Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Telenor Bredbånd
2.1
747 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.1
Dårlig
747 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#77 av 83 bredbåndsleverandører
11%
Dårlig
11% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 747 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
49
41
68
108
481
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 747 verifiserte omtaler på Bytt.no

Leverer ikke hastigheten vi betaler for

Omtale av  Henry

Fungerte bra ca 1 år, men nå er det veldig tregt nett. Betaler for 500Mb/s. Telenor leverer 75Mb/s.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.09.2023 12:43

Hei! Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Ta gjerne en kikk på tipsene rundt hastighet som du finner på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/ Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg til teknisk avdeling på 915 09000 for en feilmelding.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kritikkverdig

Omtale av  Ingvild

En kjøpsopplevelse med problemer fra start til slutt. Installeringen var forsinket med 3 mnd. Telenor tok ikke ansvar som kontraktspart, og forsøkte å gjemme seg bak underleverandører. Mye tid brukt på telefonkø og kundeservice. Fryktelig mye styr. Null oppfølging fra telenor. Kundeservicen er langt under para. De sier ja og ha og følger ikke opp problemene man melder inn, uansett hva det er. Problemer som oppstår er mange. Vanskelig å finne epostadresse, så man kan ha ting skriftlig,- som er helt nødvendig med dette selskapet. Ble beskyldt for løgn og latterliggjort når de ikke leverte etter avtale. Hver e-post blir besvart av forskjellige kundebehandlere, og det finnes ikke tråd eller oppfølging i saken. Der var merkelig, det virket som om hele Telenors skare av ansatte i kundeservice var tilbakestående. Det kan jo ikke være tilfelle, mulig telenor har det som policy å spille dum slik at de ikke holdes ansvarlig? Veldig rart. Hastigheten var elendig selv om jeg hadde bestilt 1000/1000. Mye lasting, og ventetid. Har i dag 300/300 av annen leverandør og opplever ingen problemer. Telenor var imidlertid veldig god på å følge opp prisjusteringer,- opp da selvsagt. De var helt formidable på å sende faktura. Inkasso ble også sendt på faktura som skulle krediters, og som da selvsagt var påklaget. Ved hvert problem som oppsto tok det ca. 6-7 e-poster for å få rettet det. Det måtte alltid trues med klagenemnd. Utrolig slitsomt å ha kundeforhold hos Telenor. Aldri mer.

Alt for dyrt.

Omtale av  Ali

Alt for dyrt og med mindre man binder seg 12mnd så koster det 1560,-. Samtidig som at bredbåndet er ustabilt og kutter ut flere ganger i måneden.

Dårligste bredbånd vi har hatt

Omtale av  Anette

Har aldri opplevd mer ustabilt nettverk. Detter ut til stadighet, flere ganger i uken.

Legger stadig på prisene uten bedring i tilbudet

Omtale av  Finn G

Forholdsvis rask respons om man har en feil, men Telenor endrer priser og forsøker å hjemme seg bak at man skal få bedre kapasitet (selv om jeg ikke har bedt om det - eller har behov for det). Lite flinke til å varsle prisoppgang i forkant.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig nett

Omtale av  Alexander S

De sa jeg skulle få mye bedre nett hjemme. Eneste forskjellen er nedlastnings hastigheten. Alt annet ble forsåvidt bare værre. De sa det skulle være dag og natt forskjell som er en løyn. Veldig skuffa over dette

Veldig ustabilt

Omtale av  Ida S

Nettet hopper inn og ut hele tiden. Når vi først er på, fungerer det fint, men håpløst når det ikke er stabilt i det hele tatt.

Telenor Bredbånd har 747 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR