NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har sagt opp 31. juli, portet 18. sept. fremdeles sender de regninger.... Fremdeles etter et ukjent antall henvendelser til kundeservice har de ikke ordnet opp 😠.
Kundesevice/behandling av eldre mennesker (til med i juletider) er den sletteste dårligste frekkeste nærliggende opplevd på livstid.. (sønn av 70åring som nylig opprettet nextgentel bredbånd, 1mnd etter han har fremdeles ikke fått sin hustelefon etter avtale.. Han er avhengig å ha) Kommer personlig til å ta en av dem i ørene snart..
Da jeg flyttet bestilte jeg bredbånd fra nextgentel. Og som gamer trenger jeg større linje enn det som allerede var i huset. Jeg kontaktet NextGenTel og de sa det ikke skulle være noen problemer å øke linjen, men jeg måtte ha ny router som kunne klare en større linje. Fikk også beskjed om at linjen skulle være klar så straks routeren kom. Routeren kom etter godt over 1 mnd. venting, men da den ble koblet opp var linjen ikke endret. Kontaktet igjen nextgentel og svaret jeg fikk var «dette kan vi dessverre ikke gjøre noe med, det tar den tiden det tar»... Har nå gått ytterligere 2 uker etter routerlevering, men hastigheten er enda ikke økt.
Når en trenger hjelp så er det nesten umulig, tar timevis å få kontakt med telefon eller chat, holder eller ikke hva de lover, har nå ventet over 3 måneder på en ny strøm boks de lovet.
Ble lurt av en selger på døra til å bytte fra Telenor til Nexgentel. Ble lovet en raskere linje til en lavere pris. Prisen var lavere, men netthastigheten var mye dårligere en Telenor sin. Jeg opplever plutselig konstant buffring på Netflix, YouTube etc. Online gaming kan man bare glemme. Fiberen er bare søppel og er ikke verdt brøkdelen av det de krever. Føler meg svindlet og lurt.
Jeg hadde Nextgentel i omtrent 2-3 år. Det var generelt lite nedetid og stabile signaler. Prisene var også konkurransedyktige. Jeg fikk gjennomsnittlig hastighet enn jeg betalte for. I juli i år fikk jeg et nytt tilbud fra en konkurrent som gjorde at jeg ønsket si opp Nextgentel. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg forsøkte 3 ganger uten å få noen form for bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt. Jeg tok kontakt via deres websider og "min side" løsning uten å få svar. Jeg kontaktet dem to ganger via deres chat tjeneste hvor jeg begge ganger ble lovet bekreftelse på oppsigelse. Jeg ringte også to ganger uten å komme igjennom. Det tok rundt 20 dager uten at jeg fikk noe som helst svar. Da valgte jeg å kontakte dem på facebook. Først da fikk jeg beskjed at oppsigelsen var "mottatt, men ikke behandlet enda og jeg skulle få bekreftelsen veldig snart. "20 dager senere etter dette hadde jeg enda ikke mottatt noe som helst fra dem. Da skrev jeg til dem på nytt, ettersom jeg nå hadde fått faktura for perioden jeg hadde levert oppsigelse for. De bekreftet at oppsigelsen var mottatt og jeg kunne se bort i fra faktura. Men tror dere ikke jeg sannelig fikk ny faktura for ny måned etter noen uker. Begge fakturaene fikk jeg purring på, men dette ble kreditert etter mye om og men. Det var forøvrig også en gang tidligere i 2016 jeg ble feil fakturert på over 700 kroner for mye av dem, heldigvis klarte jeg å rydde opp i dette etter mye om og men. Jeg fikk også beskjed om at utstyret jeg disponerte måtte returneres for egen lomme. Det medførte ytterligere fraktkostnader på 200 kroner for å si opp abonnementet. Det skulle gå nesten 70 dager før jeg fikk sluttoppgjør, ryddet opp i alle fakturaer fra dere og bli ferdige med å si opp et abonnement. Dette er helt skammelig og gjør at jeg ikke kan anbefale Nextgentel til andre.
I de siste 2 årene har vår opplevelse vært helt forferdelig og pinlig å beskrive. Konklusjonen er at de viser ingen respekt og bryr seg ikke om kundene.