Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet

"Billig bredbånd ble dyrt - styr unna!"

Omtale om HomeNet skrevet av Stefan for 26.07.2019 14:15

HomeNet har totalt 790 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Billig bredbånd ble dyrt - styr unna!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Skulle finne et billig bredbåndsabonnement, og tenkte at 389,- for 20/1 megabit var greit nok. Men - det som står med bitteliten skrift når du bestiller (på mobil selvfølgelig, for du har ikke internett...) er at linjeleie kommer på 109.- i tillegg og at du dessuten binder deg for 12 måneder. Begge deler ble en kjip overraskelse for meg, for teksten var så liten at jeg rett og slett overså den da jeg bestilte. Også kommer selvfølgelig montørgebyr på 599,- og porto på 120,- for et Zhone bredbåndsmodem med begredelig trådløs dekning. Så når jeg nå skal si opp etter 8 måneder, så må jeg betale for selve bredbåndet ut året. Ingen vei utenom sier kundeservice, så fremt jeg ikke for pakket bredbåndet på neste leietaker. Som jeg ikke vet hvem er. Så alt i alt kommer jeg til å betale 782 kr måneden for åtte måneder med "billig" bredbånd.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 12:25
Hei, her er det som du sier ja noen kostnader som kommer utenom kun det abonnementet koster. Jeg ser at dette kan komme overraskende på for noen men det skal hvertfall ha blitt informert om uansett hvilken måte du har bestilt på. Det at du vil få i effektiv måneds pris på 782 kan sikkert stemme. Men når du har 12 mnd binding så er det helt normalt at man må betale ut denne perioden ved en oppsigelse. Mvh Roar | HomeNet
Bytt.no
"Billig bredbånd ble dyrt - styr unna!" skrev Stefan om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Stefan og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Bernhard
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får ikke riktig fart, og i tillegg er det meget ustabilt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Disse folka ga meg ny bindingstid når he flyttet uten å opplyse om det. Har en 20mb linje, men den ligger i realiteten på 0.6g-9 mb. Etter utallige tlf med kundeservice, og en servicemann på døra som bekrefter at det er ustabilt men ikke vet hvorfor. Har nå krevdt avtale ugyldig samt att den heves med øyeblikkelig virkning og bestilt fra en annen leverandør. ALDRI MER HOMENET!!!

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:42
Hei, er ikke helt sikker på hvordan det er med bindingstid når det kommer til flytt. Men når det kommer til hastighet så ville jeg tatt kontakt med oss om du ikke får den hastigheten du skal ha. Om vi da ikke får løst feilen så stemmer det som du sier at vi blir nødt til å fristille deg. Mvh Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lite troverdig kundeservice. Hver helg den dritten ut. Ingen å ringe til, sier de har fikset"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nå har vi ikke kunne sett på tv eller bruke nett i mnd vis. De sier det skal bli bra, og kundesenter justerer litt her og der sier de. Men det er bare tull. Anbefaler alle oppadgående mennesker til å holde seg unna Homenet om de da ikke liker å bli opphisset av dårlige signaler. Nå bytter vi leverandør.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:42
Hei, her vet jeg ikke helt hva som har skjedd når du har vært i kontakt med oss tidligere. Men om du fortsatt opplever problemer ville jeg tatt kontakt med oss. Vi kan også da undersøke hva som har skjedd når du har meldt inn saker/problemer tidligere. Mvh Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kranglete hjemmesentral"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det ble ordnet med borettslaget Internett tv og 1gb Internett både opp og ned, dette virker som det skal så lenge alle kabler blir koblet rett i hjemmesentralen. Man kan ikke klage på farten da, 1gb opp og 1gb ned. Hjemmesentralen er av typen DRG488 som er uten WiFi og uten innebygd ruter, så vil du ha WiFi må en trådløs ruter kobles til hjemmesentralen, noe ruteren absolutt ikke liker, man skal være glad hvis man får over 50mbps, selv om man står rett ved siden av den trådløse ruteren. Prøvd 3 forskjellige rutere og ingen forandring. Tok kontakt med Homenett siden Internett farten vår var utrolig treg en periode som viste seg å være krysskobling. Personen jeg pratet med var hyggelig og behjelpelig nok og det ble litt frem og tilbake med han og teknisk avdeling men fikk ingen svar på hva jeg kan gjøre for å forbedre WiFi farten, fikk bare gang på gang beskjed om å koble kablene rett i hjemmesentralen uten bruk av en trådløs ruter. Trådløst er jo en nødvendighet i disse dager, får jo ikke akkurat koblet nettbrett, telefon mm med kabel. Det blir jo også forferdelig mange kabler hvis alt jeg eier av duppeditter skal måtte kobles direkte til hjemmesentralen, ikke hadde det vært nok uttak på hjemmesentralen heller. Med engang man kobler til en ruter til hjemmesentralen så synker farten betraktelig til godt under 100mb selv om man kobler seg til ruteren med kabel eller trådløst. Har bygd ny spill pc for 3 uker siden og laptopene i huset er ikke året gamle engang så det kan ikke skyldes på gammelt utstyr.

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:41
Hei, her høres det veldig ut som om du har en ruter som ikke er laget for hastigheter over 100/100, om man kobler en ruter av denne typen til en linje på 1000/1000 vil man ikke klare å få noe mer enn max 100/100. Når det kommer til det at du måler halvparten av dette på wifi vil dette være avhengig av hvor kraftig din ruter er og da hvor mye forstyrrelser som er i miljøet. Jeg skal ikke stå her og påstå at det ikke kan være som du sier at du har fått en kranglete hjemmesentral, så om din ruter tåler hastigheter opp til 1000/1000 så ville jeg tatt kontakt med oss på telefon så kan vi få sjekket opp i dette. Mvh Roar | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klart avtalebrudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte internett og TV gjennom Homenet fra en dørselger. På direkte spørsmål om han kunne garantere meg TV-tilgang i TV-stua kostnadsfritt (Loftsetasje, to etasjer unna modems inngangspunkt) svarte han ja. Dette var en viktig forutsetning for at jeg ville inngå en avtale med Homenet. Da installatører kom for å levere internett og TV fra Homenet installerte de kun modem i sikringsskap i kjelleretasje. På spørsmål fra meg om ikke de skulle montere et tilgangspunkt i TV-stua i loftsetasje svarte de at dette var noe de ikke pleide å gjøre. Da jeg kontaktet kundeservice konstaterte de at de ikke pleier å levere et ekstra tilgangspunkt kostnadsfritt. Dette tar de i så fall betalt 1900 kr for. Med Homenets logikk lagt til grunn forstår jeg det da som at jeg enten må ha TV-stua på samme rom som sikringsskapet (Et 1 kvadratmeter stort teknisk rom), eller at jeg må legge en 15 meter lang nettverkskabel gjennom TV-stua og to etasjer. (Jeg har forsøkt TV-tilkobling via Wi-fi, men jeg får signalfeil. Viasat, som leverer TV-boksen, sier at jeg må ha tilkobling gjennom nettverkskabel) Det eneste positive med dette selskapet er servicemedarbeider på chatten. Hyggelig og tydelig i tilbakemeldinger, selv om jeg var uenig i selskapets policy. Styr unna dette selskapet!

Svar fra HomeNet
09.08.2019 11:41
Hei, Her anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på mail. Vi kan da undersøke så godt som mulig rundt hva som har blitt lovet av selgeren, men det stemmer som du sier at det er noe som normalt koster 1900 kr per kontaktpunkt. Når det settes opp et slikt kontaktpunkt går ikke kabelen tvers igjenom rommene, men den legges så skjult som mulig. Mailen kan sendes til [email protected] Mvh Roar | HomeNet
HomeNet har totalt 790 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR