Meny

Fremtind Forsikring omtaler og erfaringer

4,1/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
1
av 29 innen
forsikringsselskap
77%
anbefaler
Fremtind Forsikring
Filtrer omtaler
2636
513
204
203
591
Sorter omtaler etter
Viser av 4147 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fremtind Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonell"

Utrolig lang saksbehandlingstid. Saksbehandler som ikke setter seg inn i saken. Dårlig kommunikasjon og ansvarsfraskrivelse. Oppleves uproffe og med lite erfaring. Helst kjappe løsninger og ikke kunnskapsbasert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lang behandlingstid. Får ikke direktekontakt med kundebehandler"

Tungvint å melde skaden. Lang behandlingstid. Blir oppfordret til å ikke prøve å ta direkte kontakt. Fikk heller ikke direkte kontakt etter behandling...

Hjørdis K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Boligforsikring"

Er fornøyd med behandling av et tidligere oppgjør da selskapet hette Sparebank1, selv om jeg måtte ta kravet opp 2 ganger. Skulle ønske at det ikke var behov for å måtte ta opp en sak for 2. gang. På reiseforsikring denne gang fikk jeg avslag på et lite beløp, er ikke så fornøyd med det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Anbefales!"

Jeg fikk tydelig og god innformasjon ved første kontakt. Oppfølging underveis og greit oppgjør tilslutt ! Fint med samme person å forholde seg til etterhvert som saken gikk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Norges beste innboforsikring...."
1 syns denne omtalen er nyttig

Først må man nesten krangle seg igjennom for at de skal ta saken, deretter blir ingenting fulgt opp. Vi har kontaktet og purret selv. Samt spurt om utlegg til nye klær som var i behov, dette ble da ikke dekt (når alt man eier og har, er blitt sendt til rens) selv om prossessen før man får det tilbake tar 3-4 uker, og saken kan gå til regress for deres del. Håpløst..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Har Forfallt veldig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere skadesaker har vært upåklagelige, med ryddig og kjapt oppgjør. Men denne siste gangen hadde de plutselig endret på sine vilkår uten forvarsel, og jeg fikk ingenting dekket, selv om forsikringen heter det samme og prisen er lik......

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Innboforsikring på mobil"

Var uheldig og fikk telefonen min knust og knekt mellom bil og bildør. Å melde inn skaden gikk enkelt og greit. litt lang behandlingstid etter dette pga ferie/backlog antar jeg. oppgjøret kom og ny telefon ble kjøpt inn.

Ernst A. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svært dåelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på innsendte saker og min oppfølging med epost. Lang ventetid på telefon. Unøyaktig/feil informasjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig bra"

Min erfaring er at selskapet er veldig bra. Det tok litt lenger tid enn kanskje vanlig på grunn av koronatider.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig. ☹️"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig skuffet. Skaden jeg fikk pga.en forferdlig hagleskur som ødla taket på en utepaviljong.Har fått beskjed fra Dags marked att kundene har fått dekket gjennom sin forsikring. Her tar de 9000kr i egenandel. Skaden er 10takplater som må byttes. Pris kr. 3500,-og jobbkostnader.. Dette forsikringsselskapet anbefales ikke. Har også sett på sosiale mediet att flere er misfornøyd.

Guri G. N. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tillitsbasert og rask saksbehandling!"

Utbetaling har gått raskt og jeg har ikke fått noen spørsmål om å dokumentere kravene mine ytterligere. Det gir meg lave skuldre. Veldig fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vurdere sterkt å bytte selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Liker dårlig at vilkårene i Fremtid, er dårligere en de var i DNB forsikring. Sammenslåingen at to store selskaper har gjort det dårligere for meg som kunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håper jeg ikke må bruke dere igjen."

Å få oppgjør i tilgodelapp?? synes dette var tull å vanskelig å finne ut av. Hvorfor kan dere ikke bare betale ut summen til konto?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Liten erstatningsvilje hos selskapet på sak 1 og lang behandlingstid på sak 2. Unnskylt pga korona!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 saker til behandling. Sak 1 er fra 2019 på Budapest lufthavn der kofferten ble knust ved avlessing Norwegian flyet. Forsikring gjaldt innhold og ikke selve koffert! Vi måtte ta dette opp med Norwegian på flyplassen, men ventende drosje og utrolig lang kø gjorde dette umulig. Sak 2 er fra Mars i år der regjering frarådet alle utenlandsturer pga covid- 19. Norwegian kansellerte avgang og vi måtte avbestille fly til Aberdeen og hotellovernattinger. Vi fikk erstatningen i dag som er helt ok, men saken har tatt over 1/2 år.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kjapp å svare, gods service, greit oppgjør"

Jeg er godt fornøyd med Frende. De er kjappe i å ta tak i saken og yter god service... og ikke minst, greit skadeoppgjør, noe som er mine erfaringer med selskapet. Det er vel alltids noe som kan bli bedre, men det er vanskelig å konkretisere det...

Bjørg W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Synspunkt og mening om Fremtind Forsikring.."

Selskapet har sannsynligvis de beste vilkår av samtlige norske forsikrings selskaper i dagens marked. De har saksbehandlere som er lydhøre og lett å kommunisere med. I tillegg beslutningsdyktige. Meget bra!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Godt fornøyd"

Etter at strømmen var borte og all mat vart ødelagt ordnet dei veldig godt opp og jeg fekk oppgjøret raskt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"uakseptabel saksbehandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fremtind er et forsikringsselskap med trykk deg inn menyer fra helvete på telefon. Alt for at du skal melde inn sak på nett. Det er vel og greit. Men når en skadesak som krever øyeblikkelige tiltak tar over 30 dager å behandle og Fremtind gjør seg utilgjengelig både på nett og på telefon er det grunn til bekymring. Nå er jo mottoet deres : et nytt forsikringsselskap med lang erfaring. Den lange erfaringen gjør dem tydeligvis ikke i stand til å behandle saker innen akseptabel og rimelig tid. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Ŕeise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bortsett fra behandlingen av min Reiseskade er vi greit fornøyd med Fremtind. Et halvt års behandlingstid holder ikke! Vurderte bytte av selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Korona får skylden for det meste, så også behandlingstiden."

Grundighet er bra. Tidsforbruk kan bli mye bedre.Har enda ikke fått resultatet av saken etter nesten et halvt år.

Fornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Tar ansvar når ting går gale,jeg er fornøyd 👍"

Jeg og kona er med i LOfavør, så da er det ingen egenandel .det er veldig greit på mobiltelefon , å andre ting som kan gå i stykker med et uhell.

Per A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Omtrent umulig å få tak i dem. Lover å ringe opp igjen. Det gjør de ikke. Lang saksbehandlingstid. Skjer det skade, kommer de med forklaringer som er umulig å forstå

Kjell I. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Dårlig"

Jeg er ikke alene om å ha dårlig erfaring med dette selskapet, men på skade siden har de klart og forbedre seg.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Mathilde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabel lang behandlingstid, og forskjellsbehandling!!"

Forskjellsbehandling. Andre i reisefølget mitt på 2 reiser, som er forsikret i andre selskap enn Fremtind, har fått full erstatning på begge reisene. Jeg fikk avslag på begge reiser hos Fremtind.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utilgjengelig kundeservice. Uakseptabel behandlingstid."

Vilkårene var i utgangspunktet gode. De er sterkt forverret og dårligere enn andre selskapers vilkår.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR