Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
77
av 85 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Billig og bra!"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Kristoffer S for 14.09.2020 14.51

NextGenTel Bredbånd har totalt 859 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kristoffer S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Billig og bra!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Før jeg bestilte, sjekket jeg NextGenTel sine priser på siden dems. Månedsprisen de 6 første månedene var 523, deretter 623. ingen etableringsgebyr. dette ble en totalpris på ca. 7000 på et år. Jeg ringte så til telenor. For samme hastighet måtte jeg betale 829 kroner i måneden, PLUSS 2000kr i etablering. Dette blir dermed nesten 12 000kr det første året. For en student er 5000 kroner på et år, en no-brainer, selvom nextgentel har fått mye dritt her. Bestillingen gikk fint, og de opplyste raskt om at det ville ta 2 uker, før "ting begynte å skje". litt kjipt, men telenor hadde ikke vært noe raskere. oppkoblingsdatoen nærmet seg, men jeg hadde ikke fått utstyr. jeg sendte en melding i chatten dems rundt klokken 11 på torsdag og det viste seg at det hadde skjedd en krøll i systemet, og de skulle få sendt ruteren så fort som mulig. Klokken 11.00 på fredag, dagen etter, var ruteren klar for henting. Idag er det mandag som er oppkoblingsdagen, og nettet er oppe og går, til hastigheten jeg betaler for. Har hatt en del samtaler med kundeservice, og de har alltid vært hyggelige og behjelpelige. Rett og slett imponert og storfornøyd!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.09.2020 15.06
Hei Kristoffer!

Det her var en kjekk tilbakemelding å lese. Vi ønsker å være minst like bra som Telenor, bare litt billigere. Lykke til med studietiden!

Hilsen Samuel i NextGenTel
Bytt.no
"Billig og bra!" skrev Kristoffer S om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Kristoffer S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det mest ustabile nettet jeg noen sinne har hatt."

Iblandt funker det, men for det meste så er det opp og ned mellom 40-5000 ping hvert 5 sekund. Dette ser jeg ingen grunn til, i forhold til at jeg bor midt imellom to tettsteder med fiber og stabilt nettverk. Jeg har bredbånd, men har prøvd å få tak i fiber. Dette ønsker de ikke å legge inn veien til meg. Det er helt forståelig, siden fiber koster meget mye å få til. Det jeg reagerer på er det helt elendige nettverket jeg har fått via bredbånd som "kompensasjon". (Jeg betaler full pris, og får høyrehånda tilbake) Aldri igjen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.09.2020 11.43
Hei Tim,

Med bredbånd har du litt mer begrenset opplastingshastighet, slik at dersom noe står på i bakgrunnen å laster opp som skytjenester(OneDrive, iCloud osv.) kan det medføre høy ping og ustabilt nett. Hvis du har sjekket dette og fortsatt opplever samme problemet, anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på problemet.

Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hatt de i årevis, prisen går opp hele jævla tiden."

De vet at fiber er 100 ganger bedre og 100 ganger billigere så de melker oss som ikke kan ha fiber for hver eneste krone de kan. Aldri info om pris økning det bare skjer, får de bedre linje sier de ikke fra. Flytt til fiber eller kast penger i dass.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15.52
Hei Ruben

Det stemmer at fiber er en bedre og nyere teknologi, vi håper at flest mulig får muligheten til å benytte seg av denne teknologien snarest mulig.
Når det gjelder prisøkning, er det noe vi alltid varsler og er pliktig til å varsle om. Hvis du ikke har mottatt informasjon om dette, kan det være at vi ikke har riktig kontaktinformasjon om deg.

Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"fornøyd kunde via fiber nett / via telenor fiber kobling"
2 syns denne omtalen er nyttig

eneste største forskjelden med å ha nextgentel er at routeren har litt dorligere wifi singnal og vist du må restarte router så tar den litt lengre tid 2-3 minutter, en telenor sitt utstyr tar sirka 1 minutt, prisen er ikke til å diskutere en gang forskjeld til telenor så blir du ranet i forskjeld selve internett prisene i norge er ekstremt høye i forskjeld til alle andre land runt oss, er sykt forskjeld eksempel i danmark kan man få 1gigabit nett til en sum av 350kr, når skal vi få noe sånt eh helt latterlig få si det!! Vi må få Statsnett opp så blir prisene bedre! og monopolet går ut! routeren til Ngt funker om vil endre noe så funker det med engang, telenor not so much! appen dems er veldig bra eneste kunne hatt er endre hastighet i appen så hadde det vært helt topp! det kuleste med appen at man restarte router via mobilnett eller andre ip adresser og se at nettet er oppe å går! får lavere MS/Ping/Jitter, på online spilling/speedtester osv, er også en pluss i boka si :) alle ganger jeg har kontaktet kundeservice så har altid fått den hjelpen jeg har spurt etter, og telenor kan desvere ikke si det samme om dem, har vært kunde oss dem nesten alle år siden dem startet opp er enda ikke, alt i alt er en fornøyd kunde kommer sikkert å være kunde i mangen år til

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15.51
Hei En F.K

Når det gjelder pris, prøver vi alltid å være en utfordrer, men det er dessverre begrenset hvor mye vi klarer å presse prisene i forhold til resten av markedet. Blir utrolig glad når du gir så god tilbakemelding på appen vår, den har vi jobbet mye med! Endre hastighet er noe som vi jobber med å få lagt inn ved et senere tidspunkt.

Hilsen Christian i NextGenTel
Nortroll
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Nextgentel i 20 år, og naiv som jeg var trodde jeg kundetilfredshet hadde noe å si. Sitter igjen måpende etter å ha anbefalt Nextgentel for noen andre. Først fikser de ikke oppkobling på 1,5 mnd. Så lover de montør skal komme ikke bare ei gang, men 2. Til slutt ringer jeg eltel selv og får det koblet opp. Når jeg etterspør kompensasjon for rotet og dekke montør. Blir jeg møtt av den sureste medarbeider noensinne. Helt sjokkert over hvor dårlig service de utøver ovenfor en kunde der de faktisk har dummet seg ut. Jeg skal snarest bytte selv og Nextgentel anbefaler jeg aldri igjen. Skammer meg over å ha snakket varmt om så elendig kundeservice og tjeneste.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.08.2020 08.56
Hei,

Det gjør vondt i NextGenTel-hjertet å lese dette. Kundetilfredshet betyr noe for oss og det samme gjør lojalitet - spesielt siden du har vært med oss siden oppstarten av NextGenTel.

Utfordringer kan oppstå underveis uavhengig av lengden på kundeforhodet, men du skal ikke under noen omstendigheter oppleve å bli behandlet på en måte slik du beskriver. Dette gjelder selvsagt alle NextGenTel-kunder.

Jeg håper du tar deg tid til å sende oss en epost til kundelojalitet@nextgentel.com med dine kundedetaljer så jeg kan sjekke opp i saken.

Hilsen Samuel i NextGenTel
NextGenTel Bredbånd har totalt 859 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR