Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 740 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 740 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#6
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#6 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 740 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
339
224
139
139
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forbanna dårlig leverandør!!!

Omtale av  Ngt F

Har hatt NGT lenge... mange år. Men har hatt sporadiske problemer. For noen år siden var vi uten internett i en lengere periode. Servicen var som baken... lukter surt og dårlig! Men nå siden 6.desember har vi vært uten nett. 6 jan. ble vi lovet nett, men det kom ikke dem satt ny dato en uke fram, men intet nett, en ny uke fram nå 26. januar har dem lovet nett. Å ringe dem er nyttestløst... lang vente tid på support... og dem som sitter på support har kun to oppgaver... roe gemytter og lage en mur for oss kunder inn mot beslutningstakere. Jeg er nå så f***ings lei av dem og har slengt med leppa til Tv2Hj... tviler på at dem tar saken da dem nettopp har hatt en sak. Å skifte breibandsleverandør vurderer jeg sterkt... men samtidig skal dem ikke slippe så billig unna. Meg som kunde er bare et spytt i et stort hav.. så min "forbruker makt" er ikke særlig til makt?! Så jeg skal nå stå i det, lage heller en del "kvalme" om dem ikke skjerper seg og gir en god påskjønnelse for lidelsene våres. Jeg tenker det er bedre måte å disponere sin forbrukermakt på. Til nå har vi tap av nett tjenester som netflix, sumo, spotify, viaplay, div nettaviser... vi har måtte kjøpe ekstra datapakker på mobil for å kunne bruke internett litt... og streken på linja er at vi får tilbakebetalt måneden vi har vært uten nett. Ja det står i vilkårene demmes, men det er ikke noen god kundebehandling. For å ikke snakke om tiden vi har vært uten... midt i julegavehandelen som vi har pleid å gjøre på nett... og barna som begynte å følge med på div julekalendere på Nrk.no og Youtube... dem fikk ikke sett mer en fram til dem 5. desember.... Nå venter noen av ungene på å kunne bruke julegavene men dem må vente til vi får nett nå det måtte bli?! Som familie har vi en autistisk sønn som er "avhengig" av internett og for han er hverdagen nokså tung. Han er frustrert og fortvilet... som vi også er. Men NGT gjør intet!! Ungene har begynt skolen å får lekser som vi må ha internett til... men ja?! Forbanna dritt å være uten nett!!! En dag eller en uke, er en ting. Men når det nærmer seg 2.mnd begynner det å bli nok så tungt! Så min anbefaling er om du skal ha breiband, så styr unna! Dem er sikkert bra til det går dårlig, men da skilles klinten fra hveten, å så til de grader. Om Telenor er dritt, så vent til du har prøvd NGT.... Tror du fort vil bytte tilbake og aldri klage! Til dem som har NGT og problemer vil jeg si 3 ting... klage, klage og klage!!! spre budskapet så denne leverandøren får... dem har i grunnen ikke livets rett! Jeg vet ikke om jeg gjør feil, men jeg skal heller være demmes verste kunde, enn den som bare sier opp! Så jeg klager meg her, til venner, til tv2, på support telefon, på mail, på Facebook og snart, tenkte jeg at jeg kanskje også skulle ta forbrukerrådet,, og NRK FBI bare for å gjøre at det svir litt mer... kommer jeg på tv, med den frustrasjonen jeg har nå... blir det ikke noen fin framtoning... det er ikke sikkert det passer seg på tv!

Krever deg for mer enn de har rett på

Omtale av  Mats

Pass på hva som er fakturert og hva du egentlig skal betale. Trodde virkelig ikke et norskt selskap kunne drive på denne måten. Velger du å sende mail til de må du forvente 1-2 ukers svarfrist. Generelt meget dårlige rutiner og oppfølging. Regningene løper til inkasso og tjenesten stenges før de har kommet til en enighet med kunde så det er der ofte kundene "betaler seg ut" for å slippe nedetid og masse bryderi. Dette skor de seg på Prisene deres er bra helt til de velger å sette de opp, sånn ca etter 5-6 måneder. Så husk at det er totalen som teller. Sjekk telefonregningen din dersom du har ringt å klaget. Koster brått 30-50kr for en samtale iberegnet noe ventetid. Husk at du må betale for retur av utstyr ca kr 130. I andre omtaler kan du lese hvor stabilt nettet deres Forskuddsfakturerering er vanlig praksis hos dem, gjerne fra 1, 5mnd før tjenesten er levert. Faktura kommer som e-post faktura du vil ettervert få regning i posten da med fakturagebyr. Tror du kan få avtalegiro hos dem, men det vil jeg sterkt fraråde for her vil du ha kontroll på hva du betaler.. Innlogging på "mine sider" hos dem er forøvrig ikke alltid like smertefritt. Jeg snakket med en hyggelig serviceminded jente der en gang, for å trekke frem et noe positivt ved dem.

Elendig

Omtale av  Andr

Dårlig kundeservice, svært ustabilt nett. Tar en time å komme gjennom til kundeservice.

VERDENS verste bredbåndsleverandør

Omtale av  Caroline

Styr unna NextGenTel for en hver pris. De setter konsekvent opp prisen på bredbåndsabonnementet og tilbyr langt dårligere dekning enn lovet. Jeg satt 7 (!!!!) uker uten internett og noen informasjon om hva som foregikk. Jeg måtte selv kontakte NextGenTel for å få klarhet i saken og satt hver gang i snitt i 20-40 minutter i telefonkø for å komme frem. Chattjenesten deres er ikke stort bedre den heller. Kompensasjon og unnskyldninger måtte jeg BE OM. Generelt er det mye man må hale ut av kundebehandlerne, som virker lite interessert i å komme med noe annet enn tåkeprat og tomme løfter. En gang fikk jeg beskjed (etter å ha sittet en halvtime i kø) at saken jeg oppsøkte kundebehandler med "strengt tatt ikke tilhørte hans avdeling". Nå er det vel "strengt tatt" ingen avdelinger hos NextGenTel som tar seg av noe som helst men.... Kort oppsummert så har NextGenTel den dårligste og mest nedlatende kundeservicen jeg har opplevd i mitt liv. Jeg tørr ikke tenke over hvor mange timer og dager jeg har kastet bort på å klage på deres tjenester.

ELENDIG!

Omtale av  Susannne

Klarer ikke levere tjenesten sin, dårlig kundeservice, vanskelige å få tak i og mye tekniske problemer. Anbefales ikke!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Rolf

Absolutt ingenting fungerer med dette selskapet.....

Helt grusomt

Omtale av  Kim

Monterer ikke som avtalt og gir heller ikke beskjed. Viser ingen vilje til å hjelpe til for å rette opp egne feil. Når internett endelig er montert etter 4 måneder med surr, fungerer det ikke. Får da beskjed om at de ikke kan levere til mitt område. Dette kunne de fortalt meg ved bestilling. Etter 4 måneder venting og 2 dager fri fra jobb har jeg fortsatt ikke internett.

Vurderer du NexGenTel?

Omtale av  Kristina

Hei! Vurderer du NextGenTel som din internet leverandør, og det er derfor du kom deg inn på bytt.no? Jo, la meg fortelle deg litt om hva jeg har opplevd! Det er ikke mye å si.. Dårlig tilbud på nettverks leverandører hvor jeg bor, så jeg måtte gå for NextGenTel. Joda, tilbudene virker nesten for gode til å være sanne. Etter noen måneder inn som kunde, justeres prisen opp mer og mer. Nettleie, ruter og alt det gøye! Du får en boks i posten og en regning, du gleder deg og setter den opp selv, fordi å betale 1000 kr for en person til å komme hjem til deg og sette den inn i veggen blir for dumt! Alt er klart, men hvor er nettet? Nei du den blir ikke skrudd på før om to uker! Ukene går og du skrur på pc-en og kommer deg inn på Facebook og Youtube, du blir utrolig glad for at alt fungerer. Din samboer blir også glad og kobler seg på nettverket og sjekker ting samtidig. Nei, men.. Hvorfor ble nettet så tregt? Jo, det er fordi to som bruker nettet samtidig gjør det treigt og det kan ta ett minutt eller to for å åpne google.com. Dette var kjipt, men kan leve med det! Nemmen, hvorfor stoppet Netflix å strømme? Jo, det er fordi du må restarte ruteren for tredje gang denne uken! Du kan glemme å ringe, du blir bare sittende å vente til du gir opp. Du skriver en mail og må vente to dager på svar, men er du uheldig og er noe litt forsinket med betalingen den måneden, da er de kjappe med å halvere hastigheten! Om disse tingene faller i smak for deg, anbefaler jeg NextGenTel på det aller høyeste! Hilsen en som er tvunget til å være kunde for 5 år!

Verste jeg vett

Omtale av  Aga

Etter et år jeg avlyser de kontrakten og sender meg fremdeles regninger!!!

Elendig service

Omtale av  Andreas

Jeg ringte support for å høre hvorfor bredbåndet var nede. Satt 30 min i kø uten å komme gjennom. Etterpå fikk jeg en telefonregning på 160 kr for å sitte i kø hos Nextgentel sin kundetelefon. Denne ba jeg om å få trukket fra. De sa det skulle gjøres, men det skjer ikke. Har purret 5-6 ganger, men det er ingenting som blir gjort med saken.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice - arrogant saksbehandler

Omtale av  Willy

Fikk utstyret en fredag - prøvde å montere - men intet virket. Selgeren hadde sagt til meg at det "bare var å plugge kontakten i veggen. " Prøvde i 2 dager - fikk endelig TV til å virke - men da måtte jeg bruke den gamle routeren jeg hadde fått fra Telenor. I tillegg - eposten min forsvant..... Ringte til saksbehandler og påberopte meg heving av kjøpet etter angrefristloven. Møtte liten forståelse - hissig dame hevdet at de ville kreve meg for kr 4000!! Og dette for en masse ubehageligheter og en vare som ikke virket. Noe var bra: Jeg ringte servicesenteret som hjalp meg til å få TV til å virke. Her snakket jeg med en mann som var både høflig og hjelpsom.

Nextgentel er norges mest hodeløse selskap

Omtale av  Sabotert

Ikke mulig å si opp og ikke hjelp av det slappe forbrukerrådet heller, alt burde vært gjort etter en henvendelse som andre steder. Etter ny nettside kom har de kjørt med 2 ulike systemer der gamle data slettes glatt, har ikke kunnet logge inn på ny eller gammel side på halvt år. Kan da ikke logge inn og opprette kontakt, vanlig epost har selvsagt ingen saksnr så da kan de ikke svare der heller med annet at en må logge inn for å kontakte de. Ikke mulig å bytte passord heller... Kunne ikke si opp ved å ringe de da de hadde innført status; hemmelig kunde også. Skulle ha hemmelig nr ja, det og kom ut på alle opplysningstjenester tidligere i 2017. Alle henvendelser avvisende og irriterende uklart, å ringe de har ingen funksjon da de ikke bryr seg om hva det gjelder overhodet, må sende kopi av leg. i brev, noe de heller ikke har registrert, de har heller ikke registrert at Telenor bestilte overtakelse av linjene i august, og har hatt Telenor siden september, dette er og samtidig presisert med eposter og senere brev med kopi av leg. og ved å ringe, likevel sender de regninger og først nå har registrert dette?, men det er nok bare en avdeling som har. Ser de nå skal satse på bedriftsmarkedet etter å ha solgt mobilkundene til overpris og søker etter telefonselgere... Som også er forbudt nå! Alle burde si opp og saksøke de for deres ugjerninger.

Totalt meningsløs kundeservice

Omtale av  Totto

Fungerer greit når det virker, men umulig å få hjelp når du først trenger det.

SØPPEL!!!

Omtale av  Sinnamann

Dette er det værste nettleverandør i norge helt klart. Har ringt kundeservice minst 1000 ganga sidan vi fekk det. Når du har sitte på vent i over en time så sier de bare: "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg for øyeblikket, men vi i nextgentel skal jobbe så hardt som mulig for at du skal bli fornøyd. "NOE JEG IKKE ER!!! Ikke tenk på det en gang. En tom ølboks du finner uti veikanten er mer vert enn dette søppelet her!

Service

Omtale av  Malin

Dette er dårlig. Utrolig dårlig service fra min side.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ekstremt dårlig kundeservice

Omtale av  Stone

Hastighet er ok. Dessverre er det ofte slik at man på ett eller annet tidspunkt må ta kontakt med leverandører. Nextgentel virker behjelpelige, men når man endelig får kontakt blir man satt videre - helt til man får beskjed om at de skal ta kontakt - noe som aldri skjer. Kommer (kanskje) til å holde på denne leverandøren ut bindingstiden, men da er det slutt. Kommer ALDRI til å bruke de igjen!

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR