Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
2 forsikringssaker, ingen gav utbetaling.. Den verste, var når vi fikk motorhavari, hadde den beste bilforsikringen Codan hadde, men fikk til svar at bilen var 8 år og 10 dager gammel. 10 dager for gammel til utbetaling.. Lite smidig!!!! Var på telttur med familien, måtte ordne oss selv. Betaler nå litt mer i et annet selskap i håp om å få hjelp når jeg trenger det...
Hei Tor. Forstår godt frustrasjonen din, men dessverre må vi følge de avtalte vilkårene i skadesaker. Antar dette er en sak en stund tilbake i tid, for de siste par årene har vi ikke lenger hatt aldersbegrensning på motorskader. Med kasko pluss dekker vi motor- og elektronikkskader inntil bilen har kjørt 200 000 km. Håper du ved en senere anledning vil gi oss en ny sjanse. Ønsker deg en fin sommer. Hilsen Codan
De har rotet det til skikkelig med mine forsikringer og er ikke villig til å løse opp i dette. Det koster meg over 2000kr å rette opp i en feil de har gjort. Bytter på dagen! Aldri mer
Hei Mt. Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vanskelig å forstå hva som har skjedd her, men om du ønsker å sende en skriftlig klage ser vi gjerne på det igjen. Du kan sende til [email protected], så behandler vi saken så fort som mulig. Hilsen Codan
Har super kasko forsikring og var kunde i ca.10 år. Så lenge en bare betaler premien og ikke har skader så funker alt greit. Det er først når det oppstår skader på bilen får du vite hva dette selskapet virkelig står for. Bilen min var skadet i vaskehallen eid av Cirkce K som fikk elektronikk feil og børstene låste seg i flere minutter mens de roterte og klemte bilen hard. Har en video fra bilens kamera med g sensor som viser avvikende store vibrasjoner i dette tidspunktet kontra vibrasjoner når vaskehallansvarlig restartet vaskehall og startet programmet på nytt. Video viser også at børstene roterte på samme sted i flere minutter. Denne grundig bilvask resulterte i lakkskader på stedene, hvor børstene låste seg mens de roterte i flere minutter. Trodde det skulle bli en grei liten sak for Codan i det at jeg hadde filmet hele hendelse på bilens kamera og med mobil telefon. Problemene allerede begynte ved registrering av saken. Det uke før saken var registrert. Jeg måtte purre saksbehandleren flere ganger og minne på å sende dokumenter videre, noe hun har glemt og skyldte på interne systemer, noe som forsinket saksbehandling. Nå, to og halv måned senere, flere purringer og eposter frem i tilbake fikk jeg endelig avslag i saken. Det kom fram i saken at vaskehall forsikret i Protector som ikke akkurat kjent for sin velvilje med å ordne opp i ting på en annen måte enn å avvise de fleste henvendelser. Til tross for video, grafene fra G sensor kom Protector med uttalelse fra vaskehall ansvarlig, at i følge loggene ingenting feil var registrert og de tar ikke ansvar for denne saken. Skadene er ikke i samsvar til typiske vaskehall skadene. Dette til tross alt at vaskehall ansvarlig er faktisk var filmet av bilens kamera mens han inspiserer bilen og restarter vaskehall for å avslutte vaskeprogrammet. Saken skal videre til nemnda og evt småkravprosess i retten. Skal etter hvert bytte forsikring til et annet, mer kundevennlig. Dette er en liten sak, men som illustrer hvordan de takler henvendelser fra kunder som faktisk har bruk for forsikring for første gang på mange år. Alt du får høre, beklager Protector tar ikke ansvar og det er ingenting vi kan gjøre. Hva er vits med forsikring som er nikkedukke for Protector, jeg er ikke kunde hos dem.
Hei Dmitri. Det er ikke noe hyggelig å lese at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Vanskelig å finne saken din kun basert på fornavn, men din tilbakemelding har vi tatt videre internt hos oss. Anbefaler deg allikevel å sende inn en e-post til oss også med klagen din, slik at vi kan gjøre et nytt forsøk på å hjelpe deg. Hilsen Codan
Har i alle år, mange 10 år, betalt reiser med Master card via Danske bank., og har vært fornøyd med det, da jeg aldri har hatt behov for forsikring. Men i juni var jeg på sykkeltur i Ungarn og ble overrasket av et forferdelig regn og tordenvær.. Resultatet var at mobiltelefon ble ødelagt av fuktighet. Min Samsung 4 år gammel hadde vært på sin siste reis. Tok kontakt med Codan, som fortalte at de ikke dekket dette. Sjekket polisen ved hjemkomst som forteller at den dekker telefoner i storm. Ingen forsikringsselskaper dekker dette fikk jeg høre, selv om det står i polisen. Farvel til Codan og Kr. 9500 fattigere
Hei Birger. Takk for din tilbakemelding. Forstår veldig godt at det er frustrerende at telefonen din ble ødelagt av regnet. Ifølge vilkårene dekkes skade på reisegods som følge av naturskade. Vanlig uvær som regn og torden er ikke nødvendigvis storm, og dekkes dessverre ikke av reiseforsikringen. Anbefaler deg å sjekke om du har en egen mobilforsikring. Det kan kanskje hjelpe deg. Hilsen Codan
Kanskje dyrt, mangler leasing dekning små skader med liten egenandel
Takk for omtalen, Steinar. Godt å vite at du er fornøyd. Vi tar dine kommentarer med videre. Når det gjelder leasingbil dekker vi resterende startinnskudd dersom bilen totalskades, med vår beste bilforsikring kasko pluss. :) Hilsen Codan
Dårlig på kundebehandling, føler at jeg er årsaken til at de har gitt dårlig tilbakemelding og gir kunden nærmest skyld for rot med faktura, salg av bil, nykjøpt av bil ble ikke forsikring registrert hos Statens Vegvesen og vi fikk utfordringer med ekstra avgift, så tok de en hvit løgn for å bortforklare saken. Er ikke trygge på dem lengre, jobber nå med å bytte selskap, jeg ligger igjen hvert år 33500 kr og har vært kunde med få skader (glassrute på bil). Hadde de gitt avslag i pris eller bedre dekninger eller lengre kjørelengde på bilene, hadde jeg trolig forsatt hos dem, men er ikke fortrolig med dem.
Hei Kjetil. Takk for tilbakemeldingen din. Dette vil vi absolutt ta videre, for en slik kundeopplevelse ønsker vi selvfølgelig ikke gi våre kunder. Fint om du kontakter oss på 408 06300 slik at vi kan undersøke saken og hjelpe deg. Så vil vi gjøre vårt beste for å rette opp ditt inntrykk av oss, og få deg til å føle deg trygg hos oss igjen. Med vennlig hilsen Codan
Ble lovet at pris skulle holde seg, men 20% opp på et år er alt for mye.
Hei Arnulf. Det er vanskelig å kommentere årsaken til prisøkning kun basert på omtalen her, men 20 % prisøkning uten f.eks. bonustap er sjeldent. Håper du kontakter oss direkte vedrørende dette slik at vi kan sjekke det opp. Vi har opplevd at flere med 12 betalingsterminer ser kun på første regning etter fornyelsen, ganger beløpet med 12 og tror prisen har økt. Men første regning er alltid for 35 dager og resterende 11 for 30 dager, derfor skal ikke første regning ganges med 12. Vi anbefaler alltid våre kunder å se på tilsendt forsikringsbevis for å se hele årsprisen på forsikringen. Hilsen fra Codan