Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Har ikke fått det vi har betalt for"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Kathrine for 08.01.2021 19:02

NextGenTel Bredbånd har totalt 944 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har ikke fått det vi har betalt for"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke fått det vi har betalt for. Service montøren klarte heller ikke å gjøre jobben sin ordentlig.

Bytt.no
"Har ikke fått det vi har betalt for" skrev Kathrine om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Kathrine og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder tilbake informasjon om pris og leverer dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel sin markedsføring og luring av kunder ved å utelate viktig informasjon om priser burde ansees som svindel. De gir kunden inntrykk av at det er billig, velfungerende og at kundeservice er bra. Alt dette er helt feil. Jeg bestilte bredbånd til mitt nye hjem ettersom fiber installasjon fra nextgentel hadde en ventetid på 12 uker. Jeg ble lovet 40 linje, men fikk 20. Jeg ble lovet at abonnementet skulle overføres når fiberinstallasjonen så skulle komme, uten å endre på noe som helst i abonnementet. 20Mb/s ned og 1Mb/s opp, ganske ubrukelig for 643 per måned. 493 per måned var det de lovet på telefon, men de glemte å nevne linjeleie på 150 per måned og at man måtte leie ruter. I tillegg til dette har de full kontroll på ruter i huset. Wifi fungerte ikke så jeg måtte ringe inn og komme gjennom telefonkø-barrieren de har. Da skulle de bare endre på en innstilling, og det fungerte. Hvis dere først skal ha full kontroll over brukerens modem så burde dere ha innstillingene riktig. Dere burde egentlig ikke ha kontroll over modemet i utgangspunktet. Jeg lot mangelen på hastighet og andre feil være siden fiber skulle komme etter hvert. To montører kom, og etter en halvtimes inspeksjon konkluderte de med at det var manglende dokumentasjon fra forrige befaring og at de ikke kunne utføre installasjonen. Hvor lang tid ville dette ta? De kunne ikke svare annet enn at det ville ta uker. Etter feil-faktureringer, forsinket installasjon og ingen garanti på tidsramme ville jeg avbryte installasjonen av fiber. Da blir jeg kontaktet noen uker etterpå og får to alternativer. Enten betaler jeg 4990 kroner i avbestillingsgebyr, som aldri hadde blitt nevnt. Eller så installerer de fiber for 2000 kroner og fornyer bindingstiden med 12 måneder, til tross for hva som ble lovet. Disse løftene ble selvsagt gjort på telefon. Jeg var naiv og trodde på dette. Jeg ba om å få skriftlig informasjon under telefonsamtalen da jeg bestilte, noe de skulle sende. Men jeg var så uheldig å takke ja til abonnementet før de hadde sendt dette. Som dere sikkert skjønner ble aldri denne informasjonen sendt i ettertid. Nå sitter jeg igjen med en følelse av å ha blitt svindlet. Ikke har jeg fått det jeg har blitt lovet, det jeg har fått hittil er mangelfullt og prisene er over styr. De er heller ikke føyelig på noen som helst måte for å kompensere for egne feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeforhold noensinne"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har utover høsten opplevd en lang rekke med fakturafeil og feil med nettverk. Dette har resultert i mye tapt tid på eposter og lange telefonkøer. Det hele toppet seg da en halvsliten mann fra kundeservice la på telefonsamtalen etter hva jeg oppfattet som mangel på å ville ordne opp i kundeforholdet. Hold dere unna dette selskapet!

Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og stabilitet"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap man definitivt bør styre unna. I julen går nettet i svart. Ingen informasjon, nesten umulig å komme igjennom på kundeservice og informasjonen som etterhvert legges ut på selskapes nettside lover nett tilbake i løpet av kl.20. Dette stemmer ikke. To døgn etter at vi mistet internett er det fortsatt ikke fikset. Ingen ny informsjon. Helt håpløst dårlig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Tv og nett er overbelastet og har for dårlig kvalitet og løsninger"
2 syns denne omtalen er nyttig

For mange koblet opp på samme linje. Tv dekoderen stopper opp og hakker i meny som er mer og mer brukerfientlig. Returen til forrige virker ikke mer, kan ikke lese tekst og stå i annet program mer, stopper i meny og gjør leting etter film langtekkelig. Får ikke spilt av enkelte filmer eller at filmen tar pauser. Nettet så tregt i perioder at jobb er omtrent umulig. Noen av de på brukerstøtte er kjempeflink, utrolig hyggelige og veldig hjelpsomme og løsningsorienterte. Produktet ikke så bra. Desverre eneste reelle tilbud her i Asker. Hadde telenors nett i tillegg før og da var ting bedre mhp nett og total belastning. Føles som om vi bor i utkanten av landet, noe vi kanskje gjør i Asker?

NextGenTel Bredbånd har totalt 944 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR