Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
78
av 85 innen
bredbåndsleverandør
49%
anbefaler
HomeNet

"Håpløst dårlig"

Omtale om HomeNet skrevet av Fredrik S. J for 07.08.2019 21.28

HomeNet har totalt 605 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Fredrik S. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er elendig. Her må Forbrukerrådet på banen. Jeg kan ikke se at jeg har gått med på 12 mnd bindingstid. Jeg er avhengig av hjemmekontor men får ikke gjort noe fordi tilgangen stadig faller ut.

Bytt.no
"Håpløst dårlig" skrev Fredrik S. J om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Fredrik S. J og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Thorstein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"1000/1000? Glem det."
2 syns denne omtalen er nyttig

Broadnet leverer netthastighet langt under det man kan forvente. De selger et produkt med hastighet "opptil" 1000 Mbps, men leverer normalt rundt 300/300 Mbps. I juli var topppunktet 365 Mbps 27 juli. Mens de var nede i 150 Mbps 6. juni klokken 06:40. Kilden er Fing, en hardwareenhet for overvåking av nettverk. Det gjør hastighetstest via anerkjente M-Lab. Bruker man en tjeneste som Speedtest.net får man faktisk oppgitt hastighet, 1000/1000. Men Speedtest måler til nærmeste node som for meg i Tromsø blir Broadnet i Tromsø, altså er ikke pakkene engang innom stamnettet. Det betyr at det ikke er noen problemer med utstyr lokalt hos meg. Men måler man mot Broadnet i Oslo er man nede på 300 Mbps. Konklusjonen er altså at Broadnet har alvorlig kapasitetsmangel i stamnettet evt. struper de ned kundene med vilje for å spare penger. Kundeservice mener at siden det måles 1000/1000 til nærmeste node er linjen i orden. Konklusjonen er likevel den samme, skuffende hastighet i forhold til hva de lover. Canal Digital (nå Telenor kabel) leverte over lovet hastighet, absolutt hele tiden, og det klarte de via coax.

Glenn H. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Krever 9000kr i avbestilling pga jeg skal flytte, kunne ikke overføre dette til nye leietakere. Har nå ventet i ca 1år på at fiberen skal komme inn i veggen her.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 14.00
Hei, det du sier her stemmer det som du sier at man får et slikt gebyr om man flytter, da dette blir det samme som å måtte gå ut av avtalen. Om man får da de som flytter inn til å ta over din bestilling så kan vi fjerne dette gebyret.

Mvh
Roar | HomeNet
Alexandra
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi bestilte internet med HomeNet, og det skulle bli aktivert 8.juli. Når datoen nærmer seg sier de at de ikke kan før 2.August. Siden vi heller ikke har fått internet til den datoen, ringer vi, og for svar om at det blir aktivert innen kl 16:00. Men dette skjer ikke selvfølgelig. Vi ringer igjen, og da sier de at de kan ikke gjøre noe for neste uke. Hva slags tull er dette? De utsetter dato hele tiden, og ikke bare det, de nevner at vi må betale bindingstid om vi avsluttet. Bindet til noe vi ikke får.. Jeg anbefaler absolutt ikke dette selskap. Dårlig selskap, og dårlig kundeservice.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 14.00
Hei, nå finner jeg desverre ikke din bestilling men dette høres ikke bra ut.
Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd her.
Jeg vet at i juli mnd hadde våre underlevrandører stor pågang av saker samt noe underbemmaning, og ganske mange saker ble flyttet grunnet dette.
Men når det kommer til den med 2.august så har vi isåfall en egen avdeling som følger opp slike saker som normalt skal komme tilbake til deg etter 2 virkedager.
Om du ikke har hørt noe fra de enda anbefaler jeg at du kontakter oss på telefon.

Mvh
Roar | HomeNet
Leo C. A. S. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ville flytte adresse på bestillingen min. kostet 9000kr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte fiber i et område som aldri ble bygd ut i. Det tok faktisk så lang tid at jeg flyttet i mellomtiden og fant ut at de bygde ut her også. Så kontaktet Homenet for å prøve å flytte bestillingen min over til ny adresse. "Det er ikke noe problem!" sa selgeren på telefonen og flyttet for meg. 1.5 mnd senere får jeg en regning på avbestillingsgebyr på 9000kr på den forrige adressen, selvsagt fikk jeg dette gebyret lenge etter det nye angrefristen hadde gått ut også..

Svar fra HomeNet
09.08.2019 12.26
Hei, det stemmer at ved et flytt så vil det være det samme som en avbestilling av bestillingen på de gammle adressen.
Det begyret du får er et som kommer på fiber om man avbestiller utenfor angrefitsten og etter at utbygging har startet. Man kan slippe dette gebyret om man får de som da flytter inn til å ta over din bestilling.

Mvh
Roar | HomeNet
HomeNet har totalt 605 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR