Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Useriøs aktør på grensen til svindel

Omtale av  Scott

Etter avtale med sameiet skulle vi fått innstallert fibernett hos oss 21. November 2022. 25. Januar har dette fortsatt ikke blitt gjort, og vi har vært uten nett siden 1. Januar. Vi har ringt Homenet kundeservice kontinuerlig helt siden montør skulle dukket opp. De forsikrer oss om at montør tar kontakt snart, men så langt har ingen kontaktet oss iløpet av denne perioden. Snakket med dem for siste gang på tlf idag, da sa de at de hadde gjort alt de kunne gjøre (de sendte en mail til entrepenør) og at de ikke kunne love noe som helst om når internett skulle komme på plass. Hvordan kan man si det 2 mnd på etterskudd? Dette må være det værste internettfirmaet i hele Norge. Tenk det da - snart en måned uten internett og de har enda ingen oppdatering om når internett skal komme på plass. Jeg har fanget som kunde hos dette selskapet ettersom sameiet dessverre har valgt dem som levenandør.

Svar fra HomeNet
06.02.2023 09:34

Hei, Scott! Beklager å høre at du har hatt en slik opplevelse med leveransen. Har dessverre ikke nok innsikt i saken din, men her ønsker vi at du kontakter oss direkte om det skulle være noe vi kan hjelpe med. Vi kan nås på chat og telefon 38 99 01 00, og våre åpningstider er 08.00 - 21.00 mandag til fredag, og 10.00 - 15.00 i helgene på chat Med vennlig hilsen Kristoffer| Global Connect

Nyttig (0)

Veldig ustabilt nett og vi betaler for hastighet vi ikke får

Omtale av  Heidi

Dette er et dårlig produkt og dårlig service. Vi betaler for et produkt vi ikke får. Nettet er veldig ustabilt. Vi angrer på at vi byttet fra Telenor til dette selskapet. Det skulle vi aldri gjort.

Svar fra HomeNet
06.02.2023 09:34

Hei Heidi. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Dersom du har problemer med tjenesten din ønsker vi å finne en løsning på dette. Fint om du kan ta kontakt med oss direkte på telefon 38990100 eller chat via vår hjemmeside. Vennlig hilsen Kristoffer | GlobalConnect

Nyttig (1)

Uten nett

Omtale av  Petter

Ustabilt og fraværende nett, ble et kort opphold på meg. Hyggelig kundeservice, men det hjelper dessverre så lite...

Svar fra HomeNet
06.02.2023 09:34

Hei Petter. Først vil jeg bare beklage for opplevelsene du har hatt med oss. Her er det fint om du kan ta konakt med oss på tlf 38990100 eller på chat via vår hjemmeside slik at vi får gjort et feilsøk sammen med deg. Vennlig hilsen Vilde | GlobalConnect

Nyttig (0)

Etter 1 år, så begynte nette å bli ustabilt og dårlig!

Omtale av  John

Det var bra, men etter at det økte prisen til kr 850..Har det gått nedover. Opplever at TV hakker og fryser bildet, hele tiden. Ser frem til at Telenor legger inn nye linjer.

Svar fra HomeNet
19.01.2023 13:33

Hei John, Dette høres ikke normalt ut. Her vil jeg anbefale at du tar kontakt med oss direkte slik at en av våre teknikkere kan ta et fullstendig feilsøk med deg for å finne hvor problemet ligger. Når det kommer til pris så høres det ut som at du hadde en kampanje som har utgått, du kan kontakte abonnemnetsavdelingen vår så vil de kunne tilby deg en ny kampanje pris. Mvh Mohammed | GlobalConnect

Nyttig (0)

Håpløse tv svake signaler

Omtale av  Helge

Kan sitte og se tv. Plutselig stopp tv søker 10 sek. stopp nytt søk kan holde på i 30 min.

Svar fra HomeNet
19.01.2023 13:33

Hei Helge, Dersom du opplever problemer med din tv-tjeneste vil jeg anbefale deg å kontakte oss via telefon eller chat slik at vi kan foreta et feilsøk. Vi kan da finne ut om problemet ligger hos oss eller om du må henvises videre til tv-leverandør. Vennlig hilsen Ingvild | Homenet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kostbart

Omtale av  Anne

Synes det begynner å bli en stiv pris. Skjønner at alt er blitt dyrere generellt, men skulle ønske noen hadde "guts" nok til å gjøre det beste for forbrukerne.

Svar fra HomeNet
19.01.2023 13:33

Hei Anne Vi har dessverre ikke mulighet til å diskutere privatabonnement her, men gjerne kontakt oss slik at vi kan finne en gunstig løsning på dette sammen med degVi kan nås på chat og telefon 38 99 01 00, og våre åpningstider er 08.00 - 21.00 mandag til fredag, og 10.00 - 15.00 i helgene på chat Vennlig hilsen Bjørn Tore | Homenet

Nyttig (0)

Homenet, og rikstv. Bra i 12 mnd.

Omtale av  Skuffet K

Homenet virket bra i ett år og siden er det hakking på tv,,, trekt nett. Rikstv skylder på homenet. Hadde jeg visst om at kvaliteten ble så dårlig. Jeg betaler ca 850kr pr mnd for nett. Vurderer å gå tilbake til parabolantenne. Den er ikke skrudd ned.

Svar fra HomeNet
13.01.2023 10:28

Hei, Førsyt vil jeg beklage for opplevelse du har hatt med oss. Dersom du har problemer med tjenesten er det fint om du kontakter oss direkte slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | Homenet

Nyttig (0)

Forferdelig! styr unna

Omtale av  Vegar N

dette er en leverandør man bør styre unna. Jeg har akkurat flyttet inn i nytt boligkompleks hvor entreprenør har valg Homenet som leverandør. etter overtakelsen er det generelt mye problemer med sentralen hvor nettet da er totalt nede i lange perioder. driftsmelding : tekniker er bestilt. ingen svar på om noen er sendt ut eller estimater på rettetid. Dette er en leverandør som sender ut Syxel komponenter som er noe RÆL av utstyr, så tenker med gru på hva de faktisk bruker på sentralene. kort fortalt styr unna!!

Svar fra HomeNet
10.01.2023 09:04

Hei Vegard. Trist og høre at du har fått denne opplevelsen av oss. Dersom du opplever problemer med tjenesten din fra oss er det fint om du kontakter oss direkte slik at vi får sjekket problemet. Når det er en større feil i området blir det lagt ut dirftsmeledinger på vår hjemmeside. Når vi sender ut tekniker er det ikke alltid vi vet hva som forårsaker problemene før vi får en tilbakemelding fra dem. Det kan derfor ta litt lengre tid før driftsemeldingene blir oppdatert med nyttig informasjon. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (0)

Tragisk

Omtale av  Nina S

De kan ikke kundeservice og leverer ikke det de lover. Helt tragisk hvor dårlig det går ann å behandle kunder. STYR UNNA

Svar fra HomeNet
05.01.2023 13:36

Hei Nina, Det er kjipt at du har fått en slik opplevelse hos oss i HomeNet. Vi har ikke lov til å diskutere enkelt saker i offentlig forum så må i den forbindelse be deg kontakte oss direkte på +47 38 99 01 00, via chat på nettsiden vår eller epost. Slik at vi får hjulpet med eventuelle utfordringer du kan ha med tjenesten vi leverer! :) Vennlig hilsen Mathias | HomeNet

Nyttig (0)

Dysfunksjonelt system

Omtale av  Else M. E

2-3 uker etter at jeg bestilte og sendte bekreftet registrering til Homenet, rett oppunder julen, var den ikke registrert i deres datasystemer når jeg ringte for å sjekke? Trodde pakken med dekoder ble forsinket i juleposten, men når jeg ringte Homenet, viste det seg at min bekreftet bestilling aldri ble registrert. Så bestilte på nytt, det ble også feil, og ingenting sendt ? Så tilslutt tredje forsøk gikk bestillingen gjennom til Rikstv, bare 3 uker forsinket, midt i julen, og Rikstv var superrask med å sende dekoderen, ellers fikk jeg ikke TV til nyttår! En av de absolutte verste erfaringer jeg har hatt! Jeg kan ikke bare bytte leverandør, fordi det er i et boligsameie som har felles Homenet kontrakt, bindende for alle!!!! Så hadde ikke noe valg!

Svar fra HomeNet
05.01.2023 13:36

Hei Else, Det er veldig beklagelig at du har fått en slik opplevelse hos oss, vi ønsker ikke at våre kunder skal oppleve oss på en slik måte. Gjerne ta kontakt med oss direkte på +47 38 99 01 00, via chat på nettsiden vår eller epost slik at vi får fikset opp i dette. Vennlig hilsen Mathias | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Velg alt annet, styr unna!

Omtale av  Elling

Vi har ikke hatt nett siden juni (skriver dette i desember), Home net nekter å gjøre noen som helst innsats for å få dette tilbake! Var i kontakt med telenor og telia og de kunne fikse det på dagen, men ettersom borettslaget hadde skrevet en avtale med home net til 2026 nektet de å bytte. Istedenfor fortsatte home net og ikke levere. De skylder på alt annet seg selv og nekter å yte noen som helst kundeservice. Dette er det verste jeg har opplevd i mitt liv, og vill mest sannsynelig flytte pga home net. Forferdelig firma, med elendige ansatte og nada kvalitet!!

Svar fra HomeNet
27.12.2022 09:11

Hei Elling Beklager at du har hatt en slik opplevelse med oss. Vi har dessverre ikke lov til å diskutere enkelt saker offtentlig, men gjerne kontakt oss direkte på enten chat eller +47 38 99 01 00, slik at vi kan få sett på problemet med deg og hjulpet deg med dette Vennlig Hilsen Bjørn Tore | Homenet

Nyttig (0)

Styr unna

Omtale av  Thomas

Best å holde seg unna. Vi fikk bekreftet på sms at homenet skulle ordne oppsigelsen overfor telenor mtp oppsigelsesfrist. Det ble ikke gjort og vi fikk betale til begge leverandører for mer enn en måned :( Hjemmekontorløsningen fra kommunen fungerer heller ikke lenger fordi man ikke får sendt den store datapakken som kreves til innloggingen. Kundeservice har ikke teknisk kompetanse til å ordne opp i dette. Hjemmenettet er også ustabilt, på lik linje med telenor.

Svar fra HomeNet
26.12.2022 13:15

Hei Thomas, det er meget beklagelig at du har fått en slik opplevelse hos oss, vi har ikke lov til å diskutere enkelt saker i offentlig forum så må i den forbindelse be deg kontakte oss direkte enten på telefon +47 38 99 01 00, via chat på nettsiden vår eller e-post slik at vi får hjulpet deg med dette. Vennlig hilsen Mathias | HomeNet

Nyttig (0)

Ustabilt

Omtale av  Herman

Byttet fra Telenor til homenet. Gjorde ingen andre endringer ettersom de leverer på samme fiber. Nå faller nettet ut i kortere perioder flere ganger hver dag. Det er sjelden borte mer enn ett minutt av gangen men det er nok til at online gaming og streaming stopper opp

Svar fra HomeNet
21.12.2022 09:35

Hei Herman, Dette ønsker vi å fikse for deg! Ber deg derfor om å kontakte kundeservice på telefon 38990100 eller chat via våre hjemmesider for ett grundig feilsøk av din linje. MvH Jonas | HomeNet

Nyttig (0)

Informasjon til kundene, kanskje?

Omtale av  Yoki

Det oppsto et brudd på linjen som varte et halvt døgn, vi får ingen som helst beskjed. Jeg måtte grave den fram selv. Ellers ok kvalitet på bredbånd, bortsett fra modemet som har dårlig dekning i huset. Jeg byttet til HomeNet fordi de hadde en bra pris på bredbånd på kobberlinjen til Telenor, et produkt som koster dem veldig lite, og Telenor tar seg jo av vedlikeholdet. Etter hvert har prisen gått opp, og eneste måten å beholde en noenlunde levbar pris er å mase på kampanjepris på nytt hvert år.

Svar fra HomeNet
16.12.2022 11:50

Hei Yoki. Jeg kan dessverre ikke snakke om ditt personlige abonnement her grunnet personvern, men ønsker veldig å sjekke opp i dette. Fint om du kontakter oss direkte på telefon 38990100 eller chat via vår hjemmeside. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (1)

Klarte å registrere meg på feil leilighet

Omtale av  Cathrine

Fikk nytt fibernett i borettslaget men HomeNet klarte å registrere meg på feil leilighet og har hatt dårlig internett eller ingen internett siden. Chattet med de i går og de sa det skulle være løst på 20 min, noe det ikke ble. Måtte sitte i telefonkø i 30 min dagen etter for å prøve å fikse det. Har fortsatt ikke internett og har brukt opp all dataen min pga HomeNet. Dårlig!!!! Forblir kunde mot min vilje da det er borettslaget som velger her.

Svar fra HomeNet
15.12.2022 09:55

Hei, Bare å beklage for opplevelsen du har hatt her. Ønsker å få løst dette for deg her, men har ikke nok kjennskap til din sak. Ber deg derfor om å kontakte kundeservice på 38990100, eller chat via våre hjemmesider slik at vi får sett videre på din sak. MvH Jonas | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna😡

Omtale av  Kl

Vi fikk melding 1 desember om at Telenor fibernett ble stengt og at HomeNet skulle åpne fibernettet. Vi skjønte ingenting, fordi vi hadde ikke fått noe melding om når vi skulle motta utstyret til nett og tv. Vi ringte og da fikk vi vite at det var forsinket med posten og skulle komme rundt den 5 des. Vi fikk til tv etter et døgn og fikk trådløst modem i går. Dette er for dårlig. Så vi har ikke hatt nett på 5 dager. I tillegg har vi funnet ut at det selger sa, ikke stemmer med noen kanaler som vi ikke får i RiksTV pakken. Den ekstra boksen til nettet, (forsterker) funker ikke, får ikke kontakt med den. Vi sier opp hele greia og går tilbake til Telenor. Bedre nett og godt utvalg på tv.

Svar fra HomeNet
08.12.2022 09:27

Hei, Angående disse problemene så er det ønskelig at du kontakter oss direkte på tlf 389 90 100 slik at en av våre kundebehandlere kan hjelpe deg med å få de løst. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (0)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR