Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
20%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Utmerket service"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Christoffer D for 04.07.2019 09.03

NextGenTel Bredbånd har totalt 620 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Christoffer D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utmerket service"

De få gangene jeg måtte ha ringt inn ordnes saken raskt og med god forståelse. Noe vente tid på telefonen, men ikke noe utover hva andre firmaer har av vente tid. Jeg har nå i flere år brukt NextGentel og jeg har aldri hatt noe spesielt å klage på. De 3 gangene på 4 år det har vert brudd/ uten nett har skyldtes noe på fiber linjen. Dette skulle vert en bedre varslings rutine på. En sms på fiberbrudd/arbeid på linjen/kabelen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.07.2019 12.04
Hei Christoffer.

Tusen takk for din tilbakemelding. Vi har gjort tiltak for å bli bedre på varsling ved kjente feil og driftsmeldinger, men kan alltid bli bedre. Jeg vil anbefale deg å laste ned vår nye app som vil gi bra oversikt over kjente feil eller vedlikehold på linjen. Etterhvert vil den kunne sende deg en push varsel ved feil dersom det er ønskelig.

Håper du får en fin sommer.
Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Bytt.no
"Utmerket service" skrev Christoffer D om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Christoffer D og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Carine M
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Alltid vært fornøyd"

Vi hadde Nextgentel bredbånd i mange år tidligere og var meget godt fornøyd med både kvalitet, stabilitet, pris og kundeservice. Dessverre ble det ikke mulig å levere samme kvalitet som tidligere etter at vi flyttet, så de siste 5 årene har vi hatt en annen løsning og til vår frustrasjon . Nå kan NextGenTel heldigvis levere fiber løsning til oss til lavere pris enn eksisterende leverandøren og da ser vi frem til et problemfritt kundeforhold igjen om ikke lenge.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
12.07.2019 23.29
Hei Carine.

Tusen takk for de flotte ordene. Ønsker dere velkommen tilbake og en god sommer!

Med vennlig hilsen,
Samuel
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fiber .."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fiber med nett. Sa fra meg angrefristen så det skulle bli oppkoblet innen 2 uker . Nå sier dei at det kan ta 6 uker og vil sende faktura nå fordi jeg vil ut av dette. Er jo dei som har brutt avtalen. Forvent også lang ventetid på telefon !

Svar fra NextGenTel Bredbånd
09.07.2019 12.04
Hei Kjell.

Når du sier fra deg angreretten, betyr det ikke at fiber linjen blir installert innen 2 uker, men leveringstiden blir kortere enn vanlig. Siden vi er midt i sommerferien, kan det være problemer med montør kapasiteten i ditt området eller andre årsaker som gjør at det tar lengre tid enn vanlig.
Du vil få et bruddgebyr dersom du går fra avtalen siden du har sagt fra deg angreretten.

Vi har hatt litt ekstra påtrykk på telefonen de siste dagene, men har fått ned ventetiden nå. Kan anbefale deg å prøve kontakt kanalene chat, facebook eller appen vår dersom du opplever litt ventetid på telefon.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig god kundeservice"

Ble tilbudt studentrabatt uten å vite at de hadde det

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.07.2019 13.22
Hei Jon

Takk for din tilbakemelding, vi setter pris på at du er fornøyd med kundeservicen vår og håper du blir fornøyd med tjenesten.

Ha en fin sommer.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Venter 2 uker på flytting av bredbånd, får ikke avslag på månedspris selv om er uten Internett så lenge. Jeg har meldt flytting i uke 26 og får aktiv bredbånd i uke 28. Litt rart å vente så lenge. Særlig at man må jobbe ved bruk av Internett.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.07.2019 13.22
Hei Anna

Vi ønsker alltid å hjelpe kundene våres raskest mulig, men en slik prosess tar dessverre litt tid. Vi anbefaler at flytting meldes inn minst 2 uker før for å sikre at du ikke er uten nett på ny adresse.

Med vennlig hilsen
Christian
NextGenTel
NextGenTel Bredbånd har totalt 620 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR