NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Prisen er ok, men burde være lavere siden tjenesten er en deldårligere enn Telenor sin. Tar flere dager å bytte hastighet. Dårligere utvalg på routere. Når du ringer og er i chat, blir det bare lagt på… Må betale frakt for alt man gjør.
Hei Ole, Setter pris på tilbakemeldingen din her. Nå skal jeg ikke dytte alt unna og skylde på alle andre enn oss selv, men ting henger litt sammen, så jeg skal prøve å forklare. Selve linja inn til huset ditt er nøyaktig den samme som du hadde når du hadde tidligere leverandør (etter hva jeg forstår av teksten din, Telenor). Av den grunn så er det ingen ting som skal spille inn som gjør den delen av tjenesten dårligere. Når det kommer til å bytte hastighet så er det en utfordring vi er klar over, men hvor vi er låst til linjeeier og hvor lang behandlingstid de har på dette. Med det sagt så har det nylig kommet en forbedring, som gjør at opp-/nedgradering av hastighet fra nå av skal gå på kun et par dager - like lang tid som det tar om du var kunde hos linjeeier. Ift. utvalget av routere så fins det selvfølgelig mange flere å velge mellom enn de vi har i vårt sortiment. Men heldigvis står du fritt til å kjøpe hvilken som helst router du selv måtte ønske, fra hvilken som helst butikk som selger hjemmeelektronikk. At du har opplevd at samtalen har blitt lagt på, eller chat avsluttet er jo selvfølgelig beklagelig. Det kan være at chat har timet ut, for den lukkes automatisk ved manglende svar etter en viss tid, men dette blir jo bare spekulasjoner. Jeg håper at ting har gått seg til, og at du har fått (og får også fremover) en god og stabil tjeneste fra oss. Ønsker deg en nydelig sommer 🌞 Mvh Christian
Internett er ikke tilkoblet, fordi det ikke er noe modem, det er bare en ruter.
Har fått oppkoblings dato som har vert. Har fått regning som snart skal betales. Har ikke fått montør enda. Og ikke fått noen dato for montør. Har hadd kontakt med kundeservice men får bare beskjed om å vente.
Elendig hastighet, elendig kundeservice, elendig WiFi utstyr. Regelrett bondefanger!! Styr unne! Angrefrist utløp før jeg mottok utstyret, blir dermed fanget ett år for å slippe bruddgebyr.
Hei Enok, Dette hørtes ikke noe særlig ut 🤦♂️ Jeg håper du har fått hjelp i etterkant av du sendte denne meldingen, hvis ikke ber jeg deg sende en melding til oss via chat på MinSide, så får du hjelp av en av våre dyktige konsulenter på kundeservice ASAP! Riktig god helg, og sommer 🌞 Mvh Christian
Når dem har fått deg til å bite på kroken, driter dem fullstendig i deg! Lover masse ved salg, men overholder ingenting av dette etter at du har blitt kunde hos dem. Same shit, new wrapping...
Hei Trond, Kjipt å høre at du ikke har hatt noe god opplevelse i starten av kundeforholdet ditt med oss. Det kan vi ikke være bekjent med. Jeg håper du kan ta deg tid til å sende oss en melding via chat på MinSide, og forklare litt hva utfordringene har vært, og hvordan vi kan prøve å rette opp det dårlige inntrykket du har fått. Ønsker deg en riktig god helg, og sommer forøvrig 🌞 Mvh Christian
Økte priser for hvert år, til tross for at de lovet ingen prisøkning.
Hei Karoline, Vi, som alle andre, har fra tid til annen behov for å justere prisene våre for å fortsatt kunne være konkurransedyktige og en prispresser i markedet. Om du har fått beskjed om at vi aldri noen gang i fremtiden kom til å justere prisene våre er det selvfølgelig svært beklagelig. Og hvis du mener at du har blitt justert feilaktig ber jeg deg kontakte kundeservice via chat på MinSide, så kan de hjelpe deg med å komme til bunns i dette 😊 Vi i NextGenTel er stolte av at vi i 14 måneder på rad har vunnet prisen for billigste bredbånd i flere av kategoriene her på bytt.no 🥳 Ønsker deg en fortsatt fin uke Mvh Christian
Sendte angrefrist skjema i posten (de har jo ikke mail adresse) prøvde å få kontakt på chat hvor jeg opplyste om bruk av angrefrist for 4 dager siden, ingen svar. Får bare ny mail, som det ikke går ann å svare på, med info om installasjon av bredbåndet som jeg har sendt angrefrist skjema på at jeg ikke skal ha, godt innenfor fristen. Det som er mest frustrerende er at de ikke svarer på henvendelser. Dritt firma!
Hei Bjørn, Det skal holde i massevis at du kontaktet oss via chat´en og opplyste om at du ønsket å benytte deg av angrefristen. Nå skal det sies, basert på det du skriver her, at du muligens har kontaktet oss enten på en helligdag, eller helt i slutten av langhelgen som var, så det kan nok være en del av forklaringen på hvorfor du ikke hadde fått noe svar enda når du la igjen denne kommentaren. Følgelig vil kommunikasjonen knyttet til bestillingen din fortsette å gå, som om du ikke hadde kansellert. Samtidig er vi fullt klar over, og jobber hver dag med, å få ned svar- og behandlingstidene på vårt kundesenter. Alt i alt har vi ingen problemer med å forstå at det kan være frustrerende å oppleve å ikke få kontakt, og at det skaper litt ekstra stress om man er usikker på om viktig informasjon har nådd frem. Vi tar det med oss, og fortsetter å forbedre oss der vi kan, og så håper jeg alt ordnet seg greit til slutt. Ha en fortsatt fin dag 😊 Mvh Christian
Kan ikke avbestille, telefon virker ikke, ingen returlapp og angrettsrett, veldig dårlig kundeservice, tvunget å kjøpe ting
Hei Alexander, Kjedelig å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan nok kjenne oss igjen i at det i perioder kan være noe ventetid på telefonen inn til kundeservice, men at vi tvinger kundene våre til å kjøpe ting, at vi ikke har angrerett eller mulighet til å avbestille stemmer ikke. Jeg vil anbefale deg å ta en titt på hjelpesidene våre, som du finnner her: https://hjelp.nextgentel.no/ , eller å sende oss en henvendelse via chatfunksjonen på "MinSide". Da vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice hjelpe deg med det du evt. trenger hjelp med 😊 Jeg håper det ordner seg og du får løst opp i problemene du har støtt på, og ønsker deg med dette en flott dag videre 😊 Mvh Christian
Leverer som de skal og har en bra kundeservice og kort ventetid på telefon
Hei Idar, Så kjekt å lese en så hyggelig tilbakemelding som dette! Vi håper å kunne fortsette å levere positive opplevelser til deg og andre kunder fremover også. Ha en flott dag videre 🥳 Mvh Christian
Ok nok når det funker. Men har nå vært uten nett i 5 dager, fredag idag og de kommer ikke før neste uke. Passa mildt sagt dårlig i eksamensperioden.
Hei Malene, Kjedelig å høre at du har fått trøbbel når du trenger nett som mest, det forstår vi er litt kjipt 😢 Nå vet jeg ikke nøyaktig hva som er problemet i ditt tilfelle, men vårt feilrettingsteam er alltid fokusert på å løse opp i problemer så raskt som overhodet mulig. Selv om det nok ikke hjelper på nettet ditt akkurat nå, heier vi ihvertfall på at du nailer eksamen uansett 🥳 Ha en fortsatt fin dag! /Christian
NextGentel, en jævla cowboy bedrift som er bare løgn, lureri og en kundeservice som har ansatt bare luringer og kverulanter og som bare er ute etter å lure deg. Å få hjelp hos kundeservice så bør du ikke tenke at dette er noe jeg fikser i lunsjen, for dette tar tid. Laaang tid. Når du endelig møter noen i andre enden så opplever du en kundeservice på samme måte som alle de som ringer fra utlandet og sier : You have something wrong with your computer. Vi var så dumme å å velge bort en fin og stabil linje fra telenor til fordel for NextGentel pga pris. De fortalte at man kunne benytte seg av samme utstyr som vi hadde fått av Telenor og da begynte helvete. Ustabilt nett har vi hver hver dag, hvor av tv faller ut, vi må bruke 4g i stedet for internett når vi er hjemme osv osv. Når vi ringer dem er det flere dagers behandlings tid og tilslutt så prøver de å selge oss forsterkere som skal bedre nett linjen inne i huset. Merkelig når vi har hatt Telenor i mange år uten problemer. Så viser det seg at vi er bundet opp et år, det sa ikke selger som var på døra. Så får vi beskjed om at vi har en mnd. oppsigelse når bindingstiden er ute. Vi var ute i god tid og sa opp slik at vi kunne avlutte på dagen men da har de tatt betalt for en mnd. ekstra. Vi så ikke det siden vi har auto giro. Nå vi henvender oss til Nextgentel for å gi beskjed om dette får vi beskjed av kundeservice at dette gjorde de slik at vi ikke ble stående uten nett tilgang og at det var vår nye internett leverandør som måtte komme med oppsigelsen...at vi hadde blitt stående uten nett er vel ikke deres problem og Telenor er uansett på banen på få dager så dette var verdens dårligste unnskyldning for å trekke en mnd. ekstra. Frarådes på det sterkeste. Hadde de hatt kontor i samme by som vi bor i hadde jeg oppsøkt dem for lengst. Leverandøren fra h...
Hei Paul, I fare for å oppfattes som kverulerende, så kan jeg med ganske stor sikkerhet si at det ikke er noen her som er ute etter å lure hverken deg eller noen andre av kundene våre 😊 Ikke har vi svindlere som prøver å hacke pc´en din her heller 👀 Hvis det har blitt noe feil ift. å avslutte avtalen til riktig tidspunkt og/eller feilfakturering så anbefaler jeg deg å kontakte fakturaavdelingen vår, så det kan bli rettet opp i. At vi periodevis har litt for lang ventetid på telefonen skal vi ikke skyve under en stol, men du kan være trygg på at alle de hyggelige og flinke medarbeiderne våre på kundeservice (og ellers) gjør alt de kan for at alle som er i kontakt med oss får god hjelp. Fun fact: Den fine og stabile linja fra Telenor er nøyaktig den samme linja vi leverer nett på, bare billigere. Men vi har dessverre noen tilfeller av at det utstyret som du har kjøpt fra den tidligere leverandøren din har en sperre som blokkerer for WiFi-funksjonalitet. Fun fact 2: Eventuelt dårlig/ustabilt WiFi-signal inne i huset trenger ikke å ha noe med hastigheten du har bestilt eller linja inn til huset. Dette kan påvirkes av størrelse på boligen, materialer i veggene, øvrig utstyr i huset og masse annet. Derfor anbefaler vi, gjerne både to og tre ganger, at man benytter en WiFi Mesh-løsning, som sikrer stabilt nett i hele boligen. Jeg vet ikke hvor du holder til, men skulle du være i Bergen en gang så må du bare hyle ut så river jeg i en kaffe 😉 Håper uansett at du har stabilt nett nå og at tv-signalet ikke faller ut, og ønsker deg med dette en fortsatt fin dag 😊 Mvh Christian
Jeg mener virkelig det jeg skriver her: -Til alle som vurderer NextGenTel, IKKE gjør det. Dette er noe du kun vil andre på. Til tross for at du benytter angrett, sender di ut regning på regning, sant inkassovarsel, o.l -Når du prøver å kontakte dem, er di overholde ikke lysten på å høre på noe du har å si. Og ikke bryr di seg på noen måte. -Så jeg anbefaler alle som kan å holde seg på lang unna NextGenTel som mulig!
Hei Ann, Så trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Jeg kan love deg at vi både bryr oss og er interessert i å høre hva du og andre som kontakter oss har å si ❤ Uten at jeg kjenner detaljene i saken din håper jeg at det løste seg til slutt 😊 Ønsker deg en fortsatt fin dag! /Christian
Helt grei leverandør men har blitt altfor dyr(589kr for ei 50 linje)
Hei Ivan, Det er hyggelig å høre at du er, som jeg tolker det, fornøyd med selve tjenesten i seg selv. Det setter vi pris på. Når det kommer til kostnaden så har jeg ingen problemer med å forstå at summen isolert sett kan oppleves som høy. Uten å gå inn i alle detaljene så er det flere faktorer som påvirker prissettingen på tjenestene våre. Men det jeg, med stolthet, kan si er at NextGenTel hver eneste dag jobber for å presse prisene NED! Vi er en utfordrer til de største aktørene, og tar jobben som prispresser i markedet. Dette gjenspeiles i at vi, i hele 13 måneder på rad, har vunnet bytt.no sin egen pris for Billigste Fiberbredbånd. Vi vinner også prisen for Beste Fiberbredbånd, som er en kombinasjon av pris og kundeomtaler. Vi fortsetter selvfølgelig å presse prisene for deg og alle andre kunder, og håper at du fortsatt vil være fornøyd med tjenestene vi leverer. Ha en fin dag videre. Mvh Christian
Stabil, sjeldent med nedetid. Enkelt å ta kontakt. God kvalitet.
Hei Øyvind, Veldig hyggelig med gode tilbakemeldinger, det setter vi stor pris på! At vi skal være til å stole på, at du som kunde kan stole på at vi leverer høy kvalitet, åpenhet og tilgjengelighet til deg, er forankret i vår strategi. Da er det ekstra hyggelig å høre at din opplevelse er nettopp dette. Vi jobber på for å fortsatt levere stabile tjenester og være "en på laget" som du kan stole på, også i fremtiden. Ønsker deg en fortsatt strålende dag! Mvh Christian
Vil rett og slett anbefale å bytte til noen andre; voldsom ventetid på kundeservice + urimelig høye gebyrer! 🤨
Heisann, Kjedelig å høre at du har slitt med å komme igjennom til kundeservice. Det skjønner jeg godt kan være frustrerende. Et tips på veien kan være å registrere din henvendelse via chat´en vår, så tar en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice kontakt med deg så snart de kan :) Nå kjenner jeg ikke til detaljene knyttet til gebyrene du nevner, men jeg kan ihvertfall si at vi setter åpenhet høyt i NextGenTel. Det betyr at du som kunde ikke skal få ubehagelige overaskelser med f.eks skjulte gebyrer eller ekstra kostnader knyttet til tjenestene vi leverer. Derfor er alle våre priser, og eventuelle gebyrer, åpent og tilgjengelig - også før man blir kunde hos oss. Hvis du allikevel opplever at noe ikke stemmer så tar du dette også med kundeservice, så skal du få god hjelp der :) Jeg håper dette var nyttig, at du kontakter oss og får den hjelpen du trenger. Og ikke minst, takk for tilbakemeldingen, det hjelper oss til å stadig bli bedre på de tingene vi trenger å jobbe med! Ønsker deg en fortsatt strålende dag! Mvh Christian
Styr unna! Det er umulig å komme fram til kundeservice. De har sendt faktura på kr. 19 etter at abonnement er sagt opp. Fikk tak i faktura avdelingen, men de sa at de var driftet av et ekstern selskap og ikke kunne løse problemet.