Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Viken Fiber
2.5
132 verifiserte omtaler

Viken Fiber omtaler og erfaringer

Positiv trend

Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.5
Middels
132 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#73
Forferdelig
Viken Fiber er rangert
#73 av 83 bredbåndsleverandører
23%
Dårlig
23% anbefaler Viken Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 132 omtaler om Viken Fiber

FILTRER OMTALER
17
11
20
24
60
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sämre än koax via Canal digital!

Omtale av  Andreas A

Kan knappt se på Youtube, kan inte ens logga in på DNB???? Har varit in kontakt med viken fiber och allt ska vara bra.... men det funkar inte alls! hur mycket jag än startar om och byter inkopplade enheter.....

Borettslag/sameier må styre unna dette firmaet

Omtale av  Skuffa

Vårt sameie har tegnet en avtale med Viken Fiber, men maken til rot og elendig kundebehandling har vi aldri opplevd. Selve installasjonen var også et mareritt for sameiet. Jeg sitter i sameiets styre og har sett hvordan dette firmaet opererer på nært hold. Etter at kontrakten er undertegnet kan dere se langt etter å høre noe som helst fra disse gutta, eller å få det som var beskrevet i avtalen for den saks skyld. Nå skal det sies at selve tjenesten fra Altibox er bra, men det hjelper lite når leverandøren er så useriøs.

Dårlig kundebehandling-fullstendig firkantet

Omtale av  Roald

Jeg signerte en avtale uten å være klar over at jeg kunne ha bestilt bare internett-tilgang. TV trenger jeg ikke, og etter 4 uker ba jeg om endring av avtalen. Det hører med til historien at det ikke er gitt noen tidsangivelse for når installasjonen kan skje. Selskapet gikk med 156 millioner i overskudd i 2019, men kan ikke akseptere å redusere en månedsinntekt fra ca 1200.- til ca 750,- Som pensjonist skal jeg nok overleve bindingstiden, men jeg er skikkelig irritert over at det skal finnes monopolister som opptrer fullstendig uten fleksibilitet.

kjeltringer

Omtale av  Kris

Er ikke til å stole på og skremmende priser. Lage en avtale med dem på tlf. Men den brøt de og satt opp prisen siden jeg ikke hadde det skriftlig

Ustabil/treg hastighet. Dyre.

Omtale av  Vegard Ø

Har 500/500 abo, men målt hastighet er ikke nærheten. Oftest nærmere 50. Riktignok målt via WiFI (1,5 m fra ruter Altibox har levert). Påfallende hvor mye hastigheten varierer, selv om oppsett og bruk ellers er likt.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Solid som fjell

Omtale av  Thomas

Har ikke hatt en eneste nededag siden jeg fikk dem som leverandør i 2014. Opplevd hastighet er som det skal være, sentral og hjemmeutstyr fungerer bra. Support de par gangene jeg har kontaktet har vært blant de beste.

dårlig komunikasjon

Omtale av  Ugnius

Prisene stiger stadig, og dette må tas som normen. Men da jeg ikke betalte regningen på en måned på grunn at AvtaleGiro maksbeløp ble ikke endret med en gang, fikk jeg umiddelbart et trusselbrev fra Kredinor. Ingen bryr seg om den menneskelige komunikasjonen, å spøre for eksempel sin kunde om han/hun har glemt å betale....

Dyrt, dårlig og lite fleksibelt

Omtale av  Robert

Hjemmesentralen fra Viken døde her, også er det hjemmekontor. Og midt i koronanedstenging skal jeg vente på at det skal komme en person hjem til meg for å feilsøke. Jeg får ikke lov å plukke opp en ny sentral og se om det virker, de skal ha en person inn for å koble til 2 ledninger - om 1-2 dager. Dette er håpløst. Må se om det finnes alternativer til denne leverandøren, null hjelp å få.

Kundeservice

Omtale av  Mette A

Har hatt Viken Fiber i fem år. Alltid hjelp å få fra flinke folk på kundeservice, både på chat og på telefon. Ikke det billigste selskapet, men de er verdt det.

Totalt mangel på respekt for kundene sine

Omtale av  Jørgen

Helt horribel kundeservice. Jeg har aldri før opplevd å bli behandlet så dårlig og respektløst i noen som helst sammenheng enn hva jeg har blitt av kundeservice hos viken fiber. Nettet de leverer hos meg er veldig ustabilt, og de lover å se på saken og ringe meg tilbake. Men så går det dagesvis, og jeg ringer og purrer. Da må jeg starte helt fra scratch, og kommer aldri noen vei. Sånn går det om og om igjen, og har holdt på snart en måned... Anbefaler andre sterkt å styre unna.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mangler evne til å rette opp

Omtale av  P

- får ikke hastigheten som er bestilt, oppnår maks 20% - ustabilt nettverk, viken fiber sier at alt er ok og skylder på utstyret som brukes - dyre - monterte hjemmesntralen i en annen del av boligen som medførte at man må kjøpe ekstrautstyr for 3000 eller trekke nye kabler i huset for å se tv. - dårlig kundeservice som er trege på å svare og bare prøver å ro seg unna problemet - dårlige på behovsanalysen, jeg hadde fint betalt ekstra for utstyret jeg trengte hadde jeg bare blitt opplyst om det istedenfor baller det bare på seg. - useriøse mot kunden

Elendig kundebehandling

Omtale av  Reidar S

4 - 8 uker skulle det ta, nå har det gått 7 mnd og de greide til og med å avlyse montøren i dag. 4 - 8 mnd er vel mer riktig. De har ikke kontroll på hvor fiberen ligger og gir ingen tilbakemelding på hva som skjer, jeg har mast og mast om å få vite progresjonen i saken, men ingen som klarer å svare fornuftig på noe som helst. Elendig kundebehandling og null kontroll på eget nett. Altibox reklamerer med "Mest fornøyde kunder i 11 år", det er i hvert fall ikke Viken Fiber sin fortjeneste

Leverer ikke det de lover

Omtale av  Irritert

Bestilte nett i august, de kom og gravde i starten av oktober, ved bestilling vi ble lovet at vi skulle ha ferdig og brukbart nett før frosten kom. Nå er det gått mange måneder uten at vi har klart å få ordentlig svar på når de kommer og hvorfor de ikke har gjort seg ferdig tidligere.

Useriøse

Omtale av  Bjørg

Bestilte i september ,gravd ferdig for lang tid siden. Når vi ringer ,svarer de det samme hver gang: vi skal få en til å ringe dere. 😡

Overraskende positivt

Omtale av  Thor

Etter flere år med breiband/bigblu osv. får man jo veldig dårlig erfaring med internettleverandører. Så etter Vikenfiber kom i hus har det stort sett vært veldig bra. Har hatt en fiberfeil som vi fikk beskjed om både når feilen oppstod og etter den var rettet. Dette var vi jo ikke vant med heller. Hadde en defekt router, og den ble sendt samme dag, og lå i postkassa morgenen dagen etter. Det er ganske imponerende. Kundeservice hos VikenFiber har vært enestående de gangene jeg har vært i kontakt med dem, og jeg ble nok regnet som "vanskelig" hos BigBlu, Good riddance.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Leverer ikke det de lover, useriøs

Omtale av  Thor

Fakturerer for ikke mottatt utstyr i forbindelse med påtvunget oppgradering. Ga opp da de oversendte til inkasso i stedet for å gå i seriøs dialog. Særdeles variabel hastighet, "full fart" er definitivt unntaket.

Viken Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR