Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Useriøst selskap

Omtale av  Christopher

Ble ikke informert om såkalt egeninnsats på å grave ned kabel. Får oppgitt kostnad på 12 500 kr for å få dette utført. Vil ikke betale en slik sum for å bytte internett, de vil ha stort gebyr for å "bryte avtalen" på tross av at avtalen ble signert for godt over 3 år siden. Frekke folk på kundeservice. Dagens tips: Behold leverandøren dere har i dag.

Svar fra HomeNet
26.08.2019 09:32

Hei, det er ikke en slik opplevelse vi ønsker at våre kunder skal sitte igjen med etter å ha kontaktet vår kundeservie. Det stemmer nok som du sier at det vil være en kostnad for å få arbeidet utført, og at det også er en kostnad om man skal gå ut av avtalen etter angrefristen sitt utløp. Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon eller mail slik at vi kan finne ut av dette med informeringen av egeninsatts. Du kan kontakte oss på 38 99 01 00 eller på [email protected] Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (2)

Holder ikke avtaler

Omtale av  Chris

Jeg bestilte Internett fra homenet for 6 uker siden og fikk beskjed om at det tar 2-6 uker før jeg får det installert. For noen uker siden fikk jeg dato for montering, men på denne datoen hørte jeg verken fra montør eller Homenet. Ringte kundeservice to ganger og fikk bare beskjed om at jeg vil motta ny dato på mail, men har heller ikke fått dette. Har nå vært uten Internett i TRE uker pga dere! Får heller ikke bruke angrerett for ikke levert tjeneste, da denne kun gjaldt for 14 dager etter inngått avtale. Begynner å lure på om jeg kommer til å få Internett denne måneden i det hele tatt.

Svar fra HomeNet
26.08.2019 09:32

Hei, her høres det ut som om det har skjedd noe virkelig galt i vår leveranse prosess. Det stemmer som du sier at om montøren ikke møter på avtalt dato så skal vi komme tilbake til deg med ny dato, men dette skal skje relativt raskt. Om du enda ikke har hørt noe ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd her. Du kan kontakte oss på 38 99 01 00. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (3)

Håpløst dårlig

Omtale av  Fredrik S. J

Dette er elendig. Her må Forbrukerrådet på banen. Jeg kan ikke se at jeg har gått med på 12 mnd bindingstid. Jeg er avhengig av hjemmekontor men får ikke gjort noe fordi tilgangen stadig faller ut.

Svar fra HomeNet
26.08.2019 09:32

Hei, alle våre linjer leveres med 12 mnd bindingstid. Men selvfølgelig om du ikke har blitt informert om dette skal du ikke ha dette. Her ville jeg tatt kontakt med oss slik at vi kan finne ut av det, eller som du sier ta kontakt mer forbrukerrådet/forbrukerklagenemda om du alt har vært i kontakt med oss og er uenig med vårt svar. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (4)

1000/1000? Glem det.

Omtale av  Thorstein K

Broadnet leverer netthastighet langt under det man kan forvente. De selger et produkt med hastighet "opptil" 1000 Mbps, men leverer normalt rundt 300/300 Mbps. I juli var topppunktet 365 Mbps 27 juli. Mens de var nede i 150 Mbps 6. juni klokken 06:40. Kilden er Fing, en hardwareenhet for overvåking av nettverk. Det gjør hastighetstest via anerkjente M-Lab. Bruker man en tjeneste som Speedtest.net får man faktisk oppgitt hastighet, 1000/1000. Men Speedtest måler til nærmeste node som for meg i Tromsø blir Broadnet i Tromsø, altså er ikke pakkene engang innom stamnettet. Det betyr at det ikke er noen problemer med utstyr lokalt hos meg. Men måler man mot Broadnet i Oslo er man nede på 300 Mbps. Konklusjonen er altså at Broadnet har alvorlig kapasitetsmangel i stamnettet evt. struper de ned kundene med vilje for å spare penger. Kundeservice mener at siden det måles 1000/1000 til nærmeste node er linjen i orden. Konklusjonen er likevel den samme, skuffende hastighet i forhold til hva de lover. Canal Digital (nå Telenor kabel) leverte over lovet hastighet, absolutt hele tiden, og det klarte de via coax.

Nyttig (6)

Styr unna

Omtale av  Glenn H. A

Krever 9000kr i avbestilling pga jeg skal flytte, kunne ikke overføre dette til nye leietakere. Har nå ventet i ca 1år på at fiberen skal komme inn i veggen her.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 14:00

Hei, det du sier her stemmer det som du sier at man får et slikt gebyr om man flytter, da dette blir det samme som å måtte gå ut av avtalen. Om man får da de som flytter inn til å ta over din bestilling så kan vi fjerne dette gebyret. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Håpløst

Omtale av  Alexandra

Vi bestilte internet med HomeNet, og det skulle bli aktivert 8.juli. Når datoen nærmer seg sier de at de ikke kan før 2.August. Siden vi heller ikke har fått internet til den datoen, ringer vi, og for svar om at det blir aktivert innen kl 16:00. Men dette skjer ikke selvfølgelig. Vi ringer igjen, og da sier de at de kan ikke gjøre noe for neste uke. Hva slags tull er dette? De utsetter dato hele tiden, og ikke bare det, de nevner at vi må betale bindingstid om vi avsluttet. Bindet til noe vi ikke får.. Jeg anbefaler absolutt ikke dette selskap. Dårlig selskap, og dårlig kundeservice.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 14:00

Hei, nå finner jeg desverre ikke din bestilling men dette høres ikke bra ut. Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd her. Jeg vet at i juli mnd hadde våre underlevrandører stor pågang av saker samt noe underbemmaning, og ganske mange saker ble flyttet grunnet dette. Men når det kommer til den med 2.august så har vi isåfall en egen avdeling som følger opp slike saker som normalt skal komme tilbake til deg etter 2 virkedager. Om du ikke har hørt noe fra de enda anbefaler jeg at du kontakter oss på telefon. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (4)

Ville flytte adresse på bestillingen min. kostet 9000kr

Omtale av  Leo C. A. S. W

Jeg bestilte fiber i et område som aldri ble bygd ut i. Det tok faktisk så lang tid at jeg flyttet i mellomtiden og fant ut at de bygde ut her også. Så kontaktet Homenet for å prøve å flytte bestillingen min over til ny adresse. "Det er ikke noe problem!" sa selgeren på telefonen og flyttet for meg. 1.5 mnd senere får jeg en regning på avbestillingsgebyr på 9000kr på den forrige adressen, selvsagt fikk jeg dette gebyret lenge etter det nye angrefristen hadde gått ut også..

Svar fra HomeNet
09.08.2019 12:26

Hei, det stemmer at ved et flytt så vil det være det samme som en avbestilling av bestillingen på de gammle adressen. Det begyret du får er et som kommer på fiber om man avbestiller utenfor angrefitsten og etter at utbygging har startet. Man kan slippe dette gebyret om man får de som da flytter inn til å ta over din bestilling. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (3)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR