NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Fikk dårligt rekkevide ,noe som førte til at skriveren ikke fungerer normalt
Dårligste jeg har opplevd. Angrefrist som er utløpt lenge før jeg har mottatt og testet ut utstyret. 4900,- i bruddgebyr + 2mnd. oppsigelse. Den dagen som min kontrakt går ut så er det oppsigelse. Møkkaselskap.
Bredbånd hopper ut ofte. Vanskelig å komme igjennom på kundetelefon.
Selgeren representerte RiksTV, og nevnte ikke NextGenTel. Selgeren lover mer enn vi fikk, og den første routeren ble derfor returnert. NextGenTel har sendt regning på denne returen Åpningstidene på kundeservice er dårlige.
Sjelden skriver jeg omtaler, enten det er en ekstremt dårlig eller ekstremt god opplevelse. Denne gangen føler jeg behov for å advare alle potensielle kunder om å holde seg unna Nextgentel på grunn av deres elendige kundeservice. Jeg hatt dårlig dekning på 5G-antennen, og hjemmeboksen fungerer ikke som den skal – den blinker konstant rødt. Da jeg først bestilte, var det med en måneds oppsigelse og ingen binding. Nå oppdager jeg imidlertid at de har endret det til 12 måneder uten å informere meg. Jeg har gjentatte ganger kontaktet Nextgentel og tydelig informert dem om at jeg ønsker å avslutte tjenesten hos dem. De forsikret meg om at de ville undersøke saken og gi meg beskjed om de kunne avslutte abonnementet innen maks én uke. Til min store forbauselse mottar jeg plutselig en ny boks i posten med nytt utstyr, uten noen forhåndsvarsel eller informasjon. Dette skaper enda mer frustrasjon ettersom jeg ønsket å avslutte tjenesten! Det har nå gått tre uker, og jeg har måttet purre på dem igjen. Dessverre kommer jeg aldri gjennom til kundeservice på grunn av den uakseptabelt lange ventetiden, som kan strekke seg opp til én time. Etter å ha ringt gjentatte ganger, lykkes jeg endelig med å komme i kontakt med dem. Når jeg endelig får snakke med en representant og ber om å avslutte abonnementet mitt, blir jeg møtt med beskjeden om at de har opprettet en sak og at de skal se på det. En uke senere må jeg igjen purre på dem, og i mellomtiden blir jeg sendt frem og tilbake mellom ulike avdelinger uten noen klar løsning. Alt i alt gjør Nextgentel alt de kan for å forhindre at jeg avslutter abonnementet.
Dere sende regninger uten vi for noen internet det er 6 uke vi har melet nesten kvar uke ingen reaksjon o og nikx
For å få tråløst bredbånd installert brukes det en underleverandør som igjen benytter en underleverandør og det er denne montøren som mann må avtalle installering med. Det burde være mulig å ungå å forholde seg til underleverandøren til underleverandøren for å få avtalt tid for installasjon. Ting tar super lang tid. Andre reklamere at mann ka montere antennen selv.
Samme hastighed men prisen er nu dobbelt op over 6 år .
Hadde oppstartproblem med ruter.Viste seg at den ikke var satt i riktig modus fra leverandøren.Ble rettet når vi etterhvert fikk kontakt med servicesenter.
Kunne sent montør for å sjekke feilene fått den rettet opp next gentel har overtatt linjene til telenor.
Oversiktlig og enkel app. Lite inkludert i månedsprisen, noe dyrt i forhold til konkurrenter. Vurderer å bytte da konkurrentene kan tilby høyere hastighet og streaming inkludert. Når man kjører speedtester så klarer man sjelden å oppnå betalt hastighet, selv med ruter bra plassert og forsterker. Stort sett helt ok tilfreds med nextgentel, men ikke noe wow faktor.
14 dager siden innstallasjon. Bokser var ikke tilsendt når mo tører var her så det måtte vi vente en uke på. Nå er det gått enda en uke og vi har fremdeles ikke nett… først var ikke linjen åpnet, så har de ikke kontakt med ruter. Rekning har de sendt da… 😝
Tok flere dager å komme i kontakt med de pga chatten alltid logget seg ut og de ikke tok telefonen. Kunne trykke en tast for å bli ringt opp igjen, men det skjedde ikke. De informerer forskjellig ut fra hvem man prater med og ønsker ikke finne en løsning for kunden. Må ut med flere tusen nå fordi jeg er nødt til å si opp abonnementet pga flytting, men hadde opprinnelig ønske om å flytte abonnementet med meg. (Måtte uansett betale bruddgebyr, men det opplyste de ingenting om på første samtale). De kunne ikke levere nett på ny adresse, likevel ble det min konsekvens. Styr unna og ikke bind dere til noen ting. Pengene rår!
Så langt har nettet fungert fint, men det tok 4 måneder fra bestilling til nettet var installert og brukbart.
Jeg ble lovet av selger at det var plug and play. Det viser seg å ikke være tilfelle. Må fortsatt benytte gammelt utstyr. Kundeservice og support er i beste fall mangelfull. Så foreløpig karakter stryk. Dessverre
Hurtig oppkobling hjemme. Problemfritt overgang fra gammel leverandør