Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 687 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 687 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 687 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
323
210
128
135
891
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 687 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utrolig dårlig service

Omtale av  Polo

Får ikke det man tror man har bestilt, og trøbbel med å komme på nett under installasjonen. Og da sitter man uten både nett og tv. Pågående dørselger, prøvd avvist 3 ganger. Og er dermed stuck 12 nye måneder med nextgentel...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 12:42

Hei Polo! Kjedelig å høre at det har vært en misforståelse under bestilling. Jeg skal gi tilbakemelding om at vi må kommunisere tydeligere hva som faktisk blir bestilt. Det kan ta noe tid å levere internett, og leveringstid avhenger litt av hva man har bestilt. Håper du er på nett nå! Hvis ikke må du gjerne kontakte oss så vi kan hjelpe deg :) Mvh Magnus

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Umulig å få kontakt med NextGenTel

Omtale av  Nina

Mulig de er billigst, men jeg anbefaler alle som kan betale kr 100 extra pr mnd om ikke benytte nextgentel. De lover å ansette flere, men hvor lenge skal betalende kunder vente??? 1 mnd, 3 mnd eller lenger? NB, det er heldigvis nok folk på faktura avdelingen ...

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11:17

Hei Nina! Dersom du ønsker raskere svar anbefaler jeg at du kontakter oss på chat eller Facebook. Det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss der, selv om vi til tider har noe lang ventetid på telefon :)

Elendig, useriøst og umulig å komme seg ut av

Omtale av  Frustrert

Leverer ikke det de lover, evighet med ventetid på kundeservice. Virker som de er så vant med klager at de ikke hører etter når du forklarer problemet og setter deg over til annen kundebehandler da de ikke kan hjelpe deg selv. Ringer aldri opp igjen om de sier de skal, så skal man komme noe sted må man aldri legge på før alt er avklart om man har vært så heldig å komme frem til noen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11:17

Hei! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi har i en periode hatt stort trykk på kundeservice og det kan derfor ha vært noe lenger svartid enn vanlig. Vi forsøker ellers alltid å løse problemer ved første kontakt, men klarer det nok ikke alltid. Håper du er villig til å prøve oss igjen i fremtiden - vi blir stadig bedre. Mvh Magnus

Skuffende

Omtale av  Steinar

Skuffende en hel helg uten nett og tv, dårlig prioritering av kunder, her burde de ha rykket ut fredag ettermiddag og fikset problemet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11:17

Hei Steinar! Vi har full forståelse for at det er frustrerende å være uten nett og TV, og vi ønsker selvsagt å tilby rask feilretting. Dessverre er det sånn at det ikke er mulig med så raske rettetider uten å øke prisene betraktelig. Vi opplever ikke at det er betalingsvilje for det i privatmarkedet. Mvh Magnus

Dårlig

Omtale av  Maxim

Dårlig leverandør, dårlig hastighet, når kontakter kundeservice fikser de midlertidig hastighet og etter en stund blir hastighet dårlig igjen.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11:16

Hei Maxim! Det stemmer nok ikke helt, vi er ikke en dårlig leverandør og vi leverer generelt gode hastigheter :) Dessverre er det sånn at noen av våre kunder har internett over det gamle kobbernettet. Dette er som oftest fordi det ikke finnes andre alternativer på adressen. Kobbernettet kan kun levere begrensede hastigheter og er i den del tilfeller noe ustabilt. For deg som kunde er dette selvsagt utrolig frustrerende, men ettersom problemet er med infrastrukturen (kobbernettet) vil problemene vedvare så lenge det er i bruk, uavhengig av leverandør. Vi ønsker selvsagt å kunne levere stabilt og raskt internett til deg og håper derfor at det snart bygges ut fiber i ditt område :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bare ute etter penger, et godt omdømme kan de se langt etter.

Omtale av  Elise

For å velge noe å starte med så suger kundeservicen, er nærmest umulig å få tak i dem. Når man endelig kommer gjennom så er de sure og holder ikke det som har blitt lovet. I denne bedriften er visst strategien deres å bare lure ut så mye penger som mulig fra kunden sånn at de blir misfornøyde og drar. Her er det ikke fokus på at kunden skal være fornøyd og komme tilbake eller snakke pent om dem til andre. Jeg har i hvert fall advart alle mine venner og bekjente om at de IKKE skal bruke NextGenTel. De er rett og slett forferdelig rævva. Ikke gå i fella, hold dere unna! Så får vi bare håpe på at de går konkurs snart, så de ikke får plaga noen fler.

Skulle vært 0 og ikke 1

Omtale av  Omi

Bestilte Internett og TV pakke 21 Juni 2019 - fikk installert 24 Oktober 2019. Sa ifra meg angrefristen slik at jeg skulle få Internett første uka i juli. Kort etter inngått avtale fikk jeg både Mail og SMS om at ny dato ble 24.7. Jeg ringte, og ble igjen lovet første uka i Juli. Dette gjentok seg to ganger. Tredje gangen så kundebehandler at det måtte bli 24/7 pga uvær samt ferieavvikling. 23 Juli fikk jeg ny dato i august. Ble så lovet 2 mnd gratis og fri oppstart. Datoen før oppstart fikk jeg ny dato. 24.10. Nå går NextGenTel ikke med på at de har lovet meg 2 mnd. Jeg kunne få 1. Så styr unna!!! P.S: Fikk installert 24.10. over 4 mnd etter inngått avtale. Jeg skal bytte, og det håper jeg alle andre gjør også. Installatøren ble forøvrig veldig overrasket om at jeg ikke hadde fått før..

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 11:16

Hei Omi! Beklager rot og dårlig kommunikasjon rundt din leveranse. Noen ganger kan det dessverre være noe lang leveringstid, men det burde vi selvsagt vært tydelige på med en gang. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og håper du er fornøyd med tjenesten nå som den endelig er levert! :) Mvh Magnus

NextGenTel Bredbånd har 1 687 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR