Har vært kunde hos dem i ett år nå. Ingen problemer. Har ringt kundeservice en gang. Og da var det for å få dem til å sette en av portene på ruteren i bridge mode. Ble for noen uke siden ringt opp av kundeservice hvor de spurte om jeg var fornøyd. Hadde ingen ting å utsette på dem så det ble en kort samtale.

Jeg har ikke valgt Homenet selv. Det ville jeg heller aldri ha gjort. Har dårlige erfaringer med Homenet fra 2008. Da borettslaget jeg bor i nå gikk over fra Canal digital til Homenet via fiber tidligere i år, så tenkte jeg umiddelbart oh no! De første månedene var det små problemer som oppsto innimellom med at signaler stoppet opp. Måtte ut og inn med strømkabler, så ordnet det seg. Kundeservice ba meg om å knytte opp egen ekstern router for å få bedre signaler i min 62 kvm leilighet en gang da signaler uteble selv etter ut og inn med strømkabler. Den siste uka har det ikke lenger hjulpet å ta ut og inn strømkabler for å gjenopplive signaler. Det har hjulpet noen ganger, og andre ganger kun i noen minutter. Idag har jeg hatt signaler i 3 minutter og 10 minutter, men flere timer siden nå. Får verken sett på tv eller koblet opp til wifi. Må bruke mitt mobile nettverk. Jeg jobber på hjemmekontor pga korona restriksjoner. Fredag ble jeg avbrutt fra flere møter jeg deltok i pga manglende internett. Jeg var i telefonen med Homenet Kundeservice i én time. En veldig serviceminded kundebehandler prøvde å feilsøke å hjelpe så godt han kunne, men måtte gi opp og melde sak til andrelinje. Flott at saken eskaleres, men jeg behøver en løsning raskt! I morgen skal jeg igjen jobbe på hjemmekontor, og er avhengig av at internettsignaler både er tilbake og er stabile. Kundeservice telefonen til Homenet er stengt i helgene, og chatten kommer opp med error når jeg forsøker å logge meg inn. Representanten for Homenet lokalt er kontaktet, men han kan vissnok kun rykke ut om problemet gjelder hele borettslaget. Altså, ingen hjelp å få. Om dere kan velge leverandør selv, så ikke velg Homenet!

Dette er det mest forferdelige jeg har vært borti. Drit kundeservice, avlyser installasjoner, skal ha avbestillingsgebyr på noe de ikke har levert... HOLD DERE BORTE FOLKENS!!!

De monterer hjemmesentralen/modemet helt feilplassert slik at du ikke vil få gode signaler over hele huset, for så å lure kundene til å oppgradere til premium. Dette er helt unødvendig da modemet er mer en bra nok til å gi god dekning i et normalt stort hus.. Hos meg monterte de modemet i en krok i stuen skjult av møbler osv osv. Det er naturligvis gode signal når man sitter i sofaen, men i andre enden av huset er det meget dårlig signal og treg linje. Når jeg går ut ytterdøren og står på trappen mister jeg alle wifi-signal, men får derimot inn tipp topp signal fra naboens moden. Fra mitt moden til trappen er det 8 meter . Fra trappen til naboen er det 18 meter.De har også Homenet. Hele opplegget virker som lureri og det er ingen forståelse på problemet fra kundeservice. Det eneste de kan tilby er å selge meg premium pakken. Saken er den at det er ikke behov for premium pakke hvis modem blir montert på best egnet sted i huset som er i senter av huset. Da blir det gode signal overalt. Er inne på tanken å ta saken videre til forbrukertilsynet.

Var så dum at jeg sa ja til og få homenet. 2 år etter det skulle være ferdig installert kom de og ferdigstilte det. og det tok ikke 1 døgn før de første problemene oppsto. har målt nettet vær dag flere ganger om dagen siden jeg fikk det og har ikke opplevd den farten jeg ble lovet 1 gang !!! og kundeservice ???? den er ikke eksisterende ! de første de sier når du ringer er at du har du feil hos deg selv må du betale... men så vet jeg at det ikke er hos meg det er feil som jeg har prøvd og sagt flere ganger. farten blir målt med kabel rett i modemet med en pc med gigabit nettverkskort. og de gangen jeg har klaget tar det 2 dager så kommer det fra de at alt er i orden.. større svindel skal man lete lenge etter.

Since our borettslag changed internet provider to Homenet we experience internet dropping (internet unavailability) several times a day. All our neighbours report the same plus additional coverage and speed problems. When taking this up with HomeNet customer support they say it is "our fault" because we have too many internet connected devices. It is very simple, we had exactly the same devices before, when we had Get as a provider and everything worked perfectly fine: no internet drops, good coverage, good speed. In Homenet´s case, the saying applies perfectly: "what you pay is what you get". So, think twice before you switch to a cheaper internet provider, there is always a catch!

Har i disse dager endelig fått fiber. Det er levert av Homenet. Jeg pleier ikke skrive slike innlegg, men da det er så mange som er misfornøyd med Homenet, tenker jeg at de også fortjener skryt av de som opplever det. Jeg har ingen negative opplevelser med Homenet i prosessen fra signering av avtale til fiber var ferdig lagt inn. Ryddig og så effektivt gjennomført som det er mulig (tror jeg med tanke på samarbeid med kommune osv). God informasjon hele veien og bra kundeservice. Nå har jeg ikke hatt det lenge nok til å uttale meg om stabiliteten, men hastigheten er det ingenting å si noe på. Slik min opplevelse av Homenet er nå, har jeg ingen problemer med å anbefale de til venner og kjente. Bra jobba HomeNet!

Verste leverandør jeg har opplevd i mitt liv.Aldri bruk dette. 100 kr mindre er lureri. De vil sende deg mange gebyrer som du aldri har tenkt om. Internett kvalitet er verst.

Homenet anslår pris På dette oppdrag mellom Kr 3000 og Kr 5000 Men kan også bli høyere. Det må man si er ett rimelig usikkert estimat. Tør jo ikke bestille montør når jeg ikke vet om det koster kr 3000 eller Kr 10000 !!!. Går jo Uansett Mye mindre tid enn en ny innstalering Vil gjøre :(. Får sjekke ny installasjon fra konkurrent , om jeg finner en da. Litt håpløst Opplegg :(

Veldig ustabilt nett til tider. Har hatt Altibox før og hadde aldri noen problemer med hastighet og stabilitet der. men bor et annet sted nå som har homenet. og det er så mye ustabilt nett. mister enten opp eller nedlastning med ca 90% i flere dager uten at det skjer noe. dette skjer altfor ofte. Savner dritt GET nå. men iforhold til homenet var det 100x bedre

Homenet har flere ganger tilbudt meg veldig tregt internett og de tar godt betalt selv når de har gjort en feil. De har kommunisert med meg på en dårlig måte. Jeg håper de endrer kommunikasjonen sin på tekst slik at de ser på kundene sine som gode folk. Jeg håper de forbedrer maten de fikser problemer på og at de samarbeider bedre med Arvato Finance så ikke kunden må lide for deres dårlige samarbeid.

Hadde problemer med ustabilt internett og tok kontakt med kundeservice for hjelp. De fremsto ikke interessert i å hjelpe og virket som de bare var interessert i å få meg til å legge på. Kom ikke med noen forslag på ting jeg burde feilsøke for å få stabil drift.

Det er nå 2 år siden at det kom en mann å ringte på døra å lurte på om jeg var interessert i raskt hjemmenett, dum som jeg var tegnet jeg avtale, i fjor tok kontakt med dem å spurte om dem snart skulle begynne å bygge ut her som jeg bor fikk beskjed om at dem skulle sende ut informasjon uten at det har skjedd, spurte også om det var mulig å trekke seg fra kontrakten og det var mulig mot å betale et gebyr på 8000 kr. Homenet er et firma som jeg vil anbefale alle å holde seg langt unna

De gav tilbud på mobilt bredbånd som jeg sa jatakk til. 2 uker senere sier de at de ikke kan levere da det ikke er kobberlinje i huset??? Så lar de dette bli registrert som om jeg har avbestilt etter angrefrist og derfor skal betale kr 2500 i avbruddsgebyr!!!!!????? Når de solgte tjenesten sa de at de kunne levere. Men etterpå påstår de at jeg skal betale fordi jeg angivelig har fjernet en kobbertråd?? Jeg fatter ikke hva det har med saken å gjøre en gang. Betaler ikke for å ikke ha fått noe levert. Ingen ba meg sjekke etter kobbertråder i vegga før bestilling!! Og etterpå så klagebehandler de på swadavis og svarer intetsigende møl. Deretter nekter de å svare mer.

Totalt ubrukelig, styr unna, fraværende kundeservice, nett som faller ut særlig på kveldstid, hjemmeside som ikke fungerer.

Ble koblet på internett den 8/7 og det er helt ustabilt, sender en oppsigelse på at jeg vil avslutte dette, for det er vel 14 dagers angrerett, fra den dagen jeg bruker det. Men nei da, det er 14 dager fra jeg bestiller, og hvordan kan man klage på en vare som ikke jeg har fått enda. Har ringt flere ganger, og dem legger på til meg. Dette er ikke et seriøst firma. Jeg kommer til å gå videre med dette. Så hold dere langt unna homenet folkens.

Det mest useriøse firmaet jeg noen gang har vært borti. Homenet lurer folk! Jeg har vært kunde i mange år, og har hatt mye plunder hele veien. Først la de skylden på TV-leverandøren min RiksTV, så lovet de å bedre linjen sin. Linjen var bra et par dager så var det dårlig igjen. De lover en pris, så sender de plutselig regning med en mye høyere pris. De lover at bindingstiden er over, men når jeg sier opp får jeg sluttopppgjør på flere tusen kroner. Og det aller verste er at hver gang man ringer, sender Mail eller chatter er man i kontakt med ulike kundebehandlere som ikke kjenner igjen saken. Ikke noe blir lagret. EN gang i løpet av disse årene har jeg vært i kontakt med en som så hva problemet var, som lovet å bryte bindingstiden og gjøre et SISTE forsøk på få nettet opp. Denne samtalen er ikke loggført, så nå sitter jeg uten nett med ei stor regning. Annenhver kundebehandler lover å gjøre ting godt, annenhver lager h... for kunden. Anbefaler aller å holde seg LANGT unna Homenet! Og har du RiksTV eller Viaplay MÅ du IKKE la deg lure til å bruke Homenet. Kan ikke fatte at disse er samarbeidspartnere!

Var så fornøyd da mamma ringte og sa vi skulle få nytt og raskere Internett, etter et halvt år med dårlig Internett der jeg bodde gledet jeg meg til å slippe alle problemene som oppstod pga dårlig dekning. Viste seg at gleden kun var et teoretisk håp basert på løgner fra leverandør og rykter om fiber. Homenet klarer å koble seg til enhver duppeditt vi har liggende i huset, enten om det er tv, pc, spillkonsoll eller pad, men det viser seg at det er det eneste de klarer. For det å faktisk gi Internettilgang?? Nei da ber du om for mye. WiFi har dødd så mange ganger siden det ble installert, skulle faktisk trodd det var et suicidal nettverk. Takk til kundeservice som sendte mld for 3 dager siden og sa problemet er fikset! Må si jeg er veldig fornøyd med effektiviteten deres ved å sende en slik mld, skulle bare ønske dere hadde fokusert på å faktisk fikse problemet, isteden for å bruke tiden til å skrive mld vi fikk. Kanskje dere ikke hadde hatt så mange misfornøyde kunder. Jeg får desverre ikke gitt noen stjerner for internettets produktivitet, da det er dødt mesteparten av tiden.

Har brukt Homenet i flere år med dårlig ustabilt nett. Kontaktet dere mange ganger. Ble anbefalt å oppgradere til premium med airties. Fortsatt ustabilt nett. Siste henvendelse til dere er ikke besvart. Langt fra fornøyd med dere. Venter på fiber fra Telenor. Kan ikke se en hel fotballkamp på uten at det stopper opp og må starte på nytt flere ganger under kampen. Varierer med signaler som skifter mellom 20 m pr. sek og 0,87.

