Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr så langt unna dere bare kan komme.

Omtale av  Marius H

Jeg ble vel kunde for 1 -2 år siden hos ngt, og alt gikk helt smertefritt i starten. Helt til jeg begynte å rote meg borti fasttelefon, TV, Fast-IP du kan si mer eller mindre full pakke noe de kunne tjent på. Men det tok ikke lengre enn bare noen uker etter at jeg hadde fått oppkoblet fasttelefon før den var helt død. Jeg tok kontakt med ngt sin kundeservice via facebook for å høre hva som hadde skjedd. Det ble opprettet en sak på det, men jeg hørte aldri noe tilbake fra de. Det gikk uker og dager, og jeg purret på ngt sin kundeservice stadig, men de kom hele tiden med unnskyldninger om problemer og bla bla bla! Helt til jeg begynner å klager over dårlig service osv, da kommer de opp med en løsning om at jeg må over til en annen leverandør som også eiers av de. Jeg synes sånn sett at det var en syk løsning på ett problem, siden hadde dette vært en anen leverandør, så hadde de heller fikset det. Ok ting løste seg der etter mye om og men og litt sinte klager fra meg. Så kommer vi til 2019 rett før julen velger jeg å bestille TV tjeneste fra NextGenTel. Og her vi er på'an med akkurat det samme her som sist. Jeg gikk i mnd vis å ventet på at dette skulle bli levert eller bli aktiv, men hørte aldri noe fra de. Jeg tok igjen kontakt med kundeservice på facebook for å etterlyser hvor TV tjenesten min blir av. NextGenTel kommer akkurat med like dårlige unnskyldninger her bare enda VÆRE! Denne gang var det ordre som blokkere bestillingen min, og her også ble det oppprettet en sak på problemet. Men det gikk mnd og uker og jeg hørte heller aldri noe fra de. Jeg begynte å klage, men ting ble ikke løst, og jeg ga så og si i slutten helt opp hele tv tjenesten dems. Da det hadde godt over noen (nesten 1 år) så kommer det melding om at utstyr er på vei til meg. Da viser det seg at de endelig hadde fått fikset dette med TV også. Men tenk at det tok over 1 år nesten før NextGenTel klarte å levere dette. Vel vel greit nok. Vi er nå på fast IP som jeg la inn en bestilling gjorde vel dette sammen med TV tjensten egt, men det var akkurat samme problem her også med fast-IP bare at denne ble aldri levert enda til hvor mye jeg kontaktet NextGenTel sin kundeservice. Fast-IP ble etter ett år kansellert på grunn de klarte ikke levere det. De satte opp purrestopp i systemet slik at jeg ikke får inkassovarsel,purringer eller noe som helst av dette. Jeg gadd ikke betale fordi var ikke fornøyd etter alt den elendige servicen jeg hadde fått hos de. Nå i 2020 ligger vi på ett beløp på 7500 kr som jeg ville ha en liten reduksjon etter som jeg er FERDIG MED NEXTGENTEL FOR GODT, men tror du ikke at de kom med grunnlag for å ikke gi noe reduksjon på det. Jeg mener at de bør gi noe tilbake til en kunde som venter såpass lenge på en TV tjeneste og har fått såpass dårlig service noe reduksjon i det minste når han/hun forlater NextGenTel.Reklamasjonsavdelingen til NextGenTel er noe av dårligeste jeg har vært borti noen sinne. Svarte ikke på de spørsmålene jeg ga eller ville ha svar på, skylder på at det gjelder bredbånd og TV, og dermed hadde jeg ikke rett på noe av dette. Kommer at de kan ikke behandle min oppsigelse på faktura på grunn av de aldri fikk kontakt med meg over telefon, enda til jeg forklare at det finnes e-post her i verden dersom det står oppgitt feil telefonnummer. Jeg synes i det minste jeg kunne fått noe reduksjon på beløpet ettersom jeg ikke har vært fornøyd, og kundeservice har ikke akkurat vært helt på topp heller + ventet jeg nesten ett år på en tjeneste. Og her synes jeg NextGenTel burde gitt noe reduksjon som ett plaster på såre.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.09.2020 13:44

Hei Marius, Jeg kjenner til saken din og som du gjerne har fått høre flere ganger skylles feilen du har opplevd en feil i systemet vårt - og vi har naturligvis ingenting å vinne på å ikke levere IP-telefoni til avtalt tidspunkt. Jeg beklager feilen som har skjedd, jeg ser vi har kommet til en minnelig løsning etter du skrev denne anmeldelsen og jeg håper du er fornøyd med resultatet. Hilsen Samuel i NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter.

Omtale av  An M

Et mer uprofesjonelt firma skal man lete lenge etter. Nextgentel skulle komme innom oss i august - de skulle komme mellom tidsrommet kl 0800 og kl 2000 på en fredag, noe som gjorde at moren min måtte ta seg fri den dagen for å vente. De møtte aldri opp, og vi fikk ikke kontakt med de før på mandag. Da ga de oss et nytt tidspunkt i oktober - noe som vi sa var uaktuelt. Da fikk vi tidspunktet midt i september kl 1200 på en onsdag - denne gangen hadde faren min tatt seg fri. Etter 1,5 time overtid kom en telefon om at arbeider var syk. Da fikk vi ultimatumet: kommende lørdag eller en dato i november, noe som gjør at vi må avlyse hyttetur. Alle gode ting er 3? Tviler på at de kommer til å komme denne gangen. Vi er heldig hvis vi har internett og TV i 2022.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:55

Hei An, Vi har ikke montører selv, men vi er i en kontinuerlig dialog med montørselskapene og slik skal det ikke være. Så klart kan sykdom forekomme, men dere skal naturligvis varsles i forkant. Jeg beklager ubeleiligheten og jeg håper dere er fornøyd så snart tjenesten er levert. Hilsen Samuel i NextGenTel

Jeg har hatt NextGentel i 10 år++

Omtale av  Muazam A. A

Der jeg bor har jeg bare valget mellom Telenor og Nextgentel. Jeg får ikke den hastigheten de nevner på nettsiden sin og har klaget, men det blir ikke gjort noe. Jeg hadde planen på 30 Mbps, men fikk bare 20 Mbps. De siste årene har prisene steget. Det verste med det er at jeg som lojal kunde får dårligere avtale enn nye kunder(pga. prisen stiger stadig). Etter å ha sett prisene på nettstedet deres, måtte jeg ringe dem og fortelle dem om det for å få samme pris som en nye kunden. Jeg har sagt opp avtalen 7. september. Samme dag som sendte jeg oppsigelsen til NextGentel bestilte jeg GET trådløs bredbånd. Idag (16. september) fikk jeg GET og bruker dem fra nå. Ble ringt opp av NextGentel også idag, de ønsket å bekrefte oppsigelsen min og jeg spør dem når abonnementet mitt avsluttes. Til min overraskelse slutter det ikke slutten av september, men oktober. Det er 54 dager etter oppsigelse. Aldri mer Nextgentel. Hadde gitt dem 2 stjerner hvis nettet var stabil, men det er den heller ikke. Så velfortjent 1 stjerne.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:44

Hei Muazam. Det er trist å lese at du som kunde etter 10 år ikke er hos oss lengre, hvis du ønsker å komme tilbake ved en senere anledning, er du alltid velkommen. Vi tilbyr også nå Trådløst Bredbånd slik at du kan få bedre hastighet enn du hadde på kobber dersom du har god mobil dekning i området ditt. Når det gjelder oppsigelsestid, er det slik at den gjelder fra datoen du sa opp og ut neste måned slik at den kan variere fra 60 til 30 dager. Hadde du f.eks sagt opp i dag, hadde oppsigelsestiden vært på 33 dager. Hilsen Christian i NextGenTel

De leverer ikke som de lover

Omtale av  Fredrik

Ingen hjelp å få, selv om jeg har ringt uendelig mange ganger. Har venta på å få Internett tre uker. Ingen kan svare På hvorfor eller ordne opp. Da jeg ville kansellere og gå tilbake til Telenor sa de etter mye om og men at det ville koste 5000.-. Jeg har vist bundet meg til avtale uten angrerett , noe jeg ikke kan fatte, ksn ikke huske de sa noe om det på tlf da jeg bestilte i Internett. Uten nett i tre uker er ikke greit i 2020.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.09.2020 13:42

Hei Fredrik Jeg vet dessverre ikke hvilken bestilling det gjelder, men om det er fiber er forventet leveringstid 4-10 uker, på kobber er forventet leveringstid 4-6 uker. Vi har ikke lov til binde deg til avtalen uten angrerett, du har alltid angrerett i 14 dager etter at ordrebekreftelsen er mottatt. Du har muligheten til å fremskynde installasjonen ved at du godtar at vi starter leveranseprosessen med en gang og kan fakturere deg for påbegynte leveransekostnader dersom du skulle benytte deg av angreretten. Vi ønsker alltid å levere internett til våre kunder raskest mulig og med en gang vi har en bekreftet installasjonsdato til deg, blir denne sendt til deg. Hilsen Christian i NextGenTel

Billig og bra!

Omtale av  Kristoffer S

Før jeg bestilte, sjekket jeg NextGenTel sine priser på siden dems. Månedsprisen de 6 første månedene var 523, deretter 623. ingen etableringsgebyr. dette ble en totalpris på ca. 7000 på et år. Jeg ringte så til telenor. For samme hastighet måtte jeg betale 829 kroner i måneden, PLUSS 2000kr i etablering. Dette blir dermed nesten 12 000kr det første året. For en student er 5000 kroner på et år, en no-brainer, selvom nextgentel har fått mye dritt her. Bestillingen gikk fint, og de opplyste raskt om at det ville ta 2 uker, før "ting begynte å skje". litt kjipt, men telenor hadde ikke vært noe raskere. oppkoblingsdatoen nærmet seg, men jeg hadde ikke fått utstyr. jeg sendte en melding i chatten dems rundt klokken 11 på torsdag og det viste seg at det hadde skjedd en krøll i systemet, og de skulle få sendt ruteren så fort som mulig. Klokken 11.00 på fredag, dagen etter, var ruteren klar for henting. Idag er det mandag som er oppkoblingsdagen, og nettet er oppe og går, til hastigheten jeg betaler for. Har hatt en del samtaler med kundeservice, og de har alltid vært hyggelige og behjelpelige. Rett og slett imponert og storfornøyd!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.09.2020 15:06

Hei Kristoffer! Det her var en kjekk tilbakemelding å lese. Vi ønsker å være minst like bra som Telenor, bare litt billigere. Lykke til med studietiden! Hilsen Samuel i NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det mest ustabile nettet jeg noen sinne har hatt.

Omtale av  Tim

Iblandt funker det, men for det meste så er det opp og ned mellom 40-5000 ping hvert 5 sekund. Dette ser jeg ingen grunn til, i forhold til at jeg bor midt imellom to tettsteder med fiber og stabilt nettverk. Jeg har bredbånd, men har prøvd å få tak i fiber. Dette ønsker de ikke å legge inn veien til meg. Det er helt forståelig, siden fiber koster meget mye å få til. Det jeg reagerer på er det helt elendige nettverket jeg har fått via bredbånd som "kompensasjon". (Jeg betaler full pris, og får høyrehånda tilbake) Aldri igjen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.09.2020 11:43

Hei Tim, Med bredbånd har du litt mer begrenset opplastingshastighet, slik at dersom noe står på i bakgrunnen å laster opp som skytjenester(OneDrive, iCloud osv.) kan det medføre høy ping og ustabilt nett. Hvis du har sjekket dette og fortsatt opplever samme problemet, anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på problemet. Hilsen Christian i NextGenTel

Hatt de i årevis, prisen går opp hele jævla tiden.

Omtale av  Ruben

De vet at fiber er 100 ganger bedre og 100 ganger billigere så de melker oss som ikke kan ha fiber for hver eneste krone de kan. Aldri info om pris økning det bare skjer, får de bedre linje sier de ikke fra. Flytt til fiber eller kast penger i dass.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15:52

Hei Ruben Det stemmer at fiber er en bedre og nyere teknologi, vi håper at flest mulig får muligheten til å benytte seg av denne teknologien snarest mulig. Når det gjelder prisøkning, er det noe vi alltid varsler og er pliktig til å varsle om. Hvis du ikke har mottatt informasjon om dette, kan det være at vi ikke har riktig kontaktinformasjon om deg. Hilsen Christian i NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR