Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 681 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 681 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 681 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
322
209
126
135
889
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri

Omtale av  Tone Ø

De oppfordrer til å si fra deg angreretten, for å få raskere levering ved bestilling av fiber. Jeg gjør dette i god tro, om at da vil jeg få leververt i løpet av et par uker. Nå har jeg ventet i to mnd, vært i kontakt med dem ørten ganger og ingen kan hjelpe. Når de ikke kan levere, sier de at de har 23 uker på seg, før vi kan kansellere bestillingen uten å betale for bindingstiden. Da kan vi heller ikke bestille fra andre. Elendig fra ende til annen. Styr unna.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 09:34

Hei Tone! Vi driver nok ikke med lureri, normalt sett vil vi kunne levere raskt dersom man sier fra seg angreretten. Ved frasagt angrerett går du rett inn i oppdragskøen hos montørene. Om du ikke frasier deg angreretten tar det lenger tid før vi kan bestille oppdraget, og du havner lenger bak i køen. Nå kan det høres ut som om det har vært noen forsinkelser hos montør ved din leveranse, noe vi bare må beklage. Hadde du ikke frasagt deg angreretten ville du havnet enda lenger bak i køen, og leveransen ville blitt enda mer forsinket. Det kan også være greit for deg å vite at vi bruker de samme montørene som andre leverandører. Sier du opp hos oss og bestiller på nytt hos noen andre vil du trolig bare havne enda lenger bak i køen og forsinke leveransen av internett ytterligere. Har full forståelse for at dette er frustrerende, men det er dessverre lite å gjøre med forsinkelser hos underleverandører. Håper du har fått internett nå og at du ellers har en strålende dag videre! :) Mvh Magnus

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uforståelig

Omtale av  Ronny

ALT er dårlig her, alt. -punktum!!! Og om du skal klage på... Ja alt som ikke funker, eller som ikke ble slik du ble lovet av dørselgeren deres, så vil du, om du er heldig komme i kontakt med kundeservice. De sier de skal se på det, men ingenting blir bedre... -Ingenting! Og sier du opp så går du ett krav fra juridisk avdeling. Så om du vil gå til kamp, så er det bare å stålsette seg, og hyre inn et arsenal av jurister....

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 08:59

Hei Ronny! Heldigvis ga du oss en god score på hastighet, så da er det ihvertfall noe som fungerer :) Vi synes selvsagt det er kjedelig at du ikke er fornøyd med oss, og hvis det er noe som ikke fungerer som det skal må vi selvsagt få fikset opp i det. Det har vært ekstra stor pågang på kundeservice i en periode, noe som har ført til lenger svartid enn normalt. Jeg håper du vil kontakte oss igjen sånn at vi kan se på muligheten for å løse de problemene du opplever. Mvh Magnus

Helt elendig på alt som er, dyrt og dårligste tilbud på markedet

Omtale av  Mats

Tar godt betalt for hver minste lille sak og koster mer for 40/20 linje der enn fiber 250/250 de fleste steder.. griner av at man betaler oppstartspris på utstyr og at man faktisk må betale for å sende utstyr i retur etter endt avtale med sporing for egen lomme.. selv da påstar de at dem ikke har fått utstyr og skal ha deg til å betale for utstyret allikevel med sporing. Det eneste positive er vel egentlig at nettet som regel aldri har vært nede der jeg bodde.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 08:59

Hei Mats! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Grunnen til at DSL er dyrere enn Fiber er rett og slett at kostnadene for drift og vedlikehold av kobberlinjene øker. Heldigvis bygger våre underleverandører Fiber som aldri før, så det blir nok ikke lenge til du også kan få rask fiber til en hyggelig pris :) Når det gjelder retur av utstyr forstår vi at du opplevde prosessen som lite smidig. Vi tar til oss tilbakemeldingen og lover at vi skal se nærmere på om retur av utstyr kan forenkles :) Mvh Magnus

Veldig bra

Omtale av  Oddmund H

Byttet til NextGentel fiber fra Telenor. Må bare si at det gikk over all forventning, overgangen var omtrent sømløs og hastigheten er som den skal være. Var i kontakt med kundeservice da jeg hadde et par spørsmål, fikk beskjed om at det var noe ventetid men kunne legge igjen telefonnummeret for å bli ringt opp igjen. Tok ikke lang tid før jeg ble ringt opp og en meget hjelpsom mann ga meg svar på alt jeg lurte på. Dette selskapet kan jeg anbefale, har ikke noe negativt å si.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
05.11.2019 08:58

Hei Oddmund! Hyggelig å høre at du hadde en god opplevelse med å bytte til oss. Dette er sånn vi ønsker at alle våre kunder skal oppleve oss, og vi setter stor pris på den hyggelige tilbakemeldingen! :) Mvh Magnus

Dårligere hastighet enn lovet

Omtale av  Thore N

Får hjelp når det trengs, men for dårlig hastighet. Langt under det lovede.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 15:15

Hei Thore! Dersom du har internett over Fiber foreslår jeg at du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Kanskje har du behov for en kraftigere ruter eller et mesh-nettverk for å få utnyttet linjen skikkelig. Dersom du har internett over kobber leverer vi den hastigheten som er mulig over utstyret. Det er dessverre ikke noe mer vi kan gjøre, og hastigheten vil være lik uavhengig av hvilket selskap du måtte bruke. Vi anbefaler deg i tilfelle å bytte til Fiber dersom du har muligheten til dette. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skylder 2.500

Omtale av  Evy K. S

Dette gjelder penger dere skylder meg (2.500 +renter) feil fra dere. Kundeservice har bekreftet min rett, og det er nå flere år siden dette.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 15:15

Hei Evy. Foreslår at du kontakter oss direkte om dette. Ha en flott dag videre! :) Mvh Magnus

Bra fram til du trenger kundeservice

Omtale av  Sliten

Når det funker så er alt greit. Men ikke prøv å ha behov for kundeservice. Første 30 minutter på telefon. Tok kontakt pga ustabile problemer, hvor de kom fram til at jeg trengte en ny ruter. Etter 2 uker er ingen ruter kommet, og ny kontakt må etableres, først 20 minutter vent på telefon, deretter resten av dagen på at de skal ringe tilbake, som ikke skjer. Etter 30 minutter vent, og 20 minutter samtale på webchat, lover de at ny ruter skal sendes, da den første ikke hadde blitt sendt. 2 uker senere fortsatt ingen ruter, og ny 20 minutter og 40 minutters chatting (tydeligvis behandler i flere på en gang, slik at du blir ventende 5-10 minutter mellom hver gang de svarer) Må jeg beskrive feila på nytt, får beskjed om at ruteren var stoppet, pga de ikke sendte ut nye ved Wifi problemer. 1: Det var ikke Wifi problemer, det var Wifi og fysisk kabling, alt detter ut samtidig! 2: Kanskje noe burde ha sagt ifra til kunden, som går å venter, og ringe opp for å komme med alternative løsninger. Nå har de lovet å sende en ny ruter for 3 gang, og totalt over timer med å chatte med kundeservice. Så neste gang jeg trenger kundeservice, ringer jeg Telenor, går antagelig raskere å få tilsendt helt nytt abonnement og ruter derfra, enn å få hjelp hos Nextgentel. PS: Alle på kunderservice er hjelpefulle og høflige, men tydeligvis er det null kontakt mellom avdelinger, eller ut mot kunde. Og ALT for få folk på jobb til å behandle sakene. Da lurer jeg på, er det fordi ledelsen i Nextgentel gir blanke i kundene sine og kundebehandling, eller fordi det er så mye galt hos Nextgentel i utgangspunket..

Svar fra NextGenTel Bredbånd
04.11.2019 15:15

Hei! :) Vi har dessverre opplevd et uvanlig høyt påtrykk på kundeservice den siste tiden, og det er nok grunnen til problemene du har opplevd. Vi beklager så mye at det ble en del rot og håper at internett nå fungerer som det skal og at du slipper å kontakte kundeservice igjen på en stund. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus

NextGenTel Bredbånd har 1 681 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR