Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 740 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 740 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#6
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#6 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 740 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
339
224
139
139
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

TV virker ikke etter overgang fra Telenor

Omtale av  Johannes

Dårlig overgang fra Telenor. TV borte i dagesvis og de har ingen info. Bare beklager... Ikke bra dette. Angrer byttet nå.

Service

Omtale av  Anneberit

I går ventet jeg 30 minutter for å få kontakt med en konsulent, uten å lykkes. Idag har jeg ventet i EN og EN HALV time på å snakke med en konsulent. Dette er så dårlig at jeg vurderer å si opp mitt bredbåndsabonnement. Skulke tro de har satt på en svarer som bare går og går, og at det faktisk IKKE er noen konsulenter der. De drar inn penger på bytte av telefonnummer er min hypotese.

Den verste kundeservicen jeg har opplevd

Omtale av  Vilde

Nextgentel er et ubrukelig selskap. Dersom de gjør en feil, for eksempel at de begynner å sende deg helt vilkårlige og latterlige fakturaer med både pluss og minusbeløp, så kan du komme til å kaste bort flere timer over måneder for å bli forklart hva som har skjedd. Ingen vet noe, og du blir bare satt over og satt over igjen til noen som aldri har hørt saken din før. En setning jeg hørte ofte fra dem var "jeg forstår ikke selv hva som har hendt", uten at de prøver å gjøre noe med det! Spar deg selv utrolig mye frustrasjon, ikke velg Nextgentel.

2 enheter på min leilighet

Omtale av  Robert B. J

Jeg har opplevd ekstremt dårlig service. Det var et problem med ruteren min som de mente at de skulle sende en ny ruter. Det ble lagt til 2 enheter på min leilighet som egentlig ikke var ment, ansatten som hjalp meg glemte å slette den første enheten som ble ført til at jeg har fått 2 enheter og overbetalte i ca 1 år. Altså 2x 342kr i måneden. Har ringt, sendt mail ang overbetaling og unødvendig fakturaer. Veldig dårlig service fra nå av er det fremdeles problem.

Eier ikke skam!

Omtale av  Kjetil

En dørselger fra NextGenTel lurte min gamle, surrete mor til å signere på å bli kunde hos dem. Hun trodde hun skulle få bedre pris på sitt eksisterende bredbåndsabonnement (kunde hos Telenor), og skjønte ikke at hun byttet selskap før tv og telefon forsvant. NextGenTel har vist null interesse for å ordne opp, bedrevet utstrakt ansvarsfragmentering, kommet med løgn og usanne påstander og avkrever henne nå et gebyr for brudd på bindingstid! I tillegg vil det ta godt over en måned før hun "nedkobles". NextGenTel er det verste selskapet jeg har vært borti i mitt femti år lange liv, og jeg ønsker dem ikke noe godt. Særlig abonnementsavdelingen kan ta løpefart mot nærmeste betongvegg og treffe med hodet først.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Eledig kundeservice

Omtale av  Kari E. Ø

Har sagt opp 31. juli, portet 18. sept. fremdeles sender de regninger.... Fremdeles etter et ukjent antall henvendelser til kundeservice har de ikke ordnet opp 😠.

Latterlig selskap

Omtale av  Are

Kundesevice/behandling av eldre mennesker (til med i juletider) er den sletteste dårligste frekkeste nærliggende opplevd på livstid.. (sønn av 70åring som nylig opprettet nextgentel bredbånd, 1mnd etter han har fremdeles ikke fått sin hustelefon etter avtale.. Han er avhengig å ha) Kommer personlig til å ta en av dem i ørene snart..

Lang ventetid på levering og hastighetsøkning har enda ikke skjedd

Omtale av  Sintgamer

Da jeg flyttet bestilte jeg bredbånd fra nextgentel. Og som gamer trenger jeg større linje enn det som allerede var i huset. Jeg kontaktet NextGenTel og de sa det ikke skulle være noen problemer å øke linjen, men jeg måtte ha ny router som kunne klare en større linje. Fikk også beskjed om at linjen skulle være klar så straks routeren kom. Routeren kom etter godt over 1 mnd. venting, men da den ble koblet opp var linjen ikke endret. Kontaktet igjen nextgentel og svaret jeg fikk var «dette kan vi dessverre ikke gjøre noe med, det tar den tiden det tar»... Har nå gått ytterligere 2 uker etter routerlevering, men hastigheten er enda ikke økt.

Ubrukelig

Omtale av  Tor O. M

Når en trenger hjelp så er det nesten umulig, tar timevis å få kontakt med telefon eller chat, holder eller ikke hva de lover, har nå ventet over 3 måneder på en ny strøm boks de lovet.

Søppel

Omtale av  Anonym

Ble lurt av en selger på døra til å bytte fra Telenor til Nexgentel. Ble lovet en raskere linje til en lavere pris. Prisen var lavere, men netthastigheten var mye dårligere en Telenor sin. Jeg opplever plutselig konstant buffring på Netflix, YouTube etc. Online gaming kan man bare glemme. Fiberen er bare søppel og er ikke verdt brøkdelen av det de krever. Føler meg svindlet og lurt.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ok når det virker, men glem å få hjelp når du trenger det

Omtale av  Trond

Jeg hadde Nextgentel i omtrent 2-3 år. Det var generelt lite nedetid og stabile signaler. Prisene var også konkurransedyktige. Jeg fikk gjennomsnittlig hastighet enn jeg betalte for. I juli i år fikk jeg et nytt tilbud fra en konkurrent som gjorde at jeg ønsket si opp Nextgentel. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg forsøkte 3 ganger uten å få noen form for bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt. Jeg tok kontakt via deres websider og "min side" løsning uten å få svar. Jeg kontaktet dem to ganger via deres chat tjeneste hvor jeg begge ganger ble lovet bekreftelse på oppsigelse. Jeg ringte også to ganger uten å komme igjennom. Det tok rundt 20 dager uten at jeg fikk noe som helst svar. Da valgte jeg å kontakte dem på facebook. Først da fikk jeg beskjed at oppsigelsen var "mottatt, men ikke behandlet enda og jeg skulle få bekreftelsen veldig snart. "20 dager senere etter dette hadde jeg enda ikke mottatt noe som helst fra dem. Da skrev jeg til dem på nytt, ettersom jeg nå hadde fått faktura for perioden jeg hadde levert oppsigelse for. De bekreftet at oppsigelsen var mottatt og jeg kunne se bort i fra faktura. Men tror dere ikke jeg sannelig fikk ny faktura for ny måned etter noen uker. Begge fakturaene fikk jeg purring på, men dette ble kreditert etter mye om og men. Det var forøvrig også en gang tidligere i 2016 jeg ble feil fakturert på over 700 kroner for mye av dem, heldigvis klarte jeg å rydde opp i dette etter mye om og men. Jeg fikk også beskjed om at utstyret jeg disponerte måtte returneres for egen lomme. Det medførte ytterligere fraktkostnader på 200 kroner for å si opp abonnementet. Det skulle gå nesten 70 dager før jeg fikk sluttoppgjør, ryddet opp i alle fakturaer fra dere og bli ferdige med å si opp et abonnement. Dette er helt skammelig og gjør at jeg ikke kan anbefale Nextgentel til andre.

Forferdelig kundestøtte. Hyppige havarier

Omtale av  Riki

I de siste 2 årene har vår opplevelse vært helt forferdelig og pinlig å beskrive. Konklusjonen er at de viser ingen respekt og bryr seg ikke om kundene.

Hadde jeg kunne gradert dem på minussiden, hadde jeg gjort det

Omtale av  Eva

Bestilte bredbåndet i juni, slik at det skulle være klart til flytting i slutten av juli. Slutten av august hadde jeg fortsatt ikke nett, og ingen kunne hjelpe. Bestillingen min ble kansellert gang på gang, uten at NextGentel kunne fortelle meg hvorfor. Til slutt kansellerte jeg det selv, men det tok TRE tlf samtaler og hundre timer på chat før de fikk det til. De fakturerte meg deretter 2000 kr for en tjeneste jeg da aldri fikk. Set tok like lang tid å få dette slettet, truet med Forbukerrådet og mer til. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde bestilt noe fra dem, og vil så lenge jeg lever fraråde andre som tenker på å gjøre det samme. De svarer aldri på tlf, chat tar evigheter, og ingen kan noe som helst. Det skal sies, at jeg bestilte bredbånd fra telenor istedenfor, og det var oppe og gikk etter 15 minutter. Det skulle vært ulovlig å drifte et selskap som dette. Helt jæ#%ig.

Velg en annen leverandør

Omtale av  Håvard H

Kommer virkelig ikke på noe som er positivt med min erfaring med NextGenTel. Rot med fakturaer, ingen virker å bry seg på kundeservice, uendelige telefonkøer og ustabile tjenester.

Veldig ustabilt nett

Omtale av  Jørgen N

For å få dette internettet måtte jeg gjennom 3-4 i kundeservice som samtlige gjorde feil i avtalen, slik at bredbåndsabonnementet måtte endres om og om igjen.. Nå har jeg hatt tjenesten i 4 måneder, fordi jeg trodde problemene kanskje var midlertidige. Det er det ikke. Internett detter ut noen (ca. 10-20) sekunder opptil flere ganger om dagen. Noe som gjør gaming umulig og streaming veldig vanskelig. Dette er en tjeneste de forskuddsfakturerer for (for å tjene renteinntekter du egentlig skulle hatt).

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt tragisk - både bredbåndet og kundeservice

Omtale av  Mimmi

Helt tragisk utstyr vi fikk tilsendt.. Gammel ruter som fungerte helt forferdelig - klaget og klaget og fikk etter 4 mnd med klaging tilsendt en bedre.. Når vi nå prøver å si opp abonnementet etter bindingen (bindingen går ut 2 februar), så må vi i tillegg betale for en måned ekstra fordi det ikke går an å si opp to dager ut i mnd.. Det trådløse nettverket har også vært helt på jordet, men har bare fått til svar at vi må bruke kabel!! De lover ikke at det trådløse i huset skal fungere, er svaret de gir.. Så styr unna NextGenTel om du vil spare deg for mye irritasjon og bry..

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR