligger inne i systemene. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bra fiber, ruter og airties skaper problemer(problem løst med mesh nettverk fra TP link.)"

Har hatt Homenet fiber siden august. Hadde med meg Airties 4930(mesh nettverk) som jeg hadde brukt på Get med godt resultat(bortsett fra når nettet kranglet, og det gjorde det jevnlig.). Ganske raskt begynte jeg å få ustabilt nett og Airties(oppdatert med sist tilgjengelig fimrware) som sto og jobbet(en og en falt ut.). Kontaktet Homenet som ga de vanlige rådene skru av Wifi på modem osv. I og med at Airties ikke har innebygd ruter og derfor bruker ruteren i modemet mistenkte jeg at problemet kunne ligge der. Uansett så fugnerte ikke samspillet. Ønsket å prøve en annet modem fra Homenet for å finne feilen. Det kunne jeg men da måtte jeg betale. Forøvrig så har naben som fikk fiber fra Homenet og Airties hatt massive problemer og byttet Airties en gang uten at problemet har blitt borte. Jeg kjøpte nå Tp Link Deco 5(rimelig mesh nettverk) og fikk koblet modemet i bromodus(må ringe Homenet og betale kr. 10 pr mnd. for ip adresse!) og problemet er løst. Raskt og stabilt nett i hele huset. Kablet nett opp mot 1000 mb opp og ned på stasjonær pc. Kunne ønsket meg en mer kompetent løsning fra Homenet. De bør være klar over at Airties/Genexsis platinum er en problem kombo.

Svar fra HomeNet
05.03.2021 17:49
Hei, Knut! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre utstyret vårt til å støtte nyere teknologi, og er i gang med å teste nytt WiFi-utstyr. Mange av våre kunder opplever super dekning med AirTies i kombinasjon med Genexis, men så vil det alltid være miljøer hvor WiFi fra samme utstyr ikke strekker til. Da kan det lønne seg å bytte til eget, slik som du har gjort. Vi håper likevel du har god nytte av fiberen vi leverer, og at du tar kontakt dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Larskristian F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og greit."

Har ikke hatt noe særlig med negative opplevelser med homenet. -Har nå abbonert ett år og det var en feil på linja som ble utredet og fiksa kjapt. Ruteren er grei og funker fint uten at noen behøver å tukle med den :)

Svar fra HomeNet
05.03.2021 17:47
Hei Lars Kristian, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd. Takk for tilbakemeldingen :-) Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Karl M. B
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"jeg synes homnet er en svindler bedrift-"

jeg har betalt for 1 gb i 2,5 år no å har fått nok.nå har jeg avsluttet alt. har testet hastighet hel fra start....har fått ca 50mbps hele tiden. håper alle åpner øynene å avslutter alt med dere. svindlere: ta aldri kontakt: da smeller det:

Arnfinn R. T
Kundetilfredshet
"avd.faktura."

I 3 mnd. har jeg prøvd å få kontakt med deres fakt.avd uten å lykkes ventetid på telefonen opptil 20 min. Det har også blitt sendt en e-post fra Arvato Finance A/S den 18-2-21 som det blir bedt om svare meg, det har heller ikke skjedd noe fra dere der. hilsen Arnfinn

Svar fra HomeNet
02.03.2021 10:54
Hei Arnfinn Jeg er ikke kjent med saken din, men ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Dersom du fortsatt venter tilbakemelding ta gjerne kontakt med oss direkte på telefon 38 99 01 00, chat via homenet.no eller e-post til [email protected] Ønsker deg en god helg. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Klage på homenet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internettet fungerer kun i ny og ne. Skype pålogging/tilgang har vært ikke mulig. Jeg har vært fast/lojal kunde i over 10år (Ventelo/Homenett). Da jeg sa opp abonnementet fikk jeg tildelt en måneds kompensasjon på bakgrunn av ovennevnte internett problematikk..! Hvilket jeg synes er smålig sammenlignet med de 5 måneder ustabile internett tilgangene jeg har hatt.

Svar fra HomeNet
19.02.2021 12:51
Hei, Larbi! Dette ønsker jeg gjerne å hjelpe deg med. Jeg finner dessverre ikke kundebildet ditt basert på informasjonen i innlegget, men ønsker at du sender oss en e-post til [email protected] Få med kundenummer, navn og adresse, slik at vi får tatt en ny vurdering rundt saken. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kjempe dårlig på alt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Homenet tar betalt for å sende faktura på epost, har aldri vært borte i det før. Internetten er så dårlig at man såvidt har internett en meter fra ruteren, bare å glemme å få internett i hele huset med denne aktøren. Ble lova at dette skulle være billigere, men det ble dyrere etter mye juging av selger. Ble instalert 12 måneder for sent. Vil fraråde alle å bruke de.

Svar fra HomeNet
18.02.2021 08:50
Hei Kim, For kostnadsfri utsendelse av faktura anbefaler vi å opprette e-faktura/avtalegiro. Dersom du opplever problemer med linjen din ønsker vi selvfølgelig å hjelpe med dette, ta gjerne kontakt med oss direkte. Vennlig hilsen Ingvild| Home_Net
Harald G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"jeg føler meg lurt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hei fikk Hom-Net på Onsdag 10.02.2021 det var så dårlig nett att fikk ikke brukt til å laste ned VG på telefonen en gang var lovet att det var ikke noe problemer med å bruke det til RIKS-TV det kan jeg bare glemme ringt inn å klaget fikk vite att det bare var å sende tilbake ruteren skulle få sendt en retur lapp så fikk jeg en nye melding om att det kunne jeg ikke trodde man hadde 14 dager angre frist Syntes dette er dårlig kunde behandling litt frustrer kunde

Svar fra HomeNet
18.02.2021 08:48
Hei Harald, Jeg har ikke din kundeinformasjon tilgjengelig her, får derfor ikke sjekket saken din. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi får hjulpet deg med problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fibernett gir dårlig wifi sier de."

Dårlig wifi ennå med mash. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt MEN, det kommer bare til huset. Det funker dårlig på WiFi, og de gir ikke utstyr som støtter dette . De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Spiller ingen rolle at jeg har mesh og alt er nytt. Det er min feil at det ikke funker mener de. Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Dårlige svar spør du meg. Tullete selskap

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:18
Hei, Stian. For full WiFi-dekning med fri hastighet har vi Home_WiFi Premium. Tar du kontakt med kundesupport på chat/telefon, kan vi ordne en god avtale på dette. Du kan lese mer om pakken her: https://www.homenet.no/home-wifi/ Har du allerede mesh fra oss, ønsker jeg at du tar kontakt med oss, slik at vi får feilsøkt og feilmeldt dette. Her er 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Knekt patchesnor inne hos kunden, byttet av montør. 3430 kr"
1 syns denne omtalen er nyttig

ufattelig dyrt , 2 montører brukter 15-20 min. har tv og internett i husleia ellers hadde jeg byttet med en gang.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:18
Hei, Helle. Jeg har ikke mulighet til å gå inn i enkeltsaker her. Men hvis Kundeservice har tatt en avgjørelse i saken din, som du mener er urettferdig eller rettstridig, anbefaler jeg å sende en klage til vår klageavdeling (lenke under). De kan endre utfallet i saken. https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette et svært useriøst firma"

De driver med direkte svindel. De lover en linje som de overhodet ikke kan holde. For at jeg skal legge ut et bildet på sosiale medier eller sende til familie/venner må jeg logge av wifi og på 4g for å få det til. Jeg sa at jeg ønsket en linje som skulle fungere for en familie på fire, og at jeg var helt uviten om hva jeg da trengte - og spurte om demmes kompetanse og servise til å gjøre et godt kjøp. Det stod aldri på økonomien, kun produktet. Nå sitter jeg fast i en avtale hvor jeg betaler for å Ikke har Internett, og bruker massive penger på å streame med 4g når barna skal se på Netflix f.eks. STYR UNNA! Svindelen ligger i at de sier at du kan få en linje mellom f.eks 1-10 for en viss sum, så leverer de deg 3, og sier etter du har signert at hos deg er det det høyeste de kan levere. Noe de ikke informerer om forhånd. Den opplevelsen jeg har hatt med dem har vært svært stressende, for meg og barna og en belasting jeg ikke ønsker på noen. Datteren min kom hjem å sa «mamma ingen vil være med meg hjem lenger fordi Internett aldri virker hos oss». Jeg må også sende datteren min til naboen for å gjøre lekser som er over iPaden: Det finnes så mange andre valg - så IKKE gjør som meg, for dette har gitt en hel familie søvnløse netter og en utfordrende hverdag - i en tid hvor vi alle er stengt inne og det er lite annet verden har by. Jeg håper jeg kan ha reddet minst en familie ved å advare om dette.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16
Hei, Charlotte! Dette hørtes ikke bra ut. Jeg har ikke tilgang til din profil hos oss for å ta en vurdering. Er det slik at kundeservice har tatt en avgjørelse, anbefaler jeg å sende inn en klage til klageavdelingen vår. De har myndighet til å ta en annen beslutning i saken din. Du finner skjemaet her: https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Benjamin F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Homenet/kjeltringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

later som du skal få 1000/1000, i realiteten får du 10/10 som er ustabilt og lagger. Kundeservice setter deg over og ber deg ringe opp igjen imorgen. TV2 hjelper deg snart? Når du ringer og klager ber de deg restarte ruteren, nekter å frigjøre deg fra avtalen

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16
Hei, Benjamin! Dette hørtes veldig rart ut. Du skal ikke bindes til en avtale hvor vi ikke klarer å levere riktig hastighet. Det er likevel viktig å skille mellom hastighetsbegrensninger forårsaket av forstyrrelser på WiFi, og forstyrrelser på selve fiberen. Sistnevnte er innenfor vårt ansvarsområde, og vil bli feilmeldt videre for retting. Her er eksempler på 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Trenger du sterkere og mer stabil WiFi, anbefaler jeg Home_WiFi Premium: https://www.homenet.no/home-wifi/ Viser til vilkår: HomeNet har ikke ansvar for hastighetsbegrensninger forårsaket av omstendigheter eller forhold utenfor HomeNets kontroll og tar forbehold om at forhold av teknisk art i nettet kan føre til at det ikke alltid er mulig å levere opp til den maksimale hastigheten som er oppgitt for den valgte Tjenesten. For eksempel vil opplevd hastighet på linjen blant annet kunne påvirkes av forhold som WiFi-dekning, bruk av eldre datamaskin, flere enheter på samme bredbåndslinje, besøk på nettsteder med mye trafikk o.l. Overføringshastighet utenfor HomeNets nett og videre ut på Internett er utenfor HomeNets kontroll, og det må påregnes lavere hastighet. Les mer om forventet hastighet og hastighetstesting på www.homenet.no/hastighet og www.homenet.no/hastighetstest.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"useriøst"

useriøst levenardør, som vil melke deg for penger. Fikk feil informasjon av selger på døren,når jeg da prlvde å komme meg ut av kontrakten fikk jeg beskjed om å betale 9000 kr for avbetillinmgs avgift. De har ikke engang startet med graving eller noe form for arbeid i område. ALDRI MER HOMENET!!anbefales ikke!!

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28
Hei Kami, Jeg er ikke kjent med din sak hos oss, men vil anbefale å kontakte oss direkte angående annulleringsgebyr. Du kan nå oss på mail [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside. Ha gjerne kundenummer klart når du kontakter oss slik at vi får verifisert deg som eier og hjulpet deg hurtigere. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke avtalt hastighet og gir kunden skylden for dette"

Selger hos leverandør lover meg hastighet på 21 mbps. Opplevd hastighet på internet varierer fra 0,6 - 15 mbps og kutter helt til tider. Snakket med teknisk avdeling 3 ganger, men problemet forsetter. I dag fikk jeg beskjed om at jeg bruker for mye data, og at dette var min feil. For å strømme en film trenger jeg en hastighet på 6 mbps. Skulle jeg i tillegg lese en avis bruker jeg maks 8 mbps totalt, og da burde det fortsatt være noe å gå på. Det å legge ansvaret for sin egen utilstrekkelighet på kunden, er jo skikkelig lavmål og enormt provoserende. Tenker at denne leverandøren hadde hatt godt av en runde på Tv2 hjelper deg. Jeg har tidligere hatt internet fra Telenor på samme linja, uten å oppleve noen av disse problemene. Min erfaring med HomeNet er styr unna, så slipper du å oppleve måtte ta ansvar for deres utilstrekkelighet.

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28
Hei Harry, Utrolig leit å se at du har fått slik et negativt inntrykk av oss. Basert på informasjonen i innlegget virker det som du har linje levert over kobbernett på din adresse. Jeg er ikke kjent med ditt kundekort hos oss, men anbefaler å sjekke at enheter lokalt hos deg ikke laster opp data når du forsøker å se filmer, eller behøver hele linjekapasiteten da opplastet trafikk vil påvirke nedlastingskapasiteten på kobberteknologi. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling dersom problemet vedvarer. Vi ønsker selvfølgelig å bistå slik at problemet løses. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging,følger dårlig med sine kunder."

Dårlig kundebehandling. Lover å ringe tilbake,ringer ikke. Har så lav fart at jeg kommer ikke inn på nettbanken engang. Styr unna !!!

Svar fra HomeNet
21.01.2021 09:18
Hei, dtte høres ikke bra ut. Våre kundebehandlere skal ikke love noe slik dersom de ikke kan hold dette. Jeg beklager for at dette har skjedd. Anbefaler at du kontakter oss igjen slik at vi får sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Relativt rask med korrigeringer hvis feil."

Monteringen gikk relativt rask (...etter noe plunder og heft), når teknisk kom igang. Bra!! Teknisk support etter installasjon er bra. Rask respons, positivt utfall. *Montør legger IKKE Fiber i rør (...bør kunne legges i Blå 16mm trekkerør). Resultatet er at Fiberkabelen ligger åpen på yttervegg (...fra patch panel og inn til huset), med lite eller ingen beskyttelse. Ikke Bra!! Karakter etter kort tids bruk gir 4.

Svar fra HomeNet
18.01.2021 08:21
Hei Bigga, Så godt å høre at du er fornøyd med vår support, det er vi glade for! Når det kommer til installasjon av fiberkabel er jeg dessverre ikke kjent med akkurat din sak, likevel takker vi for tilbakemeldingen, denne tar vi med oss videre i arbeidet om å stadig bli bedre. Takk for at du tok deg tiden til å skrive! Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
Perhelge
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fikk faktura tross borettslag avtale"

Tok kontakt med support pga dårlig hastighet. De foreslo å sende meg nettverksforsterker uten å opplyse om kostnad for dette. Istedenfor å sende faktura mottok jeg inkasso varsel. Saken er til behandling for annen gang men virker ikke som de tar dette på alvor eller at de, sliter med intern kommunikasjon. Jeg som har borettslag avtale betaler kostnadene mine gjennom felles utgifter. Må få presisere at jeg aldri har bestilt nettverksforsterker som de krever penger for. Styr unna her er det mye rot i alle ledd. Har gjort en del interne undersøkelse i borettslaget å vi har funnet ut at ruter ikke holder mål.

Svar fra HomeNet
14.01.2021 20:43
Hei Per Helge, Dette hørtes veldig rart ut. Som kunde hos oss skal du alltid bli informert om pris, både i samtale med kundebehandler og i bekreftelse sendt på e-post eller SMS. Hvis du ikke har bestilt dette er det ikke noe problem å få fjernet produktet. Dette har vi logger på, slik at vi kan se hvem som la opp bestillingen, og når det ble gjort. Anbefaler at du tar kontakt med oss på nytt, så får vi sett ordentlig på saken. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig router!"

Nå har jeg vært i kontakt med de tidligere ang dårlig dekning i min 30m2 leilighet. Skal vel ikke være nødvendig å betale ekstra for forsterker i en leilighet som er så liten

Svar fra HomeNet
11.01.2021 13:53
Hei Nina, Jeg har ikke din kundeinformasjon tilgjengelig her, får derfor ikke sjekket linjen din dessverre. Hvis det er slik at du sliter med det trådløse nettverket anbefaler jeg deg å ta en titt på denne linken https://www.homenet.no/det-tradlose-nettet-er-darlig/ , her finner man en del nyttig informasjon. Dersom det er noe vi kan hjelpe med er du velkommen til å ta kontakt med oss direkte via telefon eller chat. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tungvint, og umulig og få svar"
1 syns denne omtalen er nyttig

5 dager for å få svar på Mail. En håpløs chatte funksjon der de faktisk ikke kan hjelpe deg. Svært vanskelig og dårlig kommunikasjon. Tror det er bedre og betale litt mer og om du trenger og snakke med noen slipper du denne frustrasjonen

Svar fra HomeNet
11.01.2021 13:52
Hei, Leit å høre at du har en slik opplevelse av vår kundeservice. Vi jobber alltid for å bli bedre og tar med oss tilbakemeldingen videre. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Price raise by 200 nok and repeated failure"

Nothing worse than charging 200 nok more and losing connection frequently. Even plugging a second router was an issue to resolve with IT support. It should just work as a HUB on ethernet, no need for a 2nd IP address. I long for canal digital again. I think we are close to mobil broadband now. 100GB is enough. If i can find 200GB no questions in my mind about switching.

Svar fra HomeNet
08.01.2021 08:43
Hi, I am sorry to hear about your experience. You should not be having these problems through our line. If you still do have problems, please contact us on phone number 38 99 01 00 for troubleshooting. Please note that problems caused by external devices or interference can not always be solved by our techicians. Best regards Fredrik | Home_Net
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig ,nettet er helt fraværende i til støtende rom"

Dårlig nett får ikke det jeg betaler for ,elendig nett i tilstøtende rom dårlig, elendig .Kan like godt ta billigste hastighet,merker sikkert ikke noe forsjell

Svar fra HomeNet
21.12.2020 11:19
Hei Tom, Meget leit å se at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Nettverket vårt skal selvfølgelig være stabilt, og hastigheten skal stemme i henhold til abonnementet du betaler for. Anbefaler å sjekke disse lenkene for informasjon rundt hastighet og målinger: https://www.homenet.no/hastighet/. Dersom du fortsatt opplever problemer ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling slik at vi finner en permanent løsning på problematikken du beskriver. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubegripelig tregt"

Ubehagelig tregt og rundt kl 00.00 står de nesten stilt. Bare å drite i netflix og streme på canal digital boksen. Alt henger se opp. Lei av å starte boksen på nytt i håp om noe blir bedre. Å mobilen går de ofte på 4g fordi nettet er håpløst.

Svar fra HomeNet
21.12.2020 09:55
Hei Stian, Meget leit å se problematikken du beskriver. Jeg er dessverre ikke kjent med ditt abonnement hos oss, men ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling slik at vi får feilsøkt linjen din. Vi ønsker selvfølgelig å finne en permanent løsning slik at vi får imponert i fremtiden. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Andreas G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Useriøst og dårlig"

Bestillte fiber til to boenheter. Tok da noe tid før utbygging begynte. Nå er fiberen installert, og ingen ting fungerer oppimot eksisterende anlegg. Prøvd å kontakte HomeNet ved flere anledninger, får bare en frekt svar tilbake. Har nå valgt å benytte angre rett. Det ble et sirkus uten like, de mener angreretten er 14 dager etter bestilling (som var for et år siden). I norsk lov står det 14 dager etter siste mottatte vare. Regner med at dette blir advokat mat. Hold dere unna dette tulle firmaet. De vil ikke ha annet et pengene dine.

Svar fra HomeNet
16.12.2020 09:31
Hei Andreas, Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, så den kan jeg ikke si noe på her. Når det kommer til angreretten gjelder den 14 dager fra bestilling/signering av avtale. Vi leverer en tjeneste, ikke en vare, her er det andre 'regler' enn hva som foreligger dersom man bestiller en vare av et selskap. Ta gjerne kontakt direkte dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri mer homenet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet abonoment og fikk beskjed av selger at det ikke var bindingstid, da jeg skulle flytte etter 4-5 mnd kunne jeg ikke ha bindingstid. Det fant jeg ut av etter jeg avslutta abonomentet og fikk en faktura på nesten 4,000kr for de resterende 7 mnd med internett jeg ikke trenger eller skal bruke, tok kontakt med «kundeservice» for og få løst dette og fikk klar beskjed at det bare er og betale og ingenting kunne gjøres. Styr unna.

Svar fra HomeNet
17.12.2020 11:30
Hei Alexander, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, så den kan jeg ikke kommentere noe på. De aller fleste nye kunder hos oss har 12 mnd. bindingstid, så det høres rart ut at selger har infomrert feil om dette. Beklager så mye for at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Dersom du lurer på noe eller om det er noe vi kan hjelpe deg med må du gjerne kontakte oss direkte! Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR