Har vært hyppig bruker av internett nesten hele livet, og DÆVEN dette er det VERSTE jeg har vært borti noen gang. Har hatt en sinnsyk aggresjon over kvaliteten på homenet i et halvt år nå. En stab som absolutt ikke vet hva de driver med, og et wifi system du hadde fått kastet etter deg i 1998. Dette burde absolutt ikke vært lov til å selge med bindingstid. Egoistisk og kynisk firma som tråkker kundene sine rett i fjeset. Godt jobba Homenet. SÅ dårlig tror jeg INGEN greier å levere om de prøver engang. 17 mb ned 1 mb opp. Neida, jeg mente 250 kb ned og 120 kb opp. Det viste den ihvertfall sist gang den greide å laste speedtest siden i det hele tatt. Bra jobba. Gi kundene deres kompensasjon eller pengene tilbake og kom dere vekk fra markedet. Slutt og ødelegge for folk. Fortsetter jeg å skrive nå blir det for grovt. SKJERP DERE
Lover mye, holder lite, men fakturerer som om dem har levert alt. Umulig å komme ut av kontrakt selv om dem gjentatte ganger bryter den selv. STYR UNNA.

Bytte fra Get som skulle levere 300 MB linje til Homenet med 1 GB linje. Kjørte en speedtest på begge to både på PC og mobil. Det skuffende resultatet var Wifi-testen av 300 MB fra Get var raskere enn 1 GB fra Homenet, selv om jeg satt ved siden Homenet sin ruter. Homenet er litt rimeligere men er på ingen måte fornøyd med hastigheten.

Svært hyggelige og imøtekommende folk, men katastrofalt dårlig nett som faller ut ustanselig. Har fått restartet x-antall ganger og hatt teknikere en håndfull ganger, men til ingen som helst nytte i praksis. Interessante tider; man kan sende folk til månen, men stabilt internett og gjerne hastighet litt over krypefart når det tross alt virker? - ...

Vi ønsket og ønsker å installere Homenet, men pga reisevirksomhet og andre omstendigheter har jeg måtte avlyse 2 datoer for installasjon. Homenet har da, uten å spørre oss, annullert installasjonen og sendt et avbestillingsgebyr på kr 9.000. Tok da kontakt og sa at dette må være en missforståelse da vi ønsker å installere fiber fra Homenet. De skulle ordne dette og avtale nytt tidspunkt. Fikk da en sms som jeg skulle godkjenne, men da var installasjons gebyret steget fra kr 1.900 til 8.900. Dette kunne de ikke gjøre noe med da de mente jeg hadde avlyst bestillingen da jeg ikke kunne på 2 avtalte tidspunkt pga jobb. Homenet graver nå i min gate og vil ikke ha noen ekstrakostnad med å installere hos meg, men krever likevel at jeg betaler kr. 8.900. Jeg mener det er Homenet har brutt avtalen og vil forfølge dette med juridisk bistand. Homenet kunne brukt denne anledningen til å få en fornøyd og langsiktig betalende kunde, men har valgt å gi meg en svært dårlig kundeopplevelse. Ledelsen i Homenet burde ta et kurs i kundebehandling og satt dette på dagsorden hos sine kundebehandlere. Vil ikke på noen som helst måte anbefale Homenet.

I was informed that in my house I can have the internet, and there is a connection, but after the technician came, he said there are no cables. When I tried to fix it myself by providing a connection through other people, neighbors, Homenet said it's illegal and they can not do anything. I got a cancellation fee for the service I cant use. It took me 3 months to communicate with them, but all my complaints were lost and nobody responded to me. I still don't have internet - 3 months already and I have to pay 2500 thousand for spending my time and nerves.

Kundeservice vet ikke noe om hva som skjer, nettet er alt for dårlig. Nettet er veldig ustabilt og det varierer mellom at man blir kastet ut jevnlig fra ruteren og at nettet stopper opp. Bytter så snart vi er ute av binding på avtalen.

Hadde besøk av selger som var på Fiber kampanje, hvor legging av kabel helt inn i huset og ikke kun til tomtegrense var gratis. Men i kontrakten var ikke dette spesifisert, faktisk var motsatt spesifisert. Tok kontakt med support, fikk raskt opprettet sak og allerede dagen etter fikk jeg svar. Og det var at det selger sa ikke var tilfelle. Selger har heller ikke lagt ved andre dokumenter som f.eks angreskjema Har sendt inn mail på angring@homnet.no hvor jeg angrer, men ikke fått svar, ikke engang autosvar at den er mottatt. Mvh Thomas

HomeNet skilter med at du skal få et raskt Wifi i hele boligen, men i realiteten er det det stikk motsatte du som kunde får. Fra å ha et problemfritt nettverk med Telenor valgte borettslaget å bytte til HomeNet for omtrent 2 år siden - for å spare noen få kroner i året. Siden den gang har det vært utallige problemer i borettslaget med generell tilkobling, tregt nett, problem med flere samtidige enheter på nettverket, plutselig dødt nettverk etc. Feilene vedvarer og HomeNet skylder på alt og alle, men realiteten er den at før HomeNet kom inn i bilde fungerte alt fint. Det viser seg altså at Fiberbredbånd ikke er det samme uavhengig av leverandør. Anbefaller alle å holde seg langt unna HomeNet.

Vi har det på fjellet og er her hver helg. Når vi kommer opp er det alltid noe feil, og support er aldri åpent når vi faktisk har behov for det.

Jeg har nettopp skrevet en klage til dem. Jeg tok kontakt med dem når jeg flyttet inn i den nye leiligheten og spurte etter hva slags mulig det fantes for adressen min. Hun jeg snakket med forklarte om fibernett og jeg spurte om hvor langt tid dette kom til å ta. Jeg fikk beskjed om at dette kom til å ta opptil to uker og gikk på en avtale med de. Når det hadde gått nesten to uker, så ringte jeg tilbake igjen for å etterspørre om når de skulle komme for å montere internettet. Da fikk jeg beskjed om at det kom til å ta 6-8 uker. Jeg fikk sjokk. Jeg hadde jo fått beskjed om to uker ellers hadde jeg selvfølgelig ikke inngått noe som helst avtale med de. Mannen jeg snakket med sa han kunne avbestille for meg og jeg ba selvfølgelig om å avbestille abonnemangen, for jeg skulle heller ha abonnemang hos Telenor (jeg fikk internett hjemme sammen uke for samme pris og fungerer bedre). Han sa selvfølgelig ingenting om noe gebyr ved avbestilling. I dag etter to mnd får jeg plutselig en regning på 9000kr. Hva i hel#%te? Dette her er garantert svindel, jeg vil på min sterkeste ikke anbefale å tro på hva de sier. Ta heller kontakt skriftlig så dere har dokumentasjon på hva de sier til dere. Jeg kommer selv til å ta kontakt med advokat om dette her ikke blir fikset. Jeg skal ikke betale 9000kr for deres dårlig service og feil informasjonen som de ga til meg.

Dårlig internettilkobling, av og til helt fraværende. Noen ganger borte en hel time. Kan ikke ta opp en film fordi nettet fryser med det resultatet at bilde og lyd ikke passer sammen. Føler meg fanget i en avtale mellom borettslaget og HomeNet og får absolutt ikke det jeg betaler for. Kjenner ingen som ikke er helt avhengig av en velfungerende nettforbindelse idag.

Vi hadde Internett fra Homenet i ca 4 år og i store deler av perioden var vi godt fornøyd. En påskeferie vi hadde vært borte var det plutselig ingen tilgang på Internett da vi kom inn døra hjemme. Jeg tok kontakt med Homenet på telefon som sa følgende: "Ja jeg ser at det har vært mye trafikk på linjen deres den siste uken". Jeg sa da at vi har vært borte i over en uke og da begynte denne personen å ro. "Jo, ja, jeg så vist feil". Personen skulle få teknikere til å se på saken. Vi hørte ingenting på over en uke, og vi hadde en stabil hastighet på 0,1mbps. Jeg ringte på nytt og fikk prate med en fantastisk hyggelig og hjelpsom person. Denne personen fikk oss til å koble fra alle enheter fra Internett for å se om disse kunne ha noen innvirkning på hastigheten. Disse inkluderte pc-er, telefoner og smart TV. Personen kom fort fram til at feilen lå på deres (Homenet) side og skulle ta dette videre. Neste dag ble jeg oppringt av en mann fra Homenet som sa jeg skulle ignorere alt som ble sagt forrige dag fordi dette var feil og personen jeg pratet med "visste ikke hva de snakket om". Han sa mye som jeg ikke forsto og når jeg spurte hva dette betød svarte han med "det kan du fint ta å google selv". 1 uke senere fikk jeg en melding fra teknisk support hvor det sto at vi måtte vennligst begrense Internett bruket vårt. Etter dette bestemte vi oss for å bytte bort fra Homenet.

Hadde ikke problemer med dere, men Arvato største dr#%tsekkene men kan prate med. For fortsatt inkasso etter 3 år siden jeg flytta. De er rett å slett svindlere. Er ute etter ny leverandør om dagen hadde brukt dere men så lenge dere bruker ett slikt kjeltring firma som Arvato så syntes jeg alle bør holde seg langt unna.

Det har vært gjentakende problemer med HomeNet over ett-års perioden jeg har betalt for deres tjenester. Hastigheten har aldri vært det jeg betaler for. Med dette mener jeg ikke det høyeste hastigheten kan være for en pakke, men minimum. Stabiliteten på internettet er veldig varierende, hvilket gjør det ganske frustrerende å prøve å gjøre noe som trenger stabilitet. Enten det er spill online, strømming av videoer eller annet bruk er det tidvis stopp, eller totalt nede. Sjeldent det går en hel dag hvor det fungerer stabilt. Prisen øker gradvis, noe jeg i utgangspunktet ikke har veldig stort problem med, annet enn at kvaliteten er like dårlig. Hev gjerne prisen, på en fornuftig måte, MEN sørg for at kunden får noe igjen for den økte prisen.. Montører, installatører eller "uteteknikerne" som blir leid inn, hvertfall i min region, er ekstremt lite imøtekommende og tar seg godt til rette når du slipper de inn. Dette er ikke et godt tegn for HomeNet. Uavhengig av hvem dere leier inn for å feilsøke og/eller montere, så vil kunden alltid anse de som en del av deres enhet. Deres handlinger og væremåte påvirker hvordan kunden ser på HomeNet, IKKE det innleide selskapet. Det er noe å tenke på... Utover dette har jeg stort sett følt at kundebehandlerne deres prøver å rette opp i problemene man presenterer. Selvfølgelig er det en og annen som ikke har noe i en jobb som omhandler kommunikasjon med kunder, men de aller fleste prøver å hjelpe som best mulig. Dessverre lar det seg sjeldent gjøre, da produktet ikke er bra nok.

Hatt dårlig nett siden dagen vi fikk Homenet. Ubrukelig selskap å bruke når man sitter flere på 1 nettverk til gaming, streaming og surfing. Har opplevd å gå fra 7ms/ping til 2000 av å kun motta en snapchat eller oppdatering på facebook. Kundeservice klager på at det er min feil og mine enheter. Veldig rart da enhetene er byttet ut og problemet fortsatt oppstår. Dumme unnskyldninger, dumme løsninger. Spurte om det var noe de kunne gjøre, fikk nei. Sa da at jeg da blir å bytte selskap da dette har pågått i 2 år uten noe hjelp eller løsning.

Vi tegnet avtale med Homenet vi skulle få fiber 1000GB men vi fikk aldri mer hastighet enn 17 GB, ringte flere ganger til dem og vi fikk til svar at det var ingen feil, vi spurte om de kan sende en tekniker som kan måle for å bekrefte det vi sier men vi ble truet med gebyr på 2000kr hvis dem sender en tekniker. Rett og slett dårlig tjeneste og dårlig kundeservice, nå betaler vi for noe vi har ikke, angrer veldig på at jeg har tegnet avtale med dem og anbefaler ikke dem.

Fikk disse når jeg flyttet inn i ny leilighet. Måtte ha en kontrakt på 1 år pgs ny innflytte. Men de er helt forferdelig, dårlig hastighet, inkompetente kundeservice og dårlig generell opplevelse. Etter 3 måneder så sa jeg opp kontrakt og måtte betale resterende. Ta hvilke som helst andre en disse folka.

Tegnet avtale med Homenet og etter mange måneder flytter jeg fra adressen og nå krever de gebyr på 9000 kr😡. Pass dere for dem 👍

They are not even able to give you internet. They are bad. They don’t have good customer care. They are lying to customers and they are soon need to close this s#%tty company. Never waste your time and money. They don’t deserve even one star 👎👎👎

Kjempedårlig kundeservice. Måtte ringe mange ganger for å sjekke om en pågående leveranse er blitt sagt opp/fristilt pga kjempeforsinkelse. Amatørmessig selskap.

Er utrolig at en skal betale nesten 700kr for et bredbånd som er helt elendig! Sender tekniker å sier alt er fikset! Har også lang chat liste med screenshot at en de sier på chat at vi ikke får den hastighet som vi skal ha! Må sitte å betale for en vare / produkt som er helt ubrukelig!

Frekt å kreve 9000,- for å bryte en avtale om fiber som skal leveres om minst et år... Har heller aldri inngått noen avtale, svigersønnen snakket med selger og sa at vi kunne være interessert når det kom så langt at det ble fiber her. Noe som lå nesten et år frem i tid. Og så skal angreretten gjelde i 14 dager fra det? Takke meg til Telenor som har 14 dager fra nettet er oppe og går.... Hadde homenet før de ikke kunne levere via kobbernettet lenger, mener de at jeg skulle sitte minimum seks måneder uten nett, og vente på fibernettet deres? Advokat blir kontaktet, for det gebyret skal de se langt etter.

Skrev kontrakt med dem høsten 2018 og ble lovet at de skal begynne å bygge ut fiber i mitt område som ligger i Kløfta i Ullensaker kommune høsten 2019. Nå er vi i februar 2020 og fortsatt ikke skjedd noe og fryktelig dårlig med informasjon om hva som skjer videre eller hva som er grunnen for all den forsinkelsen. Fikk denne melding etter jeg ringte til kundeservice og la inn en klage: "Hei, Viser til din henvendelse. Per i dag så har vi ikke noen ny informasjon for ditt område. Vi jobber med å finne løsninger for fremtidig utbygging, og så snart informasjon foreligger så vil vi sende ut felles informasjonsskriv til dere som har bestilt fiber fra oss i ditt område. Mvh HomeNet" Som sagt ting går utrolig tregt med dem og altfor dårlig med informasjon til sine kunder.

Dårlig hastighet, har hatt under 6 mbp/s download i flere uker (og vi betaler for 6 mbp/s) og 0.5 upload på det beste. Vi har ringt og ringt og de sier de "fører saken videre". Nesten ingenting har skjedd siden da.