Homenett har verdens dårligste kundeservice. Åpningstidene og oppdateringer tar tidlig kvelden, og er ikke tilgjengelig før langt ut på morgenen dagen derpå. Dette suger. Vil ikke anbefale dette selskapet til noen. Trodde GET var dårlig, men Homenett tar kaka. 😡😡

Det er få leverandører å velge mellom for fiber. Det ser ut til at HomeNet tror at de kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser. HomeNet ringte 20. februar og tilbød oppgradering til 1000/1000 Mbps uten endring i prisen mot binding i 12 måneder. Ok svarte jeg og godtok forutsatt ingen hunder begravet eller ugler i mosen. Tirsdag fikk jeg melding om at de sette opp prisen fra 449 til 699 kroner pr måned fra 1. august. Så mye var den avtalen verd. "Avtalen kan avsluttes i periodekraft frem til prisendringen trer i kraft." Jeg testet hastigheten og fant 22 Mbps . Det er sikkert 1.000 Mbps en plass ute på nettet, men det jeg får i praksis er altså 22 Mbps. Jeg har sagt opp HomeNet.

Homenet lurte min leieboer til å tegne nytt ett års abonnement, skulle bare oppgi en faktura adresse. Må betale for flere mnd ekstra, selv om hun flyttet og de ikkje kunne levere til ny adresse.

Nettet oppererer i snitt på 30% av lovt hastighet, modem har ødelagt patch paneler, dårlig wifi etc. De verken bytter ødelagt utstyr eller gjør annet for å fikse problemene. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger og de stiller seg uforstående til problemene.

Har fra dag en hatt problemer med å levere fra sen installering til selve fibernett. Ikke lovet hastighet. Stadige bortfall og dårlig kommunikasjon underveis. Dette produktet ville jeg ikke anbefale til noen.

Oi, dette firmaet har jo forferdelige anmeldelser allerede ser jeg her..! huffda. over 700 håpløse saker ja.. Jeg burde ha googlet de før jeg trodde på det de sa til meg over telefon. -Så mye for å være godtroende:) ok, her er min situasjon: De lover et nett som skal kunne fungere til hjemmekontor, streaming av TV som Netflix, NRK, Youtube osv og generelt surfing på nett. De leverer 0.8-2 mbit linje. Ja, du leser riktig. Altså praktisk talt ingen forbindelse, og noe som er helt ubrukelig på alle tenkelige måter. Med en slik hastighet kan man ikke gjøre noe av det de lover. Og for å si det på en litt annen måte; med en slik hastighet kan du ikke gjøre noe av det du gjør "på internet" i 2020. Du sliter med å loade google.com. (dette er også etter flere justeringer fra "support") De mener jeg skal betale 448 kroner for dette ubrukelige nettet i 12 mndr fordi det jo er over 1 mbit. Avtalen som i følge selger garanterer streaming osv som nevnt ovenfor heter vistnok 1-7mbit. Kampanjepris i 12 mndr er bare en annen ordlyd de bruker på at de binder deg i 12 mndr. Svindel er jo et nærliggende ord. uff. De sier også at fiber var umulig inn på denne tomten og at den gamle telefonlinjen er eneste mulighet nå, men at de var "like i nærheten" med å legge kabel. Dette de beskriver som "like i nærheten" er altså uten å røpe for mye ca 45 minutter unna med bil.(!!) I nærheten er vel strengt tatt type naboene eller kanskje 100-200 meter fra tomta..? Fiberkabel med 1000Megabit ligger etter litt research ca 5 meter fra husveggen min, men det viste de ikke noe om, fordi de tydeligvis ikke kan benytte seg av den. Om jeg kan finne ut av det, bør de som driver med dette også kunne finne ut av det og informere kunden om det tenker nå jeg. Jeg må tilføye at det nå er en pågående sak der de skal vurdere om det er tilstrekkelig grunnlag for å slippe å betale for et ubrukelig nett. Håper de tar til fornuft og lar min samboer og meg få slippe å betale for et ubrukelig produkt i 12 mndr. -Noe annet vil jo være....?
