Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
742 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
742 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#77 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 742 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
40
66
108
479
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 742 verifiserte omtaler på Bytt.no

Når ikke opp til tærne på Appple router eller Nextgentel

Omtale av  Arild

Den nye Telenor routeren som markedsføres massivt, klarer ikke å gi dekning i samme etasje om du er mer en 8 meter unna i åpent landskap.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nedlegging av kobberlinje

Omtale av  Kim A

Fikk nytt mobilt bredbånd som skulle være så bra med 60mbit hastighet.. Montør var her å monterte opp å her sitter jeg med 6mbit linje.. Snakket med en på kundeservice som ikke var datakyndig uten å få noe som helst svar.. Helt forferdelig å levere ett produkt som ikke fungerer.. Styr unna!

Bare såååå utrolig dårlig og ustabilt nett

Omtale av  Christ

Det begynte med en gang vi flyttet inn i ny leilighet. På det tidspunktet, var dessverre ingen andre leverandører her, så måtte velge Telenor. Nettet Hopper opp og ned, får ikke hastigheten vi betaler for. Noen ganger helt vekk. Det har vært maaaange samtaler med kundeservice og 3-4 ganger har det vært service folk her. Enda, ikke fikset. Endelig fikk vi tilbud fra en annen leverandør, så byttet. Hvis dere kan velge noe annet enn Telenor, gjør det. Unngå Telenor for hver pris.

Yikes

Omtale av  Mattis

Det er ubeskrivelig hvor lenge Telenor har rana oss. Vi har ikke fått den hastigheten vi skal ha hatt på 6 mnd. er så lei av tomme løfter...

Telenor og OBOS - verste blanding!

Omtale av  Elisabeth

Selv om du ikke bor i borettslag er det fare for at sameie velger OBOS Forvaltning. Da er du solgt til Telenor! Uansett om de leverer eller ikke! Du får ikke tilgang til avtale, ingen skriftlige instrukser, kun henvisning til telenors hjemmeside. Som alltid kan endres. Når Telenors webside ikke stemmer med terrenget, er det ingen mulighet til å klage. Det oppgis kundeservisenummer som henviser deg til EKSPERTHJELP til 26 NOK pr min. Den 15. oktober 2017 ble dette ulovlig i Norge takket være EU. Men Telenor og OBOS bryr seg ikke om loven!. Du kan heller ikke forbrukerrett til å klage, fordi faktura betales av styret. Som styres av Obos Forvaltning! Kun styret kan klage. Da ender du med tvungen betaling til disse to som dominerer markedet, mens Konkurransetilsynet ser på. Skal du ha sikker internett, må du finne og betale for det dobbelt. Det verste er at man ikke kan bytte. Det er heller ikke enkelt å finne bolig der man kan unngå disse verstingene.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hele opplegget er dårlig

Omtale av  Torbjørn

Skulle overta et eldre hus i Tromsø som det ikke har vært bredbånd/kabel i tidligere. Sjekker telenor sin nettside og søker opp gateadresse og hva som tilbys, ender så opp med å velge "fiber og tv" 300mbit hastighet og t-we boks. På siden blir det opplyst 2-4 ukers tid på montering. 4 uker går og purrer så på telenor, får da opplyst at fiber har 4-8 ukers leveringstid/monteringstid og tenker ja ok selv om det ikke var dette som sto i tilbudet. Montør tar så kontakt etter ei stund til men har ikke mulighet før rundt 2 uker etter dette igjen. Montør kommer så på den avtalte dagen og opplyser så om at det er coax som skal monteres og ikke fiber (hvorfor da 10 ukers ventetid på coax?) men han må først sjekke i fordelingsboksen om det i det hele tatt er ledig nett i området?!?! Montøren gir så opp da han ikke klarer å finne fordelingsboksen, og vi får beskjed om å ta kontakt når vi finner denne.... Fant boksen i dag og må nå vente til mandag for så å ringe inn og avtale nytt møte der man må ta fri fra jobb for å møte denne montøren og vise hvor boksen er... om det i det hele tatt er ledig nett her?!?!?

Misbruk av markedsposisjon/monopol

Omtale av  Thor E

Har en 10mbit DSL og fasttelefon via kobberkabel. Det er kjent at Telenor skal fase dette ut, men hos oss er der ikke mobildekning eller andre alternativer. Smart triks å legge på prisen helt til kunden sier opp abonnementet. Dermed slipper de å måtte tilby alternativ løsning hos oss når kobberkabelen legges ned. Dette påklaget jeg til Brukerklagenemnda, men de ga Telenor medhold. Alt er etter vilkårene som vi har godtatt. Så de kan legge på prisen hvor mye de vil. Vi har ingen alternativer til hverken telefoni eller bredbånd i området. Fy søren, dette er utrolig at er lovlig. De har en lovbestemt plikt til å levere telefoni, men ingen begrensning i pris. Jo flere som går over til andre løsninger jo mer må vi gjenværende betale for å dekke vedlikehold.

Telenor Bredbånd har 742 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR