Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet

"Dårlig hastighet"

Omtale om HomeNet skrevet av Svein for 05.03.2019 21:36

HomeNet har totalt 787 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet"

Hadde GET med 75/25. På kabel lå det stort sett over. På trådløst ca. 55/20. Homenet 1000/1000. På kabel maks målte hastighet. Ca. 100/250???. På trådløst med samme nettverksutvider. 45/40??? 1000? Det er bløff. Men nettet er stabilt på 40-45/35-40 da. Det skal dere ha.

Svar fra HomeNet
11.03.2019 15:29
Hei Svein, Takk for din tilbakemelding. Ønsker her at du tar kontakt med oss på chat eller telefon slik at vi kan hjelpe deg med problemet du opplever. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Bytt.no
"Dårlig hastighet" skrev Svein om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Svein og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig tregt trådløst nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med nettet så lenge det er kabel i bruk, er det tråløst så funker det svært dårlig. Vi bor i en liten leilighet og nettet dekker kun stuen, det går ikke gjennom enkle gipsvegger. Modemet er høyt plassert og har ingen andre sperrer. Vi hadde aldri slike problemer før og de kom samme dag som vi skiftet til Homenet. Deres løsning var å si at jeg må selv betale for ett nytt og kraftigere modem, og at de leverer det de skal. Så pga. at vi skiftet til Homenet mener de at vi skal ta på oss denne utgiften da tjenesten deres ikke klarer å holde nettet stabilt. Kundeservice er ok, de følger kun det sjefene deres sier så kan ikke klage noe på det. De er stort sett veldig flinke.

Johnny R. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utrolig"

Ringte idag, fordi nettet var nede siden mandag. 2 timer, så var alt oppe å går igjen, på toppen av iskaka, får nytt abonnement, som 53 kr billigere og 15 prosent raskere nett. Fantastisk

Svar fra HomeNet
28.02.2019 14:56
Hei Johnny! Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med hjelpen og prisen du har fått. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
Finn J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Er alt for ustabilt"

Nettet er like mye borte, som det jeg har nett. Det synes jeg er for dårlig i 2019.

Svar fra HomeNet
04.03.2019 14:19
Hei Finn, Beklager å høre du har problemer med tjeneste, slik skal det selvsagt ikke være. Her ønsker vi at du kontakter oss direkte for et videre feilsøk, slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fra coax til fiber"

Gikk over fra Telenor til HomeNet denne uke som følge av fellesavtale i sameiet der også gammel wifi ble endret til «mesh-nett» med AirTies «satelitter» som skal gi bedre wifi dekning i leiligheten. I mitt nett har jeg i tillegg til «normal» brukerutstyr av varierende årgang også webcam og værstasjon der både 2,4 Ghz og 5 Ghz brukes. Montørene feilet med info om hvor innlogging skulle skje, og ved to telefonsamtaler med samme person på helpdesk så han ikke at jeg var logget på sentralenheten og ikke «satelittene» som fulgte med. Neste person (tredje henvendelse) oppdaget dette straks. Tidligere hadde jeg nett på coax fra Telenor (tidligere CD) med Netgear Nighthawk router. Var fornøyd med både løsning/hastighet/service. Før jeg koplet over testet jeg hastighet på diverse enheter. På fiberen til HomeNet kom min nye iMac 27’’ ut med bedre hastighet både på trådløs (ca 400/600) og kablet (ca 800/800) mens den gamleste iPad kom likt ut og en annen noe nyere kom dårligere ut. Det samme gjaldt to iPhone av gammel og ny årgang. For meg virker det som at verden har gått videre ved at kommunikasjonsprotkoller på mitt gamle utstyr ikke lengre henger med og dermed ikke får vesentlig utbytte av oppgradering til det utstyret fra HomeNet. En annen sak er at appen NetgearGenie ga meg mer i bruk enn appen AirTies wifi. En bedre app som gir flere grafiske oversikter er kun tilgjengelig for teknikere. (Men jeg kan nok leve med den appen jeg har tilgang til) Ved henvendelse på telefon gikk det raskt og fikk kontakt med hyggelige personer, men tok lengre tid med svar på utfyllende spørsmål på mail, bla med spørsmål om tilgang til en bedre app. I og med at jeg ikke ofte laster ned store filer på iMac så er jeg i tvil om jeg har fått noen bedring annet enn bedre wifi-dekning internt i leiligheten. Skal senere i dag teste en nyere iPad opp mot de to vi selv har. Et moment er at det ser ut til at jeg sparer ca. Kr 250,- pr. mnd ved overgang fra Telenor til Homenet i denne fellesavtalen.

Svar fra HomeNet
28.02.2019 14:55
Hei, Vi setter pris på din tilbakemelding og at du er fornøyd med tjenesten vi leverer! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet
HomeNet har totalt 787 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR