Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
73
av 87 innen
bredbåndsleverandør
25%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Noen refleksjoner før jeg sier opp mitt kundeforhold til Nextgentel"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Gunnar H for 24.11.2020 23:12

NextGenTel Bredbånd har totalt 896 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Gunnar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Noen refleksjoner før jeg sier opp mitt kundeforhold til Nextgentel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Andre uke i februar i år ble vi oppsøkt av en fantastisk dyktig selger som overtalte oss ( min kone og meg og mange andre i distriktet) til å gå over til Nextgentel som leverandør av så vel bredbånd som TV-tjenester. Problemet var imidlertid at selgeren i tillegg til å være dyktig også var særdeles flink til å fortelle usannheter for å få firmaets produkter til å matche vår leverandørs produkt. Utstyret kom pr. post nesten en måned etter, noe som passet som hånd i hanske med at angrefristen med god margin var utløpt før vi fikk produktet i hende. Samme dag jeg fikk utstyret, koblet jeg det opp, og så med en gang at dette ikke fungerte som lovet; 1. lagring av opptak ble slettet etter 1 mnd, ingen adgang til NRKs tv-arkiver, og som det senere skulle vise seg, heller ikke stabilt bredbånd. En annen «morsomhet» er at alle som velger Nextgentel automatisk får Viken fylkes lokaltv i stedet for sin egen region sin lokaltv. Jeg ba om å bli løst fra kontrakten, men under henvisning til at angrefristen var utløpt fikk jeg avslag på dette. Etter å ha sittet i telefon i lange tider for å få «audiens» hos firmaets kundeservice fikk jeg som «plaster på såret» et prisavslag på kr. 150,- !! Som illustrasjon på hvordan vår tv-hverdag nå arter seg, kan jeg fortelle at jeg registrerte hvor mange avbrudd vi hadde under et halvtimes tv-program, og kom til 21 avbrudd på ca 20 sek.- til 40 sek. Varighet. Jeg har nå i to dager forsøkt å komme i kontakt med Nextgentel igjen på telefon, men dette har ikke lyktes. I går (16.11.20) forsøkte jeg å ringe ca kl. 16, og valgte at firmaet skulle ringe meg opp igjen. Nesten 5 timer senere fikk jeg en automatisk generert tekstmelding om at «kundesenteret nå er stengt» og at vi tydeligvis måtte greie oss selv så godt vi kunne. Jeg forsøkte på nytt i dag (17.11.20) fra ca. kl. 10, men etter 2 timer akkurat, ble jeg hivd ut av køen uten nærmere forklaring, og uten å få snakke med noen i firmaet. Vi ønsker ikke en slik kundebehandling, og heller ikke en slik tv-hverdag, og vil nå gå over til Telenor igjen, som vi opplever som en atskillig mer seriøs leverandør, om enn noe mer kostbar.

Bytt.no
"Noen refleksjoner før jeg sier opp mitt kundeforhold til Nextgentel" skrev Gunnar H om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Gunnar H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ril tider Ustabil/treg linje."
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ikke linje som forventet. Barna klager på at spillene går tregt. Teams møter der 2 er på samtidig går tregt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Aldri igjen"
4 syns denne omtalen er nyttig

Holder ingenting av det de sier når de vill selge INGEN eller frekk og dårlig kundeservice Chatten blir disconnected når man kommer på plass 1 i kø epost blir ikke godtatt som oppsigelse Hastigheten er mye lavere enn det jeg betaler for

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å kontakte kundeservice på tlf siden kl 09 i dag tidlig. Har endelig kommet gjennom på kundeservice chatten der jeg måtte vente 30 minutter i kø. Når jeg da får svar kan de ikke løse problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet vårt var nede, ringte dem og sto i kø i to timer uten svar, dag to ringer jeg igjen og står i kø i 30 min, velger da at de kan ringe meg tilbake når det er min tur. Ble aldri ringt opp igjen. Dårlig nett og kundeservice.

NextGenTel Bredbånd har totalt 896 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR