Lynet Internett har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Da har Lynet nok en gang «feil i en sentral», som berører mange borettslag, som oppsto like etter midnatt, men som Lynet selv i følge kundeservice ikke fikk melding om før litt over 08.00 i morges. De kan på ingen måte svare på når feilen vil bli rettet, i samtale med kundeservice ca halv ni (lang ventetid) opplyses det at montører ER SENDT UT, på vei, for å forsøke å finne ut hva som er galt. Da det er feil mange steder, på siden deres ligger nå listet opp alle borettslag det gjelder, måtte de kalle inn folk/underleverandører, i følge kundeservice. Slike feil oppstår for ofte, det er åpenbart ingen på jobb om natten, slik at feil først oppdages kl åtte neste morgen. Det tar evigheter å få svar på telefon, informasjonen på hjemmesiden er kryptisk, lite i formativ og oppdateres uten at klokkeslett for oppdatering fremgår. Ser at Lynet anbefaler chat, sist jeg forsøkte å sende inn melding ble jeg hindret av opplegget som skal finne ut om jeg er en robot. Om man ikke er kunde hos Lynet ville jeg unngått det for enhver pris. Det er lite respekt for kundene å ikke ha et overvåkingssystem og sørge for at feil som oppstår på kvelds og nattestid blir håndtert med en gang. I stedet begynner Lynet å nøste i problemet når noen kommer på jobb om morgenen. -Jeg ser også at Lynet svarer på kritikk her med å vise til at kunden må sjekke egen ruter, ja, det må vi, men det er jo ikke årsaken i mange tilfeller. Lynets håndtering av prosessen med å verifisere IP adresser var skandaløst. I linken de sendte vårt borettslag manglet ca halvparten av adressene, slik at halve borettslaget ble uten nett. Lynet klarer heller ikke å sende ut varsel om planlagt nedetid til alle kundene sine, det har jeg etterspurt mange ganger, det er i følge Lynet helt umulig. Vanskelig å forstå hvorfor det ikke er mulig.
Hei Vibeke, Vi beklager for denne hendelsen. En uforutsett utfordring skapte problemer for mange av våre kunder denne dagen og vi har hastet med å få våre kunder på nett igjen. Slike utfordringer er noe vi ønsker å unngå fullstendig og jobber stadig med å hindre at feil som denne skal skje. Vi ser at flere og flere får tilbake tjenesten sin etter arbeid som blir utført! Ønsker deg en riktig god sommer! Kevin K | GlobalConnect
Nettet detter ut i opp til en uke i slengen, og har brukt mye tid og penger på å få midlertidige løsninger. Ringer man kundesupport så skylder de på deg (selv om man har prøvd flere rutere, restartet mange ganger, over flere dager og det er ingen tegn til bedring). Jeg ser at de på denne nettsiden også prøver å skylde på kunden for å late som de ikke leverer et dårlig produkt, men det gjør de altså.
Hei Beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss slik skal det selvfølgelig ikke være Om du ikke når oss på telefonen, anbefaler vi at du tar kontakt på chat, da ventetiden er mye lavere Gjerne kontakt oss slik at vi får hjulpet deg med å fikset dette problemer som du opplever Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect
Har lynet gjennom sammeie i et sameie sentralt i Oslo. Har hatt få utfordringer med stabilitet og hastighet. Har 1Gb opp og ned som hastighet og ser at jeg måler opp mot dette. Kommer aldrig helt opp til den hastigheten, men tror nok det skyldes mer mitt utstyr. De få gangene det har stoppet opp så føler jeg at tilbakemeldinger / meldinger på nett kan ta litt tid / være litt mangelfulle. Derfor ikke full score. Også litt utfordringer med at planlagt arbeid ofte blir definert i en periode på hele dagen, men med melding om at nedetid vil bare være på rundt 10 minutter. Litt uheldig for meg som jobber hjemme fra og mye på Zoom / Teams. Må da finne andre steder å jobbe fra hele disse dagene.
4663 Hei Roar Takk for din tilbakemelding angående internettet. Godt å høre at du har en generell positiv opplevelse av nettet, dette setter vi stor pris på at du legger inn en tilbakemelding om Dersom du opplever problemer med utfall og utstabilitet, ønsker vi at du kontakter oss direkte på 21 99 33 66 eller chat, slik at vi kan se på dette sammen, og finne en løsning på problemet Vennlig hilsen Bjørn Tore | Lynet
Dårlig nett, faller ofte ut, dårlig kundeservice, en nettside som minner om noe fra 90-tallet. OFTE NEDE. Til å jobbe med IKT burde de virkelig vært bedre. Ville ikke anbefalt det til min verste fiende.
Hei Joddski Først vil jeg beklage for opplevelsene du har hatt hos oss. Dersom du har problemer med tjenesten er det fint om du tar en kabel direkte i uttaket fra oss og inn i en pc. Skulle problemene forsvinne når du gjør dette, ,må du sjekke din egen router. Dette er fordi vi kun leverer linje inn i leilighete. Dersom problemene vedvarer når du har kablet pc direkte i uttaket er det fint om du kontakter oss når du er hjemme og i nærheten av utstyret ditt slik at vi får gjennomført et feilsøk sammen med deg. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Nettet er av og på HELE forbanna tiden! Drittnett. Har måttet kjøpe ekstra 4G i flere måneder for å klare å studere ordentlig.
Hei. Dersom nettet er stabilt når du tar en kabel direkte i uttaket fra oss og inn i en pc må du sjekke din egen router. Dette er fordi vi kun leverer linje inn i leiligheten. Dersom det er ustabilt når du har kabel direkte i uttaket og inn i en pc er det fint om du tar kontakt på 21993366 når du er hjemme slik at vi får gjort et feilsøk sammen med deg. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Nettet går av og på hele tiden. Dette skjer mellom hvert 5-10 minutt. Gjør det umulig å game, og umulig å se på serier
Hei Ioannis, Dette høres i kke bra ut. Her vil vi minne på at Lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt etter det er skaffet på egenhånd. Dersom du opplever disse problemene mens du er direktekoblet til uttaket så vil vi anbefale at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Nettleverandør med elendig kvalitet, hakkende, fraværende nett. I forbindelse med registrering har nettet vært nede på tredje dagen. Er jo komplett umulig å oppdatere IP info når det kreves tilkobling til nett som ligger nede. Styr unna dette selskapet.
Hei Harry, Det er bekalgelig at du føler dette om oss. Vi vil minne på at Lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt etter det er skaffet på egenhånd. Dersom du opplever problemer mens du er direkte kobelt til vegguttaket så vil vi anbefale at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre teknikkere kan hjelpe deg. Mvh Mohammed | Lynet
Jeg var veldig skeptisk til å binde meg et år til Lynet internett da jeg kjøpte leilighet i et borettslag som benytter seg av de, etter å ha lest tilbakemeldingene. Med en rask telefonsamtale til lynet hvor jeg fikk anbefalt å kjøpe en kraftig nok ruter og å oppgradere til pakken jeg trengte for mitt bruk, kunne de så og si garantere at det ikke skal være noen problemer med internettet. Og det har det heller ikke vært. Har stabilt og hurtig internett hver dag, og internettet var rett tilbake oppe og gikk etter planlagt vedlikehold. Veldig fornøyd. Ville anbefalt alle å lese seg opp på hvordan rutere og internetthastighet fungerer. Kjøper man den billigste ruteren og har den minste pakken, vil det ikke holde til for eksempel streaming:-)
Hei Seri, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter utrolig stor pris på det! Det er veldig fint å høre at du er fornøyd og at du har tatt deg tid til å researche litt hva slags utstyr som ville passet ditt behov, dette førerer som du skriver til en mye bedre opplevelse! Mvh Mohammed | Lynet
Nettet er nede hele tiden og ustabilt. Har ikke fått noen varseler på forhånd.
Hei Amund. Først vil jeg beklage for opplevelsene du har hatt med oss. Dersom du har problemer med tjenesten din fra oss er det fint om du kontakter oss direkte på telefon eller chat slik at vi kan gjennomføre et feilsøk sammen med deg. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Etter at de tok bort internett tilgangen så fikk jeg denne SMS'n Hei, Vi må dessverre meddele at din linje har blitt sanert. Grunnet intern svikt har det ikke gått ut varslinger tidligere, og det er ikke mulig å reversere denne saneringen. På bakgrunn av dette, sies avtalen opp fra vår side. Vi beklager ulempene dette måtte medføre, og håper du finner en passende løsningen hos en annen leverandør. Hilsen Lynet
Hei Geir Beklager å høre at dette har skjedd hos deg Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte, så ønsker gjerne at du kontakter oss for mer informasjon på 21 99 33 66 Vennlig hilsen Bjørn Tore | Globalconnect
Blir fascinert om noen finner noe bra å si om lynet. Alt er forferdelig!!!!
Hei Bogdan, Det er beklagelig at du føler dette om oss. Om du har problemer med nettverket ditt så vil vi gjerne hjelpe deg med det, men da trenger vi at du kontakter oss direkte. Jeg vil påminne om at Lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt, så det trådløse nettet du har hjemme er noe som er ordnet på egenhånd. Mvh Mohammed | HomeNet
E L E N D I G Måtte repetere meg selv 14 ganger da jeg hele tiden ble kastet ut av chat. Facebook siden har sistevinnlegg fra 2017 (som sier mer om håpløsheten enn noe annet ved at de har lukket for omtale).
Hei Beklager opplevelsen du hadde med oss på chat, slik skal det ikke være. Viktig at man forblir på nettsiden under samtalen på chat, da denne raskt kan hoppe ut. Dersom du trenger noe bistand, gjerne konktat oss, slik at vi kan hjelpe deg. Vi kan nås på 21 99 33 66 eller på chat Vennlig hilsen Bjørn Tore
Verdens verste provider. Har ikke kundeservice. Krever plutselig all informasjonen din så de kan spore deg ned og selge dataen din for mer fortjeneste. Etter dette skifte med å få inn alt av informasjon funker ikke nettet I det hele tatt og man kan ikke kontakte kundeservice. For guds skyld styr unna.
Hei Vincent Grunnen for at det har kommet et registringsskjema, er på grunn av ekomloven, og at alle internettilbydere plikter å kunne identifisere sluttbrukerene sine. Dersom det opplevers problemer i prosessen ved å gjennomføre dette, gjerne kontakt oss på 21 99 33 66, eller på chat via hjemmesiden slik at vi kan hjelpe med å gjennomføre dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | Lynet
Elendig internett forbindelse. Når jeg får melding om vedlikeholds arbeid, så funker ikke nett etterpå og det hjelper ikke å slå d-link av og på. Min niese er blitt kunde hos Lynet siden Oktober. Det kom monter og hun fikk regning på over 1009kr., men fra Oktober til Desember var nettet ustabil. Hvis vi skal telle dager, til sammen brukte hun nett i ca 1 mnd. Nå er nettet borte. Hun da opp abonnement. Det fungerer ikke. Og ikke minst. Når hun skulle installere router har hun spurt om hun skulle kjøpe noe Lynet anbefaler. Har fått i svar, at det spiller ingen rolle. Kjøpe hvilken som helst. Når nettet ble borte og kundesenter skulle fikse fet, svaret var: vi støtter ikke tredjepart router😊 Skal nan le, eller gråte? Skjerp dere folkens. Dere gjør ikke en god jobb. Beklager… men det er elendig å bli kunde hos dere
Hei. Først vil jeg beklage for opplevelsene du har med oss. Vi leverer kun linje inn til leiligheten din. Vi har derfor ikke mulighet til å sjekke deres egne routere. Dersom dere har problemer med tjenesten fra oss er det derfor fint om dere får tatt en kabel direkte inn i uttaket og inn i en PC. dersom dere ikke opplever problemer der ligger problemet som regel på eget utstyr. Dersom dere har problemer med kabel direkte i uttaket også er det fint om dere kontakter oss direkte for vidre feilsøk. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Hastigheten er fenomenal, ca. 800Mbps begge veier. Har svært sjelden problemer med nettet. Anbefales.
Hei Jan, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi setter pris på at du tar tid til å skrive dette om oss også. Mvh Mohammed | Lynet
Utrolig dårlig nett.. for svak nett og ofte borte.. kunde service er like dårlig.
Hei Edwin, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Vi vil veldig gjerne hjelpe deg med problemene du opplever, ta gjerne kontakt med oss på tlf 21 99 33 66, slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet