Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
74
av 87 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Hatt de i årevis, prisen går opp hele jævla tiden."

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Ruben for 27.08.2020 20.27

NextGenTel Bredbånd har totalt 878 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hatt de i årevis, prisen går opp hele jævla tiden."

De vet at fiber er 100 ganger bedre og 100 ganger billigere så de melker oss som ikke kan ha fiber for hver eneste krone de kan. Aldri info om pris økning det bare skjer, får de bedre linje sier de ikke fra. Flytt til fiber eller kast penger i dass.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15.52
Hei Ruben

Det stemmer at fiber er en bedre og nyere teknologi, vi håper at flest mulig får muligheten til å benytte seg av denne teknologien snarest mulig.
Når det gjelder prisøkning, er det noe vi alltid varsler og er pliktig til å varsle om. Hvis du ikke har mottatt informasjon om dette, kan det være at vi ikke har riktig kontaktinformasjon om deg.

Hilsen Christian i NextGenTel
Bytt.no
"Hatt de i årevis, prisen går opp hele jævla tiden." skrev Ruben om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Ruben og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"fornøyd kunde via fiber nett / via telenor fiber kobling"
2 syns denne omtalen er nyttig

eneste største forskjelden med å ha nextgentel er at routeren har litt dorligere wifi singnal og vist du må restarte router så tar den litt lengre tid 2-3 minutter, en telenor sitt utstyr tar sirka 1 minutt, prisen er ikke til å diskutere en gang forskjeld til telenor så blir du ranet i forskjeld selve internett prisene i norge er ekstremt høye i forskjeld til alle andre land runt oss, er sykt forskjeld eksempel i danmark kan man få 1gigabit nett til en sum av 350kr, når skal vi få noe sånt eh helt latterlig få si det!! Vi må få Statsnett opp så blir prisene bedre! og monopolet går ut! routeren til Ngt funker om vil endre noe så funker det med engang, telenor not so much! appen dems er veldig bra eneste kunne hatt er endre hastighet i appen så hadde det vært helt topp! det kuleste med appen at man restarte router via mobilnett eller andre ip adresser og se at nettet er oppe å går! får lavere MS/Ping/Jitter, på online spilling/speedtester osv, er også en pluss i boka si :) alle ganger jeg har kontaktet kundeservice så har altid fått den hjelpen jeg har spurt etter, og telenor kan desvere ikke si det samme om dem, har vært kunde oss dem nesten alle år siden dem startet opp er enda ikke, alt i alt er en fornøyd kunde kommer sikkert å være kunde i mangen år til

Svar fra NextGenTel Bredbånd
02.09.2020 15.51
Hei En F.K

Når det gjelder pris, prøver vi alltid å være en utfordrer, men det er dessverre begrenset hvor mye vi klarer å presse prisene i forhold til resten av markedet. Blir utrolig glad når du gir så god tilbakemelding på appen vår, den har vi jobbet mye med! Endre hastighet er noe som vi jobber med å få lagt inn ved et senere tidspunkt.

Hilsen Christian i NextGenTel
Nortroll
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde hos Nextgentel i 20 år, og naiv som jeg var trodde jeg kundetilfredshet hadde noe å si. Sitter igjen måpende etter å ha anbefalt Nextgentel for noen andre. Først fikser de ikke oppkobling på 1,5 mnd. Så lover de montør skal komme ikke bare ei gang, men 2. Til slutt ringer jeg eltel selv og får det koblet opp. Når jeg etterspør kompensasjon for rotet og dekke montør. Blir jeg møtt av den sureste medarbeider noensinne. Helt sjokkert over hvor dårlig service de utøver ovenfor en kunde der de faktisk har dummet seg ut. Jeg skal snarest bytte selv og Nextgentel anbefaler jeg aldri igjen. Skammer meg over å ha snakket varmt om så elendig kundeservice og tjeneste.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.08.2020 08.56
Hei,

Det gjør vondt i NextGenTel-hjertet å lese dette. Kundetilfredshet betyr noe for oss og det samme gjør lojalitet - spesielt siden du har vært med oss siden oppstarten av NextGenTel.

Utfordringer kan oppstå underveis uavhengig av lengden på kundeforhodet, men du skal ikke under noen omstendigheter oppleve å bli behandlet på en måte slik du beskriver. Dette gjelder selvsagt alle NextGenTel-kunder.

Jeg håper du tar deg tid til å sende oss en epost til kundelojalitet@nextgentel.com med dine kundedetaljer så jeg kan sjekke opp i saken.

Hilsen Samuel i NextGenTel
Bruker E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"OK pris. Bra hastighet. Dårlig på fakturering og annet"

Bra: Prisen er mye bedre en Telenor og fordi vi kan bare velge mellom disse selskaper for fiber, så byttet vi over til NextGentel. Ikke Bra: De lovede at eg kunne få fast IP uten at fortelle at der var pris for det. Fakturerte for fast IP selv om de ikke kunne levere fast IP. De hadde min kones navn, og eg trodde hun fikk faktura helt til de stengte for internet 5 - 6 måneder og en del ekstra kostnader senere. Vi fikk aldri noen melding om faktura. Faktura er ikke detaljert heller og man må spørre hvor ekstra kostnader kommer fra.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.08.2020 08.47
Hei
Godt å høre at du er fornøyd med både pris og hastigheten. Det stemmer at vi tilbyr fast IP mot en kostnad per måned, du skal ha fått beskjed i ordre bekreftelsen når det ble lagt inn. Det er beklagelig at du ikke fikk informasjon om dette når du var i kontakt med oss. Faktura blir sendt til registrert epostadresse og purringer blir sendt per post slik at hvis du ikke har fått noe som helst informasjon, må du ta kontakt med oss slik at vi kan få lagt inn både riktig epostadresse og postadresse. Når faktura sendes, blir det lagt ved som et vedlegg (PDF-fil) og om du blar til side 2 på faktura, vil du se spesifisert informasjon om hva du blir fakturert for. Håper dette var oppklarende og at det vil hjelpe med at informasjonen kommer frem til deg.

Hilsen Christian i NextGenTel
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Blev kontaktet af en sælger fra nextgentel Han spurgte om jeg ville være interesseret i og få fiber og TV hos dem Jeg var meget modvillig da jeg bare havde haft tull med det andet selskab jeg var i , og tænkte bare på at nu vil de ud og have mine penge Vi sad i ca 1,5 time og snakkede frem og tilbake og da jeg er dansk insisterede jeg på at der skulle være de samme kanaler på TV som det gammel selskab Hvor de danske kanaler DR1 DR2 og dansk TV2 samt CBS reality var en del af dem Jeg forsikrede sælgeren fra nextgentel at det var de vigtigste kanaler og dem ville jeg have ellers kunne han glemme alt Han forsikrede meg om at det var den samme TV pakke og jeg kunne være ganske rolig jeg kunne se kanalerne på deres TV box og appel TV og på TV appen Og så var deres router meget Bedre da den var helt ny Alt det lød godt så jeg bestilte det han havde lovet meg + en ekstra tv box og så har jeg appel tv fra før Da jeg fik pakken var der kun en tv box Jeg måtte ringe og sidde i tlf kø for og sige at den manglede , endelig kom jeg igjennem og hende jeg snakkede med sagde at jeg ville få en tilsendt i begyndelsen af den neste uke Jeg ventede men den kom ikke I slutten af den neste uke ringede jeg igjen og igjen sad jeg i kø og ventede på at jeg skulle komme igjennem så kom jeg endelig igjennem og han jeg talte med sagde at der bare var oprettet en sak og at der ikke var nogen der havde gået videre med den Men han skulle få den sendt til meg Nå har jeg så koblet min router og den ene tv box jeg har til Og opdager at jeg ikke kan se dansk TV2 og CBS reality jeg ringer igjen nextgentel og venter igen ,og igen kommer jeg endelig igjennem . Jeg spørger damen hvorfor jeg ikke kan finde de 2 kanaler der var så vigtig at jeg ville have Hvorefter hun siger at de har ikke og kan ikke tilbyde de 2 kanaler og de andre kanaler som er dansk virker ikke i deres app så der kan jeg heller ikke se dem Mit spørgsmål er at hvordan kan man gå ud og se folk i øjene og love noget de ikke tilbyder havde jeg vidst dette havde jeg ikke skiftet Jeg kunne virkelig godt tænke meg og høre hvad den sælger vil sige til det for det var det jeg lagde som det vigtigste Så det var min start med nextgentel de sagde at de ville oprette en sak og kontakte meg mandag det er spændende op de gjør

Svar fra NextGenTel Bredbånd
18.08.2020 13.02
Hej Bo,
Vi skal absolut ikke sælge vores produkter baseret på usandheder, her ønsker vi at undersøge sagen nærmere og tage det videre med ledelsen så det ikke sker igen. Eneste problem er at jeg ikke finder dig i systemet med den information som ligger her. Hvis du har mulighed til det må du meget gerne sende os en mail med information om dit kundeforhold til kundelojalitet@nextgentel.com så vi kan tage din sag videre.

Hilsen Christian i NextGenTel
NextGenTel Bredbånd har totalt 878 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR