Bredbånd

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

136 verifiserte omtaler
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Forferdelig
Opplevd hastighet
Dårlig
12
av 12 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Fraværende kundeservice"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Terje H for 16.03.2016 18.31

NextGenTel Bredbånd har totalt 136 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om kundeservice er "ikke eksisterende" hos dette selskapet. Jeg hadde tidligere et speed touch modem og en linksys trådløsrouter som fungerte alldeles utmerket i flere år. Så blir jeg tilbudt IP-telefoni, slår til og får tilsendt modem/router, Inteno DG150B. Etter dette har jeg kontinuerlig avbrudd/ustabilt nett og enkelte ganger er det trådlø nettverket ute selv om enhetene registrerer tilgangspunktet. I og med at jeg har IP telefoni så mister jeg også telefonforbindelsen når nettet blir ustabilt/faller ut. Svaret fra NGT er "Vi kan ikke finne noe feil på linjen den", "Har du sjekket routeren når dette skjer? " og lignende tåpelige svar. Enkelte henvendelser er ikke en gang besvart. Hva som er galt kan ikke jeg med sikkerhet si, men det virker jo som om det er routeren som kommer fra NGT. Dette er forøvrig router nr 2. Da den første hadde en rekke feil. På den positive siden kan jeg si at hastigheten er grei nok når alt virker.

Bytt.no
"Fraværende kundeservice" skrev Terje H om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Terje H og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"NextGenTel er så dårlig at det grenser til svindel!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Får ca. en tredjedel av oppgitt hastighet (når det fungerer).
Internett er nede nede store deler av tiden.
Kundeservice/support påpeker at feilen ikke ligger i deres utstyr (modem) eller linje, men i vår datamaskin, dette tiltross for at samtlige enheter (pc, mobil og nettbrett) ikke mottar nett (de mottar trådløsesignaler og har av og til nett, men det er heller sporadisk, dessuten ustabilt). PC, mobil og nettbrett funger dog utmerket når man er på besøk hos andre eller bruker mobildata.
Kundeservice sier de skal se på saken, men det har de gjort i halvannet år, uten at det er tegn til bedring.
Jeg er en tålmodig mann, men dette har gått for langt, jeg bytter derfor selskap. Jeg ser andre også sliter med selskapet, og at jeg ikke er noe enkelt tilfelle, anbefaler derfor alle til å holde seg langt unna.

NextGenTel Bredbånd har totalt 136 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no