Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Generelt sett for dårlig

Omtale av  Nicolai

Det har vært gjentakende problemer med HomeNet over ett-års perioden jeg har betalt for deres tjenester. Hastigheten har aldri vært det jeg betaler for. Med dette mener jeg ikke det høyeste hastigheten kan være for en pakke, men minimum. Stabiliteten på internettet er veldig varierende, hvilket gjør det ganske frustrerende å prøve å gjøre noe som trenger stabilitet. Enten det er spill online, strømming av videoer eller annet bruk er det tidvis stopp, eller totalt nede. Sjeldent det går en hel dag hvor det fungerer stabilt. Prisen øker gradvis, noe jeg i utgangspunktet ikke har veldig stort problem med, annet enn at kvaliteten er like dårlig. Hev gjerne prisen, på en fornuftig måte, MEN sørg for at kunden får noe igjen for den økte prisen.. Montører, installatører eller "uteteknikerne" som blir leid inn, hvertfall i min region, er ekstremt lite imøtekommende og tar seg godt til rette når du slipper de inn. Dette er ikke et godt tegn for HomeNet. Uavhengig av hvem dere leier inn for å feilsøke og/eller montere, så vil kunden alltid anse de som en del av deres enhet. Deres handlinger og væremåte påvirker hvordan kunden ser på HomeNet, IKKE det innleide selskapet. Det er noe å tenke på... Utover dette har jeg stort sett følt at kundebehandlerne deres prøver å rette opp i problemene man presenterer. Selvfølgelig er det en og annen som ikke har noe i en jobb som omhandler kommunikasjon med kunder, men de aller fleste prøver å hjelpe som best mulig. Dessverre lar det seg sjeldent gjøre, da produktet ikke er bra nok.

Svar fra HomeNet
31.03.2020 21:45

Hei Nicolai, Basert på informasjon i innlegget virker det som du er koblet på en xDSL linje. Disse gamle telefonlinjene kan til tider slite med stabilitet og hastighet sammenlignet med moderne fiberteknologi. Det er leit å høre at du har hatt dårlige opplevelser med montør som har vært på oppdrag for oss. Det er selvfølgelig vi som er ansvarlig for oppfølging av feilretting og også hvordan våre representanter, innleid eller ikke, oppfører seg hos våre kunder. Dersom du opplever dårlig service ønsker vi svært gjerne en tilbakemelding direkte på mail til [email protected] eller via vårt kundesenter. Vi ønsker alltid å forbedre oss og setter pris på ærlig tilbakemelding. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)

Dyrt og dårlig!

Omtale av  Anne B

Økt pris, dårligere nett :( fra kr 517 i des 2019 til kr 617 Jan 2020 uten forvarsel :(

Svar fra HomeNet
30.03.2020 21:52

Hei Anne, Jeg kan ikke se konkret hva som førte med seg prisøkningen på ditt kundekort, men det kan tenkes at dette skyldes økning av linjeleie på koppernettverket. Ta gjerne kontakt med vår abonnementsavdeling for mer informasjon, og eventuelt for å sjekke hvor det ble av varsel. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Dårlig nett, og kundeservice

Omtale av  Espen

Hatt dårlig nett siden dagen vi fikk Homenet. Ubrukelig selskap å bruke når man sitter flere på 1 nettverk til gaming, streaming og surfing. Har opplevd å gå fra 7ms/ping til 2000 av å kun motta en snapchat eller oppdatering på facebook. Kundeservice klager på at det er min feil og mine enheter. Veldig rart da enhetene er byttet ut og problemet fortsatt oppstår. Dumme unnskyldninger, dumme løsninger. Spurte om det var noe de kunne gjøre, fikk nei. Sa da at jeg da blir å bytte selskap da dette har pågått i 2 år uten noe hjelp eller løsning.

Svar fra HomeNet
24.03.2020 12:10

Hei Espen, Basert på hva du beskriver virker det som at problemet skyldes overbruk av linjekapasitet, noe som er vanligst på en analog tilkobling. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe, men dersom bruk overstiger kapasitet vil løsningen være å finne problemkilden ved eget utstyr. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling på nytt for et grundig feilsøk og eventuelt en grundigere begrunnelse på hva som forårsaker problemene du opplever slik at vi sammen finner en løsning. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)

Dårlig hele greie

Omtale av  Meryem

Vi tegnet avtale med Homenet vi skulle få fiber 1000GB men vi fikk aldri mer hastighet enn 17 GB, ringte flere ganger til dem og vi fikk til svar at det var ingen feil, vi spurte om de kan sende en tekniker som kan måle for å bekrefte det vi sier men vi ble truet med gebyr på 2000kr hvis dem sender en tekniker. Rett og slett dårlig tjeneste og dårlig kundeservice, nå betaler vi for noe vi har ikke, angrer veldig på at jeg har tegnet avtale med dem og anbefaler ikke dem.

Svar fra HomeNet
20.03.2020 22:44

Hei Meryem, Du skal selvfølgelig få opptil 1000/1000mbps til hjemmesentralen som i avtalen. Det er mange variabler som påvirker hastigheten du måler, anbefaler å se på denne lenken for mer informasjon rundt hastighet: https://www.homenet.no/hastighet. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling for veiledning og rådgivning rundt hastighetmålinger, eventuelt også for å se etter feilkilder på ditt nettverk. Ved feilretting dekker vi selvfølgelig kostnaden dersom det er feil på vårt utstyr, men informerer om montørgebyr ved hastighetsfeilsøk dersom feilen ligger ved kundens utstyr. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Dårlig hastighet, dårlig ping

Omtale av  Christian A

Fikk disse når jeg flyttet inn i ny leilighet. Måtte ha en kontrakt på 1 år pgs ny innflytte. Men de er helt forferdelig, dårlig hastighet, inkompetente kundeservice og dårlig generell opplevelse. Etter 3 måneder så sa jeg opp kontrakt og måtte betale resterende. Ta hvilke som helst andre en disse folka.

Svar fra HomeNet
18.03.2020 14:37

Hei Christian, Leit å høre at du har fått et slikt dårlig inntrykk av oss. Vi ønsker alltid å forbedre oss og setter pris på tilbakemelding. En kontrakt med oss forutsetter at tjeneste leveres i henhold til avtale. Vi oppfordrer alle våre kunder til å ta kontakt ved problemer slik at våre teknikkere kan hjelpe å finne en løsning. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tegnet avtale og de leverte aldri noe fiber men jeg flyttet fra adressen og da skal de ha gebyr 😡

Omtale av  Dag H. K

Tegnet avtale med Homenet og etter mange måneder flytter jeg fra adressen og nå krever de gebyr på 9000 kr😡. Pass dere for dem 👍

Svar fra HomeNet
18.03.2020 14:36

Hei Dag, Jeg er ikke kjent med saken din, men annulleringsgebyr blir bare sendt ut ved kontraktbrudd. Dersom du flytter fra adressen med en pågående leveranseavtale kan du eventuelt høre med ny eier om de ønsker fiber levert til adressen slik at de kan ta over avtalen. Da vil du selvfølgelig ikke få noe krav fra oss. For mer informasjon rundt ditt kundekort anbefaler jeg å ta kontakt med oss direkte, eventuelt sende mail til [email protected] angående kravet. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)

Don’t waste your time on them

Omtale av  Nima

They are not even able to give you internet. They are bad. They don’t have good customer care. They are lying to customers and they are soon need to close this s#%tty company. Never waste your time and money. They don’t deserve even one star 👎👎👎

Svar fra HomeNet
12.03.2020 20:57

Hello Nima, I am not familiar with your case as I cannot find your customer card with the information I have available. We are sorry to hear that you've had a negative experience with us as we're always looking to improve and provide cutting edge customer care to our customers and potential customers. If you still have any questions feel free to contact us directly by phone 38 99 01 00, chat at homenet.no or e-mail to [email protected]. Kind regards, Håvard | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR