Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
77
av 85 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Forvent 2-3 mnd ventetid"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Håvard for 09.01.2020 09.01

NextGenTel Bredbånd har totalt 840 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forvent 2-3 mnd ventetid"

Håpløst selskap. Telefonselger ringer meg, forteller at jeg vil motta Internettboks etter 2-3 uker og montør vil dukke opp uken etter det. Ringer inn etter 4 uker å lurer på hva som skjer, 4-8 uker er ventetiden får jeg beskjed om. Nå har det gått over 10 uker og jeg får bare beskjed om at levering er «rett rundt hjørnet» Dette er bare tragikomisk hele opplegget. Ikke har jeg mottatt noen boks ennå så da er det minimum 8 dager til noen montør banker på døra. Hadde jeg bare sjekke denne siden før jeg gikk for NextGenTel.. 😏

Bytt.no
"Forvent 2-3 mnd ventetid" skrev Håvard om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Håvard og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Sivhege B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Vurderer du å bli kunde av NextGenTel? Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å velge noe annet."

Vurderer du å bli kunde av NextGenTel? Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å velge en annen leverandør. Min kontakt med NextGenTel har vært preget av horribel "kundeservice" fra dag en. Utenom forsinket oppstart, feilfakturering, nedetid og feilinformasjon fra kundeservice, hadde jeg en periode på over tre måneder hvor opphastigheten var så dårlig at det var umulig å streame videoer. Ikke bare mente kundeservice at "opphastighet har ikke noe som helst med nedhastighet å gjøre", etter å ha klaget på manglende leveranse svarer de med at "Vi kan heller aldri garantere at tjenesten vil fungere uten videre avbrudd eller andre overføringshindringer". Dette gjelder altså tre måneder med så dårlig hastighet at det er umulig å bruke tjenesten. Med andre ord: Hold dere langt unna NextGenTel!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ADLS feilet for 2 dager siden: estimert fiks i 3 dager til !!!"

ADLS feilet på deres side i helgen, altså ingen mulighet å rapportere det. På mandag tok jeg kontakt via chat: ingen svar verken via telefon eller dere app. Estimert fiks kommer i 3 dager til!! Ingen kompensasjon, ingen midlertidig løsning - skulle bare mangle for så lang nedetid. Er det problemet med utstyr? - Bare gå dit og bytt med en gang - det tar innenfor en halvdag, ikke 5 dager. Antar jeg ikke er den eneste som er koblet til det utstyret. Meget dårlig kontroll på tjenesteleveranse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stopper å virke. Hastigheten går ned. Uendelig ventetid på tlf. De anbefaler kontakt via chat og Mail. Men det er jo ikke lett når Internett ikke virker!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt og dårlig, elendig kundeservice. Har vært kunde siden 06/07, fordi det ikke har vært noe alternativ. Fiber blir lagt i området av annen leverandør. Gleder meg til å slippe ut av «buret». Har du en valgmulighet, styr langt unna NG.

NextGenTel Bredbånd har totalt 840 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR