Forsikring

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 22 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
Codan Forsikring

"Holder ikke hva som loves"

Omtale om Codan Forsikring skrevet av Birger for 05.07.2018 23.37

Codan Forsikring har totalt 212 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Holder ikke hva som loves"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i alle år, mange 10 år, betalt reiser med Master card via Danske bank., og har vært fornøyd med det, da jeg aldri har hatt behov for forsikring.
Men i juni var jeg på sykkeltur i Ungarn og ble overrasket av et forferdelig regn og tordenvær.. Resultatet var at mobiltelefon ble ødelagt av fuktighet. Min Samsung 4 år gammel hadde vært på sin siste reis.
Tok kontakt med Codan, som fortalte at de ikke dekket dette.
Sjekket polisen ved hjemkomst som forteller at den dekker telefoner i storm.
Ingen forsikringsselskaper dekker dette fikk jeg høre, selv om det står i polisen.
Farvel til Codan og Kr. 9500 fattigere

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.40
Hei Birger.
Takk for din tilbakemelding. Forstår veldig godt at det er frustrerende at telefonen din ble ødelagt av regnet. Ifølge vilkårene dekkes skade på reisegods som følge av naturskade. Vanlig uvær som regn og torden er ikke nødvendigvis storm, og dekkes dessverre ikke av reiseforsikringen. Anbefaler deg å sjekke om du har en egen mobilforsikring. Det kan kanskje hjelpe deg.
Hilsen Codan
Bytt.no
"Holder ikke hva som loves" skrev Birger om Codan Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med Codan Forsikring?
Gjør som Birger og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Codan Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Steinar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Strålende...god service"

Kanskje dyrt, mangler leasing dekning små skader med liten egenandel

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.39
Takk for omtalen, Steinar. Godt å vite at du er fornøyd. Vi tar dine kommentarer med videre.
Når det gjelder leasingbil dekker vi resterende startinnskudd dersom bilen totalskades, med vår beste bilforsikring kasko pluss. :)
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bruker mye tid på gjennomgang og ikke holder hva de lovet. Skylder på tidligere ansatte"

Dårlig på kundebehandling, føler at jeg er årsaken til at de har gitt dårlig tilbakemelding og gir kunden nærmest skyld for rot med faktura, salg av bil, nykjøpt av bil ble ikke forsikring registrert hos Statens Vegvesen og vi fikk utfordringer med ekstra avgift, så tok de en hvit løgn for å bortforklare saken. Er ikke trygge på dem lengre, jobber nå med å bytte selskap, jeg ligger igjen hvert år 33500 kr og har vært kunde med få skader (glassrute på bil).

Hadde de gitt avslag i pris eller bedre dekninger eller lengre kjørelengde på bilene, hadde jeg trolig forsatt hos dem, men er ikke fortrolig med dem.

Svar fra Codan Forsikring
18.06.2018 13.43
Hei Kjetil. Takk for tilbakemeldingen din. Dette vil vi absolutt ta videre, for en slik kundeopplevelse ønsker vi selvfølgelig ikke gi våre kunder. Fint om du kontakter oss på 408 06300 slik at vi kan undersøke saken og hjelpe deg. Så vil vi gjøre vårt beste for å rette opp ditt inntrykk av oss, og få deg til å føle deg trygg hos oss igjen.
Med vennlig hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Alt for stor prisendring på et år +20%"

Ble lovet at pris skulle holde seg, men 20% opp på et år er alt for mye.

Svar fra Codan Forsikring
15.06.2018 21.03
Hei Arnulf.

Det er vanskelig å kommentere årsaken til prisøkning kun basert på omtalen her, men 20 % prisøkning uten f.eks. bonustap er sjeldent.

Håper du kontakter oss direkte vedrørende dette slik at vi kan sjekke det opp.

Vi har opplevd at flere med 12 betalingsterminer ser kun på første regning etter fornyelsen, ganger beløpet med 12 og tror prisen har økt. Men første regning er alltid for 35 dager og resterende 11 for 30 dager, derfor skal ikke første regning ganges med 12. Vi anbefaler alltid våre kunder å se på tilsendt forsikringsbevis for å se hele årsprisen på forsikringen.

Hilsen fra Codan
Cristin S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Codan Forsikring, for det første er veldig dyrt også de er ikke hjelpsomme. For den første er veldig dyrt også de er ikke hjelpsome.

Svar fra Codan Forsikring
11.06.2018 11.52
Hei Cristin. Så leit at du har den oppfatningen av oss. Slik ønsker vi overhodet ikke det skal være. Vi vil gjerne å høre mer fra deg om du vil ta det videre direkte med oss. Send oss en e-post til kunde@codanforsikring.no eller ring 408 06300.
Hilsen Codan
Codan Forsikring har totalt 212 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no