Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Sigrunn

Vi byttet til Nextgentel i juni 2019, da min samboer ble lokket av en dørselger. Kontrakten er mangelfull, det mangler selger ID og navnet til selgeren er uleselig. I høst har vi hatt problemer med flere funksjoner på TV, f.eks avspilling av opptak og mangel på undertekster. I tillegg har flere kanaler "hakket" og det har ikke vært mulig å se på lokale nyheter på NRK. Misnøyen med selskapet har toppet seg de siste to ukene, da vi har fått gradvis svakere nett, og de siste dagene har vi ikke hatt internett-tilgang i det hele tatt. Vi har kontaktet kundeservice via chat og telefon nesten hver dag siden 6. april, men vi har fremdeles ikke hatt montør til å se på det eller fått løst problemet på annen måte. Hver dag den første uka ble vi bedt om å skru av og på strøm, inn og ut med kabel etc, måle hastighet etc. Dette funket jo ikke. 8. april ble vi lovet at problemet skulle sendes videre til teknisk avd. og vi skulle få en sms med tidspunkt for når montør skulle komme. Den har vi ikke sett noe til. Til alt overmål sa kundeservice for et par dager at de hadde slettet saken fordi de hadde sett at vi hadde internett! Dette stemmer ikke! Vi har innimellom hatt en nedlastingshastighet på 0,0047 , 1,7, 0,014 for å nevne noen eks, men dette er IKKE en hastighet man kan bruke til noe som helst! I disse dager er vi avhengige av hjemmekontor, og frustrasjonen med Netxtgentel og mangel på kundeservice er derfor ekstra stor. Det er helt utrolig at de ikke kan opprette en avtale med kunden om en tid der montør skal undersøke problemet.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Surr uppepå surr

Omtale av  Markus

Har ringt er 5 gånger idag. Stått i telefonkö i sammanlagt ca 2,5 timmar. Beställde ett Internet som jag fick bekräftat på SMS att det kommit, men ni har tydligen satt det i FEIL lägenhet. Så nu måste jag vänta upp till 3 arbetsdagar till. Kompensera mig för det här eller så avbeställer jag hela skiten och hittar nån mer seriös leverantör.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
21.04.2020 10:10

Hei Markus, Leit å høre at det har skjedd en feil med bestillingen din - det er ingen tjent med. Det skal naturligvis bli rettet opp i og du skal ikke betale for perioden du er uten nett som følge av dette. Hilsen Samuel i NextGenTel

Har spesiellt nå i coronatiden fungert dårlig

Omtale av  Anita T

Bestilte tjenesten på vinteren 2019 (januar/februar), ble tilkoblet i juni. Var ikke fornøyd med tjenesten. Kunne Ikke bruke angrefrist etter å ha prøvd tv-tilkobling og nettilkobling i juni. Den gjaldt fra bestilling i januar/ februar. Så da var jeg nødt å ha nextgentel i over 1 år. Kan si opp i mai og må ha tjenesten ut juni 2020. Så vær sikker på at du vil ha tjenestene før du bestiller. Du er bundet til nextgentel og kan ikke komme bort fra avtalen. Har vært uheldig med oppgradering nå denne våren, og har ringt mange ganger. Får forskjellige forklaringer hver gang jeg ringer. Noen sender nytt utstyr (det gamle utstyret som snart er 10 mnd er ikke godt nok) andre svarer siden at det ikke stemmer, og utstyr returneres. Alt er sikkert min feil fordi jeg må koble og sette opp alt selv. Må ha data for å måle mengden datatrafikk. Jeg har ikke tilgang på riktig data med port for å måle. Jeg er en dame på snart 64 år og forventer nok mer service enn jeg har fått. Har snakket med mange i firmaet nextgentel og de er hyggelige folk, men føler likevel at jeg ikke har fått tjenesten jeg ble forespeilet da jeg bestilte.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.04.2020 21:29

Hei Anita, Først og fremst er det fint at samtalene du har hatt med oss har vært hyggelig og det høres ut som at vi har forsøkt å hjelpe deg - men dessverre opplever du likevel at du ikke får den tjenesten du ble forespeilet da du inngikk avtalen. Det er også leit at du har fått forskjellige forklaringer og forskjellige løsningsforslag da du har tatt kontakt. Uten at jeg har noe kjennskap til utfordringen du opplever så er det dessverre ikke alltid like lett å påpeke en spesifikk feil når nettet ikke fungerer slik det skal. Den vanligste årsaken er dårlig wifi, men også innenfor dette området er det mange mulige feilkilder. Vi bruker mye tid og ressurser på å bedre wifi-tilkoblingen, øke kompetansen og tilby selvhjelpsverktøy. For enkelte, spesielt de med en større bolig, må det investeres i et mesh-nettverk for å få optimal trådløs tilkobling. Vi anbefaler AirTies av DinWifi, men det finnes mange gode alternativ på markedet. Her har som oftest forhandlerene selv mulighet til å bistå deg. Vi hjelper deg gjerne selv med tips og råd når du tar kontakt. Hilsen Samuel i NextGenTel

Ok. Opplever at bildene henger litt / hakker.

Omtale av  Aud S

Ok veiledning på tlf. Opplever at filmer og videokonferanser blir hakkete. Dette bør bli bedre.

Fornøyd!

Omtale av  Tore

Bra folk, god stemning under telefonsamtale. Ringer gjerne tilbake!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fin service

Omtale av  Marta

Rask hjelp god service. Har alltid vært fornøyd med service.

Problemene blir laget sak på, men blir ikke løst

Omtale av  Hege C. H

Vi har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, har problemer med linjen og hastigheten på nettverket, samt TV kanalene. Har oppgradert til det beste og raskeste nettet, men får til svar at linjen vår er strupt (pga forrige eiger). Vi fikk ingen saksnummer på dette og heller ikke hjelp til å åpne linjen igjen. Kundeservice sier vi må holde linjen isteden for å si at de ringer oss opp igjen. Er nå så misfornøyd med hele opplegget da vi sitter uten Internett i 2 uker i påsken (hadde Internett i 4 dager bare før linjen skulle bli oppgradert til en hurtigere hastighet), men etter dette kommer vi oss ikke en gang inn på Google eller YouTube. Har ikke fått opp 1 eneste TV-kanal og bestilte en ekstender til soverommet (for å få bra nett i hele kjellerleiligheten), som vi ikke får brukt. Vi har 6 saker hos nextgentel til nå (de første står de er løst, men vi har fortsatt dårlig nett og null TV tilgang. Vi tar kontakt igjen tirsdag over påsken, da de vi trenger å komme i kontakt med har påskeferie.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
17.04.2020 21:05

Hei Hege. Siden jeg ikke har mulighet til å søke opp saken basert på anmeldelsen her kan jeg ikke svare konkret, men utfra det du skriver beklager jeg saken og noe slikt skal ingen av kundene våre oppleve. Om saken mot formodning fremdeles ikke er løst kan du sende en epost til [email protected], så tar jeg kontakt med deg. Hilsen Samuel i NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR