Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
75
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Søppel Internett leverandør"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Daniel for 15.05.2019 20:49

NextGenTel Bredbånd har totalt 931 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel Internett leverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mister plutselig fiber nettet våres. Så må vi vente en uke så plutselig er det nett igjen. Og når fiber nettet slutter virke så er det TV også så sitter vi her og prøver ringe kundeservice som er helt forferdelige og de babler om ditt og datt men aldri noe klart svar. Dette har nå skjedd 4 ganger... helt krise!!!

Bytt.no
"Søppel Internett leverandør" skrev Daniel om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Daniel og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig hele veien"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har slitt med dårlig signal i hele nabolaget mitt 5 min utenfor Trondheim, vi godtok adsl+ med 12mbit inn til huset (dette er fordelt på 3 leiligheter) men ustabiliteten har vært noe for seg selv, og nå har vi visst fått brudd på Dsl linjen, og siden denne tydeligvis er inne i veggen (noe vi ikke visste om) får vi gebyr på 2000kr Snakket med kundebehandler som sa han ikke kunne se om flere sleit med brudd, og giddet ikke å sjekke Nå venter vi bare på fiber utgraving heldigvis et annet selskap, anbefaler ikke dette selskapet da de heller ikke har giddet å se på løsninger for nabolaget

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Den desidert verste internettleverandøren i hele Norge"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt NextGenTel i to år, og har stort sett bare dårlige erfaringer med dem. Jeg har vært i kontakt med kundesenteret deres 20+ ganger i løpet av disse to årene (dette er ikke en gang overdrevet). Det første de gjør er å tvinge på deg en dårlig ruter du ikke trenger. Denne må du betale månedlig leie for, og du kan ikke velge ikke å bruke den eller returnere den mens abonnementet ditt pågår. Jeg har personlig ringt og informert om at jeg ikke trengte denne, men den tvinges på deg som en del av abonnementet. Etter et halvt års tid kontaktet jeg dem angående oppgradering til en pakke med bedre hastighet. Dette skulle være i orden, men førte til at de kun oppgraderte prisen min og ikke hastigheten min. Da jeg oppdaget dette etter en måneds tid måtte jeg ringe 4-5 forskjellige ganger og prøve å informere dem om hva som hadde skjedd for å få kompensasjon for det som var feil. Når du ringer NextGenTel kan du forvente minst 4-5 timer ventetid på en vanlig hverdag. Den samme automatiske responsen kommer hver eneste gang: "Vi har for tiden stor pågang, vennligst vent" helt uavhengig av når på døgnet eller hvilken dag du ringer dem. Dersom du ønsker at de skal ringe deg tilbake må du først sitte gjennom 5-10 minutter med musikk og automatisert tale før du plutselig får promptet at de kan ringe deg tilbake igjen. I tillegg til dette har det flere ganger vært dårlig hastighet, fakturakrøll, og annet. Jeg vil påstå at NextGenTel har Norges desidert dårligste kundeservice og totalprodukt uavhengig av selskap og bransje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ligger helt på bunn i alle kåringer av en grunn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle ønske jeg hadde lest omtaler før jeg prøvde. Et av de svakeste internettene jeg har vært innom på 20 år. Brukte flere titallstimer på å legge fram bevis på at de ikke leverte i nærheten av det jeg betalte for. Jeg burde ikke ha vært snill og løsningsorientert, men heller benyttet meg av angreretten innen 14 dager med en gang ting ikke virket.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Har fungert perfekt i mange år."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fiber i mange år nå. Den "originale" ruteren "havarerte, fikk ny raskt. Kablen ble gravet over i forbindelse med veiarbeide. Dette ble rettet iløpet av få timer. Inger erfaring med kundeservice, har ikke hatt behov for kontakt. Alt i alt svært fornøyd.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
06.06.2019 09:35
Tusen takk for strålende tilbakemelding! :)
NextGenTel Bredbånd har totalt 931 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR