NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dette er et bånn i bøtta selskap! Helt utrolig hvor mange unnskyldninger disse sitter på. Betaler heller dobbelt enn å være i et kundeforhold hos NextGenTel. Her må kundene forlate dette synkende skipet.
Hastighet er ustabil. Hastighet som leveres er halvparten av avtalen. Dette fortsetter etter teknikkerbesøk og routerbytte.
Har hatt NGT lenge... mange år. Men har hatt sporadiske problemer. For noen år siden var vi uten internett i en lengere periode. Servicen var som baken... lukter surt og dårlig! Men nå siden 6.desember har vi vært uten nett. 6 jan. ble vi lovet nett, men det kom ikke dem satt ny dato en uke fram, men intet nett, en ny uke fram nå 26. januar har dem lovet nett. Å ringe dem er nyttestløst... lang vente tid på support... og dem som sitter på support har kun to oppgaver... roe gemytter og lage en mur for oss kunder inn mot beslutningstakere. Jeg er nå så f***ings lei av dem og har slengt med leppa til Tv2Hj... tviler på at dem tar saken da dem nettopp har hatt en sak. Å skifte breibandsleverandør vurderer jeg sterkt... men samtidig skal dem ikke slippe så billig unna. Meg som kunde er bare et spytt i et stort hav.. så min "forbruker makt" er ikke særlig til makt?! Så jeg skal nå stå i det, lage heller en del "kvalme" om dem ikke skjerper seg og gir en god påskjønnelse for lidelsene våres. Jeg tenker det er bedre måte å disponere sin forbrukermakt på. Til nå har vi tap av nett tjenester som netflix, sumo, spotify, viaplay, div nettaviser... vi har måtte kjøpe ekstra datapakker på mobil for å kunne bruke internett litt... og streken på linja er at vi får tilbakebetalt måneden vi har vært uten nett. Ja det står i vilkårene demmes, men det er ikke noen god kundebehandling. For å ikke snakke om tiden vi har vært uten... midt i julegavehandelen som vi har pleid å gjøre på nett... og barna som begynte å følge med på div julekalendere på Nrk.no og Youtube... dem fikk ikke sett mer en fram til dem 5. desember.... Nå venter noen av ungene på å kunne bruke julegavene men dem må vente til vi får nett nå det måtte bli?! Som familie har vi en autistisk sønn som er "avhengig" av internett og for han er hverdagen nokså tung. Han er frustrert og fortvilet... som vi også er. Men NGT gjør intet!! Ungene har begynt skolen å får lekser som vi må ha internett til... men ja?! Forbanna dritt å være uten nett!!! En dag eller en uke, er en ting. Men når det nærmer seg 2.mnd begynner det å bli nok så tungt! Så min anbefaling er om du skal ha breiband, så styr unna! Dem er sikkert bra til det går dårlig, men da skilles klinten fra hveten, å så til de grader. Om Telenor er dritt, så vent til du har prøvd NGT.... Tror du fort vil bytte tilbake og aldri klage! Til dem som har NGT og problemer vil jeg si 3 ting... klage, klage og klage!!! spre budskapet så denne leverandøren får... dem har i grunnen ikke livets rett! Jeg vet ikke om jeg gjør feil, men jeg skal heller være demmes verste kunde, enn den som bare sier opp! Så jeg klager meg her, til venner, til tv2, på support telefon, på mail, på Facebook og snart, tenkte jeg at jeg kanskje også skulle ta forbrukerrådet,, og NRK FBI bare for å gjøre at det svir litt mer... kommer jeg på tv, med den frustrasjonen jeg har nå... blir det ikke noen fin framtoning... det er ikke sikkert det passer seg på tv!
Pass på hva som er fakturert og hva du egentlig skal betale. Trodde virkelig ikke et norskt selskap kunne drive på denne måten. Velger du å sende mail til de må du forvente 1-2 ukers svarfrist. Generelt meget dårlige rutiner og oppfølging. Regningene løper til inkasso og tjenesten stenges før de har kommet til en enighet med kunde så det er der ofte kundene "betaler seg ut" for å slippe nedetid og masse bryderi. Dette skor de seg på Prisene deres er bra helt til de velger å sette de opp, sånn ca etter 5-6 måneder. Så husk at det er totalen som teller. Sjekk telefonregningen din dersom du har ringt å klaget. Koster brått 30-50kr for en samtale iberegnet noe ventetid. Husk at du må betale for retur av utstyr ca kr 130. I andre omtaler kan du lese hvor stabilt nettet deres Forskuddsfakturerering er vanlig praksis hos dem, gjerne fra 1, 5mnd før tjenesten er levert. Faktura kommer som e-post faktura du vil ettervert få regning i posten da med fakturagebyr. Tror du kan få avtalegiro hos dem, men det vil jeg sterkt fraråde for her vil du ha kontroll på hva du betaler.. Innlogging på "mine sider" hos dem er forøvrig ikke alltid like smertefritt. Jeg snakket med en hyggelig serviceminded jente der en gang, for å trekke frem et noe positivt ved dem.
Dårlig kundeservice, svært ustabilt nett. Tar en time å komme gjennom til kundeservice.
Styr unna NextGenTel for en hver pris. De setter konsekvent opp prisen på bredbåndsabonnementet og tilbyr langt dårligere dekning enn lovet. Jeg satt 7 (!!!!) uker uten internett og noen informasjon om hva som foregikk. Jeg måtte selv kontakte NextGenTel for å få klarhet i saken og satt hver gang i snitt i 20-40 minutter i telefonkø for å komme frem. Chattjenesten deres er ikke stort bedre den heller. Kompensasjon og unnskyldninger måtte jeg BE OM. Generelt er det mye man må hale ut av kundebehandlerne, som virker lite interessert i å komme med noe annet enn tåkeprat og tomme løfter. En gang fikk jeg beskjed (etter å ha sittet en halvtime i kø) at saken jeg oppsøkte kundebehandler med "strengt tatt ikke tilhørte hans avdeling". Nå er det vel "strengt tatt" ingen avdelinger hos NextGenTel som tar seg av noe som helst men.... Kort oppsummert så har NextGenTel den dårligste og mest nedlatende kundeservicen jeg har opplevd i mitt liv. Jeg tørr ikke tenke over hvor mange timer og dager jeg har kastet bort på å klage på deres tjenester.
Klarer ikke levere tjenesten sin, dårlig kundeservice, vanskelige å få tak i og mye tekniske problemer. Anbefales ikke!