Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Under det halve av lovt hastighet

Omtale av  Svein S

Installerte fiber fra Homenet etter besøk av selger som lovte gull og grønne skoger. Hastigheten ble garantert til 1000/1000, noe jeg betvilte, men det skulle jeg ikke være redd for. Nå er fiber i hus og skuffelsen ble stor da hastigheten ble målt. Med kabel rett i PC ble den målt til 319 ned og 434 opp. Det er under det halve av det som ble lovt og som jeg betaler for. De er såpass lure at det er 12 mnd. bindingstid. Føler meg grundig lurt. Grenser til svindel

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09:50

Hei, her anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan feilmelde saken. Vi ønsker også at du skal få den hastigheten som er sagt. På telefon kan vi sjekke noen få ting også feilmelder vi den videre om det ikke løser seg da. Du kan ringe oss på 38990100. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (1)

Feil info fra selger!

Omtale av  Hei

Jeg hadde en selger på døra for ca 2 år siden. Han skulle selge meg fiber fra Homenet. Det skulle jeg aldri godtatt. Jeg spurte flere ganger om det er ok å kople seg på fiber uten å benytte dette. Siden jeg muligens skal selge huset om ikke lenge. Han sa det var bare å kople seg på fiber uten å bruke det, men at jeg da måtte betale etablering av fiber på ca 2000,- Dette sa jeg var ok. Siden det er lettere å selge huset med fiber muligheter. Nå har jeg endelig fått fiber tilkoplet, tok MYE lenger tid enn det selger sa. I tillegg måtte jeg grave 50 m og legge ned ett rør for dere. Dette tok en del tid.. Her om dagen kommer regninga fra dere, hvor etablerings gebyr står, pålydende 1900,-. Dette stemte med det selger sa, og jeg betaler gjerne de 1900,- Men i tillegg er det en månedlig sum på 500,- ca. For ett fiber nett jeg fikk alt for seint og ikke har koplet meg på. Jeg ringte dere å forklarte at jeg kun var interessert i å kople meg på, men ikke benytte. Da får jeg til svar at jeg kan utsette oppkopling 1 år, men da vil summen øke betraktelig. Så det dette ender med er at jeg må betale uansett en månedlig sum, som jeg ikke ønsker. Derfor har jeg ett annet valg. Det er å si opp avtalen, og få en regning på 8900,- Dette står visst i kontrakta. Ikke noe selger opplyser om! Fantastisk kundebehandlere! Bare sender meg videre, ingen som kan svare på det jeg lurer på uten å sende meg videre. Og til slutt ender det med å sende Mail frem og tilbake.

Svar fra HomeNet
10.12.2019 17:49

Hei. Det er beklagerlig at du har opplevd det slik. Når vi tar i mot bestillinger på fiber er det alltid inkludert abonnement med 1 års binding, men det er fullt mulig å få overført abonnementet til ny eier om du skulle selge huset. Vi kan også utsette aktivering i opptil 12 måneder fra fiberen er klar til bruk. Det medfører ingen prisøkning. Kampanjeprisen du får fra bestilling gjelder fra aktivering, så hvis vi utsetter aktiveringen vil også kampanjeprisen bli utsatt. Det gebyret på 8900 kjenner jeg ikke til, så der kan det være noe feil. Hvis et felt er bekreftet og man kansellerer bestilling utenfor angrefrist, vil en få et bruddgebyr på 9000 kroner. Om det er installert, og du kansellerer aktiv avtale, vil du bli fakturert ut bindingstiden på 12 mnd. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon eller epost så skal vi finne en løsning som passer alle parter her. Vennlig hilsen Haakon | HomeNet

Nyttig (1)

Elendig service

Omtale av  Mari

Ikke bli kunde hos Homenet! Jeg ble kunde hos Homenet på den forrige adressen min. Da jeg flyttet fikk jeg beskjed om at jeg kunne flytte med meg abbonementet. På den nye adressen var det teknisk ikke mulig å koble til bredbåndsnettet. Istedenfor å annullere abbonementet mitt når de ikke kunne levere internett på adressen, ber de meg om å betale for abbonementet i et år. Styr unna Homenet.

Svar fra HomeNet
09.12.2019 13:54

Hei Mari. Det var leit å høre at du ikke fikk tatt med deg abonnement til ny adresse. Dersom mulig ønsker vi selvfølgelig å flytte abonnementet med deg, men dersom dette ikke lar seg gjøre vil bindingstiden likevel gjelde på løpende abonnement. Håper du fant en god alternativ løsning på den nye adressen. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)

Forfalskning av signatur og påstått inngåelse av avtale

Omtale av  Barex

Selger påstod til min far, at Telenor skulle legge ned sitt bredbånd i området og at man da måtte bytte. For ellers så kunne man ende opp med ingen internett. 1 år senere mottok vi en regning på 9000kr for kontraktsbrudd. Ringte inn og så at man ikke hadde signert noe kontrakt iflg fikk se kontrakt. Selger hadde skreve under!!! Politianmeldt og sendt til forbrukerrådet

Svar fra HomeNet
09.12.2019 13:54

Hei Barex. Dette er skrekkelig å høre om. Vi ønsker selvsagt å sjekke opp i dette og ber deg derfor henvende deg direkte med oss. Du når vår faktura avdeling på [email protected] Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (2)

Hever prisen uten å si fra...

Omtale av  Phø

Homenet er basert på restene av en kynisk utbygging av kobber, ISDN og så ADSL av Telenor finansiert av staten og Norge. Nå sitter EQ og planlegger neste Exit på vår regning. Tre ganger har jeg måtte sette Homenet på plass når de justerer prisene uten å si fra. Samme skjedde vel med GET til jeg ga opp og sa dem opp.

Svar fra HomeNet
09.12.2019 14:52

Hei, Jeg kjenner ikke til din sak, men ofte skyldes prisøkning at en kampanjeperiode på 1år tar slutt. Dersom du ikke har mottatt varsel i forkant av prisøkning på standardpris anbefaler jeg å ta kontakt med vår abonnementsavdeling. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundebehandling

Omtale av  Frustrert S

Møter ikke opp til avtalt tid og hører heller ikke mer fra dem etter dette. Når jeg selv tar kontakt skylder de på sine underleverandører og jeg hører ikke mer fra dem angående ny dato for oppsett. Takket være dette står jeg som student uten Internett I flere uker. Velger derfor å avbestille pga det jeg mener er brudd på kontrakt fra deres side og blir fakturert med 2500kr. Anbefaler ikke min værste fiende å benytte seg av deres tilbud. Håper dere fikser opp i dette. Ser det er flere som har hatt liknende problemer. :)

Svar fra HomeNet
02.12.2019 07:55

Hei, her er jeg ikke kjent med saken. Men om det er slik at du mener dette gebyret er feil så ville jeg tatt kontakt med vår faktura avdeling på [email protected] De vil kunne sjekke opp i hva som har skjedd her og eventuelt fjerne ditt gebyr om det er feil eller noe slikt. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (0)

Being charged 2500 NOK for cancellation before using Homenet services

Omtale av  Tristan H

I switched to Homenet, received their contract and then received a counter proposal from my current internet provider. I said yes to the counter proposal to avoid the hassle of returning the internet router. I knew I had 12 months binding time but I was 100% sure that I had the right to cancel until the day I would actually receive a new ADSL router from Homenet. I had the bad surprise to receive an invoice for 2500 NOK from Homenet. I think it is crazy. Reading about the Angrefristen " Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. […] Dørselgere kan f.eks. ikke bruke en «kontrakt» som forkorter angrefristen eller fratar deg retten til å angre kjøpet innen 14 dager." This is exactly what Homenet is doing, they are using a contract to shorten my 14 days Angrefristen and I intend to follow this up and contest the charge. Regardless, from this day, I will stay away from this company.

Svar fra HomeNet
22.11.2019 13:15

Hello, I belive here that you are reading from the wrong law, the one that is around internett service is here: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27 It states that the 14 day period starts when you sign the contract/ accept the offer, and not when you receive the internet. Best regards Roar | HomeNet

Nyttig (0)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR