Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 687 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 687 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 687 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
323
210
128
135
891
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 687 verifiserte omtaler på Bytt.no

Mangler kundeservice

Omtale av  Olav F

Får ikke kanaler, som ble lovet. 4 dg forsinket levering av forbindelse. Umulig at komme i kontakt med på tlf. Svare ikke på innlegg på app.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

30% prisøkning!

Omtale av  Anton

Fikk varsel om at prisen om en måned går fra 482 til 623 for ADSL 15/1. 100 kroner opp på abonnement og fra 109 opp til 150 kroner på linjeleie. Er i gang å vurdere andre løsninger!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:31

Hei Anton! Dessverre er det sånn at det blir dyrere og dyrere å levere internett over kobberkabel etterhvert som antallet kunder på DSL går ned. Vi har full forståelse for at denne prisøkningen føles urettferdig. De andre selskapene i bransjen ligger beklageligvis på samme prisnivå, så det vil neppe lønne seg å bytte til en annen leverandør av DSL. Dersom du har mulighet til å få Fiber anbefaler vi deg å bytte. Da får du bedre internett og ofte til en lavere pris :) Mvh Magnus

Etter å ha vært kunde i mer enn 3 år har det endelig blitt stabilt nett!

Omtale av  John C

Har byttet komponenter (ruter, ledninger, kontakter) og hatt besøk av montør. Feilsøking og kundeservice har vært upåklagelig. De er vennlige, løsningsorienterte og kompetente. Det har vært feil på linje (Telenor kobberledning), og siste montør fant at det var en del av NGT's leveranse, en kontakt for telefonuttak til ruter, som hadde en produktfeil. Skiftet den i juli, og har ikke hatt et eneste problem etterpå. Men klarer ikke oppnå hastighet jeg betaler for, 20 Mbs ned/1Mbs opp: med kabel i ruter og trådløs utkoblet er det beste resultatet 14 ned og 1,2 opp. NGT bør presisere hvor en kan oppnå oppgitt hastighet - siste kundebehandler sa at sentralen jeg er knyttet til klarer inntil 20Mbs, ikke nødvendigvis at jeg får det på mitt ruter-uttak... Jeg er prisbevisst, så med siste økning for mitt abb, så kan det jo tenkes at andre klarer å gi ønsket hastighet til bedre pris.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:31

Hei John! Hyggelig å høre at du i utgangspunktet er fornøyd med oss :) Men kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med hastigheten vi leverer! Dessverre er det sånn at det er kobberledningen som setter begrensningen her. Det betyr at du ikke vil få bedre hastighet, uansett hvilken leverandør du måtte velge, så lenge det er kobbernettet som benyttes. Det er dessverre ikke mulig å se nøyaktig hvilken hastighet du kan få før nettet er koblet opp, men vi kan vite hvilken hastighetsklasse du hører til (og dermed kan vi anslå hvilken hastighet vi kan levere). Ved bestilling på nett viser vi også et snitt av hva vi faktisk leverer ut til våre kunder på de ulike hastighetene slik at vi kan sette riktigere forventninger. Nå ligger du litt under snittet, og det er selvsagt veldig kjedelig. Vi håper derfor at det snart blir fiber tilgjengelig på din adresse slik at vi kan levere den hastigheten du ønsker :) Mvh Magnus

Ikke bra! Dårlig kundeservice

Omtale av  Leif

Betaler for 250/250, får maks 100/80 da med kabel rett i routeren. Kundeservicen er også meget dårlig med ekstremt lang ventetid! Alle konsulentene er alltid opptatt og du kan regne med en ventetid på 30 min til en time, dessverre blir man nødt til ringe dette nummeret ganske ofte... Veldig misfornøyd!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:30

Hei Leif! Hvis du har fiber 250/250 leverer vi dette til ruteren. Det betyr ikke at du oppnår samme hastighet trådløst. Det vil blant annet være avhengig av hvor du står i forhold til ruteren, hvor mye forstyrrelser det er osv. Dersom du bor i en enebolig anbefaler vi at du kjøper et Airites Air 4930 mesh nettverk. Da vil du få bedre dekning og raskere trådløst nett. Airties Air 4930 funger også med vår TV-løsning. Mvh Magnus

Useriøst selskap og dårlig kundeserice

Omtale av  Misfornøyd

Bestilte bredbånd for 6 uker siden, fikk i dag installasjonsdato i slutten av oktober. Som vil si totalt 11 uker fra bestillingsdato til installasjon (og ikke er det noen garanti for at det faktisk vil bli installert denne dagen heller og at det ikke vil bli flere forsinkelser). Har også gang på gang snakket med kundeservice uten noen fremgang og de sier alltid at 'det er rett rundt hjørnet', noe som ikke stemmer. Alt i alt et veldig useriøst firma som jeg anbefaler å styre unna!!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 14:29

Hei! Synd å høre at du ikke er fornøyd med leveringstid. Alle nettleverandører har noe leveringstid på sine tjenester, og det vil variere litt ettersom hvilken tjeneste du har bestilt og hvor i landet du er. Det er dessverre ikke noe vi kan gjøre med leveringstiden. Om dette ikke ble kommunisert tydelig før du bestilte må vi bare beklage det! Håper ellers du er fornøyd med internett fra NextGenTel. Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Roger H

Elendig kundeservice og oppfølging av alt fra abonnements priser til feilretting. Brukte over tre uker på å rette feil på vår linje, tilbydde ingen kompensasjon eller alternative mobile løsninger i perioden. Spar deg irritasjonen å styr langt unna selskapet.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09:30

Hei Roger, Forventet rettetid ved linjeutfall er 3-5 virkedager og større driftsfeil løses som oftest i løpet av noen få timer. Tre uker skal det ikke ta og jeg beklager situasjonen du var gjennom. Montørkapasiteten har vært sprengt flere steder i landet og som resultat av det har rettetiden vært forlenget. Du skal få refusjon for nedetiden fra den ble meldt inn til den ble rettet. Dersom ikke allerede har fått dette bekreftet ber jeg om at du tar kontakt med oss. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Elendig kundeservice

Omtale av  Caroline

Aldri meir nextgentel. Stod i kø i 3,5time for å komma gjennom då routeren ikkje virka. Dei kunne ordne det om 1-2 mnd.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.09.2019 09:30

Hei Caroline, Siden jeg ikke kjenner til saken er det vanskelig for meg å svare konkret. Anslagsvis rettetid på 1-2 måneder hørtes rart ut og ikke noe jeg selv noen gang har hatt behov for å estimere til våre kunder. Om ruteren må byttes tar dette som oftest rundt to virkedager, alt etter hvor du bor. Tar du kontakt med oss på formiddagen sendes som oftest ruteren ut samme dag. Nå kan det så klart være at du dessverre er berørt av en annen type feil som ikke kan løses av et ruterbytte, men 1-2 måneder tviler jeg på og dersom du har fått beskjed om det anbefaler jeg at du tar kontakt med oss igjen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 687 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR