Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt en fryseboks som slittet å funke. All mat ble ødelagt, og vann sivet ut på gulv hvor det råtnet og misfarget gulvet. Saken ble meldt inn til daværende Sparebank forsikring, og som forsikringstaker følte jeg at selskapet viste meg fingeren i sitt svar. Ingenting ble erstattet, hverken ødelagt mat eller fryseboks. Jeg har en vannskade nå under behandling i selskapet og er forundret over saksbehandlingen så langt. Det vil ikke forundre meg om jeg også her vil sitte igjen med Svarteper.
Fremtind er eit nytt selskap for meg, som ikkje har bytta forsikringsselskap sidan eg byrja med Samvirke Forsikring. Eg har berre «fylgd med på lasset». Tufta på røynslene mine med Fremtind sine forgjengarar, Samvirke Forsikring og Sparebank 1 Forsikring er røynslene mine dei aller beste.
Saksbehandlingen tok veldig lang tid synes jeg og hele beløpet ble ikke dekket.
Har vært veldig fornøyd så lenge jeg har hatt den forsikringen.
Brukte litt lengre tid enn forventet, men det kan vel skyldes at saken kolliderte med Corona-epedemien. Har i tidligere sak fått greit oppgjør.
Når jeg ble syk på utenlandsreise fikk jeg raskt hjelp til å finne en god lege å reise til. Når jeg selv fant en lege som var litt nærmere var det ikke noe problem for Fremtind å ordne plass til meg der. Ettersom jeg ble syk på hjemreisedagen fikk jeg god hjelp til å komme meg hjem etter at jeg ble frisk, uten at jeg måtte komme med noen utlegg selv. Man er sårbar når man blir syk langt vekke hjemmefra. Jeg følte meg godt ivaretatt og trygg på måten Fremtind behandlet meg.
Jeg fikk avslag på min sak, men har sendt inn klage og er veldig spent på tilbakemelding. En forsikringssak er ikke alltid enkel og jeg forstå at det kan tolkes, men jeg hadde håpet at forsikringsselskapet hadde utført en skikkelig undersøkelse/sjekke før de sendte avslag. Psykisk er det alltid tungt når en melder inn en skade, og jeg skulle ønske det var mer og bedre dialog muntlig og evt. krav om dokumentasjon før en sender avslag. Vil poengtere at min sak er en veldig sjelden hendelse men da forventer jeg som kunde at det blir undersøkt grundig i forkant før avslag.