Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skade på bilen min når den sto parkert. Ble rygget på. Forsikingsselskapet tok på seg alt arbeid.
Når du har hatt sykdom eller uhell så er det siste man ønsker en kranglete og lang, byråkratisk saksbehandling. Fremtind er veldig bra, raske og profesjonelle.
Lang behandlingstid. De vurderte kun den ene forsikringen og ga avslag. Jeg skrev jeg var usikker på om denne saken skulle dekkes av reise eller innbo. Fikk avslag på Innbo. Nå kan jeg klage vedtaket, mens jeg egentlig lurer på om det dekkes av reiseforsikringen. Dette kunne vært håndtert bedre.
ti stjerner eller mer. Utrolig fornøyd både med oppgjøret og kundeservice
Ingen tar tlf??..Ingen svarer på mail??..mye rot om å betale egenandel..I det hele tatt ikke en bra opplevelse.Ved Noen henvendelser til Fremtid.. Ta lærdom av if.De ringer deg opp igjen hvis du ikke kommer frem.....Å de Svarer raskt på mail.
7-8 mnd saksbehandlingstid. Fremtind virker alltid å lete etter et eller annet smutthull for å gi så lite dekning av tap som mulig.
For å komme gjennom til en kundebehandler må man ofte sitte i lange telefonkøer. Jeg har opplevd å måtte vente alt fra 10 minutter til en time før jeg får svar. Når jeg måtte bruke forsikringen sendte de ut håndverker dagen etter skaden hadde skjedd for å undersøke og avdekke årsak. Jeg hadde tegnet ekstra forsikring mot håndverkerfeil, men dette forholdt de seg ikke til. Det var skade på badet som følge av dårlig håndtverkerarbeid, men dette måtte vi betale ut fra egen lomme til tross for den ekstra forsikringen. Fordi vi er avhengig av dette rommet betalte vi for utbedringen både fordi det var så vanskelig å komme i kontakt med forsikringselskapet med de lange telefonkøene og kundebehandlere som ikke ga noe inntrykk over å sitte på fagkunnskap eller almennkunnskap. Kanskje jeg var uheldig. Uansett stiller jeg spørsmål rundt hvorfor man betaler for ekstra forsikring når man ikke får benyttet seg av den når skaden først skjer. Vurderer derfor å bytte fra Fremtind til et annet forsikringsselskap. I ettertid av denne hendelsen har jeg fått inntrykk av at det er veldig varierende hvordan forskjellige forsikringsselskap forholder seg til vilkårene sine, men at Fremtind i stor grad jobber for egne interesser og ikke kundens. Grunnen til at de fikk 3 av 5 stjerner og ikke dårligere tross denne erfaringen er prismessig stiller de godt med tanke på at vi er LO-medlemer og vi fikk utsendt håndverkere raskt, og før vi hadde behov for å bruke forsikringen hadde de alltid vært raske med å både svare på spørsmål og ordne. Men igjen, vi vil vurdere å bytte forsikringsselskap, for det er ikke noe poeng i å betale for forsikring i et selskap som til syvende og sist ikke forholder seg til egne vilkår når man først trenger hjelp.