Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Viken Fiber
2.4
131 verifiserte omtaler

Viken Fiber omtaler og erfaringer

Positiv trend

Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
131 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#72
Forferdelig
Viken Fiber er rangert
#72 av 83 bredbåndsleverandører
23%
Dårlig
23% anbefaler Viken Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 131 omtaler om Viken Fiber

FILTRER OMTALER
17
10
20
24
60
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rask og super service

Omtale av  Espen

Klarte kappe fiberkabelen ved planting av hekk. Ringte inn 23:00 samme kveld, og informerte om dette. 10 neste morgen var problemet fikset av en super servicetekniker. Prisen på 1990,- kroner betaler jeg gladelig for slik service på noe jeg selv er skyld i.

Useriøs aktør

Omtale av  Dennis

Selskapet hadde i fjor er salgsrunde i nærområdet. Selger spurte flere ganger om jeg ikke forstod hvor godt tilbud han kom med, selv om kostnaden var over 300 kr mer enn jeg betaler i dag og ikke ønsket flere lineære kanaler. Spurte i etterkant naboer og flere opplevde selgeren som både sutrete og aggressiv av de som takket nei til kjøp av Viken Fiber. I disse dager har utgravingen begynt og en nabo har opplevd å få hekk, plen og kjøkkenhage gravd opp i løpet av arbeidsdagen. Ingen har kontaktet beboer i forkant av gravingen, men denne har takket nei til kjøp tidligere. VF bruker eksterne gravere, men de sitter med ansvaret for dette. Når vi kontakter kundeservice for naboen, blir vi etter 45 minutters ventetid i kø og tre nye timers venting etter hvert ringt opp av en som ikke viser forståelse for situasjonen overhodet. "Det foreligger grunn" var eneste svaret. Så da er det vel bare å reise hjem til disse folka og grave opp hagen deres? Styr unna!

Skygg unna dette selskapet!

Omtale av  Ola

Var ved graving av fiber i nabolaget i kontakt med en prosjektleder i Viken fiber. Han var pågående og lovet svært mye muntlig, men var uvillig til å inngå en seriøs kontakt for gravearbeidet som ikke bare var til Viken fibers fordel. Gravearbeid over privat vei ble ikke utført som lovet, og problemer med kabelgrøfta måtte bekostes rettet opp av eier selv i ettertid. Hadde i utgangspunktet vurdert abonnement hos Viken fiber, men etter å ha sett hvordan selskapet tar seg til rette på privat eiendom ved etablering av nettet, er glad vi har valgt annet bredbånd enn dette useriøse selskapet. De virker å være kun opptatt av å tjene mest mulig penger, bryr seg null om kunder og tredjepart.

Makan til dritt

Omtale av  Jasså

Nå har jeg til og med kjøpt disse wifi forsterkerne men det funker ikke med tv eller apple tv. P000 feil på dekoder. OL gikk i dass her ihvertfall. Bare 10 mnd igjen til bindingstiden er ute. Gleder meg. Altibox = M***adritt.

Leverer kun en brøkdel av hastigheten

Omtale av  Tone

Når vi kjører speed test på nettet- har det aldri vært den hastigheten vi betaler for. Av og til fungerer det ikke i det hele tatt.ææ

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice, ustabil linje

Omtale av  Schaefer

Gledet meg til installering, men som ble over 1 år forsinket. Merker etter installering ingen forskjell fra den tidligere kobberlinja fra Telenor. I tillegg lite behjelpelig og helt handlingslammet kundeservice. Anbefales IKKE!

Elendig håndtering av 2 forskjellige

Omtale av  E. B

Teksting på opptak var borte. Den første jeg snakket med sa feilen lå hos NRK. Det stemte ikke. Ringte neste dag igjen. Da sa hun at det var ordnet, men glemte å si at jeg måtte ta strømmen for å få det aktivert! Det fikk jeg først vite tredje gangen jeg ringte. Håpløst.

Godt nett men respektløs kundeservice

Omtale av  Sindre

Kundeservice hos viken fiber har null forståelse for faget de holder på med samt null forståelse for forbrukeren utfordringer. En samtale med kundeservice ang. Modem presterer kundebehandleren og si at bytte av leverandør er bare å gjennomføre når kunde informerer om dårlig behandling av pågående sak hos altibox. Ufyselig oppførsel på kundebehandler.

Endte med rettsak etter trusler fra viken fiber.

Omtale av  Tommy

Viken fiber har i dette tilfelde drevet med utpressing og kommet med trusler. Har klaget på en liten del av en faktura, deretter øker de prisen 2 ganger. Og fikk flere trulser om at jeg må betale ellers stenger de mine tjenester. Etter innsigelse, stenger de. Og det måtte da anmeldes for brud på inkassoloven og straffeloven.

Dårlig nett og service.

Omtale av  Karianne

problemer helt siden jeg fikk det. Dårlig service og dyrt. Holder ikke det de lover. Må vente mange uker før de svarer. Snakket med ca.30 forskjellige , og ingen kan noe. lovet godtgjørelse for all det dårlige, ikke fått noe enda.Får ikke logget på banken og og andre ting.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

De glemte å bestille montør

Omtale av  Trine

Vi har et bedriftsabbonement hos Viken fiber. Som butikk er vi avhengig av nett for å kunne tilby kort som betalingsløsning. Vi mistet nettet kl 1630 en mandag, og ringte inn til Viken øyeblikkelig. Det ble sagt at det skulle sendes ut en montør tidlig neste dag, da de ikke fikk gjort noen med dette samme dagen. Det er helt uholdbart bare det. Dagen etter ringer jeg dem kl l0930 da jeg ikke hadde hørt noe. Vi åpner kl 10. Fikk høre at det var rart vi ikke hadde hørt noe fra dem. Hørte fremdeles ikke noe så ringte igjen kl 1015, og igjen kl 1202 og igjen kl 1255......Kl 13 kom det en montør, og han fortalte at han nettopp hadde fått oppdraget, og at de hadde ringt fra Viken og vært skikkelig stresset - fordi de hadde glemt å booke montør til oss...... Hadde vi kunnet bytte, hadde vi gjort det øyeblikkelig...

Varierende kvalitet og hastighet

Omtale av  Tore

Data må resettes ofte. Bilde på tv fryser Man får raskt hjelp, men det varer i 14 dager, så er det på han igjen.

Mye bedre enn Telenor og Nexgentel.

Omtale av  Jan T

Mye bedre enn Telenor og Nexgentel, raskere og mer stabilt. Prisen er også lavere. Anbefales!

Kan ikke samarbeide med andre Altiboks leverandører.

Omtale av  Tom V. K

Har 2 Abonnement kan kun logge inn på den ene Notodden energi men viken fiber kan jeg ikke få logget inn på. 2 bruker navn 2 forskjellige passord. Unngå å bruke viken fiber. Betaler over 30.000.- pr år og bare problemer. Bestillte ny fjernkontroll den havnet på mitt abbonentet som er 44 mil tur retur. Tok kontakt med support og ble lovet en ny dagen etter dette er 10 dager siden og fremdeles ingen fjernkontroll.

Elendig

Omtale av  Vidar H

Nettet detter ut til stadighet, nesten umulig å få hjelp, på helgen er det bare chat som man ikke får noen tilbakemelding fra, nå driter jeg snart i hele driften.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Sämre än koax via Canal digital!

Omtale av  Andreas A

Kan knappt se på Youtube, kan inte ens logga in på DNB???? Har varit in kontakt med viken fiber och allt ska vara bra.... men det funkar inte alls! hur mycket jag än startar om och byter inkopplade enheter.....

Viken Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR