Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Hjemmekontor uten Nextgentel-nett"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Bjørn for 02.12.2020 19:38

NextGenTel Bredbånd har totalt 943 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hjemmekontor uten Nextgentel-nett"
5 syns denne omtalen er nyttig

Uten tv/Internett hele mandag. Hjemmekontor ikke mulig.Uten tv/Internett nå onsdagskveld. Dette er ikke greit

Bytt.no
"Hjemmekontor uten Nextgentel-nett" skrev Bjørn om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Bjørn og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Øyvind S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett"
5 syns denne omtalen er nyttig

Nettopp fått installert NextGenTel i sameiet vårt, og har ALDRI vært med noe så ustabilt nett.... Går igjen hos alle beboerne og kundeservice finner ikke ut noen ting. Har vært slik over en måned nå. Viktig med stor datapakke på mobilen hvis man skal gå for NextGenTel 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"På grensa til katastrofalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har dei siste 12 månadane hatt dårlege kundeopplevingar med nextgentel. Gang på gang er nettet treigt og dett ut. Kundeservice er vanskelige å få tak i og ting tar tid før problem blir fiksa. Ikkje lat deg lokke av gode prisar, for det gjenspeglar seg i hastigheit.

Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Noen refleksjoner før jeg sier opp mitt kundeforhold til Nextgentel"
6 syns denne omtalen er nyttig

Andre uke i februar i år ble vi oppsøkt av en fantastisk dyktig selger som overtalte oss ( min kone og meg og mange andre i distriktet) til å gå over til Nextgentel som leverandør av så vel bredbånd som TV-tjenester. Problemet var imidlertid at selgeren i tillegg til å være dyktig også var særdeles flink til å fortelle usannheter for å få firmaets produkter til å matche vår leverandørs produkt. Utstyret kom pr. post nesten en måned etter, noe som passet som hånd i hanske med at angrefristen med god margin var utløpt før vi fikk produktet i hende. Samme dag jeg fikk utstyret, koblet jeg det opp, og så med en gang at dette ikke fungerte som lovet; 1. lagring av opptak ble slettet etter 1 mnd, ingen adgang til NRKs tv-arkiver, og som det senere skulle vise seg, heller ikke stabilt bredbånd. En annen «morsomhet» er at alle som velger Nextgentel automatisk får Viken fylkes lokaltv i stedet for sin egen region sin lokaltv. Jeg ba om å bli løst fra kontrakten, men under henvisning til at angrefristen var utløpt fikk jeg avslag på dette. Etter å ha sittet i telefon i lange tider for å få «audiens» hos firmaets kundeservice fikk jeg som «plaster på såret» et prisavslag på kr. 150,- !! Som illustrasjon på hvordan vår tv-hverdag nå arter seg, kan jeg fortelle at jeg registrerte hvor mange avbrudd vi hadde under et halvtimes tv-program, og kom til 21 avbrudd på ca 20 sek.- til 40 sek. Varighet. Jeg har nå i to dager forsøkt å komme i kontakt med Nextgentel igjen på telefon, men dette har ikke lyktes. I går (16.11.20) forsøkte jeg å ringe ca kl. 16, og valgte at firmaet skulle ringe meg opp igjen. Nesten 5 timer senere fikk jeg en automatisk generert tekstmelding om at «kundesenteret nå er stengt» og at vi tydeligvis måtte greie oss selv så godt vi kunne. Jeg forsøkte på nytt i dag (17.11.20) fra ca. kl. 10, men etter 2 timer akkurat, ble jeg hivd ut av køen uten nærmere forklaring, og uten å få snakke med noen i firmaet. Vi ønsker ikke en slik kundebehandling, og heller ikke en slik tv-hverdag, og vil nå gå over til Telenor igjen, som vi opplever som en atskillig mer seriøs leverandør, om enn noe mer kostbar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ril tider Ustabil/treg linje."
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ikke linje som forventet. Barna klager på at spillene går tregt. Teams møter der 2 er på samtidig går tregt.

NextGenTel Bredbånd har totalt 943 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR