Har hatt HomeNet i 3 måneder nå, og har så og si hatt elendig internett i den relativt lille leiligheten min. Etter 8 forskjellige telefoner med diagnostisering (er ganske datakyndig selv) så kom vi endelig til konklusjon at det var problem med routeren. Ja, det krevde 8 tellefoner for at de kom med den konklusjonen. Når opp/nedlasntingen konsekvent dropper bare 5 meter fra routeren så mente jeg at det var reklamasjonssak. Til slutt kom jeg til 2. lnjesupport der jeg fikk melding kl 23:00 dagen etter at det ikke var aktuelt å sende ut en ny router og slang inn at jeg kunne kjøpe meg en ny router fra dem. I tillegg kommer supporten med missinformasjon om hvem som leverer utstyret. Virker som om policyen til supporten er å resette router og se om det blir bedre. "Om det ikke blir bedre kan vi sende deg til 2. linjesupport". Har erfaringer med både telenord og tafjord der jeg har opplevd trøbbel med routeren. Der har de ikke nølt med å levere ut ny router. Er ikke noe særlig tilhenger å måtte kjempe med kundeservice om helt åpenbare feil. Borderline ulovelig...

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Anonym og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
En feilrettings gebyr på godt over 3000,- for 5 minutters arbeid som ikke er avtalt på forhånd. Glem det. Da blir det andre alternativ til internett.

Fikk selger på døra i juni, har siden da ikke hørt et pip i fra de. Nå graver de i nabolaget her, og jeg kontaktet dem for å spørre om det er fiber fra dem som blir gravd ned. Svaret var nei, fordi de var fortsatt i salgsprosessen. Så jeg snakket med det firmaet som graver her, og jo da, det er på oppdrag av HomeNet. Så kontaktet jeg dem på chat igjen, of fikk bekreftet dette. Altså stikk motsatt svar som jeg fikk 3 timer tidligere. Og chatten var heller ikke logget, så han trodde jo ikke på at jeg hadde vært i kontakt med dem samme dag. De skal i tillegg grave over innkjørselen min, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem.. de plikter jo å informere om dette til grunneier. Føler meg også litt av selger, som sa at alle andre i nabolaget her hadde bestilt, dette stemmer jo ikke. Etter å ha lest inne her, så ser jeg jo at det tydeligvis er vanlig praksis. En annen ting er nettsiden deres, uansett hva jeg prøver å gå inn på, det være seg prisliste eller andre ting, så kommer jeg bare rett til chat-siden. Dette virker til å være det mest useriøse firmaet jeg har vært borti! Har sendt oppsigelse, men kommer vel sikkert til å få faktura fra dem, da de begrunner det med at det har gått over 14 dager. Men saken er jo at dere rakk ikke å vise hvilket useriøst firma dere er ila disse 14 dagene, og oppsigelsen kommer på annet grunnlag, og lista er ganske lang. Fakturaen kommer ikke til å bli betalt, og saken vil bli oversendt Forbrukerrådet. Holder meg til Telia!

Helt greit med internettet. Men må stadig slå av internett opptil flere ganger i uka, på grunn av dårlig internett tilgang, ofte detter linje helt ned på 5. Når det fungerer er det bra, men frustrerende at vi må slå det av og på så ofte.

Elendig service når de forskjellige abonnentene ikke er tilgjengelig på mine sider. Det er rene bandittopplegg å ikke tilby mulighet å nedgradere hastigheten!
