Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 695 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 695 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
33%
Middels
33% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 695 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
326
211
130
135
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 695 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nei, takk

Omtale av  Mimi

Sagt opp pga pris og dårligere vilkårene enn Telenor. De vil at jeg returnerer ruter (5 år gamel og betaler frakt selv. Merkelig. Og man må betale for "leie" av ruter så den er nedbetalt flerebganger ila de årene

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.04.2024 11:26

Hei, Mimi! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 😊 Veldig kjedelig å høre at du opplever pris og vilkår hos oss som dårligere hos oss enn andre leverandører. Vi jobber hver dag med å presse prisen på internettabonnement, og nylig ble vi kåret som beste og billigste fiberleverandør her på Bytt.no for 24 måned på rad. Takk for tilbakemeldingen din på praksisen vår med å sende tilbake utstyr 😊 Grunnen til at vi har denne praksisen er for å redusere miljøinngrepet vårt siden mye av rutere kan brukes på nytt. I de aller fleste rutere er det også brukt materialer som må behandles på en trygg måte. Jeg tar med meg tilbakemeldingen din internt hos oss. Det stemmer at vi har leiekostnad for ruter og WiFi-utstyr. Vi har markedets laveste leiepris per måned for WiFi-utstyr, og vi tar ingen etableringskostnad på utstyret. Med fiber fra oss kan du bruke hvilket som helst WiFi-utstyr, og leie av ruter er derfor helt valgfritt hos oss. Takk for at du har vært kunde hos oss, og du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en annen anledning 😊 Jeg ønsker deg en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Null internett på måneder

Omtale av  Mathias

Internett har ikke funket på månedsvis. Ingen hjelp å få. Har ringt flere ganger og ingen kommer for å hjelpe.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
19.04.2024 13:28

Hei, Mathias! Takk for at du tar deg tid til å legge igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Veldig kjedelig å høre at du opplever at internett ikke har fungert på så lang tid. Vi lever jo av å levere internett så når det ikke fungerer har vi ikke gjort en god nok jobb. Vi har kort ventetid på telefon hos oss, så du skal kunne komme i kontakt med en dyktig kollega av meg på telefon 987 07 979 som kan hjelpe deg med å finne en løsning på problemet. Vi er også tilgjengelig på chat via MinSide som du har tilgang til som kunde 😊 Håper at vi hører fra deg slik at vi kan finne en løsning! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Funker som forventet

Omtale av  Geir M

Funker stabilt. Ble installert tidligere enn annonsert

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.04.2024 10:37

Hei, Geir! Takk for at du legger igjen din omtale av oss her på Bytt.no. Og ikke minst - takk for at du har blitt kunde hos NextGenTel 😊 Når du forteller at alt fungerer stabilt er det som musikk i mine internett-ører. Det er akkurat det vi jobber med hver dag for å få til. Stabilt nett med høy kvalitet, bare billigere. Så skader det selvfølgelig ikke at installasjonen gikk litt raskere også 😃 Om du opplever noe problemer, eller ønsker rådgvinging fra oss, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979. Takk igjen for at du har blitt kunde, og ha en flott mandag 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bruk de om du er tålmodig og kan vente 4-5 måneder på svar!

Omtale av  Kjell

Bare rot, gjør de feil på faktura kan de ikke kreditere. tok over 4 måner og få svar fra de, etter 10 sendte mail, og fler telefoner.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 14:17

Hei, Kjell! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no, og for at du er kunde hos oss 😊 Rot, ventetid på 4-5 måneder, og ingen kreditering ved fakturafeil forstår jeg er veldig frustrerende. Det er heller ikke sånn det skal være hos oss. Vi har en normal behandlingstid på 2-5 virkedager dersom du sender inn en sak til oss via MinSide. Og fakturafeil skal vi selvfølgelig rydde opp i ved å kreditere det beløpet som er feil. Jeg får ikke sett noe mer informasjon enn fornavnet ditt her på Bytt.no, men send meg gjerne en mail på [email protected] med litt mer informasjon om ditt kundeforhold. Da kan jeg se nærmere på dette for deg 😊 Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en riktig fin fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Ikke helt fornøyd

Omtale av  Tore G

Routeren er ikke sikker (åpent nett), kan ikke legge inn password. Dessuten står den kun og blinker blått. Appen er fulgt til punkt og prikke.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
29.04.2024 11:31

Hei, Tore! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Sikkerhet er viktig for oss, og jeg forstår at det er viktig for deg. Jeg ser ikke akkurat hvilken type WiFi-utstyr du har, men dersom du har Heimgard eller TP-Link Deco X55 skal du få opp et alternativ i oppsettet hvor du kan velge passord for WiFi-nettet. Dersom du har TP-Link Deco X55 finner du en fremgangsmåte på hvordan du setter passord her: https://hjelp.nextgentel.no/no_NO/brukerguider/bli-kjent-med-tp-link-deco-appen Vi er klare til å hjelpe deg med oppsettet dersom du ønsker det. Du kan ringe oss på telefon 98707979, eller bruke chatten på MinSide 😊 Jeg håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med oppsettet. Takk for at du har blitt kunde hos oss, og ha en riktig fin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grei leveranse, men selgere som lyver om pris, uten at selskapet ønsker å ordne opp.

Omtale av  Adrian

Kjøpte fiber 300/300 uten utstyr (modem/router) då eg har sjølv av høy kvalitet. Fekk tilbudt ein pris frå selgar, og blei forsikra om at sidan eg ikkje skulle ha noko utstyr frå dei, kun link til mediaconverter, ville introprisen vedvare etter dei første 12 mndane. 12 mndr/1år seinare har linja vore bra stabil, men selger har tydeligvis overlegent løyet til meg når det kom til prisen. Den blei jekka opp no, og tross at kunne vise til skriftleg dialog som viser til tilbod frå selgar, var det beste Nextgentel kunne tilby 12mndr binding, mot at prisen bare gjekk opp halvparten so mykje. Useriøst firma.

Kaos og forvirring.

Omtale av  Ivar G

Får ikke koblet TV til pc.ingen kobl skjema for de forskj.komp. Gammel 'epost satt som standard med glemt passord Får ikke bytte.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
26.04.2024 13:28

Hei, Ivar! Takk for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Jeg kjenner ikke til helt hvordan du har prøvd å koble tv til pc-en din, men det skal ikke være værre enn at du kobler en HDMI-kabel fra pc til tv. Dersom du tenker på å koble til tv på det trådløse WiFi-nettet så skal det være en funksjon i innstillingene på tv-en som gjør at du kan koble til WiFi. Vi anbefaler alltid å koble til tv på nettet med en internettkabel av typen CAT6 eller nyere. Da får du den mest stabile tv-opplevelsen 😊 Dersom du er usikker på hvordan du kobler din tv-modell til WiFi anbefaler jeg å ta kontakt med produsenten av tv-en, slik at de kan hjelpe deg med akkurat din spesifikke tv-modell. Du finner også litt informasjon på hjelpesidene våre her: https://hjelp.nextgentel.no/wifi/koble-til-wifi-p%C3%A5-1-2-3 Takk for at du er kunde hos NextGenTel, og ha en flott fredag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 695 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR