Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 690 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 690 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 690 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
129
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utilgjengelig/treg kundeservice

Omtale av  Borrik

Byttet fra Telenor til NextGenTel fiber. De har ikke klart å levere alt utstyr - til tross for avtale i juni, levering av utstyr i begynnelsen av september, og flere purringer på utstyr som ikke er levert (HD PVR). Å sende en enkel boks burde være en smal sak, men for NextGenTel er det tydeligvis for komplisert. Jeg vurderer å skifte til annen leverandør så snart som mulig.

Løs sak

Omtale av  Elisabeth S

Vi har vært uten Internett og TV i 14 dager. NexGentel oppretter sak etter mange klage telefoner. Vi har fått ekstern hjelp og ny ruter, men problemet er ikke løst. Dere avslutter saken som ikke er løst og oppretter en ny sak. Dette er galskap. Saker må løses! Vi bor i 0880 Oslo. Er det andre NexGentel brukere i området som mangler nett? Klokka 23 om kvelden kan vi være heldige og få nett tilkobling!

Det største driten jeg har vert borti

Omtale av  Markus H

Jeg ble kontaktet av en selger på døren som jeg ble enig egne priser med som er annerledes en de på hoved kontrakten som han kom med. Men han har levert inn de faste prisen og ikke de vi ble enige om. Internett vi betaler for er 60/60 men vi har ca. 15/20 vist jeg er snill. Tv faller ut fortere en jeg går på do. Og på fakturaene som vi får er det ikke litt kontroll og blir fakturert for de faste prisene og ikke de jeg og selger ble enige om.

Stjal, ingen ting bra, veldig dårlig

Omtale av  Majd I

Alt dårlig. Dem bare stjeler hver måned mer penger over pakke jeg har kjøpt, pakke til 260 kommer alle faktura over 400, og sist ikke bruke så mye kommer på 700.

Dårlig kundesservice

Omtale av  Andreas

Stenger tlf din om du ikkje betaler for nok selv du sier de ikkje skal det. Er ikkje behjelpelige med faktura når du for den og ikkje kan betale der å da. Kan ikkje del opp den heller sier de.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fungerer veldig bra på Telenor sin fiber

Omtale av  Erik

Jeg byttet fra Telenor til NextGenTel da det kom en selger å besøkte meg. Monopolet på kabelen er blitt opphevet. Jeg fikk en nyere ruter og TV-boks, som var veldig enkelt å koble på. Jeg sparer nesten 4000,- pr år (lettjente penger må jeg si). I tillegg er produktene raskere og bedre enn det jeg hadde hos Telenor. Jeg skjønner ikke hvorfor det står så mye negativ om de her inne på siden, NextGenTel fungerer veldig bra på fiber. Anbefales videre!

Ekstremt dårlig

Omtale av  Marianne

Faller ut hele tiden, eks. dersom jeg hører på radio. Det kobler seg på og faller ut etter et par sekunder. Ting går veldig trekt, for tregt for å koble til eksternt skrivebord.

Changing prices and speed below guarantee

Omtale av  Neitilnextgentel

Prices get increased at random intervals without prior warnings (2 month warning according to the contract, which they never honor). Speed is low, below the minimum guaranteed (10) On the subscription of 20. Modems they send are not functioning. Had to buy my own, but they still charge me a monthly modem fee. If you call customer service and choose to be called back, there is a ca 50% chance that they will NOT call you back.

Ikke fornøyd

Omtale av  Anne

Forferdelig kundeservice. Rotete system. Vet aldri hva jeg betaler for. Stigning i pris hele tiden.

Ikke bra

Omtale av  Kedre

Det aller meste kunne bli bedre dvs kundeservice, produkter som ikke fungerer, brutte lovnader om tid osv osv.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Upålitelig mtp. pris

Omtale av  Siri S

Jeg har vært kunde hos NextGentTel i 10 år. Jeg har vært fornøyd, hastigheten var god nok, prisene greie, kundeservice også. I fjor ønsket jeg å bytte til HomeNet pga. at de hadde økt prisen ganske kraftig helt plutselig etter flere år med samme pris. Jeg byttet til HomeNet, men før byttet ble gjennomført i praksis klarte NextGenTel å overbevise meg om å komme tilbake - ved å tilby kr. 100 i avslag pr. måned og å betale en god del på avbestillingsgebyret til HomeNet (kr. 1500 av 2500). I løpet av ett år så skulle dette gå opp i opp pga. avslaget på kr. 100 pr mnd. Men for at jeg skulle gå vinnende ut av avtalen, så måtte jeg jo få beholde den samme prisen i lenger enn ett år. Ca. Ett år etter, nå altså, øker de nå prisen igjen med kr. 100. Dette til tross for at de forsikret meg muntlig om at dette ikke skulle skje igjen. Jeg er veldig, veldig skuffet. Dette er ikke konkurranse mellom to selskaper, men tortur av kunder som bare må flytte mellom disse to for å holde prisen nede. Jeg skjønner ikke at dette er lovlig. NextGenTel fremstår som useriøse, imo. Jeg angrer på å ikke ha forblitt hos HomeNet, for dette skulle ikke skje. Tilliten min til NextGenTel er borte. Dessverre. Jeg bytter. Takk for meg.

Helt håpløst

Omtale av  Even

Dette er et selskap i fritt fall. Har hatt problemer med disse i alle aspekter og sliter fortsatt 3 måneder etter bytte til annen leverandør med å få penger de har trekt meg feil. Elendig svartid på kundeservice, forferdelig rep.tid ved linjefeil. Ventet nesten 1 måned for å få fikset en nettfeil. Purringer på ikke innlevert ødelagt ruter da jeg sendte den med sporing. Heldigvis hadde jeg tatt vare på kvittering. Jeg har hørt alle mulige unnskyldninger fra dette firmaet og bortforklaringer! Som kunde vil jeg ikke ha masse unnskyldninger og tull. Jeg vil bare ha ting i orden og få det jeg betaler for. Dette er ikke tilfellet hvis du bruker NextGenTel!

Fantastisk

Omtale av  Petter K

Hatt Internett og TV på Telenor fiber fra NextGenTel i 2år nå. Alt fungerer bra og har samme prisen som når jeg skrev kontrakt med selger.

Helt forferdlig!

Omtale av  Nina

Dårlig på alt, inkludert kundeservice. Hold deg langt unna NextGenTel!

Det selskapet som må ha verdens dårligste kundeservice

Omtale av  Olav

Verdens dårligste kundeservice! Lang ventetid på tlf, ringer ikkje opp som de lover de skal gjøre, og kan som regel ikkje hjelpe. Styr unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Leverer ikke, dårlig kundeserviece, holder ikke det de lover, og håpløs å ringe

Omtale av  Kristina

Da vi ringte første gang for å bestille nett hos dere ble vi lovt nett innen 6 uker, de kom den 6 uka for å fikse nett, men nettet funket ikke. Vi derfor prøvde å ringe dem, men kom ikke fram og ba dem derfor ringe oss opp igjen. Vi ble aldri ringt opp igjen derfor måtte vi ringe flere ganger og vente i nesten 2 timer før vi fikk svar. Da vi endelig fikk svar ble vi lovt at montørene skulle komme å sjekke ut en uke senere, da de påstod at de hadde vært hos oss hadde vi fortsatt ikke nett, derfor måtte vi ringe opp igjen og vente lenge på svar samtidig som vi sendte dem melding på Facebook, etter lang tid fikk vi endelig svar og ble lovt at montørene skulle komme igjen, de kom, men de skjønte ikke hva som var galt og skyldte på ruteren og bestilte opp en ny ruter, den fikk vi i dag og den funker fremdeles ikke. Vi har prøvd å ringe flere ganger, men kommer ikke fram, og når vi endelig ble ringt opp igjen var det feil avdeling og de måtte lage en ny sak, og vi må derfor vente enda lenger. Samtidig har de klart å registrere abonnementet på feil navn, og vi har bedt dem ordne opp i dette 5 ganger, og de sa dere skulle gjøre det alle 5 gangene, men enda ble det ikke gjort. Det er ikke slik kundene bør behandles, jeg kommer nok heller ikke til å anbefale NextGenTel til noen andre. Kommer også til å fortelle om denne dårlige opplevelsen til alle for å gjøre dem en tjeneste så de slipper dette tullet.

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR