Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Etter å bli GlobalConnect: Forferdelig. 8mBit ned og 08 mBit opp er ubrukelig til 770,-.

Omtale av  Kristian

Betaler 770,- for en møkkalinje. Det var brukbart før, men nå helt jævelig. Påstår at kobberlinjene begynner å ruste. Kobber ruster ikke !!! Legger skylda på Telenor og alt mulig annet. Nei, her er det bare å bytte leverandør. Mars 2023.

Svar fra HomeNet
26.03.2023 18:34

Hei Kristian, Vil først bare beklage for opplevelsen du har hatt her. Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til din sak her, og ber deg derfor ta kontakt med en kundebehandler på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider for ett grundig feilsøk. Vennlig Hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)

Forferdelig fibernett

Omtale av  Mette

Vi har premium med 3 mesh og nettet er så sykt dårlig. Akkurat nå, ingen nett i andre etasje. Har vært rævva siden vi byttet fra Telenor (som vi aldri hadde trøbbel med), men mannen mente at fiber var tingen. Nå skal HomeNet/GlobalConnect vekk fra dette huset!

Svar fra HomeNet
20.03.2023 14:58

Hei Mette, Bare å beklage opplevelsen du har hatt over wifi her. Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til din sak og ber deg derfor ta videre kontakt med en kundebehandler på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider slik at vi kan feilsøke ditt problem videre. Vennlig Hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (1)

Håpløs leverandør

Omtale av  Hans

Hold deg unna dette firmaet, prisene økes sakte men sikter uten beskjed, samtidig som kvaliteten og hastigheten er svært ustabilt og dårlig. Ikke i nærheten av å få det man betaler for.

Svar fra HomeNet
10.03.2023 15:23

Hei Hans. Bare å beklage for opplevelsen du har hatt her. Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til din sak, og ber deg derfor kontakte kundeservice på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider slik at vi kan undersøke dette videre. Vennlig Hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)

Pris og faktura

Omtale av  Elvar A

Prisen har jeg på følelsen av at endrer seg nesten hver måned. Legger inn på autogiro men siden fakturaen blir høyere hele tiden så dekker ikke sikkerhets marginen min beløpet. Får ofte Inkasso fra de fordi de bare øker prisen uten å si ifra, så blir ikke autogiroen betalt fordi beløpet stemmer ikke. Har vært plunder med fakturaen fra start omtrent. Hastigheten ha jeg ikke målt, og den dekker stort sett mitt behov. Men nå sier jeg opp fordi de er de dyreste på markedet og det lovet de at de ikke skulle bli når jeg tegnet avtale.

Svar fra HomeNet
08.03.2023 10:23

Hei Elvar. jeg er dessverre ikke kjent med din sak men normalt har man mulighet til å få en kampanjepris i 12 måneder. Etter kampanjeprisen har gått ut vil må få den automatikse prisen for abonnementet. Her har man mulighet til å få en ny kampanjepris om dette er ønskelig. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)

Ingen fibernett installert etter 9 måneder, men betaler for RiksTv pakken som var inkludert i pakken

Omtale av  Berhane D

Skulle fått installert fibernett som enda ikke har kommet etter 9 måneder, men vi betaler for RiksTv pakken som var inkludert i pakken helt utrolig. Dette er kanskje ikke så rart etter å ha lest alle de negative omtalene på denne nettsiden. Jeg kjenner meg selv igjen i alle beskrivelsene, dårlig kundeservice pluss lovnad på at saken blir fulgt opp uten noen konklusjon.

Svar fra HomeNet
08.03.2023 10:23

Hei Berhane! Her er det bare å beklage for opplevelsen du har hatt. Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til din sak, men ønsker at du kontakter en av våre kundebehandlere på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider slik at vi får sett videre på din sak. Vennlig Hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Netter fungerer ikke

Omtale av  Paul

Dette er potensielt det mest useriøse greiene jeg har opplevd. Nette fungerer ikke om du beveger deg i en radius utenfor 2 m fra ruter. Har flere forsterkere i huset. Snakket med de, sendt e-post men får bare svada svar tilbake. De mener av det de kan se så fungerer det. Har spurt om å bli fristilt, det aksepterer de ikke. Realiteten for oss, er at vi streamer det meste via 5g på mobilen. Jeg har spurt om de kan sende ut noen for å se på nettet, men det svarer de ikke på. De var en hyggelig person på kundeservice som skulle registrere saken for å få sendt ut en montør, ikke hørt noe tilbake.. Her føler jeg meg som en skikkelig liten kunde mot et stort og forferdelig selskap. Herregud for er useriøst opplegg!

Svar fra HomeNet
27.02.2023 07:34

Hei Paul Bare å beklage for opplevelsen du har hatt her. Jeg kjenner dessverre ikke godt nok til din sak og ber deg derfor om å kontakte kundeservice på 38990100 slik at vi kan løse opp i dette. Vennlig Hilsen Jonas | Globalconnect

Nyttig (0)

Prisøkninger og rot

Omtale av  Leif E. H. L

HomeNet var en bra nettleverandør i starten. Så begynte det med ustabil nettkvalitet. Og så begynte det å bli mange navn å foholde seg til. Det var fakturaer fra fremend aktører. Og prisene øker og øker. Så nå er det på tide å innhente tilbud fra andre. For rot og uforutsigbarhet og høye priser vil vi ikke ha!

Svar fra HomeNet
03.03.2023 13:43

Hei Leif, Jeg vil først og fremst bekalge for opplevelsen du har hatt med oss! Når det kommer til ustabilitet som du opplever så vil vi veldig gjerne finne ut av årsaken for det, men vi trenger da at du kontakter oss direkte på tlf 389 90 100 slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Angående prisen så høres det ut som at du hadde en kampanjepris som har utgått, du kan kontakte vår abonnmentsavdelingen så kan du tilby deg en ny redusert kampanjepris. Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)

Ustabilt

Omtale av  Eriksen

Ustabilt nett. Barna må bruke 4G fra telefonen for å fullføre lekser. Noen ganger virker det bra. Har ringt hånet en rekke ganger. Har erfaring med at nettet er bedre i noen dager, men så er det dårlig nett igjen. Har logg ført og tatt en rekke speed tester…

Svar fra HomeNet
21.02.2023 14:29

Hei Beklager å høre at du opplever disse problemene på nettet. Har dessverre ikke innsikt i saken din direke, men kontakt oss på chat eller 38 99 01 00, slik at vi kan se på dette sammen med deg Vennlig Hilsen Bjørn Tore | Globalconnect

Nyttig (0)

har gått over til mobilt netteverk

Omtale av  Egil G

Har avsluttet avtalen.13.februar i år. Avventer sluttregning frem til den datoen. Jeg har vært fornøyd med kundebehandlingen pr.telefon. Sender tilbake routeren når jeg får tlsendt adresse. Egil. :)

Svar fra HomeNet
21.02.2023 14:28

Hei Egil Kjedelig å høre at du har valgt å bytte selskap: Godt å høre at kundebehandlingen som du har opplevd her hos oss Vennlig Hilsen Bjørn Tore | Globalconnect

Nyttig (0)

Jeg var fornøyde

Omtale av  Tsega

Jeg var veldig fornøyde aldri klaget.det var gode servise. Som kunde jeg var glede meg om Honnett tusen takk.

Svar fra HomeNet
15.02.2023 09:56

Hei Tsega, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi utrolig stor pris på. Det er veldig fint å høre at du er fornøyd og dersom det skulle oppstå noen problemer så er vi alltid en telefon unna. Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice og ingen kobling etter å ha ventet 5 måneder

Omtale av  Arshad

Ventet i 5 måneder på å få en montør til å komme til oss. Ringte og snakket med kundeservice hver uke og fikk beskjed om dette purrer de videre til teknikksavdeling. Kort sagt de klarer ikke å lever inn tjenesten de lover å lever inn. I tillegg vil de at kundene skal betale 9000kr hvis mann ønsker å avbryte en avtale , selv om feilen ligger hos dem.

Svar fra HomeNet
15.02.2023 09:56

Hei Arshad. Først vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Jeg er dessverre ikke kjent med din sak, men ønsker at du tar kontakt med oss direkte på telefon 38990100, chat via vår hjemmeside eller mail slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect

Nyttig (0)

Kundeservice som ikke holder mål

Omtale av  Fredrik J

Har nå prøvd og bytte eier på abonnement, først skulle bekreftelse komme på sms, fikk ikke noen. Kontaktet kundeservice på nytt, da var det feil på sms utsendings programmet, bad da om og få på mail. Fortsatt ikke noe. Kanskje feil på alt??

Svar fra HomeNet
15.02.2023 09:56

Hei Fredirk, Det er beklagelig at du har hatt denne opplevelesen med oss! Om det er fortsatt slik at du ikke har mottatt bekreftelse på eierskifte så ønsker vi at du kontakter vår abonnementsavdelingen på tlf 389 90 100 (tastvalg 2) slik at de kan få dette utført! Mvh Mohammed | GlobalConnect Privat

Nyttig (1)

Kjeltringer og banditter!

Omtale av  Andreas

Det kom en selgere på døren min som lovte det ene og det andre, men det jeg egentlig fikk var 3 abonnement med bindigstid i 1 år, noe som absolutt ikke var avtalen!? Prøvde å si opp de abonementene jeg ikke skulle ha, men det ble avslått umiddelbart av GlOBALCONNECT! HOLD dere langt unna selgere som blir sendt av GLOBALCONNECT!! De er manipulerende, og løgnere!! Skal ALDRI bruke Globalconnect etter endt bindingstid, og ordet skal sprees!

Svar fra HomeNet
03.03.2023 13:43

Hei Andreas Er dessverre ikke kjent med din sak, det er selvfølgelig ikke slik våre selgere skal utføre sine salg. Dersom du har en slik opplevelse hos oss ønsker vi selvfølgelig finne en løsning på dette. Gjerne kontakt oss på +47 38 99 01 00 mellom 08:00 til 21:00 fra mandag til fredag, slik at vi kan se på din sak. Vennlig hilsen Mathias | GlobalConnect

Nyttig (2)

Uten internett i over et døgn, elendig kundeservice

Omtale av  Andreas

Mest useriøse internett leverandøren jeg noen gang har hatt, styr unna. - Etter et døgn uten internett klarer de fortsatt ikke svare på verken hva som er galt, eller når det blir fikset - Elendig kundeservice som slutter å svare og ignorerer meg Har vært uten internett i over et døgn. Skrev først til kundeservice i går kveld, etter å ha ventet en god stund fikk jeg beskjed om at det var forventet fikset i løpet av kvelden. Tok kontakt på nytt i dag og får nå samme beskjed "forventer at det er fikset i løpet av kvelden, noe mer konkret har vi ikke". Deretter spør jeg hva som er feil og da blir jeg ignorert, selv etter at jeg sender en ny melding og etterlyser svar er det helt stille.

Svar fra HomeNet
15.02.2023 09:55

Hei Andreas, Vi hadde en større systemfeil i forrige uke som dessverre påvirket flere kunder, feilen oppsto rundt 18-19 og ble rettet dagen etterpå. Vi hadde i denne perioden mye trafikk inn til vårt kundesenter, men alle henvendelser ble besvart så lenge man holder plassen sin i kø på chat/telefon. Jeg er dessverre ikke kjent med samtalen du har hatt med oss, men må beklage hvis du opplever å ha blitt ignorert. Ta gjerne kontakt med oss dersom noe er uklart. Med vennlig hilsen Ingvild | Global Connect

Nyttig (2)

Meget ustabilt nett, og ingen god hjelp på kundesenter.

Omtale av  Howie

Homenet klarte å selge fiber til meg via dørselger i fjor, og jeg har aldri hatt så dårlig og ustabilt nett med 10 år på kabel, som jeg nå har med fiber nå i ett år.. Kundeservice gir heller ingen god hjelp.. jeg ville styrt unna og valgt noen andre..

Svar fra HomeNet
06.02.2023 09:37

Hei Howie, Det er beklagelig at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi vil gjerne finne en løsning for deg her, men trenger at du kontakter oss direkte slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | GlobalConnect

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt elendig internett

Omtale av  Per O

Har hatt mer problemer med HN på 1 mnd enn med Telenor på 21 år. Var så dum å bytte til HN pga pris, nå skjønner jeg hvorfor de er litt billigere, flere ganger i døgnet faller hastigheten så det ikke går å lese avisen engang, når det er som værst får jeg ikke målt hadtigheter engang, må koble ut utstyret hele tiden. Prøvde å skrive hva jeg egentlig mener her men da ble jeg sensurert!

Svar fra HomeNet
06.02.2023 09:37

Hei Per, Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt, og dette ønsker vi selvfølgelig og gjøre noe med. Gjerne ta kontakt med oss på telefon 38990100 eller via vår chatløsning på privatsiden så vi kan komme frem til en permanent løsning. https://www.globalconnect.no/privat/kundeservice Vennlig Hilsen Jonas | GlobalConnect Privat

Nyttig (2)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR