Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Telenor Bredbånd
2.1
757 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 757 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
50
41
69
111
486
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Drittselskap

Omtale av  Håvard

Første gangen de sendte faktura tok de 70 kroner for å sende det fysisk, selv om jeg ikke hadde fått et alternativ. De har brukt 2 uker på å fikse småting, mens jeg har sitti der uten internett. Har fått høre helt forskjellige ting fra kundeservice avhengig av hvem man ringer. Virker som om bare en liten del av de som jobber med det faktisk veit hva de holder på med. Nettet vi har fått er treigere enn det skal og veldig ustabilt. Prøvde å si opp nettet nå, når jeg brukte skjemaet fikk jeg bare en mail tilbake hvor det stod jeg måtte ringe kundeservice, og min side på telenor bare får en feilmelding hvis man prøver å si opp. Litt av en salgsteknikk å ikke tillate folk å si opp engang Er ikke et eneste annet selskap jeg har hatt en verre opplevelse med enn telenor

Trådløst Bredbånd 60

Omtale av  Svein

Der hvor jeg bor får jeg levert dette gjennom 4G, da 5G ikke er utbygd. På grunn av store variasjoner i hastighet (4 Mbps - 83 Mbps), har jeg nok blitt en fast kunde til kundeservice. Min erfaring med kundeservice er at de fleste er hyggelige, men mangler kanskje en del på teknisk forståelse. Jeg har en ruter som ikke er ifra Telenor. Denne blir samtaleemne hver gang, selv om jeg er veldig klar på at alle mine målinger gjøres kablet mot deres utendørs antenne/router løsning direkte koblet mot lan/Poe adapteren. Senest i dag fikk jeg høre at bare jeg leide en ruter ifra de til 19,- per måned, så ville jeg ikke ha disse problemene. Jeg har også hatt problemer knyttet til NAT, men det er en annen historie. Jeg logger alle mine "hendelser" med tidspunkt, hastighet, Wan ip, Gateway osv. I den siste tiden (ukene) restarter jeg utendørs antenne/router løsning jevnlig (3-5 ganger i uken). Dette løser som regel problemet, men ikke alltid. De gangene jeg ikke har oppnådd annen hastighet ved å ta stømmen, har dette blitt løst eksternt av Telenors teknikere. Jeg har etterspurt hva problemet lå i, men har fått til svar (på kundeservice) at de har resatt linje uten noe mere utfyllende informasjon. Jeg har flere baser i nærheten, men jeg antar at problemet ikke ligger i at utendørsdelen legger seg på annen base, da disse etter min mening ligger utenfor antennens dekningssektor. Min mistanke går på problemer knyttet til carrier aggregation, men det er ikke noe jeg får til å sjekke ut selv da jeg ikke "ser" hva som foregår i antenne delen. Min løsning blir vel å sette på et tidsur på lan/Poe adapteren, slik at jeg får rebootet/restaret den utendørs antenne/router løsningen en gang i døgnet. Min Asus router er tidligere brukt mot radiolink ifra NTE og på 4g router med brokobling fra annen teletilbyder uten problem. Mitt håp er at en eller annen fiberleverandør ser det overkommelig å grave nett, basert på framtidig inntjening.

Elendig kundeservice

Omtale av  L

IKKE bruk bredbåndsguiden til å sjekke internett-hastighet. Du blir påtvunget telefonsalg fra Telenor. Jeg ringer til Telenor kundeservice og ber dem om å ikke ringe meg. TO UKER senere får jeg fortsatt en telefon daglig. Ringer kundeservice igjen og er frustret - først da sier kundeservice at nei, de kan ikke snakke med selgerne sine fordi det er eksternt salgssenter. Altså. Telenor flat ut sier at de ikke kan kommunisere med sine egne selgere. Ringer salgssenteret, personen har en tvilende tone til at jeg blir oppringt så mange ganger, og ingen beklagelser. Har dårlig erfaring fra Telenor tidligere og dette er bare toppen av kransekaka.

Bortkastet tid og penger

Omtale av  Mauro A

Klærte å stenge Internett uten forvarsel. Klaget men meget arrogante kundeservice klarte å ødelegger flere dager av mitt liv. Forferdelig opplevelse....

Meget stabilt.

Omtale av  Trond K

Min mobile bredbånd løsning er helt suveren! Har prøvd noe fra andre levrandører for å sjekke utstyr og hastighet. Ice,telia osv. pr dags dato,bruker jeg 4G i steden for 5g,mye mere stabilt. Har utvendig anntene,men nesten ikke målbar forsjell med uten. Kundeservice,som mange klager på er riktig ikke helt Oppdatert i data verden.Så jeg forstår godt dem/de som ikke har litt forståelse selv. Men det raskeste utstyr jeg har,er min iphone! Uten disk. Har også Samsung s21.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig bredbånd og tv

Omtale av  Stine

Fikk lagt inn bredbånd fra Telenor for 3 år siden. Betaler for den dyreste pakken og TV-boks med ekstra forsterker. Har så elendig nett i huset at jeg må slå av wifi på telefon for å kunne lese Nettavisen på mobilen. Tv stopper opp, har ikke lyd eller laster ikke inn daglig. Har ukentlig/månedlig kontakt med kundesenteret med diverse løsninger nye rutere osv. uten noen bedring. STYR UNNA om du har andre alternativer!!!

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Hilde G. H

Dere kuttet Internett i forb med overgang til ny leverandør og blokkert ny leverandør til å koble seg opp til tross for jeg har betalt alle regninger . :-(

Best på selvskryt

Omtale av  Vidar

Alt skal være så fantastisk, og skal alltid være på nett. Lopper norske kunder så godt de kan. Dårlig kunde"service". Ingen kommunikasjon ved oppsigelse av fiber ved bytte av leverandør. De bare kutta nettet og deaktiverte e-postkontoen uten varsel. Fikk nettet ganske raskt opp med ny leverandør, men det er fordi jeg hadde regna med at dette skulle skje. Har nå klart å kutte ut alt av tjenester fra telenor for meg selv og familien. Sørger for at flere vil følge.

Telenor,,,,,S V I N D E L

Omtale av  T

D Å R L I G hastighet på internett,dyrt, får samme hastighet på 4G Mobilen. Ut med Telenor inn med Happy Bytes Fri bruk.

innsalg

Omtale av  Kurt

Sender ut selgere med feil info ang fiber/tv , hadde binding og ville bytte etter dette , selger klarte ikke å få det med på avtale og avtalen ville gjeldt fra dagen jeg signerte , selger trakk også fra etablering på 1990 som goodwill , etter kontakt med Telenor hadde ikke selger anledning til dette , bare tull med Telenor , styr unna og send selgerne som kommer på døren ut igjen !!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dyrt og tidvis ubrukelig

Omtale av  Petter

De lover stabilt internett, men oppleves som veldig ustabilt da nettet forsvinner flere ganger daglig og ping er alltid høy. Tilnærmet umulig å spille noen spill som krever brukbar latency.

Sku ønske jeg kunne gi 0 stjerner

Omtale av  Norman

Drittnett, kan ikke engang bytte d ut siden de bygget ut nettet her. Nettet faller ut hele forbanna tiden, og det er ofte jævlig treigt. funker greit sånn innemellom, men fortsatt treigt i forhold til omtrent alle andre jeg kjenner. Ville byttet med en gang hvis jeg kunne

Hold deg unna, hvis du kan

Omtale av  G. F

Med ganske snart 30 års erfaring fra IT-bransjen, nettopp i form av datakommunikasjon (L2/L3), kan jeg anbefale enhver å unngå Telenor, hvis de kan. Det eneste positive er at 70-80% av de som tar telefonen på support er hyggelige. Ellers er alt annet et problem eller så negativt at det ikke er verd så mye som en krone å koble seg opp til deres tjenester. Og de skal 899 av de kronene + etableringsgebyr. Forslag til forbedring, til Telenor: legg ned forretningen, regroup og prøv igjen. Leser de overhodet disse tilbakemeldingene? Meldes det fra support lenger opp om hvor tragisk dette selskapet egentlig er? I årevis har jeg brukt Telia/Get og andre og har ikke hatt i nærheten av de problemene Telenor kommer med. Ingen av de andre har hatt problemer med faktisk å levere linje til tiden, og har gjort det på noen få dager, ikke 14 dager (sier de, men det går lang tid over).

lurer kundene sine med dobbelt fakturering

Omtale av  Arash

verdens dårligste kundeservice , måtte vente over en time for å snakke med kundeservice , han kunne ikke forstått at jeg har betalt for januar måned men på den nye faktura måtte jeg betale engang til for januar , han måtte snakke med sin kollega og komme tilbake til meg igjen med null forståelse , til slutt han satt meg over til en annen som måtte vente i 23 minutter igjen , tenkt deg for en feil Telenor har gjort mot kunden sin måtte jeg tilbringer 1,5 time for å rette det opp . vær ops folkens ved dobbelt fakturering fra Telenor

Plutselig nedgrader hastigheten

Omtale av  Tommy

Har bestilte 100mps og satt det opp selv den 11 des så kom det en montør sånn ca 7 dager etter på som skal montere antennen. så sa han det hadde vert bedre om du bodde på motsatt side. Han brukte sånn deknings måling på mobilen for å se hvor den antennen bør være. så sa han kan hende at Telenor vil ta ned hastigheten din pgr at du ikke skal klage på at du ikke får det du har bestilt jeg har jo 120 mps når jeg har en pakke på 100 mps Så da får jeg jo det jeg skal ha da . Sa jeg til han så viste jeg han hva hastighet er på en speed test. Jeg får det jeg skal ha han så det selv at jeg hadde det jeg skulle ha. Så plutselig nå i kveld den 21.12 lå jeg merke til at det gikk hjeveligt tregt så kom jeg på dette som han montøren sa. Så sjekket jeg så har Telenor skudd ned til 10 mps. Går jo tregt som en pensjonist dette nå. Ringte Telenor men de stenger jo kl 20.00 og er heller ikke mulig å skive til når du skal henvende deg til bredbånds avdelingen. dem er kun tilgjengelig pr TLF sende den en mail uansett til en anen avdeling. Så får dem sende henvendelsen videre.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mye nedetid

Omtale av  Mette

Elendig kundeservice- kommer ikke når de har lovet. Vi må restarte ruteren flere gangen i uken.

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR