Meny
Vis flere valg
Ønsket nedlastingshastighet
Nedlastingshastighet
0 mbit/s
0 mbit/s 1000+ mbit/s
ANDRE VALG
Omtaler
Mbit/s
Pris/mnd
Fiberbredbånd 100/100
Fiberbredbånd - Viken Fiber
50 omtaler
100 mbit/s
nedlasting
679 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 200/200
Fiberbredbånd - Viken Fiber
50 omtaler
200 mbit/s
nedlasting
779 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 300/300
Fiberbredbånd - Viken Fiber
50 omtaler
300 mbit/s
nedlasting
879 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 500/500
Fiberbredbånd - Viken Fiber
50 omtaler
500 mbit/s
nedlasting
999 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Fiberbredbånd 1000/1000
Fiberbredbånd - Viken Fiber
50 omtaler
1000 mbit/s
nedlasting
1299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Viken Fiber omtaler og erfaringer
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
75
av 80 innen
bredbåndsleverandør
28%
anbefaler
Viken Fiber
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøs aktør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet hadde i fjor er salgsrunde i nærområdet. Selger spurte flere ganger om jeg ikke forstod hvor godt tilbud han kom med, selv om kostnaden var over 300 kr mer enn jeg betaler i dag og ikke ønsket flere lineære kanaler. Spurte i etterkant naboer og flere opplevde selgeren som både sutrete og aggressiv av de som takket nei til kjøp av Viken Fiber. I disse dager har utgravingen begynt og en nabo har opplevd å få hekk, plen og kjøkkenhage gravd opp i løpet av arbeidsdagen. Ingen har kontaktet beboer i forkant av gravingen, men denne har takket nei til kjøp tidligere. VF bruker eksterne gravere, men de sitter med ansvaret for dette. Når vi kontakter kundeservice for naboen, blir vi etter 45 minutters ventetid i kø og tre nye timers venting etter hvert ringt opp av en som ikke viser forståelse for situasjonen overhodet. "Det foreligger grunn" var eneste svaret. Så da er det vel bare å reise hjem til disse folka og grave opp hagen deres? Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Skygg unna dette selskapet!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var ved graving av fiber i nabolaget i kontakt med en prosjektleder i Viken fiber. Han var pågående og lovet svært mye muntlig, men var uvillig til å inngå en seriøs kontakt for gravearbeidet som ikke bare var til Viken fibers fordel. Gravearbeid over privat vei ble ikke utført som lovet, og problemer med kabelgrøfta måtte bekostes rettet opp av eier selv i ettertid. Hadde i utgangspunktet vurdert abonnement hos Viken fiber, men etter å ha sett hvordan selskapet tar seg til rette på privat eiendom ved etablering av nettet, er glad vi har valgt annet bredbånd enn dette useriøse selskapet. De virker å være kun opptatt av å tjene mest mulig penger, bryr seg null om kunder og tredjepart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Makan til dritt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg til og med kjøpt disse wifi forsterkerne men det funker ikke med tv eller apple tv. P000 feil på dekoder. OL gikk i dass her ihvertfall. Bare 10 mnd igjen til bindingstiden er ute. Gleder meg. Altibox = M***adritt.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer kun en brøkdel av hastigheten"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når vi kjører speed test på nettet- har det aldri vært den hastigheten vi betaler for. Av og til fungerer det ikke i det hele tatt.ææ

Schaefer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, ustabil linje"
4 syns denne omtalen er nyttig

Gledet meg til installering, men som ble over 1 år forsinket. Merker etter installering ingen forskjell fra den tidligere kobberlinja fra Telenor. I tillegg lite behjelpelig og helt handlingslammet kundeservice. Anbefales IKKE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig håndtering av 2 forskjellige"
3 syns denne omtalen er nyttig

Teksting på opptak var borte. Den første jeg snakket med sa feilen lå hos NRK. Det stemte ikke. Ringte neste dag igjen. Da sa hun at det var ordnet, men glemte å si at jeg måtte ta strømmen for å få det aktivert! Det fikk jeg først vite tredje gangen jeg ringte. Håpløst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Godt nett men respektløs kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservice hos viken fiber har null forståelse for faget de holder på med samt null forståelse for forbrukeren utfordringer. En samtale med kundeservice ang. Modem presterer kundebehandleren og si at bytte av leverandør er bare å gjennomføre når kunde informerer om dårlig behandling av pågående sak hos altibox. Ufyselig oppførsel på kundebehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Endte med rettsak etter trusler fra viken fiber."
3 syns denne omtalen er nyttig

Viken fiber har i dette tilfelde drevet med utpressing og kommet med trusler. Har klaget på en liten del av en faktura, deretter øker de prisen 2 ganger. Og fikk flere trulser om at jeg må betale ellers stenger de mine tjenester. Etter innsigelse, stenger de. Og det måtte da anmeldes for brud på inkassoloven og straffeloven.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR