Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 81 innen
bredbåndsleverandør
36%
anbefaler
HomeNet

"Hold deg unna Homenett"

Omtale om HomeNet skrevet av Victory for 13.10.2022 13:22

HomeNet har totalt 932 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hold deg unna Homenett"

Vi har brukt Homenett 1år nå og siden den dagen nettet ble installert har vi ikke hatt stabil internett, har ringt kundeservice og de har ikke løsning til problemet, de sier reset. vi bruke mobildata til alt i huset 24/7. Det er umulig å spille, delta i møter, ringe via internett og lese avisen. Jeg kommer til å anmelde for svindel og oppfordrer alle om å gjøre det samme.

Svar fra HomeNet
14.10.2022 08:08
Hei Victory! Det var kjedelig å høre! Det er ikke slik vi ønsker å ha det. Jeg er dessverre ikke kjent med din sak, men jeg håper du kan ta kontakt med oss på kundeservice en gang til slik vi kan finne en løsning på ditt problem. Du kan nå oss på telefon 38 99 01 00, eller på chat via vår hjemmeside www.homenet.no Vennlig hilsen Karina | HomeNet
Bytt.no
"Hold deg unna Homenett" skrev Victory om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Victory og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alt har vært helt topp med Homenet!"

Har vært strålende fornøyd med Homenet fiberbredbåndet jeg har gjennom borettslaget som ble innstallert i 2018. Alt fra kundeservice, levert hastighet til stabilitet har vært toppers. Har knapt vært nedetid på fiberforbindelsen i de fire åra jeg har hatt Homenet, så nesten 100% oppetid! Det har kun vært to hendelser, en planlagt oppgradering av kjernenettet i 2019 som jeg ble varslet om i forkant og ett meget kort utfall for de som har RiksTv gjennom Homenet på grunn av en nettverksfeil. Så bra som det kan bli med andre ord da det alltid vil være behov for oppgraderinger hos alle leverandører av Internett. Til dere som sliter med ustabilitet på Internett, prøv først å koble enhetene på nettverket direkte til ruteren med kabel da det ofte er det trådløse nettet som er ustabilt av ulike årsaker og ikke selve internett forbindelsen. Kan altså virkelig anbefale Homenet, iallfall for sameier og borettslag.

Svar fra HomeNet
12.10.2022 09:19
Hei Stein, Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig pris på! :-) Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice er tennisspillere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt HomeNet i 3 måneder nå, og har så og si hatt elendig internett i den relativt lille leiligheten min. Etter 8 forskjellige telefoner med diagnostisering (er ganske datakyndig selv) så kom vi endelig til konklusjon at det var problem med routeren. Ja, det krevde 8 tellefoner for at de kom med den konklusjonen. Når opp/nedlasntingen konsekvent dropper bare 5 meter fra routeren så mente jeg at det var reklamasjonssak. Til slutt kom jeg til 2. lnjesupport der jeg fikk melding kl 23:00 dagen etter at det ikke var aktuelt å sende ut en ny router og slang inn at jeg kunne kjøpe meg en ny router fra dem. I tillegg kommer supporten med missinformasjon om hvem som leverer utstyret. Virker som om policyen til supporten er å resette router og se om det blir bedre. "Om det ikke blir bedre kan vi sende deg til 2. linjesupport". Har erfaringer med både telenord og tafjord der jeg har opplevd trøbbel med routeren. Der har de ikke nølt med å levere ut ny router. Er ikke noe særlig tilhenger å måtte kjempe med kundeservice om helt åpenbare feil. Borderline ulovelig...

Svar fra HomeNet
07.10.2022 09:19
Hei, Jeg har desverre ikke nok kjennskap til saken din for å kunne utale meg her. Men her virker det som at du har wifi problemer. Ved problemer generelt så prøver vi alltid å finne årsaken for problemet slik at vi kan gi kunden en løsning, i noen tilfeller kan dette faktisk være ekstra utstyr. Dette er da noe som koster ekstra som kunde selv må bestemme seg for å ha, wifi løsningen som er inkludert i alle abonnementene er en basis løsning som skal funke for de aller fleste. Desverre i noen tilfeller så er dette ikke nok, da har man alternativet for å gå til inkjøp av eget utstyr eller å oppgradere til en Premium wifi pakke. Mvh Mohammed | HomeNet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"

En feilrettings gebyr på godt over 3000,- for 5 minutters arbeid som ikke er avtalt på forhånd. Glem det. Da blir det andre alternativ til internett.

Svar fra HomeNet
29.09.2022 09:07
Hei Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men ønsker gjerne ta kontakt med oss, vennligst ta kontakt med oss på telefon eller chat slik at vi kan få sjekket opp angående dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice, holder ikke avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk selger på døra i juni, har siden da ikke hørt et pip i fra de. Nå graver de i nabolaget her, og jeg kontaktet dem for å spørre om det er fiber fra dem som blir gravd ned. Svaret var nei, fordi de var fortsatt i salgsprosessen. Så jeg snakket med det firmaet som graver her, og jo da, det er på oppdrag av HomeNet. Så kontaktet jeg dem på chat igjen, of fikk bekreftet dette. Altså stikk motsatt svar som jeg fikk 3 timer tidligere. Og chatten var heller ikke logget, så han trodde jo ikke på at jeg hadde vært i kontakt med dem samme dag. De skal i tillegg grave over innkjørselen min, og jeg har fortsatt ikke hørt noe fra dem.. de plikter jo å informere om dette til grunneier. Føler meg også litt av selger, som sa at alle andre i nabolaget her hadde bestilt, dette stemmer jo ikke. Etter å ha lest inne her, så ser jeg jo at det tydeligvis er vanlig praksis. En annen ting er nettsiden deres, uansett hva jeg prøver å gå inn på, det være seg prisliste eller andre ting, så kommer jeg bare rett til chat-siden. Dette virker til å være det mest useriøse firmaet jeg har vært borti! Har sendt oppsigelse, men kommer vel sikkert til å få faktura fra dem, da de begrunner det med at det har gått over 14 dager. Men saken er jo at dere rakk ikke å vise hvilket useriøst firma dere er ila disse 14 dagene, og oppsigelsen kommer på annet grunnlag, og lista er ganske lang. Fakturaen kommer ikke til å bli betalt, og saken vil bli oversendt Forbrukerrådet. Holder meg til Telia!

Svar fra HomeNet
27.09.2022 08:38
Hei Heidi, Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men ønsker gjerne at du kontakter oss via telefon eller chat slik at vi får sjekket opp i dette og funnet en løsning på det du beskriver. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
HomeNet har totalt 932 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR