Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Telenor Bredbånd
2.1
768 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
768 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#78
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#78 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 768 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
50
41
71
117
489
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Den mest arrogante aktøren på markedet.

Omtale av  Stian N

Montøren fra et eksternt firma var svært hyggelig og strakk seg lengre enn han måtte. Kundeservicen til Telenor står til stryk. En eneste tekniker på jobb og han var i "møte ut dagen" fikk tekniker beskjed om ved innringing.

Ustabilt og faller av

Omtale av  Josef

Har fått 5G trådløst nett fra Telenor pga kobberlinjen blir tatt vekk og vi har hatt problemer med nettet helt siden de har installert det nye nettet. Hastigheten er som forventet med tanke på hva vi betaler for men oppe tiden vil jeg si ligger på 30% kanskje. Nettet er veldig ustabilt og det ofte faller av når man ser på tv eller lignende så bare mister man connection. Har tatt kontakt med kundeservice og fikk litt hjelp men ikke nok for å fått fikse feilen :(

Takker for meg før jeg har begynt.

Omtale av  Idar J. F

Jeg tenkte å bli ny kunde der men kommer ikke igjennom på tlf 09000 etter å ha ventet lenge 25 minutter. Så dette firmaet er ikke inntressert i å få nye kunder. Jeg vil ikke være kunde et sted som jeg ikke får tak i folk. Så jeg takker for meg før jeg har begynt.

Presser deg til å betale for 350Mbs, men leverer kun 60Mps.

Omtale av  Torbjørn

Elendig service, selger en vare som de ikke leverer, og når man ringer kundeservice, så får man en svensktalende konsulent som forsøker å fortelle meg at feilen ligger hjemme hos meg. Det koster 600-700kr å få sjekk av en tekniker. De har aldri levert det som de tar betalt for.

Ikke jevnt internett

Omtale av  Gabriel S

I perioder er internettet bra, men så kommer det perioder der det suger. vi betaler for 350 mbps å jeg får kanskje 170 på en god dag. jeg bruker mesh-nett, dette er noe vi har snakket med telenor om, å de sa at det ikke burde ha så stor dropp i internett. vi har fiber forresten. siden vi har ringt telenor noen ti-talls ganger pga dette problemet, vet vi akkurat prosudyren på hva de skal si vi skal gjøre. vi restarer ruteren, plugger den ut å inn, resetter ruteren, ingen av disse greiene fungerer. Men det som er merkelig er at hvis du ringer dem å får akkurat de samme innstruksene, så vil det funke på magiskt hvis. derfor har jeg gjort litt personlig research. på min research har jeg spurt mange som betaler for under 150 Mbps, om hvor mye de får. de får somregel mer en det de betaler for hver gang de tester. jeg har også spurt de som betaler for over 300 Mbps, de sier at de ofte får under det de betaler for. så jeg har kommet med den konklusjonen av at de sakte men sikkert tar litt og litt av internettet ditt, å splitter det på de som betaler for mindre. dette kan jeg si, fordi hver gang jeg ringer telenor å gjør de tingene de sier (som jeg allerede har gjort før jeg ringte, og det funket ikke) så får jeg plutselig det jeg betaler for, noen ganger mer. dette er rent bedrageri. her om dagen hadde de ballene til å ringe oss å si at vi burde kjøpe en dyrere pakke som inneholder høyere hastighet. da sa jeg rett og slett '' jeg skal søren ikke betale for mer når jeg ikke får det jeg allerede betaler for''. telenor er et ordentlig herk å ha med å gjøre. før vi fikk fiber brukte de bredbåndsbelastining som unnskylding, men nå kan de ikke det lenger siden fiberkabler tåler ekstremt mye data. så tenk dere nøye om før dere får telenor til å legge fiber i gata deres.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig service/informasjon.

Omtale av  Jan E

Meldt feil på internett 13.05.22.Sitter ennå 17.05-uten tv og internett.Purret opp 3 ganger 16.05-til samme kundebehandler.Ble beroliget ned at feil var rettet innen kl.2000-den 16.Så skjedde ikke.Visste ikke en gang hvem feilen var meldt inn til.Påstod det var Relacom.De var kjøpt opp av One Co i 2019.Var innom One Co en av gangene jeg snakket med Telenor.Dem hadde ikke mottatt noe oppdrag fra Telenor,kl.1400-16.05.22.Sitter fremdeles uten internett,17.mai 2022.Bør vel ha folk på kundeservice som vet hva de holder på med.Er det ikke i dette tilfellet.Vil ikke anbefale Telenor.

Katastrofal dårlig kundeservice

Omtale av  Rune

Komplett mangel på oppfølging. Bryter avtaler, holder ikke lovnader. Ansvarsfraskrivelser. Ser mange er ekstremt lite fornøyde. Hvordan kan et selskap si seg tilfreds med dette? Hvor er ledelsen?

Defekt utstyr, ingen internett, elendig kundeservice og oppfølging.

Omtale av  Helene

I området jeg bor blir kobbernettet utfaset, og Telenor har monopol på fiber, så jeg hadde ikke noe valg dessverre. Når de tvinger oss til å bli kunde, bør de gjøre overgangen så sømløs som mulig. Telenor og deres inkompetente installatører har feilet fullstendig. Fiber og tv funker ikke, utstyret er defekt, og kundeservice setter meg bare over til en annen, til noen sier at jeg må vente på å bli oppringt. En sms forteller at de opplever "høy innstrøm av feilmeldinger og at det vil ta noe tid å bli kontaktet." Telenor virker amatørmessig og lite forberedt på å ta i bruk fiber. Glad jeg fortsatt har Wi-Fi fra min stabile leverandør.

Fiber har aldri fungert

Omtale av  Alexander H

Telenor skulle levere fiber 6 April. Multiflex hadde ansvar for å montere. Multiflex gjennomførte installasjon men fiber fungerte aldri. Nå en måned senere vil ingen ta ansvar ( telenor, el tel og multiflex) alle skylder på hverandre.

Ustabilt og ofte helt uten kontakt.

Omtale av  Svenn E

Svært skuffende og dårlig. Ustabilt og ofte helt uten kontakt. Elendige bokser eller hva som har skylden. Tar ut stikkontakten, venter litt, putter den inn igjen, stadig vekk. Men det er ikke alltid det hjelper, heller.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabilt og forferdelig kundeservice

Omtale av  Arne

Har per dags dato telenor fiber. Var i grunn relativt fornøyd, selv om farten har vært fryktelig ustabil, har jeg fremdeles hatt 100+ mbps.Problemet med hele opplegget her har vært elendig utstyr levert fra starten. Kundeservice er jo helt ubrukelige, om du mot formodning klarer å komme gjennom må du gjennom 3 forskjellige før de kan svare. Gjeng med inkompetente apekatter. Nå skal jeg tilbake til Altibox, og alt som har med telenor å gjøre kan ta seg en bolle. Klovnefirma.

Må vente i ukesvis på teknikkere

Omtale av  Gunnar

Aldri har jeg opplevd en mer tullete prosess for å tvinge en teknikker igjennom døra mi. 2 dager ble jeg fortalt. 2 dager har jeg hørt 4 ganger til siden da.

TTT mangelfullt

Omtale av  Tor

Såh, coax kabel ble ødelagt utenfor eiendommen, etter ca 3 dager kommer oneco og sier de skal feilsøke modemet... De forlater når de ser skaden og sier dette er en annen type skade. noen dager senere kommer de tilbake, nå kan de se om de kan legge fiber istedet for coax, men finner ikke fiber-trekkrør under snø, får beskjed om å vente til sommeren.. så går ukene og snøene smelter nok til at man finner fibertrekkrørene.. de kommer tilbake noen uker senere og så enda noe senere... etter 2 mnd kommer de og monterer fiber inn i huset, men nå er det montert IPTV, ikke fiber+antennekabel innvendig. Det er et gammelt hus med anntennekabler trekt mellom etasjer til forskjellige T-we bokser for å kunne se direkte tv, disse fungerer ikke nå lengre. oppretter reklamasjonssak på dette. 2,5mnd etter feil oppstått er det fortsatt ikke bra igjen..

Mye avbrudd

Omtale av  Espen

Fibernettet til Telenor har nedetid 5-6 ganger à 2-3 minutter hver dag. Kundeservice er det ingen vits i å ringe; sist jeg forsøkte kom jeg gjennom etter 3 dager...

Telenor suger.

Omtale av  Jeanette

Skulle få oppstartsdato 28.03 (idag) men har ikke hørt noe fra montør. Ringer kundeservice og dem sier at de måtte utsette den litt så får ikke internett før 18 MAI(!!!!) har fiber fra før å det enste de må er å koble ledningen i fiberboksen og opp til ruteren. Men det er visst vanskelig det.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Monopol på fiber, kjempe høye priser.

Omtale av  Martin

Det at tele selskaper kan ha monopol i visse områder er jo helt sykt. At ikke konkurransetilsynet kan gjøre noe med dette er ganske patetisk. Telenor kommer med en pris på 910 kr per måned, for en linje på 350/350, og hører samtidig at konkurrentene i andre områder i nærheten kan gi 1000/1000 for 400 kr per måned, man kan jo begynne å lure.

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR