Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NTE Bredbånd
2.7
22 verifiserte omtaler

NTE Bredbånd omtaler og erfaringer

Negativ trend

NTE Bredbånd opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
22 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#67
Dårlig
NTE Bredbånd er rangert
#67 av 83 bredbåndsleverandører
27%
Dårlig
27% anbefaler NTE Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 22 omtaler om NTE Bredbånd

FILTRER OMTALER
5
1
3
4
9
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NTE Bredbånd
NTE Bredbånd har 22 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice følger ikke opp

Omtale av  Terje

Kundeservice lover hver gang tilbakemelding etter min henvendelse. Skjer ikke!

Svar fra NTE Bredbånd
23.10.2023 17:07

Hei, Terje. Først vil vi si takk for at du delte dette med oss. Det er frustrerende når du ikke får den oppfølgingen du forventer fra kundeservice. Vi forstår at dette gjør at du føler deg oversett av oss, og det er på ingen måte vår intensjon. Vi setter pris på at du tok deg tid til å gi oss beskjed om dette, da det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Vi tar din bekymring på alvor, og vil gjerne kontrollere at saken går slik den er ment. På grunn av anonymiteten her på bytt.no, får vi ikke anledning til å søke deg opp, men om du sender oss en melding på Facebook Messenger skal en av våre kundebehandlere personlig ta tak i saken og dobbelsjekke at det ikke er på grunn av en teknisk feil at du ikke har hørt fra oss. Noen ganger kan det være at det tar tid å innhende nødvendig informasjon før du hører fra oss, men vi skal alltid kunne gi deg informasjon om status for saken det gjelder. Uansett hva årsaken måtte være, så er det viktig at vi i kundeservice tar ansvar og følger opp henvendelsen din, og at du vet at vi forsøker å hjelpe deg. Vi setter pris på din tålmodighet og forståelse i denne saken, og håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NTE Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stabil leverandør, rask rettetid!

Omtale av  Fredrik L

Lokal leverandør med stabilt internett og rask rettetid når det er behov!

Svar fra NTE Bredbånd
13.10.2023 14:25

Hei, Fredrik! Tusen takk for den hyggelige omtalen. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive om oss her inne. Ønsker deg en fin dag og ei god helg når den tid kommer! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Alt for ustabilt nett

Omtale av  Frode L

Nettet er for dårlig :-( Alt for ustabilt og skylder på kabler og trådløsrutere som er for dårlige, men kan ikke levere ruter selv som fungerer i 2-3 etg hus :-(

Svar fra NTE Bredbånd
08.09.2023 10:38

Hei, Frode. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Det er selvfølgelig ikke vår intensjon. Vi jobber hardt for kundene våre og er opptatt av at dere skal være fornøyde. Det høres ut som at du har vært i kontakt med oss for å få hjelp med ditt hjemmenettverk, og at du ønsker en løsning som skal ha WiFi-rekkevidde som dekker et hus på opptil tre etasjer. Det er dessverre slik at WiFi-teknologien ikke er sterk nok til å dekke over et så stort område alene, med bare en vanlig ruter. Vi tilbyr derimot tilleggsløsninger innen mesh-teknologi som er laget for dette formålet. Har du ikke blitt opplyst om dette, ønsker vi å beklage. Kontakt gjerne vår kundeservice igjen for mer informasjon om muligheter som kan tilpasses akkurat din situasjon. Det er nemlig slik at alle situasjoner og boliger er ulike, og må vurderes individuelt. :-) Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

LITE service innstilt

Omtale av  Lasse

Gikk runde med fiberselger og montør de mente begge att det skulle bli greit og ha hjemmesentral dær den ble plassert ift signal, om ikke så skulle det være mer en nokk med en forsterker. Bestilte 3 forsterkere for og være sikker. Signalet er fortsatt ikke bra og nå krever jeg att de skal flytte hjemmesentral på deres regning men det vil de altså ikke! Blir sendt rundt i et endeløst system som ikke fungerer dær ingen har myndighet til og ta en beslutning. Anbefales IKKE! (Har 1000/1000 linje og får ikke mere en 5-700)

Svar fra NTE Bredbånd
05.06.2023 12:37

Hei, Lasse. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive om oss. Det gir oss verdifull innsikt og en anledning til å se nærmere på egne rutiner, slik at vi kan bli enda bedre på kundeservice. Det er leit for oss i NTE Kundeservice å lese at du har en dårlig opplevelse av oss. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Uten å vite hva som har hendt i denne saken, kan vi ikke annet enn å beklage. Om du ønsker det kan du gjerne ta kontakt med oss for å få sett på saken på nytt. Kontakt oss på vår døgnåpne telefonlinje (74150200), på Facebook Messenger eller på e-post, så vil en ny kundebehandler se på hva som har hendt og gjøre en vurdering for hva som kan gjøres videre. Alle situasjoner er unike og vi har tillit til at våre kundebehandlere kan komme med forslag til løsninger som passer din situasjon. Det skal veldig mye til for å måle 1000/1000 mbps på trådløst nett, selv med forsterkere, som du skriver. Lokale forhold som hindrer og frakterer signalene må forventes, men når det kommer til det trådløse internettet er det ikke hastigheten, men snarere rekkevidden og stødigheten på signalet som er det viktigste. Hvilke problemer opplever du med avspilling, opplasting, streaming eller annet som følge av at det trådløse nettet har lavere hastighet enn det du kan måle på kabel? Hvis du mente at du kun får 500-700 mbps på kablet nett, vil vi sterkt anbefale deg å ringe oss for et feilsøk. Det skal selvfølgelig være full kapasitet når du måler internetthastighet på fiber fra oss, for fiberteknologien er den enetse internett-teknologien som kan garanteres. Hvis det stemmer at du får 500-700 mbps på en 1000/1000 mbps-linje, må vi finne ut av dette og gjøre tiltak. Vi håper derfor du tar våre råd til ettertanke slik at du kan gjøre riktig vurdering for deg og din situasjon. Om du er usikker på betydningen av det som er skrevet her, kan du også gjerne ta kontakt med oss, for jobben vår er ikke bare å komme med råd, men også å veilede. Vi ser frem til å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

For dyrt

Omtale av  Andreas

Greit nok, med for dyrt. Stabil linje, men 100/100 til 999,- er ikke konkurrere dyktige pris

Svar fra NTE Bredbånd
10.05.2023 14:37

Hei, Andreas. :-) Fint å høre at du er fornøyd med leveransen vår, den tilbakemeldingen er vi glade for! Det stemmer nok ikke at det koster 999 kroner for skarve 100/100 Mbps, slik du skriver. Snarere får du TI ganger så mye fart på bredbåndet for bare noen kroner ekstra! Du kan få hastigheten 1000/1000 Mbps (som nærmest er som lynets hastighet, spør du oss), for 1299 kroner. Prisene våre vil få en liten økning fra og med 01.06.23 for å holde tritt med den øvrige prisstigningen i samfunnet. Vi må dessverre ta høyde for økte kostnader som følge av inflasjonen. Den nye prisen for 1000/1000 Mbps vil derfor være 1329 kroner etter første juni, altså en økning på 30 kroner fra dagens pris. Det koster å utvikle og drifte et godt og stabilt fibernett, men vi er likevel ikke dyrere enn andre leverandører. Altibox og NTE forsøker å legge seg på en fornuftig pris slik at kundene skal oppleve at de får mye innhold for prisen de betaler. Vi har stor forståelse for at mange er opptatt av å ha den laveste prisen. Kanskje er ikke 1000/1000 Mbps nødvendig for normalt forbruk. Kanskje holder det med halvparten. Gjerne snakk med oss for å få gode råd og anbefalinger som passer ditt forbruk. :-) Her kan du se de øvrige tjenestene våre og hva de koster: nte.no/tv-og-internett Her kan du lese om årsaken til prisøkningen: https://www.altibox.no/prisendring-2023/ Takk for at du bruker tid på å skrive en omtale av oss, vi tar alle tilbakemeldinger på alvor slik at vi kan lære av dem. Vi håper å få høre fra deg og ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tar seg til rette ved utbygging

Omtale av  Hissigproppen

De graver ut nytt fibernett her jeg bor, og siden det er ei kasse på mi tomt fra før jeg kjøpte her tok de seg bare til rette og gravde over plena mi og la mange rør inn på tomta mi. Dette uten å undersøke med meg på forkant! Respekten mangler når det gjøres på denne måten. De forventet i tillegg at dette skulle de få lov til uten å stille med kompensasjon. De har fått beskjed om å fjerne opplegget sitt. Ikke finner jeg mailadresse for å sende inn formell klage heller.

NTE og hærverk på andres eiendom ved legging av fiber

Omtale av  Tore F

De som legger fiber i bakken for dere i Stjørdalsområdet m/Skatval gjør stor skade på Andres eiendom, både på private veger og i hager, Det kuttes avgrensingskabler til robotklippere som forsøkes holdes skjult (repareres m/koblinger som er ment for innendørs bruk!). Dette er er helt utrolig dårlig og amatørmessig fremferd, der NTE er oppdragsgiver.

Svar fra NTE Bredbånd
27.06.2022 16:31

Hei Tore. Dette var leit å lese. Våre entreprenører skal opptre på en respektfull måte, så vi tar med oss meldingen din videre. NTE er opptatt av å være en tillitsfull aktør og kundetilfredshet har stor betydning for oss. Det er dessverre ikke til å unngå at det blir synlige tegn på at det er utført arbeid i områder knyttet til fiberutbygging. Det skal selvfølgelig ryddes opp i på best mulig måte uten å gå utover en annen persons eiendeler, som f.eks robotgressklippere. Antageligvis har de det eventuelt gjelder for som har vært uheldig og fått ødelagt slike kabler kontaktet oss eller selskapet vi er oppdragsgiver for allerede, og fått bistand med saken. Skulle det derimot ikke være tilfellet håper vi du oppfordrer dem til å gjøre det. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale. Det gir oss en stor mulighet til å lære av våre tilbakemeldinger, så det setter vi pris på. Ha en fin dag videre. Vennlig hilsen oss i NTE

NTE Bredbånd har 22 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NTE Bredbånd mener

NTE Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR